С възхода на дигиталната ера, все повече и повече хора избират работна позиция в клиентското обслужване. Това е лесна, но добре платена работа, която има много преимущества за тези, които тепърва се присъединяват към работната сила или желаят ново кариерно развитие. Ето, как да станете част многото служители в клиентското обслужване.
Защо да стартирате Вашата кариера в клиентското обслужване?
Все още не сте решили, коя да бъде Вашата първа работна позиция? Клиентското обслужване може да бъде страхотен старт. Ето защо.
1. Това е добре платена начална позиция
Малко хора харесват да работят без пари. Въпреки това е трудно да навлезете в някои кариери без да сте преминали през стаж. В много случаи, ще бъдете или компенсирани със символична сума или няма да бъдете изобщо заплатени по време на този етап.
Клиентското обслужване е страхотен начин за изграждане на т.н. “меки способности”, които са необходими за всяка една позиция и бъдете щедро възнаградени за това.
2. Научавате т.н. прехвърляеми умения
Докато работите в клиентското обслужване, ще се научите да работите в екип, да разрешавате проблеми и да помагате на хора. Това са съществени способности, които ще Ви трябват във всяка една работа. Дори и предприемачите трябва да са в състояние да работят с клиенти.
3. Учите се на работа в мрежа и работен опит
Много е трудно да спечелите прилична работна позиция без професионален опит. Клиентското обслужване може да бъде началната точка за повечето кариери, които работят с дигиталния свят.
Ако почувствате, че имате достатъчен “пробег” и способности във Вашето портфолио, можете да смените работата.
Какво да включите в автобиографията за служител в клиентско обслужване
Изглежда така сякаш автобиографията за служител в клиентско обслужване е доста лесна задача. Въпреки, че тази работа не е толкова трудна като някои IT позиции, наемането на работа не е толкова лесно.
В огромния брой автобиографии, в който потъват ЧР, имате малък шанс да запълнете свободна позиция. Ето какво трябва да включвате във Вашето CV за служител в клиентско обслужване за да увеличите шансовете си.
1. Комуникационни способности
Добрите “меки способности” са ключа за всяка една автобиография за клиентско обслужване. В този вид работа, ще се сблъсквате ежедневно с голям брой от обаждания или съобщения и ще помагате на хората, които се обръщат към Вас.
Включете тези способности към списъка за да станете по- подходящи за работата;
- Междуличностни умения
- Търпение
- Справяне с конфликти
2. Софтуер способности
Малко представители на клиентското обслужване работят в днешни дни с телефонни обаждания. Дори и Вашите задължения на работа да включват получаването на обаждания, ще трябва да работите също така и с много софтуери. Колкото повече софтуери вече сте усвоили, толкова по- малко обучения ще се наложи компанията да прави с Вас.
Включете тези способности за да покажете на преглеждащите, че си струва да бъдете интервюирани:
- Microsoft основи
- Софтуер за чат на живо
- Система за клиентско управление
3. База знания за индустрията
Работниците в клиентското обслужване помагат на хората в много полета, от IT до електронна търговия. Ако не знаете нищо за пазарите и искате да бъдете в клиентското обслужване на финансова компания, ще се сблъскате със стена от стъкло.
Споменете, че знаете много за индустрията, в общ план, за да покажете, че присъединяването към екипа ще бъде лесно. Но поне можете да посочите, че умеете да учите бързо.
4. Казуси вместо професионален опит
Ако това е първият случай, в който пишете CV за клиентско обслужване, не се страхувайте от това, че Ви липсва професионален опит.
Особено ако тепърва прохождате, най- важни в случая са уменията. Споменете за меките и твърди умения, които сте придобили от предишната Ви позиция, дори и да беше доброволна работа.
Ако Вашият опит е ограничен, фокусирайте се върху случаите, когато сте използвали “меки способности” за да помагате на хората.
Какво да включите в автобиографията за мениджър клиентско обслужване
Изработването на CV за управлението на позиция може да се окаже трудно предизвикателство. Ето какво е необходимо да включите за да бъдете на върха на играта.
1. Мениджмънт умения
Били ли сте вече ръководител на екип? Споменете всичко за това. Броят на хората, които сте ръководили, броят на клиентите, обслужвани от Вашия екип, статистиките на Вашето представяне.
Изложете на показ HR софтуер, който познавате и как сте го използвате за да увеличите продуктивността на Вашия екип.
Ако досега официално не сте ръководили екип от хора, изложете на показ Вашите ръководни способности и инициативност. Разкажете за периода, през който сте помагали за обучението на новите служители или сте помагали на главния мениджмънт.
2. Забележителни постижения
Компаниите искат да видят, какво точно можете да правите за да им спестите пари. Уверете се, че сте споменали повечето забележителни постижения в предишната работа.
