Контролният списък за кол център ви помага да изберете правилно оборудване и софтуер, осигурявайки интеграции, гъвкавост и съответствие със законовите изисквания. Проверете дали сте покрили всичко необходимо за успешна работа.
Успешният контактен център разчита на много фактори, но знаете ли как да се уверите, че всички са налични? Този контролен списък включва някои от най-важните неща, които да имате предвид когато създавате свой собствен кол център. Освен това ще ви дадем списък с изисквания, които трябва да бъдат включени, за да си гарантирате успех.
Не е сложно да се уверите, че сте подготвени. Ако имате каквото е нужно предварително, компанията ще работи гладко и ефективно, без да се изправя срещу ненужни спънки или проблеми по пътя.
Можете да го използвате и като списък с неща, от които имате нужда, за да стартирате или разширите контактния си център. Ако използвате контролен списък с изисквания за кол център, няма да се налага да повтаряте някои от стъпките по два пъти, тъй като вече ще сте покрили най-важното.
Може да е трудно за компанията да овладее всичко веднага. Има толкова аспекти, за които трябва да помислите и да имате предвид преди да започнете (всключително всичко от наемането на служителите, наемането на място и купуването на офис оборудване).
Употребата на контролния списък ще ви помогне да проследите не само колко пари се харчат, но и цялостната ефективност на кол центъра ви.
Такъв списък може да бъде използван от всеки, който работи в, създава или разширява кол център. Да имате всичко необходимо на едно място ще ви помогне да направите работата на всички по-лесна и да елиминирате ненужния стрес.
Този контролен списък може да се използва от всеки тип бизнес, от малък стартъп до международна корпорация. Искате ли да знаете как работи? Да кажем, че искате да създадете свой собствен контактен център, но не сте сигурни от какво се нуждаете, за да стартирате и как да го управлявате правилно. Може накрая да се окаже, че сте похарчили пари за ненужни неща. Освен това, може да има забавяне в стартирането на работата му ако ви липсват парченца от пъзела.
Но ако обаче решите да използвате този контролен списък с изисквания за кол център като ръководство, ще можете да създадете собствен контактен център без проблеми и да спестите както време, така и пари в процеса.
Убедихме ли ви вече? Да започваме!
Първото нещо, за което трябва да се погрижите, е софтуерът за кол център и VoIP доставчик. Трябва да се уверите, че компанията, с която ще работите, може да ви осигури всичко нужно за успешен контактен център.
Той ще ви осигури други точки от контролния списък. Изключително важно е да се уверите, че ще може да ви даде нужното.
Някои от нещата, които трябва да търсите в софтуер за кол център, включват:
Поискайте препоръки, сравнете различни доставчици и направете проучване преди да решите (това важи за всеки тип телефонна централа, който изберете). Така ще избегнете неприятни изненади в бъдеще.
Качеството на интернет връзката ви е изключително важно за всеки кол център. Трябва да сте сигурни, че имате достатъчен капацитет за пренос на данни, който да се справи с броя входящи и изходящи обаждания.
Скоростта е изключително важна за служителите ви, за да работят безпроблемно и без прекъсвания. През 2022 г всичко е онлайн. Интернетът е нужен за изключително много компоненти от успеха на контактния ви център.
Кол центърът ви трябва да има:
Колкото по-бързо, толкова по-добре. Потърсете доставчик, който предлага високоскоростен интернет без лимит на преноса на данни (или възможно най-близо до това). Тествайте връзката си в различно време на деня, за да придобиете по-добра идея за представянето й.
Ако настройвате отдалечен контактен център, се уверете, че всичките ви служители имат надежден достъп до интернет.
Следващото нещо в списъка ви е необходимото оборудване. Това включва неща като слушалки, компютри и софтуер.
Правилното оборудване не само ще направи живота на служителите ви по-лесен, но и ще помогне да се елиминира ненужният стрес. Освен това, ще гарантира, че служителите ви са готови да поемат работното натоварване, което сте им приготвили.
Всяка компания има различни нужди, затова обмислете от какво ще имате нужда преди да изберете което и да е решение. Това ще зависи от типа на кол центъра, който решите на създадете. Например, ако ще използвате решение, базирано на облак, няма да имате нужда от толкова хардуер. Доставчикът ви ще се погрижи за него. Ако обаче създавате традиционен контактен център, ще трябва да снабдите служителите си с подходящите инструменти.
Когато избирате оборудване, имайте предвид следните фактори:
Кол центърът ви трябва да може да поеме бъдещите промени, които може да искате да направите. Ето защо от самото начало трябва да се погрижите за двата най-важни аспекта: гъвкавост и възможност за промяна на обема в кол центъра ви.
