За една компания има много начини за събиране на отзиви от клиентите, но не всички са лесни за прилагане във всеки един случай. Ето няколко начина, които ще ви помогнат да поискате отзиви от клиентите си и да научите повече за усъвършенстването на продуктите и услугите си.
1. Отделете на сайта си специално място за отзиви
Първото нещо, което трябва да направите, за да можете да събирате отзиви, е да създадете раздел или форма на сайта си, където хората да могат лесно да оставят отзивите си. Освен показването на отзивите на клиентите под продуктите или услугите си, трябва да дадете възможност на потребителите да оставят и по-общи мнения касаещи бранда ви или обслужването ви като цяло.
Затова именно ви е нужно специално място на сайта ви, тъй като лесно ще разполагате с всички отзиви на клиентите си на едно място. Освен това отзивите на потребителите посветени основно на бранда и обслужването на клиенти, което предлагате, вместо на определени продукти/услуги, ще ви помогнат да разберете по-добре какво мислят клиентите ви.
2. Направете текущите си отзиви общодостъпни
Друго нещо, което си струва да направите е каквито и отзиви да получавате, клиентите ви винаги трябва да имат достъп до тях, за да ги открият и прочетат. Това означава, че всички отзиви за обслужването на клиенти, които получавате, трябва да бъдат автоматично препращани до раздела с отзиви за продуктите/услугите на сайта ви, или в раздела за обратна връзка с клиентите.
Това може да мотивира другите потребители също да оставят отзиви, особено ако видят, че отделяте време за отговори и помагате на клиентите с каквото можете. Независимо дали отзивът е положителен или отрицателен, той може да ви помогне да подобрите и направите обслужването си още по-качествено, затова не се страхувайте да го публикувате.
3. Използвайте проучвания за мнението на клиентите
Създаването на добро проучване не е най-лесното нещо на света, тъй като има много фактори, с които трябва да се съобразите. На първо място има толкова много различни въпроси, които можете да зададете на клиентите си, както и отговори, които можете да очаквате. Но във всеки един случай трябва да помислите внимателно за това какво трябва за ги попитате.
Освен това проучванията ви трябва да бъдат по-дълги от изскачащите прозорци на уебсайта ви. По този начин можете да задавате по-специализирани въпроси и да получавате по-точни и информативни отговори.
В зависимост от това дали работите в световен мащаб, трябва винаги да следите тези данни за всичките си клиенти. Не само че трябва да създадете специално проучване за всяка една държава, с която работите, но и трябва да преведете отзивите, получени от клиентите ви по цял свят, на съответния език. Най-добрият начин за справяне и с двете неща е да работите с професионален преводач или с доставчик на професионални преводачески услуги като PickWriters, които ще ви помогнат да локализирате съдържанието на проучването си без допускане на грешки и каквито и да е било други проблеми.
4. Изпращайте имейли за проследяване
След като клиент направи поръчка, винаги трябва да се свържете с него по имейл: да му благодарите за поръчката и да му кажете, че сте готови да му помогнете с всичко необходимо. Автоматизацията на този вид имейли е чудесен начин винаги да събирате отзиви след направена продажба. Това ще ви помогне да проследявате всички дейности на клиентите си своевременно.
Този имейл не само ще потвърди покупката на клиента, но и ще увеличи доверието към бранда ви и ще го направи по-предразположен да ви изпрати отзив след получаването на поръчката.
За да ви помогнем да разберете по-добре как да оформите имейла си за обратна връзка и да го направите по-вежлив, приятелски и полезен, ето ви премерен шаблон:
Hi {Name},
Thanks for shopping at our {store name} online store. You have got a terrific flair for beauty, and your choice of products reflects that. The products in your shopping cart impressed us. We would love to know your opinion about the products you picked from our store as we are trying to learn from our customer’s experience.
Would you be willing to share your advice? Here is a link to share your thoughts as a quick review.
Appreciate your honesty!
{Customer agent’s name}
Ако искате да научите повече по темата, прочетете Шаблони за имейли за обратна връзка.
