Днес много сайтове предлагат на посетителите си възможност за връзка в реално време с помощта на безплатен чат на живо. Като пример можете да си представите текстови съобщения, директни съобщения в социалните медии и дори Google Hangouts. Тъй като всички форми на мигновени съобщения са практични решения улесняващи обмяната на информация, никак не е изненадващо, че компаниите искат да ги използват в екипите си за обслужване на клиенти и маркетинговите си стратегии.
Удобството да разполагате с възможност за директна връзка с клиентите, не е единствената полза от използването на инструментите за чат. От момента, в който посетителят влезе на сайта ви, чатът на живо може да го съпровожда по целия път през всички страници на сайта и (да се надяваме) по време на процеса на покупка.
Ето защо изборът на инструмент за чат на живо, който да може да бъде интегриран с уеб страницата ви, е необходимост за повечето компании, работещи днес. Безплатният софтуер за чат на живо за сайта ви на Live Agent се предлага с много интегрирани системи. Например бърза джаджа за чат, 7-дневна история на тикети, в която можете да търсите и една интеграция. Като чат бутон, имейл адрес, форма за контакт или телефонен номер.
Ако търсите повече функции и/или разширени продукти като; неограничено търсене в историята на тикетите, интеграции със социалните медии или функции за автоматизация, разгледайте платените планове на LiveAgent.
Въпреки това, дори ограниченият брой функции на безплатните инструменти за чат на живо ще ви позволят да управлявате по-лесно компанията си. Как? Нека се спрем по-подробно на темата и да разгледаме отблизо този популярен инструмент.
Софтуер за чат на живо – какво точно представлява?
Чатът на живо е посредник, който ви позволява да взаимодействате с посетителите на сайта си. Можете да използвате чата на живо безплатно, за да инициирате разговор с посетителите, намиращи се на сайта ви за първи път, да взаимодействате със завръщащи се клиенти, както и да осигурявате поддръжка на настоящите си потребители в реално време. Онлайн чатът е модерен, постоянен и контекстуален начин за генериране на повече печалби, приключване на повече сделки и грижа и запазване на удовлетвореността и лоялността на клиентите.
Безплатният чат на живо на сайта ви ще ви осигури персонализиран клиентски опит, по-добро взаимодействие с бранда ви и сериозно предимство пред конкурентите ви. Внедряването на приложение за безплатен чат на живо в компанията ви ще помогне и в работата на всички служители от отдела за клиентска поддръжка, както и на екипите ви занимаващи се с маркетинг, продажби и развитие.
Инструментът за чат на живо на един търговски сайт играе значителна роля за укрепването на връзката между сайта и посетителите, тъй като позволява на служителите на компанията да улавят и засилят интереса на клиентите към предлаганите продукти или услуги.
Когато даден посетител влезе на определен сайт (независимо дали директно или чрез резултатите от търсачката), в главата му все още е прясна информацията за причините, накарали го да направи това търсене, ето защо желанието му за установяване на контакт с представители на сайта е доста голямо.
Именно безплатният онлайн чат ви позволява да се възползвате максимално от тази ситуация. Той ви позволява да използвате заинтересоваността на потребителя към продуктите ви, предлагайки му помощ в реално време. Благодарение на това нивото на заинтересованост и първоначална удовлетвореност у посетителя могат да се увеличат значително, което да го направи потенциален клиент. Това води до оптимизиране на инвестициите, които след това могат да бъдат пренасочени към рекламни или SEO кампании.
Защо се нуждаете от софтуер за чат на живо за сайта си?
Клиентите ще използват джаджата за чат на живо, за да получават бързо и удобно отговори на въпросите си или за да потърсят помощ, когато се сблъскат с проблеми. Отделите за маркетинг и продажби използват тези инструменти за генериране на лидове и превръщането им в клиенти. Екипите за обслужване на клиенти и за техническа поддръжка използват чата на живо за бързо решаване на проблемите на клиентите, за предоставяне на по-качествено обслужване и осигуряване на по-ценен опит.
Всеки надежден безплатен инструмент за чат на живо може да бъде изключително ценен за компаниите работещи онлайн в сферата на B2C, тъй като инструментите за чат на живо могат да бъдат използвани за генериране на лидове, намаляване процента на отлив и намаляването на изоставянето на пазарската количка.
По сходен начин безплатният софтуер за чат на живо за сайта ви може да помогне на компаниите работещи в сферата на B2B да лансират или променят кампании. Въз основа на поведението на потребителите, внедрете интерактивен чат базиран на готови шаблони за ускоряване и улесняване на комуникацията с потребителите или за проактивно осигуряване на помощ.
Прочетете следващите редове и научете какви предимства може да донесе на компанията ви инструментът за безплатен чат на живо.