Никога не знаете кога бизнесът ви ще има нужда от промяна. Контактният ви център трябва да може да се справи с всякакви промени без да се налага да жертва качеството на клиентското обслужване.
Гъвкавостта и възможността за промяна на обема са важни, защото дават възможност на кол центъра ви да расте заедно с бизнеса. Когато компанията ви се разраства, същото ще се случва и с кол центъра ви. Това ще ви помогне да гарантирате, че винаги имате ресурсите, от които се нуждаете, за да посрещнете изискванията на клиентите си.
Истината е, че зависи най-вече от доставчика, който изберете. Има обаче няколко неща, които можете да направите, за да повишите гъвкавостта и възможността за промяна на обема на работата в кол центъра си.
Първо, уверете се, че ясно разбирате дългосрочните си цели, за да може по-лесно да изберете правилното решение за вас. Второ, бъдете готови да се адаптирате бързо при нужда. И трето, изберете доставчик, който може да расте заедно с бизнеса ви.
За да осигурите висококачествено обслужване, кол центърът ви трябва да разполага с най-новите технологии. Освен че ще го направят по-ефективен, това ще ви позволи да достигнете по-широка публика и да вършите повече работа.
Правилното оборудване улеснява служителите ви да вършат работата си. Едно от най-важните неща, които технологията трябва да осигури, е гъвкавост, която да ви даде възможност да се свържете с повече клиенти и да осигурите по-добро обслужване.
Когато избирате подходящите технологии за кол центъра си, се уверете, че имате предвид типа работа, който ще вършат служителите ви. Например, ако ще правят много изходящи обаждания, тогава трябва да им осигурите съвременни технологии и VoIP системи.
Ако служителите ви ще обработват много входящи обаждания, трябва да разполагат със система за интерактивни гласови отговори (IVR). По този начин можете да автоматизирате процеса и да улесните и клиентите си.
CRM системата е основен компонент от всеки кол център. Чрез следене на всички взаимодействия между служителите и клиентите ви, ще получите ценнта информация за поведението им.
Без CRM система, служителите ви няма да могат да получат достатъчно информация за клиентите. Това означава, че служителите ви ще трябва да разчитат на спомени и предположения докато говорят с клиенти.
Първата стъпка е да изберете доставчик, който предлага софтуер за управление на връзките с клиенти (CRM) като част от цялостното решение. Вторият аспект, който да обмислите когато избирате CRM система, за нуждите и предпочитанията ви.
Ако вече имате CRM система, която работи за вас, вероятно е най-добре да се придържате към нея. Може да е по-удобно отколкото да я сменяте и да я интегрирате с доставчика си на софтуер за кол център. Имайте предвид следното, когато избирате CRM система за контактния си център:
Когато избирате CRM система, е важно да се уверите, че има всички функции, от които се нуждаете, за да управлявате ефективно връзките си с клиенти. В противен случай ще трябва или да намерите различен доставчик, или да инвестирате в допълнителен софтуер, който може да запълни празнините.
Какви типове CRM система можете да изберете?
Като контектен център, трябва да обърнете още по-голямо внимание от обикновено на подобряването на клиентското изживяване като въведете разширени функции за разговори.
Разширените функции за разговори са важни, защото могат да ви помогнат да управлявате кол центъра си по-ефективно. Могат също така да осигурят по-добро клиентско изживяване като улеснят свързването на служителите и клиентите ви и обработка за запитванията.
Ако не сте наясно с функциите, можете да научите повече за тях като прочетете документацията, включена в софтуера ви за телефонна централа или като говорите с представител на доставчика ви.
След като вече познавате функциите, ще трябва да се уверите, че служителите ви също ги познават добре. Можете да постигнете това като им изпратите документ с информация или насрочите обучения на живо.
Софтуерът за кол център, който е удобен за потребителя и лесен за научаване, ще помогне на служителите ви да започнат по-бързо и да използват функциите по-ефективно.
Съвет: Ако търсите софтуер за контактен център, който има всичко това, LiveAgent го предлага. Освен тов предлага кристално качество и пълен набор от функции – и може да го пробвате напълно безплатно.
През 2022 г, кол центърът ви трябва да може да осигури персонализирано преживяване на клиентите ви. Това означава, че сътрудниците в кол центъра ви ще имат нужда от достъп до данни за всеки отделен клиент и ще трябва да ги използват, за да персонализират взаимодействията си с тях.
