Контролен списък за дистанционна работа: съвети за ефективна комуникация, ясни отговорности, почивки, планиране на срещи, стандартизирана комуникация с LiveAgent, култура на компанията, обучение и технически изисквания.
Тенденцията да се работи дистанционно продължава да набира популярност, тъй като все повече бизнеси започват да дават тази възможност. Ако сте един от работодателите с дистанционен екип, е изключючително важно да управлявате всичко така, че да работи безпроблемно.
Този списък очертава основните стъпки за управление на дистанционния ви екип, така че бизнесът ви да просперира.
Това е ръководство за работодателя, което да му помогне да управлява екипите си от разстояние. Това включва настройката на правилните елементи и процедури, както и създаване на план за комуникация.
Има много предимства от дистанционната работа, но управлението на екип без контакт лице в лице може да е предизвикателство. Този списък със задачи гарантира, че екипът ви ще е в крак и продуктивен докато не е в офиса. Служителят и работодателят ще се възползват от него тъй като ще установи някои правила за комуникация.
Контролният ни списък за дистанционна работа е полезен за:
Собственици на бизнеси: ще ви даде идея дали бизнесът ви е готов да наема и управлява дистанционни служители. Така ще сте подготвени за предизвикателствата, които може да се появят.
Отдели ЧР: ще ви помогне да предвидите и да направитее план за потенциалните проблеми с въвеждането на новонаети служители в работата.
Служители, работещи от разстояние: можете да проверите какво се очаква да свърши работодателят ви.
Служители, работещи на място: за да прецените дали дистанционната работа е за вас.
Ясно определете времето, през което от служителите ви се очаква да работят.
Служителите, както и работодателите, трябва да са наясно с него. Ако хората не са наясно с работното си време, това може да доведе до проблеми с продуктивността и ефективността.
Попитайте служителите си кое е най-удобното време за тях, в което да си вършат работата. Преценете кое е най-добро за екипа ви, било то точно работно време или гъвкав график.
Уверете се, че служителите ви разбират отговорностите си. Уверете се, че не микроменажирате, тъй като това ще доведе единствено до изнервеност и по-ниска продуктивност.
Колкото по-добре всички разбират задълженията и очакванията към тях, толкова по-продуктивно ще бъде работното място. Работодателите ще могат да държат служителите си отговорни за действията им, а същевременно служителите ще знаят, че могат да споделят мнението си.
Подгответе длъжностни характеристики, които описват отговорностите на всяка позиция, и задължително ги обновявайте при нужда. Уведомете служителите си ако се наложат промени.
Създайте ясна политика за отпуските, почивките, почивните дни и болничните.
Работодателят трябва да покрие отсъстващите от работа, а служителите трябва да знаят какво е допустимо що се отнася до вземането на почивки.
Най-добре е да позволите поне няколко дни отпуска, някои платени, а други неплатени, на база на специална политика за всеки служител. Някои работодатели дори позволяват неограничен брой почивни дни, но това обикновено изисква взаимно доверите и отдаденост към отговорна работа без пряко наблюдение. Помолете служителите си да заявяват почивните си дни възможно най-рано.
Използвайте Google Docs или Sheets, за да създадете календар, в който всеки да може да заяви почивни дни, да добави бележки и да вижда промение в реално време.
Планирайте колко често и кога трябва да се състоят срещите.
Срещите трябва да са практични и ефективни ако ще ги правите редовно. По този начин всички могат да се фокусират върху задачата без да губят време.
Трябва да насрочите редовни срещи за обсъждане на новините в екипа. Например, всеки петък сутринта или сряда следобед. Също така може да уговаряте срещи според нуждите си когато нещо трябва да се обсъди незабавно.
Комуникацията е ключова за дистанционния екип. Определете правилата за комуникация и се уверете, че всички ги следват.
Нещата могат да станат много хаотични ако нямате ясен план за комуникация. За да бъдат всички информирани, е необходимо да определите начин, по който хората да комуникират ефективно и бързо.
Изключително важно е да следите напредъка на проектите, за да знаете дали някой изостава. Освен това, е полезно да виждате какво прави екипа ви в ежедневието. За да стандартизирате комуникацията с клиенти, използвайте софтуер за управление на запитвания, като LiveAgent. Имейлите, чатовете, споменаванията в социалните медии и съобщенията от други канали ще дойдат в една универсална входяща кутия. Това прави комуникацията по-лесна и води до по-удовлетворени клиенти.
С какви инструменти да стандартизирам комуникацията?
За да бъдат всички на една вълна и да се движат в една посока, всички екипи трябва да споделят едни ценности и цели.