Това може да е нещо голямо като помощ за оформяне на политиката на компанията. Може да бъде нещо малко, като това да забележите как Вашите колеги в екипа не се справят и подобряват тяхното представяне или или връщането на служител “бумеранг”.
Както и да е, покажете постижения си във Вашата автобиография и ще се окажете едната стъпка пред Вашата конкуренция.
3. Извън работните умения
Притежавате ли способности извън Вашата работа като служител в клиентското обслужване или мениджър? Ако имате, то това може да е голям плюс в автобиографията.
Например, ако кандидатствате за позиция в IT компания, познанията в основите на кодирането ще бъдат от огромно преимущество. Това ще покаже на ЧР ще нямате проблеми с комуникацията с отдела по разработване.
Как да “завъртите” Вашата автобиография за позиция в клиентското обслужване
Преминаването към клиентското обслужване може да бъде страхотен начин за увеличаване на Вашия доход и за ново начало. Можете да преработите Вашата автобиография и да я направите подходяща на начинаещ служител в клиентското обслужване.
1. Фокус върху прехвърлими умения
“Меките способности” са от съществено значение за клиентското обслужване. Въпреки това, не е необходимо да работите в клиентското обслужване за да ги получите.
Ако някога сте работили лице в лице с клиент, вече сте запознати, как да правите нещата онлайн. Нужно е само да го споменете в автобиографията за представител клиентско обслужване.
2. Превърнете доброволческата работа в предимство
Ако някой все още не се е занимавал с клиенти лице в лице, може да имате опит като доброволец. При повечето видове доброволческа работа се изисква работа в екип или да се помага на хората.
Точно от това се нуждаете при клиентското обслужване.
3. Подчертайте постиженията
Можете да нямате много опит в тази област, но все пак залозите клонят към това, че имате няколко страхотни истории в клиентското обслужване.
Работи ли сте като механик и най- киселият клиент се е върнал при Вас? Успели ли сте да се справите с родителската група в класа на Вашето дете? Включете тези преживявания във Вашата автобиография за представител клиентско обслужване.
Как да форматирате автобиография за служителклиентско обслужване
Понякога форматът е от значение, както и съдържанието. Ето, как да напишете Вашата автобиография за представител клиентско обслужване за да се възползвате от максимума.
1. Хронологичен формат
Можете да се похвалите с богата професионална история в индустрията? Възползвайте се от хронологичното форматиране.
Споменете първо Вашия професионален опит, като подчертаете Вашите професионални задължения и постижения.
2. Функционален формат
Ако Вашата автобиография не може да се похвали с опит, вместо това се фокусирайте върху способностите. Подчертайте Вашите “меки и твърди” способности за да впечатлите ЧР.
Уверете се, че предоставяте примери на Вашите постижения вместо само да изброявате способностите.
3. Автобиография от една страница
Повечето работни позиции в клиентското обслужване не изискват при наемането огромен списък от способности и професионален опит. Можете да свършите работата на ЧР, като направите Вашата автобиография по- разбираема, като я скъсите и насочите право в целта.
Опитайте да използвате различни шаблони за автобиография за да се побере Вашата автобиография на две страници, за предпочитане на една.
4. Вашата снимка на автобиографията
Изглежда така, сякаш добавянето на снимка на Вашата автобиография я прави по- лична, но това не е най- добрата идея. Някои от по- големите работодатели могат да сложат забрана на Вашата автобиография поради правни основания.
Не поставяйте снимка, докато потенциалният работодател не изиска това.
5. Сбитост
Придържайте се към това, Вашата автобиография да бъде възможно най- кратка. Изпълнете я с кратка и полезна информация за Вас. Не бъдете твърде многословни на интервюто.
Разберете сами
Знанието е важно, но само ако бъде приложено на практика. Тествайте всичко, което сте научили в нашата академия в рамките на LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Целта на клиентското удовлетворение с най- добрите практики
Открийте как да постигнете клиентско удовлетворение с най-добрите практики! Научете как видео чатът, управлението на отрицателни отзиви и разбирането на дълбоките проблеми на клиентите могат да подобрят вашите услуги и да задържат клиенти. Възползвайте се от експертните съвети и направете своя безплатен профил с LiveAgent.
Въведение в клиентските взаимоотношения
Разгръщането на добри взаимоотношения с Вашите клиенти чрез клиентски взаимодействия може да изиграе централна роля в определянето на позицията на Вашата марка на пазара.
Клиентска услуга спрямо клиентско обслужване
Клиентска услуга и обслужване: научете как разликите им подобряват удовлетворението и лоялността на клиентите. Разберете повече!