За дадете на клиентите си по-добро изживяване и да оставите дълготрайно впечатление, трябва да осигурите персонализирано изживяване в кол центъра. Персонализацията също така е важна, защото може да ви помогне да повишите продажбите, да намалите цената на всяко взаимодействе с клиент и да подобрите цялостната ефективност. Как? Като дадете на клиентите си точно това, което търсят, точно когато имат нужда от него.
Ще трябва първо да идентифицирате данните, които дават възможност за персонализация. Можете да го направите като разгледате текущата си CRM система и информацията, която съдържа за клиентите ви.
След като сте идентифицирали тези данни, ще трябва да се уверите, че са достъпни за клиентите ви. Това може да се направи или като се показва на екрана им, или като им осигурите достъп до отчет, който могат да отворят при нужда.
Важно е да наблегнем и на опита на персонала в кол центъра, освен на персонализацията.
Наемането на опитен персонал е задъжлително, защото те могат да ви помогнат да осигурите по-добро клиентско изживяване и да научат неопитните сътрдуници как да обработват обаждания. Освен това, те могат да наблюдават работата, която се върши, и да помагат на новите служители да подобрят уменията си.
Ще трябва да се уверите, че наемате подходящите хора за работата. Това означава, че трябва да търсите кандидати с опит в клиентското обслужване, както и такива, които да са работи преди в контактни центрове.
Ще трябва да осигурите на персонала си подходящите инструменти и обучение, за да са успешни на работното си място. Това включва да им предоставите наръчник как да използват софтуера за кол център, както и да им дадете достъп до ръководства, които да им помогнат да подобрят уменията си.
Успешният кол център прави всичко възможно, за да улесни работния процес на служителите и да се увери, че са възможно най-продуктивни.
Автоматизиран процес за обработка на обаждания без изискване обаждащият се да чака на линия, е огромно предимство за крайния потребител. Това означава, че ще могат да получат по-бързо обслужване, по-кратно време за изчакване и ще са по-удовлетворени от обслужването ви.
Един начин е да предложите технология за самообслужване. Така клиентите могат да решават проблемите си сами. Освен това, можете да подобрите продуктивността като автоматизирате възможно най-много процеси и предоставите на персонала си инструментите, от които се нуждаят, за да вършат работата си ефективно.
Това включва да им дадете достъп до CRM система, която е лесна за употреба, както и да им предоставяте доклади, които могат да използват, за да управляват по-добре клиентската си база.
Друго изискване, което кол центърът ви задължително трябва да покрие, е отличното качество на обажданията.
Качеството на обажданията е важно, защото може да ви помогне да повишите удовлетвореността на клиентите и да подобрите репутацията си. Това ще има директно влияние върху броя запитвания, които получавате, ще помогне да разрастнете бизнеса си, както и да повишите продажбите.
Можете да го направите като използвате подходящи инструменти и оборудване, както и като наблюдавате процесите. Това включва да използвате софтуер, който може да помогне да забежелите проблеми с обажданията. Освен това, трябва да наемете служители, които са наясно с употребата на подобни инструменти и пълния им набор от функции.
Друго важно изискване за всеки контактен център е вътрешната поддръжка и обезпечаване. Това означава, че ще трябва да можете да помогнете на служителите си да решат всякакви проблеми лесно и да търсят решението на място.
Да имате процес, който дава възможност да се осигури помощ при нужда, може да е разликата между служител, който може да реши проблем и такъв, който има нужда от допълнително съдействие. Може също така да помогне на представителите обслужване на клиенти да предоставят по-добро обслужване, което да доведе до по-доволни клиенти, които да правят покупки и в бъдеще.
Трябва да се уверите, че всеки служител има достъп до висококачествени ресурси и поддръжка по всяко време, за да може да получи помощ при нужда. Ще ви трябват и процеси, които да ви позволяват бързо и лесно да решите проблемите, които може да се появят.
Осигуряването на продължаващо обучение за всичките ви служители е основата на успешния кол център. То гарантира, че новите служители могат да вършат работата си ефективно. Освен това, поддържа настоящия ви персонал в час с всичко, което се е променило откакто са се присъединили към екипа.
Подходящото продължаващо обучение в кол центъра ви може да помогне да подобрите обслужването на клиентите си. Като запознаете сътрудниците си с продуктите и услугите на компанията, те ще могат да отговорят по-добре на въпросите на клиентите и да решат проблемите им по-бързо.