Указанията на компанията ще помогнат да привлечете бъдещи служители, но са важни и за задържането на съществуващите. Служителите, които се чувстват като част от екип и тези, чиито ценности се припокриват с тези на организацията, са по-склонни да останат в компанията.
Създайте списък с основни ценности и се уверете, че всички ги разбират. Освен това, наръчник на компанията може да очертае очакванията и политиките.
Можете да създадете документ в Google Docs или да направите кратко видео/презентация за основните ценности на компанията.
Уверете се, че служителите ви работят в продуктивна работна атмосфера преди да започнат да работят дистанционно.
Не всички имат идеални условия за работа от вкъщи. Ако искате служителите ви да се фокусират върху работата си, те трябва да имат инструментите и ресурсите да го направят.
Ако е възможно, наемете физическа локация в техния район (напр. споределно работно простанство). Ако не, се опитвайте да им осигурите по-добри работни условия вкъщи като осигурите оборудване (столове, бюра и т.н.)
Когато екипът ви започне да работи дистанционно, е изключително важно да имате план за въвеждащо обучение на нови служители.
Ако нямате план за въвеждащото обучение, може да е предизвикателство новите ви служители да влязат в крак.
Планирайте видео срещи и обучения за служителите си, за да се запознаят бързо с новата система. Създайте наръчник, който всеки служител да прочете, за да се запознае бързо с насоките на компанията.
За да са продуктивни, дистанционните служители имат нужда от подходящи инструменти, например компютър с инсталирани всички необходими програми.
Ако дистанционните ви служители нямат подходящи лични устройства или инструменти, ще им бъде трудно да свършат работата си.
Оборудвайте служителите си с подходящи инструменти и устройства.
Можете да направите списък с изискванията за дистанционна работа в Google Docs/Sheets. Помислете дали да не инвестирате в технология за съхранение на облак (напр. Dropbox) или споделяне на файлове (Google Drive).
Надеждната интернет връзка е задължителна за работещите дистанционно.
Ако интернетът на работника спре дори и за няколко минути, може да има значителни последствия. Проверете дали хората не се сблъскват с проблеми с връзката докато работят дистанционно.
Проверявайте периодично скоростта на интернета на всички. Ако има проблеми, се свържете с доставчика на услугата и ги решете възможно най-бързо.
Уверете се, че служителите ви имат достъп до техническа поддръжка ако нещо не работи добре.
Ако дистанционните ви служители нямат достъп до техническа поддръжка, може да се изнервят и да го сметнат за пречка пред това да вършат работата си.
Дайте на служителите си списък с контакти, включващи имейл адрес, телефонен номер и т.н.
Можете да създадете документ (напр. в Google Docs), описващ процеса по техническа поддръжка, и да дадете достъп до него на всеки в екипа си. Помислете дали да не инвестирате в софтуер, който осигурява на служителите ви поддръжка 24/7.
Дистанционните ви работници трябва да знаят какви са задълженията им по сигурността.
Безопасността на служителите ви винаги трябва да е най-висок приоритет. Служителите ви трябва да са наясно с опасностите, свързани с работата от вкъщи, и да разбират политиката за безопасност на компанията.
Обяснете ясно какво се очаква от тях и върху кои елементи на безопасността трябва да се фокусират.
Обновявайте редовно приложенията и устройствата на екипа си.
Ако дистанционните ви служители не обновяват устройствата си, могат да станат уязвими на кибер атаки. Проверете дали всички правят редовните обновления и не ги пренебрегват.
Създайте документ, който съдържа списък с необходимите обновление, така че всички да имат достъп до тази информация.
Трябва да идентифицирате в кои области е най-вероятно служителите ви да се сблъскат с проблеми със сигурността.
Ако знаете къде се крият опасностите, можете да предприемете стъпки да ги избегнете. Идентифицирайте потенциалните заплахи преди да се превърнат в проблем.
Помислете дали да не направите карта с рисковете за сигурността, която очертава областите, в които служителите ви могат да се сблъскат с опасности.
В случай че нещо се обърка, трябва да осигурите план за спешни случаи, за да направите работното си място по-безопасно.
При спешен случай, дистанционните ви работници може да се паникьосат и да влошат нещата. Планът за спешни случаи може да предотврати това.
Създахте документ със списък със задачи, който очертава плана за спешни случаи стъпка по стъпка.
Един от най-големите проблеми с работата от разстояние е невъзможността за директна комуникация с хора. Тъй като дистанционните работници прекарват по-голямата част от времето си между четири стени, психичното им здраве е изключително важно.
Ако служител се сблъска с проблеми с психичното си здраве, това може да има огромно влияние върху ефективността на компанията.
