Контролен списък за графичен дизайн: подгответе проект, направете проучване, брейнсторминг, изберете концепция, планирайте бюджет, настройте цветовете и шрифтовете, оптимизирайте изображенията и проверете текстовете.
Трябва да обмислите много елементи когато създавате графики и е важно да направите проучване преди да започнете. Използвайте този полезен контролен списък, за да си помогнете.
Контролният списък за графичен дизайн е списък с елементи, които трябва да отметнете преди да публикувате каквото и да е съдържание. Трябва да помислите как всеки аспект се отнася към конктретните ви цели.
Той помага да избегнете често срещани грешки. Освен това гарантира, че графиките ви са точни и изглеждат професионално. Също така ви помага да създавате висококачествени графики, които ще накарат бизнеса ви да изпъкне сред конкуренцията.
Описанието на проекта е документ, който дава цялата нужна информация за него. Трябва да включва:
Осигурява цялата необходима информация, от която се нуждаете, за да започнете да работите върху проекта. Ако някои от важните елементи липсват, това може да доведе до грешки и закъснения на по-късен етап.
Можете да го напишете сами, но е най-добре да помолите клиента си да го направи. Така той ще отговаря на нуждите му от самото начало.
Няма нужда да използвате професионална програма за векторен дизайн и рисуване на този етап. Можете да използвате просто Google Docs или друг текстов редактор.
Проучването е изключително важно, за да създадете визуално съдържание, което да предава точно съобщението. Уверете се, че сте събрали информация по темата, върху която ще работите, както и свързани дизайни на конкуренти.
Помага ви да научите повече за публиката си и какво търси тя що се отнася до визуалното съдържание. Трябва да сте сигурни, че информацията или концепцията е предадена ясно и не я обърква.
Разгледайте други дизайни в индустрията си и брандовете на конкуренти. На база на предпочитанията на потребителите в този пазар можете да прецените какво ще работи и какво не.
Ако не знаете от къде да започнете, пробвайте Behance или Pinterest, за да се вдъхновите.
Това ви дава възможност да разработите иновативни идеи за концепции за дизайн. Най-добрият начин да се справите с тази стъпка е да мислите без да си поставяте лимити и ограничения, за да можете да разгледате възможно най-много варианти.
Тази стъпка ще ви гарантира, че имате широк набор концепции, от които да избирате преди да преминете към следващата стъпка.
Създайте креативна атмосфера, в която всеки да може да предложи собствени идеи, без значение колко необичайни. Не забравяйте, по време на брейнсторминг няма лоши идеи.
Що се отнася до избора на концепция за дизайн, творците често се затрудняват, защото може да е трудно да прецените кое ще донесе желаните резултати.
На този етап, ще стесните набора от идеи, които сте обсъдили по време на брейнсторминга, което прави процеса по създаване на дизайн по-лесен.
Екипът по дизайн трябва да се спре на концепция преди да продължи. Това ще предотврати разногласията и объркването по-късно.
Отстъпът е пространството между основното съдържание и ъглите. Белите полета (bleed) е пространството, което е отвъд края на завършения продукт.
!– /wp:paragraph –>Ако тези области не са настроени правилно, графиката ви може да бъде отрязана или да изглежда изкривена.
В повечето случаи работите с отстъп (margin) 0.25″ и бяло поле (bleed) от 0.125″ по подразбиране.
Повечето програми за дизайн имат настройки за отстъпи и бели полета по подразбиране, които можете да промените ако е нужно.
Режимът на цвета може да определи как се комбинират цветовете според броя канали в цветния модел. Това може да се отрази на цветните детайли и размера на файла.
Ако изберете неподходящ цветен режим, графиката ви може да изглежда изкривена или избледняла след принтиране или разпространение. Може да изглежда и напълно различна от цветовете, които виждате в проекта си.
Ако работите върху дизайн за уебсайт или социална медия, се уверете, че режимът на цвета ви е RGB. Това ще ви гарантира, че логото ще изглежда точно когато се показва на компютърен екран.