Първо, създайте план какво искате да научат служителите ви. След това организирайте редовни обучения, за да поддържате уменията и знанията им. Може дори да помолите опитните служители да обучават новите. Освен това, редовното опресняване на знанията може да помогне на сътрудниците ви да са в час с най-новите тенденции и промени.
Резервният план е изключително важен, имайки предвид какво би се случило, ако основният ви софтуер за контактен център спре да работи. Това може да има директно влияние върху способността ви да решавате проблемите, както и да обслужвате клиентите си.
Резервният план гарантира, че бизнесът ви ще продължи да работи дори и ако има проблем с едно от основните решения. Може да е истинско спасение в случай, че нещо се обърка. Гарантира, че вие и сътрудниците ви все пак ще можете да приемате обаждания и да осигурите обслужване докато чакате проблемът да бъде решен.
Планирайте предварително. Можете да го направите като подготвите алтернативно решение, към което да можете да преминете в случай, че основното спре да работи.
Освен това, служителите трябва да знаят какво да направят, в случай, че има проблем, и къде да потърсят помощ. Трябва да имате ясна политика, която сътрудниците ви да следват при спешни случаи.
За да гарантирате, че служителите ви покриват стандартите на компанията и осигуряват добро обслужване, трябва да проследите представянето на служителите.
Проследяването на представянето по време на обажданията ще ви помогне да забележте къде може да е необходимо допълнително обучение или поддръжка. Освен това ви помага да определите дали изпълняват целите, които сте задали за тях.
Можете да използвате софтуер за наблюдение на качеството, както и решение за контактен център, за да следите представянето на сътрудниците си. Освен това трябва да сте сигурни, че те са наясно какво се очаква от тях и какво ще бъде оценявано, за да могат да работят за подобряване на уменията си.
Записите на обажданията ще ви дадат възможност да преглеждате телефонните разговори, както и да определите начините, по които служителите могат да подобрят представянето си.
Записите на обаждания ще помогнат на служителите ви да намерят най-добрия начин да се справят с оплакванията на клиентите и да решават проблемите по-ефективно. Освен това им помага да избягват повтарянето на едни и същи грешки в бъдеще. Същото важи и за супервайзорите, които могат да използват записите на минали обаждания за обучение на новите служители.
Целият или част от разговора се записват и съхраняват в дигитален формат. Това може да се направи за всички обаждания или само за някои, които искате да прослушате. За да избегнете обърквания или прекъсване на услугата, трябва да се уверите, че служителите знаят, че записите се записват. Трябва да установите политика как ще се използват записите, както и кой ще има достъп до тях.
Трябва да се уверите, че кол центърът ви работи в съответствие с всички приложими регламенти и закони.
Спазването им ще ви помогне да управлявате по-ефективен бизнес, защото ще ви даде спокойствието, че всичко се прави в съответствие със закона. Фактът, че компанията следва приложимите разпоредби показва на клиентите, партньорите и стейкхолдърите, че могат да ви имат доверие.
Можете да го направите чрез писмена политика, която очертава всички изисквания за кол центъра и как ще бъдат налагани. Сътрудниците ви трябва да са наясно с тези политики и със задълженията си.
И накрая, не забравяйте, че някои разпоредби могат да се променят в течение на времето. Трябва редовно да проверявате дали кол центърът ви все още е в съответствие с тях.
Интегрирането на кол центъра ви с други бизнес инструменти ще улесни работата на служителите ви и ще подобри ефективността.
Интеграцията ще помогне на служителите ви да разберат по-добре цялостните цели на бизнеса ви и как работата им влияе върху други аспекти на бизнеса. Ще им помогне също така да работят заедно с други отдели, което може да подобри клиентското обслужване.
Кол центърът ви може да се интегрира с други бизнес инструменти по различни начини. Можете да използвате API, за да свържете различни софтуери или междинен софтуер, за да управлявате всички взаимодействия между приложенията. Всичко зависи от това какви инструменти искате да интегрирате.
Кол центърът ви трябва да покрие всички необходими мерки за сигурност, за да запазите както вашите данни, така и тези на служителите си, в безопасност.
Сигурността е от съществено значение за всеки бизнес, но е особено важна за контактните центрове, защото те работят с чувствителна информация за клиенти. Трябва да сте сигурни, че всичките ви системи са в безопасност от неоторизиран достъп и че служителите ви са защитени от кибер атаки.
Трябва да имате писмена политика за контактния център, която да очертава всички изисквания за сигурността. Изискват се и редовни проверки и актуализации на тези политики при поява на нови заплахи или когато бъдат открити уязвимости в системите, които бизнесите ви използват.
