Не разполагате с време и ресурси за редовен имейл маркетинг?
Непоследователният или недостатъчен имейл маркетинг може да убие бизнеса ви.
Знаете ли, че…
Компаниите, които изпращат автоматизирани имейли, е 133% по-вероятно да изпратят подходящи съобщения, съобразени с цикъла на покупка на клиента.
Инструментите за имейл автоматизация/интеграция са най-добрият начин да подобрите ефективността на служителите като същевременно повишите продажбите.
Какво представлява автоматизацията за имейл и маркетинг
Какво е маркетинг автоматизация?
Маркетинг автоматизацията е система, която ви позволява да автоматизирате задачи, които подобряват продажбите ви. Най-важното предимство е, че маркетолозите могат спокойно да приоритизират други задачи, като същевременно се уверят, че всеки клиенти преминава през една и съща маркетингова фуния.
Един пример за ефективна маркетингова автоматизация е създаването на автоматични имейл съобщения, които да се изпращат към целия ви списък с имейли. Имейл автоматизацията се използва широко във всякакви индустрии и особено в електронната търговия. Например, платформите за електронна търговия разполагат с инструменти за имейл автоматизация и интеграция, за да могат електронните магазини да насърчат повторните покупки и да изградят лоялна клиентска база. Нека разгледаме по-подробно какво е имейл автоматизацията.
Какво е имейл автоматизация?
Имейл автоматизацията е процес, при който можете последователно да изпращате предварително подготвени имейли в подходящ момент, като същевременно работите по други задачи. Тъй като имейлите се изпращат автоматично, можете да се възползвате от големия им потенциал. Изпращането на последователни автоматични имейли е маркетингова стратегия, която таргетира хората според поведението им при покупка, продажби и нужди с помощта на динамично съдържание.
Като цяло, основният фактор при имейл маркетинговата автоматизация е да се изпрати серия от подходящо съдържание. В резултат на това можете да постигнете множесто положителни резултати с течение на времето, например клиентска лоялност, задържане на клиентите и повишени продажби.
Защо да автоматизирам маркетинговите си имейли?
Ползите от имейл маркетинга включват:
Задържане на клиентите
Изпращането на имейли в подходящия момент на целева аудиротия може значително да увеличи повторните продажби. Например, имейлите за изоставена пазарска количка или имейлите с оферти са чудесни за многократни продажби.
Лоялност на клиентите
Имейлите са умен начин да подобрите управлението на връзките с клиенти. Например, изпращането на имейли на рождения ден на клиента е начин да подобрите взаимоотношенията си и да засилите връзката на клиента с бранда. Освен това, имейли за обратна връзка, анкети, специални съобщения – всички тези прости автоматични имейли могат да създадат лоялни клиенти.
Подобрен маркетингов работен процес
Автоматизацията на имейл маркетинга е отличен начин да подобрите маркетинговите си работни процеси. Клиентите ви ще получат съобщението докато вие работите върху други задачи, тъй като процесът е автоматичен. Така можете да гарантирате качествено клиентско изживяване.
Ръст на продажбите
Знаете ли, че брандът ви може да привлече по-големи приходи чрез имейли? Това е така, защото имейл автоматизацията може да създаде познаваемост на марката у потенциалните ви клиенти и да превърне потенциалните клиенти в реални.
Как да започна работата по имейл автоматизацията?
Първото нещо, което трябва да определите, е най-подходящият инструмент или софтуер за вашата компания. И така, не забравяйте да помислите за персонализацията, цената, разширените функции и лесната употреба когато избирате правилния инструмент, който да гарантира, че клиентите ви преминават през избраната от вас маркетингова фуния.
Както вече казахме, изключително важно е да изберете правилната система за компанията си; затова препоръчваме да използвате платформи за отзиви, за да стесните списъка с инструменти, които биха повишили процента на конверсиите на имейлите ви. Освен това се възползвайте от безплатните демо версии, за да видите сами как работят инструментите.
Ако търсите цялостна платформа за клиентско обслужване, която да ви даде възможност да автоматизирате имейлите си за целите на маркетинга и обслужването, то LiveAgent е правилният избор.
Какво представлява LiveAgent?
LiveAgent е хелп деск софтуер, който събира на едно място клиентските запитвания от множество канали като имейл, лайв чат, телефон, форум, Facebook, Instagram, Viber, Twitter и т.н. Освем това създава подробни отчети, за да могат мениджърите лесно да забележат евентуални проблеми предварително. И плюс всичко друго автоматизира ежедневните задачи за клиентско обслужване/поддръжка за по-добра ефективност. Системата включва телефонна централа, запитвания (тикети), база знания, форум, клиентски портал, лайв чат и други. За да научите повече, не се колебайте да изгледате видеото по-долу.