Ако ще отпечатвате дизайна си, трябва да промените цветния режим на CMYK.
Както Adobe Photoshop, така и Illustrator имат разнобразни цветни режими, между които да избирате, например “index mode” (256 цвята), “grayscale mode” (256 сиви цвята) и режим “Bitmap mode” (2 цвята).
В Adobe Photoshop и Illustrator, можете да постъпите тези настройки в прозореца за нов документ. Ако вече сте създали проекта, отидете на File > Document color mode (Файл > Цветен режим на документа).
Уверете се, че шрифтовете се четат лесно. Не е добре текстовете ви да са трудни за преглеждане.
Трудните за четене шрифтове могат да направят съдържанието трудно за разбиране.
Първо, придържайте се към органичен брой различни шрифтове и ги използвайте последователно в целия си дизайн. Освен това, избягвайте сложните шрифтове като курсивните или ръкописни шрифтове, освен ако не се вписват в идентичността на марката ви.
В графичния дизайн, оформлението се отнася към подредбата на визуалните елементи на страницата, които оформят съдържанието на дизайна
Оформлението има две цели: да предаде съобщението правилно и да престави информацията по логичен, последователен начин, които подчервава най-важните точни. Ако оформлението не е правилно, графичното изображение ще изглежда непрофесионално и/или неорганизирано.
Ето пет точки, които да имате предвид при подготовката на добро оформление
Време е да изберете цветната си палитра за проекта.
Уебсайтът или графиката могат да изглеждат напълно различно ако е използван неподходящ цвят.
Например, ярък червен фон може да не е подходящ за съдържанието на страницата. Дори употребата на бял текст няма да ви помогне, тъй като потребителите няма да го прочетат.
Общи взето, трябва да използвате цветове които си пасват добре и имам цел в рамките на дизайна. Ако не знаете как, се водете от цветната теория.
В Adobe, можете да създадете потребителска цветна палитра. Можете да намерите и различни цветови комбинации онлайн или в учебници по дизайн, ако нямате вдъхновение.
Ако включите изображения в проекта, ще трябва първо да ги оптимизирате.
Изображенията, които не са оптимизирани, ще направят размера на финалния дизайн прекалено голям, или пък може да изглеждат пикселизирани.
Има много различни начини да оптимизирате изображенията. Може да намалите размера на сайта като го компресирате или можете да използвате файлови формати като JPEG или PNG, които автоматично да ги оптимизират.
В Adobe Photoshop, опцията Save for Web ви дава възможност да оптимизирате изображенията преди да ги експортирате в различни формати. Можете да използвате и онлайн инструменти, които да оптимизират изображенията ви безплатно.
Ако дизайнът ви съдържа текст, си задайте следните въпроси:
Ако не внимавате, употребата на грешни шрифтове и подравняване на текста може да накара дизайна ви да изглежда непрофесионално.
За да изберете подходяща схема с шрифтове, е изключително важно да имате обща идея как искате да изглежда документа ви. Например, ако създавате флаер за събитие, използвайте шрифтове, които са лесни за четене и подхождат на тона на събитието.
Ако използвате черен фон в дизайна си, е важно да използвате богат черен цвят вместо стандартно черно. Особено ако планирате да го печатате.
Богатият черен цвят е по-дълбок от стандартното черно, което кара текста и другите елементи да изглеждат по-остри и изчистени.
Трябва да промените сойностите за CMYK мастолото. Може да ви отнеме няколко опита да намерите перфектната формула за богат черен цвят.
Законите за авторски права защитават творческата работа от неоторизирано възпроизвеждане и употреба. Ако използвате изображения или шрифтове, които не са ваши, задължително включете информацията за авторските права на автора в документа.
Използването на изображения и шрифтове без разрешение е незаконно, така че трябва да се споменат създателите им.
Преди да използвате каквато и да е работа, защитена с авторски права, трябва да получите разрешение. За да избегнете нарушаването на лицензи за авторски права, ги прочетете старателно и ги разберете.
Какви инструменти да използвам, за да включа информация за авторски права?
