Контролният списък KYC е ключов за финансови услуги, изискващ потвърждение на самоличност и адрес, рисков профил и кредитен рейтинг на клиентите за разбиране на тяхното финансово здраве.
Съществуват много съвети как да опознаете клиентите си и може да бъде трудно да прецените кое е от най-голямо значение. Лесно е да се изгубите в подробностите и да изтървете голяма картинка
Ето защо създадохме този списък – той е обобщение на най-важните неща, които трябва да знаете за клиентите си. Затова го разгледайте и вижте дали има допълнителни детайли, за които трябва да попитате клиентите си.
Списъците за опознаване на клиента (KYC списъци) са специалнo създадени, за да ви помогнат за идентификацията и наблюдението на клиентите. KYC списъкът е важен, защото ви помага да потвърдите самоличността на всеки клиент. Освен това ви помага да оцените рисковете от съвместната работа с него.
Контролният списък за опознаване на клиентите е първата стъпка към това да разберете клиентите си и да можете да ги обслужвате правилно. Той трябва да се изпозлва и като част от процеса по оценка на клиентите.
Всеки бизнес, който е изложен на клиентски риск, като доставчици на счетоводни или финансови услуги, трябва да разработи стратегия за опознаване на клиента с цел да ангажира клиентите си. KYC списъкът може да се използва и от всеки бизнес, който иска да опознае по-добре клиентите си – той може да им помогне да разберат потенциала на нуждите на клиентите и да изградят връзка с тях.
Собственици на бизнеси
Ако сте собственик на бизнес, е важно да знаете кои са клиентите ви и можете да го постигнете чрез KYC списък. Освен това ви помага да оцените всички рискове, свързани с работата с всеки потенциален клиент.
Счетоводители
Трансакциите, включващи пари, носят допълнителни рискове. Трябва да разполагате с цялата необходима информация за клиента, който е длъжен да потвърди идентичността си и да оцени потенциалните заплахи.
Доставчици на финансови услуги
Финансовите съветници са длъжни според закона да познават клиентите си. Те трябва да съберат и потвърдят информацията за клиента, за да предотвратят пране на пари, финансови престъпления и финансиране на терористични организации.
Специалисти по съответствие с разпоредбите
Списъкът за опознаване на клиента може да ви помогне да покриете изискванията на закона. В резултат на това ще бъдете сигурни, че компанията ви покрива всички разпоредби и ще ви помогне да предотвратите незаконни дейности.
Да разполагате с фундаментална информация за клиентите си е ключа към това да ги разбирате.
Тя е ключът към изграждане на доверие с клиента. Като го разберете на по-дълбоко ниво, ще можете да осигурите по-добро обслужване и продукти. Това на свой ред ще ви осигури лоялна клиентска база, която ще подкрепя бизнеса ви.
Най-лесният начин да съберете тази информация е като помолите клиентите ви да попълнят формуляр онлайн или на живо. Задължително улеснете максимално процеса. Включете данни като:
Следващата стъпка е да потвърдите самоличността на клиента си. Това може да се направи чрез документ за самоличност, издаден от държавен орган, като паспорт или лична карта.
Така потвърждавате, че клиентът е този, за когото се представя, и ви помага да оцените потенциалните рискове от съвместната работа с него.
Най-добрият начин е да поискате от клиента копие на личния му документ лично или електронно. Задължително пазете оригинала на сигурно място, защото ще имате нужда от него за документацията си. Трябва също така да проверите личния документ в надеждна база данни, например в национален регистър.
Следващата стъпка в това да опознаете клиента си е да потвърдите адреса му, за да сте сигурни, че живее там, където твърди.
За да потвърди самоличността на клиента и да помогне за предотвратяване на измами.
Най-често използваният начин е да поискате битова сметка или друг официален документ, който включва името и адреса на клиента. Може също така да използвате услуга като LexisNexis, за да потвърдите данните му.
Ако клиентът няма физически адрес, ще трябва да бъдете креативни и да потърсите други начини да потвърдите самоличността и местоположението му.
За да опознаете клиента, трябва да разберете рисковия му профил.
Рисковият профил помага да определите инвестиционните цели на клиента, времевия хоризонт и толерантността му към риск. Задължително е да разберете рисковите профили на клиентите си, за да можете да им предлагате подходящи продукти и услуги.
Има няколко начина да определите рисковитя фактори на клиента. Един от начините е да го попитате директно, а друг е да използвате въпросник или инструмент, който ще ви помогне да съберете тази информация.