Предимства на безплатния софтуер за чат на живо
1. Следвайте тенденциите в технологиите на бъдещето
Защо чатът на живо се превръща във властващ тренд по цял свят в сферата на обслужването на клиенти? Резултатите от много проучвания и изследвания дават отговор на този въпрос.
Безплатните инструменти за чат на живо предлагат на потребителите възможност за многоканално общуване чрез процеса на изучаване, привличане и получаване на техническа поддръжка. Благодарение на тези системи клиентът получава цялостен клиентски опит, без значение на кой етап от покупката се намира.
Освен това 92% от потребителите докладват положителен опит при използването на инструмент за чат на живо в сравнение с 88% положителен опит при използване на телефон, 85% – имейл, 84% – Facebook и 77% – Twitter (Inc). Като допълнение към всичко това, 63% от клиентите заявяват, че са по-склонни да се върнат към даден сайт, ако могат да общуват с представители на компанията чрез чат на живо (eMarketer).
Въпреки това основната причина за внедряване на този вид инструменти е, че днес потребителите очакват да открият онлайн чат на сайта ви. А вие не искате да разочаровате настоящите и потенциалните си клиенти, нали? За да бъдем по-точни над 41% от клиентите очакват да открият прозорец с чат на живо на сайта ви (Forrester). Ако това не ви е убедило, в следващите редове ще ви дадем още 5 подробно описани причини.
2. Ще можете да отговаряте по-бързо
Клиентите ценят възможността за изпращане и получаване на мигновени съобщения, тъй като, както се вижда и от името им, те са мигновени! Потребителите очакват бързи отговори на въпросите си. 79% от клиентите заявяват, че предпочитат да общуват в чата със служителите, заради оперативността, която им предлага в сравнение с други канали (Econsultancy). Изглежда логично, клиентите да искат да получават отговорите на въпросите си в реално време, поради което чатът на живо и месинджърите в социалните мрежи продължават да печелят последователи, докато при имейла се наблюдава стабилно намаление в използването през последните години. В частност чатът на живо се радва на 14% ръст в потреблението между 2017 и 2019 година (HubSpot).
Да предоставяте възможност за общуване през повечето време е страхотен начин за изграждане на доверие сред клиентите ви. В действителност поставянето на безплатен онлайн чат на сайта ви може да подобри времето ви за първи отговор на клиента на по-малко от 3 минути (според средните показатели за всички сфери а дейност в световен мащаб.)
Въпреки това не всички инструменти за чат на живо са еднакви. Нека се абстрахираме от инструментите за автоматизация и чат ботовете. Според 99 Firms, 29% от потребителите на чат на живо ненавиждат автоматичните отговори, а почти 1/3 от клиентите не одобряват готовите отговори, използвани от служителите в екипите за обслужване на клиенти, тъй като общуването е лишено от индивидуалност. Затова трябва да се стремите да осигурявате на клиентите си персонализиран и индивидуален опит в общуването, колкото е възможно по-често.
Също като приложенията за мигновени съобщения, разговорите в чата на живо са по-спокойни и приятелски, тъй като преминават границата бизнес-клиент.
3. Уебсайтът ви ще работи 24/7 за вас
Вероятно най-голямата полза от използването на чат на живо е възможността да отговаряте на клиентите си по всяко време на деня. 51% от клиентите искат да имат достъп до компаниите 24/7, затова да разполагате с тази възможност е страхотно предимство за всеки онлайн бизнес (Inc). Въпреки това е твърде вероятно да имате други приоритети (например да искате да поспите), което означава, че не можете да бъдете онлайн 24 часа дневно, 7 дни седмично. Това не означава, че светът ще свърши, тъй като можете да оставите чатът на живо да работи за вас, дори когато сте офлайн.
Модерните инструменти за чат на живо създават автоматични отговори на различни видове запитвания. Например от съобщение за добре дошли до формата за контакт. Дори можете да помолите посетителите да оставят името, имейла и телефонния си номер, преди да започнат да си чатят с вас.
Данните за клиента, събрани чрез чата на живо ще бъдат автоматично запазвани, ако продуктът ви е интегриран сCRM система или Help Desk софтуер. Можете да започнете да персонализирате отговорите си и да започнете да изграждате взаимоотношенията си с клиентите от момента, в които започнете да отговаряте на съобщенията им. За разлика от разговорите по телефон или общуването по имейл, надеждният безплатен софтуер за чат на живо за сайта ви пази информация за предишни разговори с клиента, които са достъпни както за служителите, така и за клиента, веднага след отварянето на прозореца на чата.
Друга възможност, която ви дава чатът на живо е да автоматизирате отговорите на често задавани въпроси, което ще ви спести много време в дългосрочен план и ще направи клиентите ви щастливи. Основната идея е да покажете на посетителите си, че винаги сте на тяхно разположение, когато имат нужда от вас и да инициирате разговори, за да подобрите нивото на конверсия.