Интересувате ли се от LiveAgent? LiveAgent предлага 14-дневен тестов период за всички регистрирани. Така че го пробвайте и станете по-добри веднага.
Как да автоматизирам имейлите в LiveAgent?
LiveAgent предлага над 180 интеграции, за да се възползвате максимално от информацията, достъпна през един интерфейс. Например, можете да интегрирате ActiveCampaign или Clickfunnels. И двете интеграции с автоматизирани имейли могат да подобрят конверсиите ви в дългосрочен план.
Разгледайте наличните интеграции за имейл маркетинг в LiveAgent, за да видите как можете да повишите конверсиите си.
Типове имейли, изпращани чрез инструмент за автоматизация
Различни инструменти за имейл маркетинг спомагат за подобряването на показатели като процент покупки и приходи. Разгледайте примерите за автоматизирани имейли по-долу за вдъхновение.
Имейли за добре дошли
- Персонализирани имейли, напр. за рожден ден
- Имейли за доставка
Имейли за обратна връзка
Имейли за отстъпки, базирани на поведението
- Имейли за препоръка
- Имейли за повторно ангажиране
- Имейли за премиум абонамент
- Имейли с новини за бранда
- Имейли с тийзъри за съдържание
- Благодарствени имейли
Имейли за потвърждение на абонамент
- Имейли със специални оферти
- Имейли за годишнини
- Трансакционни имейли
- Имей бюлетини
- Имейли за изтичане на тестов период
- Имейли за прекъсване на абонамент
- Имейли със специални съобщения
- Имейли за томболи с награди
- Имейли “как да започнете”
Кога да използвате автоматизирани имейли
Въпреки че автоматизираните имейли носят много ползи, трябва да ги използвате пестеливо. Определени ситуации изискват вниманието на сътрудници обслужване на клиенти. Например, брандовете не трябва да автоматизират отговори на запитвания от клиенти. Клиентът обикновено се нуждае от незабавен отговор и очаква да говори с човек. Автоматизираният имейл не може да даде отговор на всеки въпрос, защото всяка ситуация е различна. Прекалената имейл автоматизация може да премахне човешкия елемент от бранда ви.
Frequently Asked Questions
Какво е маркетингова автоматизация?
Маркетинговата автоматизация е система, която ви позволява да автоматизирате задачи, които подобряват продажбите ви.
Какво е имейл автоматизация?
Имейл автоматизацията е процес, при който можете да изпращате предварително подготвени имейли в определена последователност към аудиторията си в подходящ момент и същевременно да работите по други задачи.
Защо да автоматизирам имейл маркетинга си?
Ползите от имейл маркетинга включват: подобряване на задържането на клиентите и работните процеси в маркетинга, подобрена клиентска лоялност и продажби.
Как да започна да работя по автоматизацията?
За да започнете, трябва да прецените кой инструмент/софтуер е най-подходящ за компанията ви. Не пропускайте да помислите за персонализация, цена, разширени функции и сложност на употребата докато избирате правилния инструмент за имейл автоматизация, за да си гарантирате, че клиентите ви преминават през правилната маркетингова фуния.
Какви типове имейли се изпращат с инструмент за автоматизация?
Някои от примерите за автоматични имейли включват: имейли за добре дошли, за рожден ден, доставка, обратна връзка/анкети, имейли за годишнини и др.
Кога да използвам автоматизирани имейли?
Въпреки че автоматизираните имейли носят много ползи, трябва да ги използвате пестеливо. Определени ситуации изискват вниманието на сътрудник обслужване на клиенти. Например, отговори на запитвания от клиенти не могат да се автоматизират. Клиентите обикновено се нуждаят от незабавен отговор и очакват разговор с реален човек.
Софтуер за управление на имейл
Управлявайте ефективно голям обем от имейли чрез софтуер за имейл мениджмънт. Научете повече за предимствата, функциите и други на системата за управление на имейл.
Добре дошли в Академията LiveAgent – единственият ресурс за клиентско обслужване, който някога ще ви трябва. Открийте всичко за комуникацията с клиенти, управление на тикети, клиентска психология и още. Научете как да избегнете лошото обслужване и вдъхновете се от експертни изказвания и стратегии. Посетете ни и подобрете обслужването си днес!