Можете да добавите информация за авторски права към всеки документ в Illustrator, Photoshop или InDesign като изберете File > File Info.
Контрастът е отличен начин да наблегнете на важните неща и да привлечете очите на посетителите към конкретна част от проекта.
Ако имате прекалено малко контраст в дизайна си, ще направите четенето на текста и разпознаването на другите елементи трудно.
Контрастът не опира само до цветове. Можете да добавите контраст към дизайните си като използвате различни елементи, текстури и шарки.
Можете да използвате онлайн инструмент като Contrast Checker, за да определите разликите между отделните елементи.
Ако използвате изображрения или илюстрации, които съдържат текст, се уверете, че елементите са балансирани.
Графичните елементи трябва да са балансирани при създаването на дизайна, за да изглеждат като подредени с определена цел, а не случайно.
Балансът може да се постигне с различно визуално тегло, като например симетрично, асиметрични, радиално или дори небалансирано.
Ако планирате да разпечатвате дизайна си, е важно да включите маркери за изрязване.
Маркерите за изрязване насочват принтера къде да отреже хартията, така че всичко да се показва правилно.
Ако планирате да печатате документа си в печатница, първо направете примерна страница, за да сте сигурни, че маркерите за изрязване са точни.
В Adobe, можете да добавите потребителски маркери за изрязване като използвате настройката Crop Marks.
Последната стъпка от създаването на дизайна е да подготвите указанията за брандиране, така че всички да знаят как точно могат да използват графичния дизайн.
Уверете се, че указанията за брандиране уточняват как и кога дизайнът ви може да бъде използван, особено ако създавате лого или маркетингово изображение. Ако не създадете ясни правила, може да имате проблеми в бъдеще.
Указанията за брандиране трябва да включват информация за допустимите файлови формати, цветове и размери на следните елементи:
Можете да изберете която и да е от следните програми: Adobe Illustrator, Microsoft Word или Google Slides.
Проверете дизайна си още веднъж преди да го публикувате или да го изпратите към печатницата или клиента.
За да избегнете грешки в крайния продукт, трябва да проверявате всичко по няколко пъти.
Уверете се, че не сте пропуснали нищо важно като минете през всички стъпки на контролния списък за графичен дизайн.
Използването на нашия контролен списък вероятно е най-лесният начин да постигнете това. Пробвайте сами!
След като дизайнът ви е готов, е време да дистрибутирате крайния продукт.
Уверете се, че сте запазили проекта си в подходящ файлов формат. В противен случай може да намалите качеството на работата си.
Запазването на проекта в няколко файлови формата е най-добрият начин да го направите.
Стандартните растерни файлове са JPEG, PNG и GIF. Освен това, може да запазите дизайна си в PDF или да го превърнете в AI, EPS, TIFF или PSD за бъдещи промени.
За да създадете възможно най-добрия дизайн, е време да започнете да оценявате идеите си.
Ще ви помогне да определите конкретни детайли на дизайна си и да се уверите, че всичко съответства на визията ви.
Трябва да сте наясно с целите си преди да направите оценка на идеите. Ако членовете на екипа работят заедно, задължително редовно споделяйте за направените промени.
Един от най-важните аспекти на всеки проект е определянето и спазването на крайни срокове. Тази стъпка ви помага да се уверите, че всички, включени в проекта, знаят както трябва да направят и кога да го направят.
Това ще ви помогне да държите всички в течение и да избегнете закъснения или неспазване на крайни срокове.
Направете времева линия със специфични крайни срокове за всеки етап от процеса по дизайн. Това ще гарантира, че всичко върви по план.
Инструмент за управление на проекти, като Asana.
Помислете за бюджета си при проектирането на всякакъв тип съдържание. Ще похарчите не повече от разпределения си бюджет, като същевременно ще изпълните всички елементи на дизайна си.
За да сте сигурни, че няма да надвишите бюджета си и същевременно ще постигнете търсения външен вид и усещане.