Без значение дали става въпрос за работа или не, се уверете, че всички имат достъп до помощ ако имат нужда от такава.
Насърчавайте служителите си да водят непринудени разговори с колегите си, дори и по въпроси, несвързани с работата. Това ще им помогне да се чувстват по-свързани с екипа и ще предотврати чувството на изолация.
Ако служителите ви започнат да се чувстват изолирани, може да им стане трудно да се концентрират и да си вършат работата.
Обръщайте внимание на всяка възможност за “дистанционни” срещи, не само такива по работа, но и за да отразнувате рождените дни на служителите си, например.
Много по-голямо предизвикателство е да научите нови умения когато работите дистанционно, отколкото в офис. Осигурете на служителите си алтернативни възможности и стимули да усвояват нови умения, възможности да се развиват. Дайте им достъп до технология, която ще им помогне да правят всичко това.
Давайки възможност на служителите си да се развиват, им помагате да видят работата си като кариера, а не просто още едно работно място. Насърчете ги да присъстват на уебинари или да участват в курсове, свързани с професионалните им интереси.
Помислете дали да не предложите различни видове обучения, като видео уроци, уебинари или електронни книги. Можете също така да насърчавате служителите си да участват в курсове в свободното си време.
Основата:
Технически аспекти:
Безопасност:
Психично здраве:
Един популярен метод е да създадете онлайн портал с цялата информация, от която ще се нуждае служителят, като политики, процедури, информация за контакти и материали за обучение. Друг стандартен метод е определите ментор, който може да помогне на новия служител да се адаптира към културата на компанията и да отговаря на възникналите въпроси. Други методи включват видео чатове, конферентни обаждания и обучение в реални ситуации. Преценете кой метод е най-подходящ за вашия бизнес.
Успешното начално обучение на дистанционни служители трябва да включва: изграждане на взаимоотношения с други работници, обучение как се работи извън офиса, разбиране на политиките, процедурите и културата на компанията, както и включване във вътрешните канали за комуникация. Дайте на хората време и подкрепа да се приспособят преди да ги хвърлите в заплетени ситуации.
В повечето случаи да. Всъщност, дистанционните служители обикновено са по-продуктивни и са подложени на по-малко стрес от колегите си, които работят в офиса. Те се чувстват удобно да работят в дома си и не се разсейват от офисната драма или разговори с колеги.
Като цяло, процесът по начално обучение на нови дистанционни служители включва преглед на задължанията им и очакванията на работното място, проверка дали разполагат с всички налични инструменти, обяснение на политиките и процедурите на компанията и представянето им пред останалата част от екипа. И накрая, не забравяйте да им помогнете да започнат работата по първия си проект.
Направете оценка на специфичните умения и темперамент на човека, за да определите подходяща стратегия за въвеждащо обучение. Тя може да включва официални обучения, проверка на уменията или менторство от страна на по-опитен колега. Някои дистанционни служители имат технически умения и предпочитат да се справят сами с настройката на необходимия софтуер, докато други имат нужда от помощ. Трябва да определите и какво ниво на самостоятелност очаквате от новия служител преди да изберете стратегията за обучението му.
Това зависи изцяло от политиките, управленската психология и колко автономност би искала да даде компанията на служителите си. Като цяло, могат да се използват три различни управлески структури когато управлявате екип от дистанционни служители: изцяло дистанционен екип с гъвкаво работно време, частично дистанционен екип с фиксираини часове и напълно централизирани екипи със служители, работещи от специализиран офис. Всяка от тези структури има своите предимства и недостатъци, така че е изключително важно да прецените кое ще работи за вашата компания.
Вече разгледахме контролния списък за дистанционна работа, но много от стъпките му могат да послужат и като самостоятелен контролен списък за въвеждащо обучение на дистанционни служители.
Най-пълният списък със задачи за кол център
Искате да стартирате кол център, но нямате представа от къде да започнете? Съставихме списък за кол център, който ще ви преведе през всяка стъпка.
Списък със задачи за клиентско обслужване
Подобрете клиентското си обслужване с нашия удобен списък със задачи за клиентско обслужване - отметнете всичко, за да поемете по пътя към успеха.
Контролен списък за сигурност в кол центъра
Открийте как да защитите кол центъра си с нашия контролен списък за сигурност. Научете как да въведете строги мерки за сигурност, да ограничите достъпа на служителите и да създадете силни политики за инсталиране на програми. Подобрете защитата си с LiveAgent!
Контролен списък за маркетингов одит
Контролният списък за маркетингов офит е чудесен начин да се уверите, че бизнесът ви е на прав път. Това са нещата, които трябва да обмислите преди да започнете.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team