Кол центърът ви трябва да е достъпен за всички сътрудници, без значение къде се намират
Изключително важно е кол центърът ви да е достъпен за всички сътрудници, за да могат да работят от вкъщи във всеки един момент. Това ще им даде гъвкавостта, от която се нуждаят, за да обработват заявките от клиентите навреме.
Употребата на решение за телефонна централа, базирано на облак, ще даде на служителите ви достъп до всички интрументи и ресурси, от които се нуждаят, без значение къде се намират.
IVR система може да автоматизира и опрости управлението на системите за обслужване на клиенти в кол центъра. Освен това дава възможност на клиентите ви да получат информацията, от която се нуждаят, без да се налага да говорят със служител. Как?
Клиентите слушат системното IVR меню, отговарят като натискат бутон на телефона си и системата действа според избора им. В зависимост от отговорите на клиента, IVR системата предоставя необходимата информация (напр. статус на поръчка) или насочва обаждането към подходящ служител.
Неограниченият запис на обаждания гарантира, че всичките ви телефонни разговори са съхраняват безопасно в профила ви за правни цели, за обучение или обслужване. Без значение в какъв бизнес или отрасът работи компанията ви, записите на разговори са един от най-ефективните методи за решаване на проблеми.
Автоматичното разпределяне на запитвания е хелп деск функция, която автоматично възлага запитванията на сътрудници обслужване на клиенти на база предварително зададени правила. Различните хелп дескове използват различни правила за автоматично разпределяне на запитвания, например на ротационен принцип, едновременно звънене при всички или на случаен принцип. Това е функция, която наистина може да скъси времето за разрешение и да намали разходите.
Трансферът на обаждания ви дава възможност да насочвате входящите обаждания до входящите или вътрешните си номера директно към оператор, отдел или групов телефонен номер и т.н. Трансферът на обаждания дава на служителите и операторите ви директен достъп до клиентите, елиминирайки времето за търсене на вътрешни номера и възможности за пренасочване.
Един служител може просто да прехвърли обаждането към друг. В резултат на това, клиентите не се налага да чакат излишно.
Многоканалният екран на сътрудника показва всички взаимодействия с клиенти, без значение от канала на комуникация: обаждане, чат, имейл, социални медии и други. Това гарантира, че никое взаимодействие с клиент няма да бъде пропуснато или забравено.
Освен това, универсалната входяща кутия дава възможност на потребителите да отговарят на всички входящи съобщения директно от едно място.
Всички тези фунцкии (и много други) можете да откриете в LiveAgent, платформа за клиентско обслужване с всичко в едно. Ако искате да научите повече за продукта, можете да прочетете всичко за него на сайта ни.
Simply take a look at the checklist above – by using it you can be sure that you've covered all the most important requirements for call centers.
Establishing a call center requires covering all your bases. Additionally, you will ensure that your call center has all the essential aspects required for success.
What you choose will depend upon the size of your call center and the tools you require. However, you'll likely need a phone system, computers for agents, and software for routing calls and managing customer data.
There is no one-size-fits-all solution. It all depends on the specific needs of your business. However, a cloud-based call center solution can often provide the flexibility and scalability you need to grow your center operations.
LiveAgent is a cloud-based call center solution that can help you cover all of your requirements, from call recording to customer data management. It can be tailored to fit your business's specific needs.
Контролен списък за стандарти за клиентско обслужване
Открийте пълния контролен списък за стандарти за клиентско обслужване на LiveAgent, който ще ви помогне да осигурите последователно и качествено обслужване през 2022 г. Включва съвети за прозрачност, бързина на отговор, уважение към клиентите и използване на изкуствен интелект. Научете как да автоматизирате и подобрите клиентското преживяване.
Списък със задачи за създаване на кол център
Създайте успешен кол център с нашия подробен списък със задачи. Научете как да прогнозирате обаждания, оцените разходи, изберете софтуер и оптимизирате функции. Възползвайте се от експертни съвети за наемане и обучение на персонал, както и за оптимизация на клиентското обслужване. Посетете страницата ни за повече информация!
Най-пълният списък със задачи за кол център
Искате да стартирате кол център, но нямате представа от къде да започнете? Съставихме списък за кол център, който ще ви преведе през всяка стъпка.
Контролен списък за сигурност в кол центъра
Открийте как да защитите кол центъра си с нашия контролен списък за сигурност. Научете как да въведете строги мерки за сигурност, да ограничите достъпа на служителите и да създадете силни политики за инсталиране на програми. Подобрете защитата си с LiveAgent!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team