Обсъдете предварително нуждите и ограниченията на екипа си. Това ще ви помогне да определните бюджета си за всяка фаза.
Следващата стъпка е да създадете чернова на дизайна след като сте финализирали концепцията. Това ще ви даде по-добра идея как трябва да изглежда всичко след като е готово.
Тази стъпка дава възможност за ревизии и обратна връзка, така че нужните промени да се направят преди дизайнът да е готов.
Членовете на екипа могат да се консултират ако имат някакви притеснения или въпроси през това време. Може също да помогне за предотвратяването на промени в последния момент, което би повлияло на крайните срокове.
Adobe Photoshop или Illustrator, въпреки че това са сравнително сложни инструменти. За хората без технически умения Canva е много по-лесна алтернатива.
Преди дори да започнете да правите графичен дизайн, помислете за подготовката за проекта. Това означава да изберете правилните инструменти и да подредите ефективно работното си пространство.
Ако използвате неподходящи инструменти или работното ви пространство не е подредено правилно, това може да забави работния ви процес и да ви изнерви.
Например, ако работите върху уеб дизайн, се уверете, че имате необходимия софтуер свален и инсталиран предварително.
Трябва ви добра програма за дизайн (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, InDesign и т.н.), плюс графичен таблет за рисуване.
Като за начало се уверете, че размерът на документа ви е настроен правилно.
Употребата на грешен размер документ може да изкриви графиките ви и да има негативен ефект върху общия външен вид на дизайна ви.
Задължително проверете необходимите размери за проекта. Дизайнът ви трябва да е подходящ за целите, за които е създаден.
h3 id=”which-tools-to-use-to-set-the-document-size”>Кои инструменти да използвам, за да задам размера на документа?Всички програми за дизайн ви позволяват да променяте размера на документа през настройките на документа.
Отстъпът е пространството между основното съдържание и ъглите. Белите полета (bleed) е пространството, което е отвъд края на завършения продукт.
!– /wp:paragraph –>Ако тези области не са настроени правилно, графиката ви може да бъде отрязана или да изглежда изкривена.
В повечето случаи работите с отстъп (margin) 0.25″ и бяло поле (bleed) от 0.125″ по подразбиране.
Повечето програми за дизайн имат настройки за отстъпи и бели полета по подразбиране, които можете да промените ако е нужно.
Режимът на цвета може да определи как се комбинират цветовете според броя канали в цветния модел. Това може да се отрази на цветните детайли и размера на файла.
Ако изберете неподходящ цветен режим, графиката ви може да изглежда изкривена или избледняла след принтиране или разпространение. Може да изглежда и напълно различна от цветовете, които виждате в проекта си.
Ако работите върху дизайн за уебсайт или социална медия, се уверете, че режимът на цвета ви е RGB. Това ще ви гарантира, че логото ще изглежда точно когато се показва на компютърен екран.
Ако ще отпечатвате дизайна си, трябва да промените цветния режим на CMYK.
Както Adobe Photoshop, така и Illustrator имат разнобразни цветни режими, между които да избирате, например “index mode” (256 цвята), “grayscale mode” (256 сиви цвята) и режим “Bitmap mode” (2 цвята).
В Adobe Photoshop и Illustrator, можете да постъпите тези настройки в прозореца за нов документ. Ако вече сте създали проекта, отидете на File > Document color mode (Файл > Цветен режим на документа).
Уверете се, че шрифтовете се четат лесно. Не е добре текстовете ви да са трудни за преглеждане.
Трудните за четене шрифтове могат да направят съдържанието трудно за разбиране.
Първо, придържайте се към органичен брой различни шрифтове и ги използвайте последователно в целия си дизайн. Освен това, избягвайте сложните шрифтове като курсивните или ръкописни шрифтове, освен ако не се вписват в идентичността на марката ви.
В графичния дизайн, оформлението се отнася към подредбата на визуалните елементи на страницата, които оформят съдържанието на дизайна
Оформлението има две цели: да предаде съобщението правилно и да престави информацията по логичен, последователен начин, които подчервава най-важните точни. Ако оформлението не е правилно, графичното изображение ще изглежда непрофесионално и/или неорганизирано.