След като я имате, можете да започнете да предлагате на клиента продукти и услуги, които са подходящи за него.
Може да съществуват известни разлики според типа на компанията.
Тази информация помага за предотвратяването на измами и за оценката на рисковете, свързани с работата с тази фирма
Един от начините е да потърсите в Google. Друг вариант е да използвате услуга като LexisNexis. Като цяло, имате нужда от:
Типът или статусът на фирмата са още един аспект, който трябва да вземете предвид.
Размерът на компанията например може да ви даде информация за покупателната ѝ способност. А ако знаете в кой отрасъл работи, ще разбирате по-добре екипа, който клиентът ви използва и предизвикателствата, пред които се изправя ежедневно.
Един от начините е да проверите компанията в Hoovers. Можете също така да откриете тази информация като потърсите компанията в Google и разгледаде страницата им “За нас”. И накрая, можете да ги попитате директно и да потвърдите чрез последващ имейл или телефонно обаждане.
С какво се занимава фирмата? С други думи, какво е естеството на бизнеса ѝ?
Това може да ви помогне да определите от какви продукти или услуги биха се интересували.
Ето въпросите, които да зададете, за да разберете по-добре фирмата, с която си имате работа.
Трябва да потвърдите адреса на седалището на компанията.
Това ще ви помогне да потвърдите, че компанията е легитимна и не се опитва да скрие нещо.
За бизнеси, базирани в САЩ, един от начините е да потърсите информацията за регистрацията на компанията в щата, в който е регистрирана. Друг начин е да потърсите в документите за основаване на дружеството в щатската администрация. И накрая, можете да проверите в областната администрация, в която е регистрирана компанията.
Важно е също така да потвърдите самоличността на директорите на компанията.
Директорите са хората, които контролират компанията. Като такива, е важно да знаете кои са и каква е историята им.
Попитайте ги за цялото им име, дата на раждане и настоящ адрес. Освен това трябва да поискате копие от личната карта или паспорта им. Можете да проверите и обществени регистри, за да потвърдите самоличността им. Като цяло е необходимо да отделите време да потвърдите самоличността на директорите на компанията преди да решите да работите с тях.
Отнася се за компании, базирани в Обединеното кралство, Европа и Австралия.
Може да ви помогне да разберете какъв е бизнес модела им и размера на компанията.
Най-добре е да ги попитате директно. Можете също така да намерите тази информация на уебсайта им или като потърсите компанията в Google.
Кредитният рейтинг на компанията е добър индикатор за финансовото ѝ здраве.
Може да ви помогне да разберете какво е финансовото здраве на компанията и доколко има възможност да изплати задълженията си навреме.
Единият начин е да разгледате финансовите отчети на компанията и потенциалните рискове. Друг е да намерите доклади за компанията от агенция за кредитен рейтинг.
Добър кредитен рейтинг като цяло е всичко над оценка “investment grade”, което означава, че компанията е нискорискова инвестиция. За лош кредитен рейтинг може да се счита всичко под “investment grade”, което означава, че компанията е високорискова инвестиция. Ако компанията няма кредитен рейтинг, може да означава, че е прекалено нова, за да има такъв, или че не е в добро финансово състояние.
Уверете се, че разполагате с информация като адрес на клона и номер на сметката на клиента, Swift код и IBAN.
Тя ви дава идея с коя банка работи компанията и каква е финансовата ѝ история. Можете да изполвате тази инфорация и за да намерите компанията, ако ви дължи пари.
Най-добрият начин да разберете банковата информация на компанията е да питате директно. Можете също така да откриете тази информация на уебсайта им или като разгледате финансовите им отчети.
Друго важно нещо, което да знаете за клиентите си, са хората, които я управляват, включително директори, партньори и собственици.
Това може да ви помогне да разберете процеса по вземане на решения в компанията и също така да ви даде идея за културата на компанията.
Направете списък с партньорите на компанията, директори и собственици и след това проучете всеки един от тях. Опитайте се да разберете колкото можете повече за историята им, интересите и целите за компанията. Това ще ви помогне да разберете как мислят и какво ги мотивира.
Ще са ви необходими правни документи, които удостоверяват учредяването, собствеността и съответствието на компанията с разпоредбите. Документите като договор за учредяване, съгласие за приемане на управление и учредителен протокол могат да ви дадат идея как е структирирана компанията.
Те могат да ви помогнат да разберете структурата на компанията и как работи.
