Чатът на живо се превърна в предпочитан канал за клиентско обслужване за все по- голям брой от онлайн консуматори. Следователно, притежанието на уиджет за чат на живо на уебсайта на компанията се превърна в необходимост за всеки един бизнес без значение от размера в почти всяка индустрия. Това Ви позволява да предложите бърза и онлайн подкрепа на клиентите. Още повече, когато се използва стратегически, може до голяма степен да допринесе до; увеличен ангажимент, увеличаване на клиентската удовлетвореност и подобряване на печалбите, като същевременно намали Вашите разходи за клиентско обслужване.
Как да добавите чат на живо към Вашия уебсайт?
1. Изберете Вашия доставчик на софтуер за чат на живо
Предвид въздействието, което чатът на живо може да има върху Вашето клиентско обслужване и доходи, си струва да инвестирате малко време в проучването на опциите. Следователно, да научите колкото е възможно повече за различните доставчици на софтуери за чат на живо преди да изберете инструмента, който отговаря на нуждите на Вашия бизнес и го добавите към Вашия уебсайт. Някои от факторите, които трябва да се вземат под внимание включват; набор от характеристики, лесно присъединяване и персонализация, интеграция на софтуер от трети страни, безопасност, мобилна съвместимост, ценови план и клиентско обслужване.
2. Регистрирайте се с услугата
Вероятно, стеснихме кръга на Вашия избор, съвпадащ с Вашите изисквания и бюджет. Все още не сте готови да си купите абонаментен план? Можете да започнете с безплатния пробен период. Повечето доставчици на софтуер за чат на живо предлагат безплатни пробни периоди с всички характеристики на продукта, достъпни да позволят на потенциалните клиенти да; тестват всички функции или способността да изискват демо версия. Регистрацията за безплатния пробен период обикновено отнема максимум няколко минути и не изисква информация за кредитна карта.
3. Добавяне на бутон за чат на живо към Вашия уебсайт
След като се регистрирате, ще трябва да изберете чат бутон. Нужно е само поставите кратък HTML код в корпуса на Вашата страница за внедряване на чат на живо. Щом един път сте го поставили на уебсайта, можете да започнете да чатите в реално време с Вашите клиенти и бъдещи такива. Веднага щом даден посетител кликне върху бутона за чат на живо, то тогава обикновено се показва бутон за чат в долния десен ъгъл; изскача чат прозорец. Като кликнете след това на този прозорец, посетителят инициира чат с представител на компания, който е онлайн за момента и достъпен да отговори на запитването за чат.
4. Персонализирайте Вашия уиджет за чат на живо
Доставчиците на софтуер за чат на живо обикновено предлагат широк спектър от персонализации на инструмента. Може да включва ощипване на дизайна онлайн (ако чатът е достъпен) и офлайн (ако чатът не е достъпен) бутони и чат прозорец за да го направи да изглежда подобен на Вашия уебсайт, както и да промени езика и текстовете. Можете да изберете, дали да кликнете върху чат бутона и веднага ще започне чат или ще се отвори формуляр за предварителен чат, който да бъде попълнен от посетителя. Дизайнът на предварителните чат формуляри и формуляри за контакт (показва се, ако нито един агент не е онлайн) и може да бъде нормално персонализиран към Вашите нужди.
5. Активира проактивните чат покани
Проактивният чат е обща характеристика, която се предлага от повечето доставчици на чат на живо. Проактивните чат покани могат да бъдат показвани или на всяка страница на уебсайта или на определени страници. Например, Вашите страници с ценови планове или страници за преглед, на които потребителите са най- склонни да се нуждаят от подкрепа на живо. Поканите могат обикновено да бъдат ръчно активирани или автоматично поставени на предварително определени правила. Като информация за посетители и различни показатели за поведението; географско местоположение, настояща страница, страница за справка, време прекарано на уебсайта, времена на посещения и т.н.
6. Създаване на списък от консервирани съобщения
Създаването на консервирани съобщения е важна част от настройката на Вашия уебсайт чат уиджет и извличане на максимума от него. Това са предварително зададени отговори на най- често задаваните въпроси от клиентите. Те позволяват ускоряването на на времето за отговор и ще се увеличи ефективността на агентите, тъй като няма да се налага да въвеждат персонализирани съобщения на повтарящи се въпроси, на които може да се отговори мигновено, като само се изпрати правилния предварително написан отговор с няколко клика. Консервираните съобщения са особено полезни, ако агентите трябва да обработят едновременно множество чат запитвания.
Най- добрите практики за настройване на Вашето обслужване за чат на живо
Знаейки, как да интегрирате чата на живо на уебсайта е само първата стъпка. Ето и някои от съветите и добри практики за оптимизиране на Вашия инструмент за чат на живо за да се уверите, че носи предимства на Вашия бизнеси на Вашите клиенти;
Активирайте го на правилните страници
Докато бутонът за чат на живо може да бъде добавен към всяка страница на уебсайта, може да искате да го имате достъпен на определени страници. В този случай, обмислете избора на тези страници, на които Вашите клиенти и посетители на сайта са най- склонни да задават въпроси. Това са типично страници с цени на продукта, договори, Най-често задавани въпроси и начални страници.
Използвайте проактивния чат стратегически
Когато активирате автоматичните проактивни чат покани, уверете се, че те не изскачат през първите няколко секунди, преди посетителят да е получил шанса да проучи уебсайта. Също така не канете посетители да чатят множество пъти, особено тези, които вече веднъж са отказали Вашата покана. Това може само да ги подразни.
Направете онлайн достъпността на статуса ясен за посетителите
Ако не планирате да оперирате с Вашия чат на живо 24/7,обяснете ясно на Вашите посетители, кога обслужването на живо не е достъпно. Това може да бъде направено, като поставите офлайн чат бутон, който ще се показва, когато Вашите агенти не са онлайн и няма няма да са в състояние да приемат чат запитвания. Също така има смисъл да поставите работното време на чата на Вашата страница за контакти.
Уверете се в правилната употреба на консервираните съобщения
Въпреки това консервираните съобщения могат значително да подобрят времето за отговори, но понякога те могат да причинят повече вреда, отколкото добро, ако не се използват правилно. Правило номер 1 за консервираните съобщения е, че те трябва винаги да са модифицирани и персонализирани за да отговорят на клиентската ситуация и нейните определени нужди.
Инвестиция в обучение на агентите, които чатят на живо
Над всичко останало, качеството на Вашето чат обслужване не е само правилния софтуер с разширени функции. Това е повече за хората, които работят с чата на живо. Инвестирайте в правилното обучение за Вашите чат агенти. Това включва да ги обучите да използват чат инструмента по най-ефикасния начин- въпреки това, може да подобри също така и техните “меки способности”.
Разберете сами
Discover on your own!
Knowledge is important, but only when put into practice. Test everything in our academy right inside the LiveAgent.
Добре дошли в Академията LiveAgent – единственият ресурс за клиентско обслужване, който някога ще ви трябва. Открийте всичко за комуникацията с клиенти, управление на тикети, клиентска психология и още. Научете как да избегнете лошото обслужване и вдъхновете се от експертни изказвания и стратегии. Посетете ни и подобрете обслужването си днес!