4. Клиентите ви ще почувстват, че наистина сте загрижени за тях
Едно от нещата, което отличава сайтовете с безплатен чат на живо от другите инструменти е, че той е много по-естествена форма за комуникация в очите на потребителите. Тъй като разговорите се водят под формата на чат в реално време, те ви позволяват да изградите мигновена връзка с клиентите ви на индивидуално ниво.
Но чатът на живо далеч не е свързан единствено с по-бързото даване на отговори. Има нещо много по-важно от това – фактът, че изграждането на трайна връзка с клиентите ги кара да се връщат отново и отново. Това от своя страна води до повече лични разговори с клиенти, които вече са установили връзка с компанията ви.
От техническа гледна точка безплатният чат на живо на сайта ви (за разлика от повечето мобилни платформи) позволява на служителите ви да споделят медийни файлове като снимки, видеа или GIF анимации в прозореца на чата. И докато можете да правите подобни неща и по имейл, те изглеждат много по на място, когато се случват в чата на живо.
5. Ще ускорите процеса на продажби
Докато отговаряте на клиентите си чрез чата на живо на десктопа си, можете да подобрите комуникационните си умения и да приключвате по-бързо сделките по продажби. Когато използвате универсална входяща кутия и табло за управление, събиращи всички взаимодействия с клиентите (всеки надежден безплатен онлайн чат трябва да предлага това), можете да се справяте и с други задачи докато чатите с клиентите си. Това прави целият процес на продажби по-плавен и ефикасен от всякога, включително всичките му аспекти от обработването на плащанията и услуги за резервация до изпращането на ценови оферти, фактури и дори информация за доставката и процеса на проследяване.
Накратко ще разполагате с всичко, което ви е необходимо, за да предлагате и продавате продуктите си на едно място. Това със сигурност ще окаже положително влияние върху резултата от продажбите ви и ще повиши задържането на клиентите.
Нека се спрем на малко данни в подкрепа на казаното по-горе:
- Чатът на живо води до 48% увеличение на приходите на час в чата и 40% ръст в конверсиите (Icmi).
- Посетителите на уебсайта комуникиращи с компанията ви чрез чата на живо са 4.5 пъти по-ценни от посетителите, които не правят това (Icmi).
- Компаниите предлагащи чат на живо докладват 34% увеличаване на нивото на клиентска удовлетвореност и 2.6 пъти намаляване на разходите за обслужване на клиенти.
- Внедряването на чат на живо води до 3.84% ръст на конверсията и 6% нарастване на приходите (Goinflow).
- Средната стойност на поръчките при продажба на клиенти, с които е общувано по чат на живо, преди оформянето на покупката, е 10% по-висока в сравнение с с тези, които не са ползвали чат (Forrester).
- 22% от анкетираните компании докладват 5-10% увеличение на приходите чрез чата на живо (99 Firms).
Независимо от това какво използвате — безплатен чат на сайта си или платен софтуер — и двата варианта са достъпни за компании с всякаква големина. В първия случай няма разходи за самата услуга, но се налага да “плащате” с времето си, за да обучавате служителите си как да използват и поддържат инструмента.
За щастие настройването на надежден безплатен софтуер за чат на живо за сайта ви не е сложно при използването на plug-and-play софтуер, който не изисква много работа от IT специалистите ви. Затова използването на безплатен инструмент за чат би трябвало да бъде като детска игра за опитните ви специалисти от екипа за обслужване на клиенти
6. Ще изградите дълготрайни взаимоотношения с клиентите
Чатът на живо е чудесен канал за започване на разговор с клиентите, за да им помогнете да се справят с проблемите си. Както вече обяснихме, чатът може да ви помогне за всичко – от обслужването на клиенти до приключването на стратегически сделки. Въпреки това тези неща са само началото на едно здраво, дълготрайно взаимоотношение, което ако всичко върви добре, можете да изградите с всеки един от клиентите си.
След като получите информацията за контакт на клиента чрез чата на живо, ще имате възможност за връзка по имейл, за да можете да реагирате на всяко едно негово действие, свързано с компанията ви. Може да му благодарите за направената поръчка, да го помолите за отзив или да попълни анкета за удовлетвореност. Но тези процеси могат да бъдат и автоматизирани. Това ще ви спести време и най-важното, ще бъдете уверени, че няма да пропуснете възможност да поговорите с клиента и да продължите разговора.
Тенденции в безплатния чат на живо
Все повече компании залагат на чата на живо за удовлетворяване на потребностите си в продажбите, маркетинга и обслужването на клиенти. Чатът на живо запълва огромна празнина в сферата на изграждане на положителен клиентски опит.
