Консуматорското поведение е проучване за лица и бизнеси и как те избират продукти или услуги.Целта от изследването на консуматорското поведение е да се разбере по- добре психологията на консуматора. Още повече, мотивацията, която се крие в продажбата на Вашия бизнес на бъдещи клиенти.
Когато разберете Вашите консуматори, Вие сте в състояние да съобразите аспектите на Вашия бизнес спрямо това да се вместите в нуждите на Вашите консуматори. Следователно, това да сме в състояние да адаптирате маркетинг кампаниите, реклами за продажби и отговори на клиентски обслужвания.
Когато наистина разберете Вашите консуматори, можете да започнете активно да предвиждате. Например: от какво се нуждаят за да вземат решението, което искате да направят. Това би означавало повече продажби и по- добро задържане на позициите на Вашия бизнес.
Консуматорската психология обхваща кръг от теми, включително:
- как консуматорите избират между различни продукти, услуги и марки
- проучване за поведението на консуматорите- пазаруване в магазина или онлайн
- Аспектите, които оказва влияние върху маркетинг кампаниите, като формулировки, дизайн, разполагане и времева рамка
При Hello Bar, разбирането на психологията на консуматора е от съществено значение за успеха. Изскачащите прозорци може да изглеждат като най- малкия аспект от маркетинга. Въпреки това, те са перфектното игрище за придобиване на прозрение в поведението на клиента. Защо? Защото са прости и лесни за тестване.
Нека се потопим в нашите най- големи изводи, свързани с психологията на консуматорите. Те са на повече от едно десетилетие от тестването на кампании за потребителските кампании на Hello Bar, компания Neil Patel.
Изводи за психологията на консуматора
Извод #1: Не игнорирайте малките неща. Най- миниатюрните детайли могат да активират поведението на консуматора.
Дори и най- малкият детайл в маркетинг кампанията, рекламата за продажбата или съобщението за обслужване може да изпрати послание на Вашата публика.
Цветът на фона на уебсайта или графиките може да не изглеждат важни. Но все пак, могат да бъдат решаващи, когато стане въпрос за усъвършенстване на Вашето взаимодействие с клиентите с графики.
Например, използваме характеристиката за тестване Hello Bar A/B за да тестваме точно същите изскачащи прозорци със само една промяна: цветът на фона.
Когато резултатите се върнат, опция В се преобразува значително по- добре от версията с белия фон. Разликата в разговорите е 3.6%, само заради един цвят на фона!
Изводът? Цветът е от значение. Както и другите детайли. Считаме подобни резултати от промени за малки, като добавянето на удивителен знак или поставяне на главна буква.
Нужно е само да се нагласи цвета, да се перифразира съобщение или да се добави емоджи. С тези можете изцяло да промените начина, по който Вашите консуматори интерпретират Вашата марка. Следователно, свързаните поведения, които тя/той ще предприеме.
Извод #2: Консуматорите винаги питат Каква е ползата за мен?
Като представител на бизнеса, винаги сте мотивирани от резултатите, които Вашият бизнес ще види от Вашите действия или може би следващата рецензия от преживяването.
Но ако искате Вашите усилия да си струват, спрете да се фокусирате върху това, каква е ползата за Вас и вместо това мислете, какви са ползите за клиентите. (Червена лампа: това е основополагаща тайна в цялата психология на консуматора).
Когато преценявате, дали или не да използвате Вашия продукт или дори да взаимодействате с Вашия бизнес, Вашите консуматори са склонни да мислят:
1. Какви са ползите за мен?
2. Какво ще получа от употребата на този продукт или услуга?
3. Коя опция ще ми е от най- голяма полза за тези пари и време, които съм инвестирал в тази практика?
Вашият клиент трябва да види ясна и неоспорима полза от употребата на Вашите продукти или услуги.
На Hello Bar, много от членовете на обществото използват изскачащи прозорци. Например; да събират имейл адреси или телефонни номера от посетителите на техния уебсайт. Повечето клиенти не са склонни да разпространяват тяхната лична информация и да отварят входящите си кутии.