Ето пет точки, които да имате предвид при подготовката на добро оформление
Време е да изберете цветната си палитра за проекта.
Уебсайтът или графиката могат да изглеждат напълно различно ако е използван неподходящ цвят.
Например, ярък червен фон може да не е подходящ за съдържанието на страницата. Дори употребата на бял текст няма да ви помогне, тъй като потребителите няма да го прочетат.
Общи взето, трябва да използвате цветове които си пасват добре и имам цел в рамките на дизайна. Ако не знаете как, се водете от цветната теория.
В Adobe, можете да създадете потребителска цветна палитра. Можете да намерите и различни цветови комбинации онлайн или в учебници по дизайн, ако нямате вдъхновение.
Ако включите изображения в проекта, ще трябва първо да ги оптимизирате.
Изображенията, които не са оптимизирани, ще направят размера на финалния дизайн прекалено голям, или пък може да изглеждат пикселизирани.
Има много различни начини да оптимизирате изображенията. Може да намалите размера на сайта като го компресирате или можете да използвате файлови формати като JPEG или PNG, които автоматично да ги оптимизират.
В Adobe Photoshop, опцията Save for Web ви дава възможност да оптимизирате изображенията преди да ги експортирате в различни формати. Можете да използвате и онлайн инструменти, които да оптимизират изображенията ви безплатно.
Ако дизайнът ви съдържа текст, си задайте следните въпроси:
Ако не внимавате, употребата на грешни шрифтове и подравняване на текста може да накара дизайна ви да изглежда непрофесионално.
За да изберете подходяща схема с шрифтове, е изключително важно да имате обща идея как искате да изглежда документа ви. Например, ако създавате флаер за събитие, използвайте шрифтове, които са лесни за четене и подхождат на тона на събитието.
Ако използвате черен фон в дизайна си, е важно да използвате богат черен цвят вместо стандартно черно. Особено ако планирате да го печатате.
Богатият черен цвят е по-дълбок от стандартното черно, което кара текста и другите елементи да изглеждат по-остри и изчистени.
Трябва да промените сойностите за CMYK мастолото. Може да ви отнеме няколко опита да намерите перфектната формула за богат черен цвят.
Законите за авторски права защитават творческата работа от неоторизирано възпроизвеждане и употреба. Ако използвате изображения или шрифтове, които не са ваши, задължително включете информацията за авторските права на автора в документа.
Използването на изображения и шрифтове без разрешение е незаконно, така че трябва да се споменат създателите им.
Преди да използвате каквато и да е работа, защитена с авторски права, трябва да получите разрешение. За да избегнете нарушаването на лицензи за авторски права, ги прочетете старателно и ги разберете.
Какви инструменти да използвам, за да включа информация за авторски права?
Можете да добавите информация за авторски права към всеки документ в Illustrator, Photoshop или InDesign като изберете File > File Info.
Контрастът е отличен начин да наблегнете на важните неща и да привлечете очите на посетителите към конкретна част от проекта.
Ако имате прекалено малко контраст в дизайна си, ще направите четенето на текста и разпознаването на другите елементи трудно.
Контрастът не опира само до цветове. Можете да добавите контраст към дизайните си като използвате различни елементи, текстури и шарки.
Можете да използвате онлайн инструмент като Contrast Checker, за да определите разликите между отделните елементи.
Ако използвате изображрения или илюстрации, които съдържат текст, се уверете, че елементите са балансирани.
Графичните елементи трябва да са балансирани при създаването на дизайна, за да изглеждат като подредени с определена цел, а не случайно.
Балансът може да се постигне с различно визуално тегло, като например симетрично, асиметрични, радиално или дори небалансирано.
Ако планирате да разпечатвате дизайна си, е важно да включите маркери за изрязване.
Маркерите за изрязване насочват принтера къде да отреже хартията, така че всичко да се показва правилно.