Най-лесният начин да се сдобиете с документите е да ги поискате от самата компания. Можете също така да ги откриете в Търговския регистър или в бази данни за търговска регистрация.
Част от фирмите подлежат на одит от независим експерт, а всички са длъжни да предоставят годишния си финансов отчет в Търговския регистър.
Докладът на одитора потвърждава, че финансовият отчет е правилен.
Най-добрият начин е да ги поискате директно от компанията. Можете също така да ги откриете онлайн чрез търговския регистър или базата данни SEC Edgar.
Нужен ви е списък със съдружниците в компанията, показващ каква част от капитала и дяловете принадлежи на всеки от тях.
Може да ви помогне да разберете кой притежава компанията и колко контрол има. Освен това може да ви даде по-подробна информация за финансовата ситуация на компанията.
Най-добре е да го поискате директно от компанията. Можете да го намерите и онлайн чрез търговския регистър или базата данни SEC Edgar.
Всяка компания има рисков профил, който очертава потенциалнит заплахи, пред които е изправена.
Той може да ви помогне да разберете предизвикателствата, пред които е изправена компанията и как се справя с тях. Освен това може да ви даде допълнителна информация за бъдещите възможности на компанията.
Попитайте компанията или разгледайте финансовите ѝ отчети.
KYC (Опознай своя клиент) е процесът по потвърждаване на самоличността на клиентите ви. Обикновено се прави като съберете информация за клиента и документи, например лична карта или паспорт.
Най-често срещаните са повтърждение на документ за самоличност и потвърждение на адрес. Първото обикновено се прави като поискате личната карта или паспорта на клиента, а второто – чрез комунална сметка или банково извлечение.
Основното предимство е, че ви помага да следите информацията за клиента и можете да сте сигурни, че му осигурявате възможно най-доброто обслужване. Освен това ви помага да изградите доверие с клиентите си, тъй като те ще могат да видят, че вземате насериозно поверителността на данните и сигурността им.
Типът информация, която трябва да съберете от клиентите си, зависи от типа бизнес и типа продукти или услуги, които предлагате. Има обаче обща информация, която повечето бизнеси трябва да съберат, например име, адрес, дата на раждане.
Трябва да го правите редовно, тъй като информацията за клиента може да се променя във времето. Трябва също така да го обновявате ако направите промени в продуктите или услугите, тъй като това може да се отрази на информацията, която трябва да съберете от клиентите си.
Чрез автоматизиране на процеса по събиране и потвърждаване на информацията за клиентите. Това може да улесни и ускори работата ви по събиране на нужната информация по KYC изискванията. Освен това може да ви помогне да следите информацията и активността на клиентите в течение на времето, за да забелязвате по-лесно промените и рисковете.
Идентификация на клиента, надлеждна проверка на клиента, непрекъснато наблюдение и управление на риска. Идентификацията на клиента е процесът по събиране на информация за клиентите, за да можете да потвърдите самоличността им. Надлеждната проверка на клиентите е процесът по потвърждение, че клиентите ви са тези, за които се представят. Непрекъснатото наблюдение е процесът по следене на информацията и дейността в течение на времето. Управлението на риска е процесът по оценка и управление на рисковете, свързани с клиентите ви.
Ако нямате контролен списък за клиентите си, може да ви бъде трудно да спазите KYC изискванията. Това може да доведе до глоби или други финансови санкции от регулаторните органи. Освен това може да доведе до проблеми с клиентите ви, тъй като те може да не вярват, че вземате насериозно поверителността на данните и сигурността им. В крайни случаи може да доведе дори до търсене на наказателна отговорност.
Най-лесният начин е да използвате нашия като насока. Можете да го съобразите с конкретните нужди и изисквания на бизнеса си.
Софтуер за управление на имейл
Управлявайте ефективно голям обем от имейли чрез софтуер за имейл мениджмънт. Научете повече за предимствата, функциите и други на системата за управление на имейл.
Контролен списък за стандарти за клиентско обслужване
Открийте пълния контролен списък за стандарти за клиентско обслужване на LiveAgent, който ще ви помогне да осигурите последователно и качествено обслужване през 2022 г. Включва съвети за прозрачност, бързина на отговор, уважение към клиентите и използване на изкуствен интелект. Научете как да автоматизирате и подобрите клиентското преживяване.
Списък със задачи за клиентско обслужване
Подобрете клиентското си обслужване с нашия удобен списък със задачи за клиентско обслужване - отметнете всичко, за да поемете по пътя към успеха.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team