Дори най-простичкият безплатен чат на живо може да оказва влияние върху живота на клиентите, да влияе върху решенията им и да увеличава продажбите. Има сериозна причина за превръщането на чата на живо в мощна тенденция в света на бизнеса както и за неговата постоянно увеличаваща се популярност сред компаниите от всички сфери на дейност.
Скоростта на внедряване на чата на живо продължава да се увеличава. Въпрос на време е всички ваши конкуренти да започнат да използват този ценен инструмент. Това означава, че ако решите да добавите джаджа за чат на живо на уебсайта си сега, ще бъдете една крачка пред много от конкурентите си.
Според проучване на Comm100 82% от клиентите са доволни от използването на чата на живо. Тези резултати са много по-добри в сравнение с данните за имейл (61%) и телефон (44%). Вероятно това се дължи на комбинация от горепосочените фактори, като персонализация и бързина.
42% от клиентите избират чата на живо през обаждане по телефона, тъй като не обичат да чакат. (J.D. Power).
За компаниите работещи в сферата на B2B, чатът на живо увеличава конверсията с 20%. B2B клиентите, които започват разговор с компанията са три пъти по-предразположени към покупка в сравнение с тези, които не го правят. За сайтовете занимаващи се с електронна търговия чатът на живо спомага намаляването на изоставянето на пазарската количка с 40%. И това не е всичко! Клиентите, които използват чат на живо харчат средно 60% повече в сравнение с хората, които не използват чат.
Изводът е ясен. Софтуерът за чат на живо ще продължи да бъде тренд и в следващите месеци. Най-доброто, което можете да направите е да се присъедините към тази тенденция и да изненадате приятно клиентите си с ефикасна комуникация.
Безплатен или платен софтуер за чат на живо – какво да изберете?
Преди да изберете който и да е било платен или безплатен софтуер за чат на живо за сайта си, обърнете внимание на няколко важни показатели и аспекта:
- Броят клиенти, свързващи се с компанията ви по различни канали.
- Нивото на сигурност, което очакват и оценяват клиентите ви.
- Брой на персонала – дали екипът ви за работа с клиенти разполага с достатъчно на брой служители, които да отговарят за общуването в чата на живо?
- Какъв вид обслужване очакват клиентите ви? Очакват ли бързи отговори? Готови ли са да използват нови технологии?
- Безплатният онлайн чата позволява работа от облак, което означава, че персоналът ви ще има достъп до информацията и ще може да работи от всяка една точка.
- Ориентирани ли са представителите на екипа за обслужване към клиентите, запознати ли са и спазват ли ценностите и целите на компанията?
Изборът на какъвто и да е било софтуер за компанията ви трябва да бъде свързан директно с целите и задачите на компанията ви.
Въпреки това, когато избирате своя продукт, не забравяйте да обърнете внимание и на доставчика и на качеството на безплатния инструмент за чат на живо. Ако не знаете от къде да започнете, ви съветваме да разгледате безплатния чат на живо на LiveAgent, както и платените ни версии. Предлаганият от компанията продукт е чудесно решение интегриращо безплатен софтуер за чат на живо за сайта ви със система за клиентска поддръжка. Това го превръща в идеалното решение за отдела ви за обслужване на клиенти.
Открийте сами това, което ви вълнува
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Помощен софтуер за банковата индустрия
Инвестирайте в клиентите си с LiveAgent - водещ софтуер за обслужване на клиенти в банковата индустрия. Подобрете ефективността, защитете данните и намалете разходите с автоматизация. Изпробвайте безплатно за 14 или 30 дни и открийте как LiveAgent трансформира обслужването на клиентите ви!
Открийте топ 15 лайв чат софтуери за 2024 с LiveAgent и постигнете нови нива на клиентска ангажираност. Насладете се на безплатен тестов период без изискване за кредитна карта и се възползвайте от надеждно и бързо обслужване в реално време. Подобрете клиентското изживяване и увеличете лоялността на посетителите с иновативни функции и проактивни покани за чат. Започнете безплатно и повишете продуктивността на екипа си още днес!
Помощен софтуер за уеб хостинг индустрия
Изпитайте върховното клиентско обслужване с LiveAgent – идеалният помощен софтуер за уеб хостинг индустрията. Осигурете защита на данните, намалете натоварването на поддръжката и увеличете приходите си. Започнете безплатен тестов период за 14 или 30 дни без нужда от кредитна карта! Присъединете се към над 21,000 доволни компании.
Помощен софтуер за търговия на дребно
Увеличете продажбите и клиентското удовлетворение с LiveAgent – многоканално решение за търговия на дребно. Осигурете 24/7 поддръжка чрез лайв чат, имейл и социални мрежи. Изпробвайте безплатен тестов период до 30 дни и открийте как LiveAgent може да подобри вашето обслужване и да увеличи щастието на клиентите ви. Присъединете се към над 21,000 доволни компании.