За да накарате хората да променят отношението си към изскачащите прозорци и да потвърдят своята информация в качеството си на потенциален клиент, трябва да се помисли, какво стойностно ще получи това лице в замяна на подаването на своя имейл.
Тук се появяват “магнитите” за потенциалните клиенти. Те предоставят ценни ресурси, като задълбочени ръководства, електронни книги с ограничен тираж и персонализирани намаления за да добавим рисков елемент към картината.
Проучването на нашето клиентско поведение показва следните преимущества от качеството, заредени със стойност магнити за потенциални клиенти:
- Ръководства- процент на преобразуване 1-3%.
- Купоните водят до процент на преобразуване между 5-10%.
- Интерактивните оферти, като шанса да се спечели карта за подаръци води до процент на преобразуване между 15-30%.
За да останем в темата, попитайте себе си, при коя стойност ще си тръгне консуматорът? Ако не можете да отговорите на този въпрос, Вашият консуматор няма да бъде заинтересован.
Извод #3: използвайте недостига като като задействащ механизъм . Работи – през повечето време.
Колко по- голям е недостигът на даден ресурс, токова повече клиентите са склонни да го търсят. Точно като предшествениците преди нас, търсенето на най- добрата храна в гората, днешните клиенти търсят най- добрите оферти. Намирането на добра оферта е свързано с известно прибързване. Това се случва най-често, когато се почувстват щастливи от това, че са го намерили, или дори повече, че са спечелили/заслужили.
Какво може да накара нашите клиенти да действат? Грабнете тяхното внимание с оферта за продукт в недостиг, който е достъпен за определен период от време или за ограничен брой хора. Със сигурност ще ги примамите и ще активирате клиентското поведение, което търсите.
Чудили сте се досега, как eBay се превърна в онлайн пазара, който е днес? Това се получи чрез употребата на таймери за обратно броене и войни с наддаване- стимули които се заиграват по същия начин за спешност и недостиг.
Финални изводи за подобряване на Вашия бизнес с поведението на консуматорите
Научихме голям брой важни детайли чрез тестването на изскачащи прозорци. Като; важността на малките детайли, ценни оферти и добавена спешност. Но най- важният съвет (когато стане въпрос за психология на консуматора) е че всеки бизнес има изцяло уникална публика. Всяка публика се състои от изцяло уникални индивиди.
Това, което се оказва като стимул за посетителите на дадена фирма да купуват като луди може да е причина за клиенти на друг бизнес да си плюят на петите.
Психологията на консуматора винаги се връща до тестване и разговори. За да оптимизирате Вашия бизнес и да процесите за максимално щастие на Вашите консуматори, тествайте A/B всяко едно съобщение, което поставяте. Без значение, дали тествате A/B изскачащите прозорци, обслужвате шаблони или редове с теми за имейли. Бихте могли евентуално да откриете “какво” в “кое работи най-добре”.
Искате ли да научите повече? огава, разгледайте нашите задълбочени статии за теорията за клиентското обслужване.
разберете сами
За да разберете повече за “защо” зад консуматорското поведение, следващата стъпка е да говорите директно с консуматора. Ето къде LiveAgent и екипът за поддръжка на клиента идват на дневен ред. Тествайте всичко, което научите в нашата академия точно в рамките на LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Целта на клиентското удовлетворение с най- добрите практики
Открийте как да постигнете клиентско удовлетворение с най-добрите практики! Научете как видео чатът, управлението на отрицателни отзиви и разбирането на дълбоките проблеми на клиентите могат да подобрят вашите услуги и да задържат клиенти. Възползвайте се от експертните съвети и направете своя безплатен профил с LiveAgent.
Въведение в клиентските взаимоотношения
Разгръщането на добри взаимоотношения с Вашите клиенти чрез клиентски взаимодействия може да изиграе централна роля в определянето на позицията на Вашата марка на пазара.
Въведение в клиентската признателност
Клиентската признателност може да бъде определена като мерило за усилията на компанията спрямо нейните клиенти. Прочетете повече, как да цените Вашите клиенти.