Какво е клиентски форум?
Форумът е онлайн табло за дискусии, което позволява на потребителите да водят разговори под формата на публикувани съобщения. Клиентският форум с други думи е форум на потребителите или общностен форум. Това в основни линии е място, където клиентите на компанията могат да взаимодействат един с друг или да търсят подходяща информация. Още повече, те могат да попитат и да отговорят един на друг на въпросите си и да споделят тяхното знание. Например; полезни съвети и трикове, проникновения, най- добри практики, да използват практически казуси и лични преживявания с продуктите и услугите на компанията.
Как да създадете форум за клиентите?
Много доставчици на хелп деск софтуер включват общностния форум, като част от техните портали за клиентско самообслужване. Следователно, няма нужда да търсите отделни инструменти. Създаването на форум за клиентите обикновено отнема няколко лесни стъпки. Не изисква технически способности или специални познания.
За да се създаде форум за клиенти на LiveAgent е необходимо да сърфирате към Вашия портал за клиентско самообслужване. Това е мястото, където можете да откриете форума. След това, нужно е само да въведете заглавие и да решите, дали е вътрешен форум или публичен форум. Подайте описание, включете съответните ключови думи за SEO оптимизация и изберете отдела, отговорен за обработката на входящата във форума информация.
Вътрешните форуми са предвидени за служителите на компанията. От друга страна, публичните форуми са видими за всеки един. Въпреки това, потребителите трябва да се регистрират и да зададат или да отговорят на въпроси. Клиентите, регистрирани на Вашия клиентски портал ще са в състояние да видят предложените форуми, направо на главната страница. След като отворят форума, те могат или да се присъединят към дискусията или да зададат нов въпрос.
Всяка входяща информация, без значение, дали е нов въпрос или коментирана тема, автоматично се трансформира в тикет. Следователно, ще се появи в панела на агента сред другите тикети. В случай, че е необходимо и подходящо, агентите могат да участват. Те могат да предоставят полезна информация и отговор на въпроси, които другите потребители във форума не са в състояние да отговорят.
Изборът на определен отдел да управлява форум означава, че тикетите ще бъдат разпределени на правилните служители. Следователно, само агентите с най- подходящото знание, опит и експертиза ще отговарят на клиентските запитвания. Това гарантира, че е споделен правилната информация и на нея е отговорено своевременно и по ефективен начин.
5 Основни предимства на притежаването на общностен форум
Клиентският общностен форум е повече от само логическо продължение на Вашата оферта за самообслужване. Докато все още, притежанието на общностен форум се счита за по- скоро за “характеристика”, която е добре да се има, отколкото като необходимост. Въпреки това, с разумен мениджмънт, това може да има положително въздействие. Например: върху ангажимента на потребителите, клиентското удовлетворение, лоялност към марката и дори стимул за иновации при продуктите. Ето и някои от ключовите предимства от внедряването на брандиран клиентски общностен форум в рамките на портала за самообслужване.
1. Улесняване на клиентския ангажимент
Ако клиентският ангажимент е важна част от Вашата стратегия, притежаването на общностен форум може да бъде мощен катализатор. Той предоставя на клиентите ангажиращо място за споделяне на техния опит. Това не се отнася единствено за Вашата компания, но също така и за другите членове на общността. Даване на възможност на клиентите да повдигат теми и да водят дискусии с другите потребители им дава чувство за участие и упълномощаване.
Наред с това, ако Вашият продукт е с висока степен на конфигуриране, гъвкавост и персонализация, клиентите определено ще ценят възможността да сърфират във форума и да видят как другите го използват. Това може да им помогне да намерят решения, които може да им са се стрували първоначално очевидни и да намерят по ефикасни начини за постигане на по- добър резултат с Вашия продукт.
2. Подобряване на Вашата оферта за самообслужване
Вашите агенти по обслужването или клиентите могат да отговарят на общи въпроси в общностния форум. Това буквално създава генерирана от потребителя база знания. Следователно, тя е пълна с информация, която може да съдейства на другите, особено на новите клиенти, които тепърва започват с Вашите продукти. Някои от лоялните клиенти в дългосрочен план може да се наслаждават на това да допринасят редовно към форума. Споделянето на собствените най- добри практики и съвети по темите , в които са експерти. Това създава дългосрочен, полезен резерв на един път. Това може да Ви помогне да спестите от времето на Вашите агенти.
3. Оптимизиране на съществуващото съдържание
Наблюдението върху това, какво обсъждат клиентите в общностния форум е от съществено значение. Това може да даде на бизнеса по- задълбочено разбиране на клиентските проблеми и притеснения. Тези представят страхотна възможност за подобряване на съществуващото съдържание, като се обхващат теми, в които клиентите са по заинтересовани. В допълнение към това, ако клиентът продължава да задава въпроси и да говори за проблеми, които вече са обхванати във Вашите статии с база знания, това означава, че съдържанието не предоставя пълна и обширна информация. Следователно, трябва да бъде подобрена и адаптирана в съответствие с това.
4. Стимулиране на подобрението на продуктите
Държейки под око клиентските разговори в общностния форум, бизнесите може да открият много идеи и безценни данни. Това е ценен опит, не само за техния отдел за клиентско обслужване, но и за техните отдели за разработка на продукти. Клиентите предоставят непряка обратна връзка като обсъждат продуктите/услугите на компанията, да споделят техните идеи, перспективи и преживявания. Може да помогне на бизнесите да придобият прозрение на разработката на продуктите. Още повече, да действат за подобрения, които търсят клиентите.
5. Проследяване на клиентските разговори
По един или друг начин, клиентите говорят онлайн за марки и техните продукти. Не всички бизнеси са в състояние ефективно да наблюдават и да отговарят на тези споменавания. Например: в социалните медии, форуми на трети страни или други места, които са трудни или дори невъзможно да бъдат открити. Предоставянето на клиентите на общностен форум, в който могат да се водят тези обсъждания позволява на бизнесите да следят, какво казват клиентите. По този начин, те могат са са в състояние да се ангажират с тези разговори и да предлагат своевременно помощ или съвет, когато се изисква.
Разберете сами
Знанието е важно, но само когато се приложи на практика. Създайте форум за Вашите клиенти в рамките на LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Как да създадем обратна връзка и дъска за предложения
Научете как да създадете ефективна обратна връзка и дъска за предложения, които ще подобрят клиентското обслужване и успеха на вашия бизнес. Открийте предимствата на тези инструменти и как те могат да изградят ориентирани към клиентите продукти и да увеличат лоялността. Посетете страницата, за да разберете как да ангажирате клиентите си по-ефективно.
Научете как да създадете ефективна FAQ страница за вашия бизнес уебсайт с нашето ново ръководство. Открийте значимостта на стратегически изградените FAQ секции, 7 стъпки за тяхното създаване и поддържане, и как могат да подобрят SEO и клиентския опит. Разберете разликите между FAQ и базата данни и защо актуализацията е ключова. Посетете страницата ни за повече информация!
Намалете разходите си със софтуер за клиентски портал
Намалете разходите за клиентско обслужване с LiveAgent - водещ софтуер за клиентски портал през 2021. Осигурете самообслужване чрез база знания, форуми и често задавани въпроси. Започнете безплатен тестов период без кредитна карта и подобрете продуктивността на екипа си още днес!