Ако планирате да печатате документа си в печатница, първо направете примерна страница, за да сте сигурни, че маркерите за изрязване са точни.
В Adobe, можете да добавите потребителски маркери за изрязване като използвате настройката Crop Marks.
Последната стъпка от създаването на дизайна е да подготвите указанията за брандиране, така че всички да знаят как точно могат да използват графичния дизайн.
Уверете се, че указанията за брандиране уточняват как и кога дизайнът ви може да бъде използван, особено ако създавате лого или маркетингово изображение. Ако не създадете ясни правила, може да имате проблеми в бъдеще.
Указанията за брандиране трябва да включват информация за допустимите файлови формати, цветове и размери на следните елементи:
Можете да изберете която и да е от следните програми: Adobe Illustrator, Microsoft Word или Google Slides.
Проверете дизайна си още веднъж преди да го публикувате или да го изпратите към печатницата или клиента.
За да избегнете грешки в крайния продукт, трябва да проверявате всичко по няколко пъти.
Уверете се, че не сте пропуснали нищо важно като минете през всички стъпки на контролния списък за графичен дизайн.
Използването на нашия контролен списък вероятно е най-лесният начин да постигнете това. Пробвайте сами!
След като дизайнът ви е готов, е време да дистрибутирате крайния продукт.
Уверете се, че сте запазили проекта си в подходящ файлов формат. В противен случай може да намалите качеството на работата си.
Запазването на проекта в няколко файлови формата е най-добрият начин да го направите.
Стандартните растерни файлове са JPEG, PNG и GIF. Освен това, може да запазите дизайна си в PDF или да го превърнете в AI, EPS, TIFF или PSD за бъдещи промени.
Концептуална фаза:
Настройка на проекта:
Елементи на дизайна:
Краен продукт:
Цените могат да са много различни в зависимост от опита на дизайнера и типа на проекта. Като цяло обаче цените на графичните дизайнери са между $25 и $200 на час, като средната е около $75 на час. Някои дизайнери може да ви предложат фиксирана цена на проект вместо цена на час. Цената може да е между $500 и $5 000 за проект, който отнема 50-100 часа.
Изборът на прекалено много шрифтове, включване на изображения с ниско качество, употреба на текст, който е прекалено дребен или труден за четене, оставяне на прекалено малко празно пространство. Най-добре е да се придържате към един или два шрифта и да се уверите, че си подхождат. Изображенията с ниска разделителна способност обикновено изглеждат размазани и пикселизирани когато се увеличат, така че е най-добре винаги, когато е възможно, да използвате изображения с висока разделителна способност. Празните полета са изключително важни за създаването на красиво оформлнение и за лесно четене на текста.
Професионалните графични дизайнери създават висококачествени дизайни, които подхождат на компанията ви, изпъкват в социалните медии, привличат нови клиенти и поддържат лоялността им. Дизайните няма да изискват времеемки и скъпи обновления напред във времето, а ще изглеждат актуални за години напред.
Трябва да включва конкретни изисквания за дизайна, принципи, които да се следват, и процес по контрол. Изпълнете списъка със задачи и ще видите, че покриваме всички тези аспекти.
Списък със задачи при започване на нова работа
Започнете новата си работа с увереност! Нашият списък със задачи ще ви помогне да се подготвите максимално добре - от събиране на информация за компанията до успокояване на нервите и опознаване на екипа. Посетете страницата за повече съвети и започнете с гръм и трясък!
Контролен списък за маркетингов одит
Контролният списък за маркетингов офит е чудесен начин да се уверите, че бизнесът ви е на прав път. Това са нещата, които трябва да обмислите преди да започнете.
Контролен списък Опознай своя клиент (KYC)
Разберете как да опознаете клиентите си стъпка по стъпка с нашия цялостен контролен списък Опознай своя клиент (KYC) за сътрудници обслужване на клиенти.
Контролен списък за оценка на клиентското обслужване
Контролният списък за оценка на клиентското обслужване е шансът ви да разберете какво можете да подобрите. Обърнете внимание на предложенията на клиентите си.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team