Имейлът за обратна връзка е изключително полезна тактика и това искане за отзив е чудесен начин за проследяване. Наистина може да ви помогне да проследявате нуждите на клиента и освен това по този начин показвате, че сте винаги до него във всяка една стъпка от взаимодействието му с бранда ви. Такива взаимодействия могат да помогнат на клиентите ви да се почувстват по-добре, когато отново се обърнат към вас, изпращайки ви полезен отзив.
5. Създайте анкети в профилите си в социалните медии
Платформите на социалните медии оказват силно въздействие и могат наистина да ви помогнат с улесняването на процеса по получаване на отзиви. Платформи като Facebook и Twitter дават на потребителите си опции за провеждане на анкети за време, в които могат лесно да задават въпроси и да получават отговори.
Анкетите могат да ви помогнат да събирате отзиви по въпроси или проблеми, с които се сблъсквате по отношение на който и да е аспект от дейностите на компанията ви. Например можете да попита всичко от “Как намирате процеса на пазаруване при нас?” до “Какви други продукти бихте искали да създадем в бъдеще?” И двата въпроса ще могат лесно да бъдат отговаряни чрез страниците ви в социалните медии и ще ви помогнат да подобрите услугите, които предоставяте на клиентите си.
6. Използвайте тестове за използваемост
Тестовете за използваемост могат да звучат сложно и трудни за осъществяване, но в действителност те са изключително лесен метод за събиране на мнения за продуктите/услугите, които предлагате. За да направим темата по-лесно разбираема, тестовете за използваемост обикновено са безплатни пробни версии на продуктите или услугите ви, които предлагате на потенциалните си клиенти или таргет аудиторията си като цяло.
Използвайки продуктите/услугите ви безплатно (за определен период от време), хората ще бъдат наясно дали ги харесват или не. Единственото нещо, което ще очаквате от потребителите в края на периода, е да получите често ревю за продукта. По този начин можете да събирате отзиви за компанията си лесно и бързо.
В повечето случаи хората ще бъдат удовлетворени от безплатните версии и е твърде вероятно да искат да продължат да ползват продуктите или услугите ви дългосрочно. Освен това има голяма вероятност да споделят опита си в профилите си в социалните медии, което ще доведе до нови заинтересовани към компанията ви потребители.
Не подкупвайте хората, за да ви оставят положително ревю
Събирането на положителни отзиви от последователите ви трябва да бъде честен и непринуден процес. Смисълът на получаването на отзиви е, че сте отворени към критики и приемате, че не всеки ще бъде доволен от това, което предлагате. Подкупването на хората, за да ви изпратят положителен отзив, никога няма да ви помогне да решите истинските си проблеми свързани с продуктите/услугите ви. В края на краищата продажбите ви ще намалеят, а вие ще имате много положителни, но безполезни отзиви.
Положителните ревюта за обслужването на клиенти трябва да бъдат получавани спонтанно и никога на трябва да се опитвате да получавате онлайн ревюта на всяка цена, особено ако трябва да плащате за тях. Дори и да откриете, че имате няколко негативни отзива на Yelp и дори на сайта си, трябва да ги използвате положително.
Открийте сами това, което ви интересува
Знанието е важно, но само когато бъде приложено на практика. Опитайте всичко, което научихте в академията ни директно в LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Открийте как SLA отчетите за съвместимост на LiveAgent помагат за постигане на целите за отговор на тикети и подобряване на клиентската поддръжка. Настройте SLA нива, комбинирайте правила и проследявайте статусите на тикетите, с възможност за демонстрации и поддръжка на VoIP системи. Опитайте безплатно!
Входящи срещу изходящи кол център
Сравнете входящите и изходящите кол центрове с помощта на усъвършенстван софтуер за подобряване на ефективността. Научете за ключовите показатели и видове услуги, които предлагат. Опитайте безплатно и се доверете на най-добрите с LiveAgent.
Въведение в клиентската признателност
Клиентската признателност може да бъде определена като мерило за усилията на компанията спрямо нейните клиенти. Прочетете повече, как да цените Вашите клиенти.