Контролен списък за подобряване на качеството на клиентското обслужване: създайте карта за оценка, подредете категории по важност, обработвайте канали с LiveAgent, планирайте срещи и създайте политика за контрол на качеството.
Качеството на клиентското обслужване е един от най-важните аспекти, които определят дали един клиент ще обърне отново към бизнеса ви. Ако не сте сигурни как да го поддържате високо, вероятно се нуждаете от контролен списък за всички стъпки, които компанията ви трябва да предприеме.
Събрали сме някои от най-важните моменти в контролния ни списък за контрол на качеството на клиентското обслужване. Разгледайте го и се възползвайте от него.
Поддържането на високо ниво на клиентско обслужване не е лесно и отнема време, но ако разполагане с контролен списък, той може да се окаже много полезен. Не само ще ви спести много усилия, но и ще ви помогне да забележите областите, които имат нужда от подобрение и развитие, и ще ви помогне за по-ефективна комуникация.
Има толкова много аспекти на доброто клиентско отслужване, че може да се окаже трудно да запомните всичко. Нищо чудно, че търсите списък с всички изисквания за провеждането на добра проверка на качеството.
Използвайте следния контролен списък като базов шаблон, за да сте сигурни, че не забравяте нищо, което би могло да се отрази на представянето на екипа ви за клиентско обслужване.
Всеки бизнес, който общува с клиентите си, може да извлече множество ползи от този контролен списък. Няма значение какво продавате или какъв тип услуги предлагате, този списък може да ви помогне да постигнете по-добри резултати.
Той е добра отправна точка, така че не чакайте повече – започнете да подобрявате клиентското си обслужване.
Трябва да започнете със създаването на карта за оценка, която е отличен инструмент, с който да видите как се справя екипа ви за клиентско обслужване. Тя ви дава общ поглед върху усилията ви и ви показва кои области имат нужда от повече внимание.
Картите за оценка са инструмент за управление на представянето, чрез която сравнявате стратегическите цели и резултатите. Знанието, че клиентското ви обслужване постоянно е под наблюдение може да ви помогне не само да го подобрите, но и да мотивира екипа за клиентско обслужване да подобри цялостното представяне на служителите.
За да създадете картата за оценка, трябва да съберете всичката важна информация за клиентското ви обслужване. Това включва аспекти като:
Целта е да откриете кои са силните и слабите ви страни що се отнася до осигуряването на отлично клиентско изживяване. Ще имате нужда от тази информация, за да си зададете цели и да измерите напредъка си – така че не забравяйте да анализирате както добрите, така и лошите отзиви.
От вас зависи върху кои фактори искате да се фокусирате първоначално и дали ще направите някакви промени. Трябва обаче винаги на следите как картата за оценка се отразява на клиентското ви обслужване.
След като вече имате данни и обратна връзка от клиентите си, е време да създадете картата за оценка. Категориите трябва да отговарят на целите и стандартите ви за качество, но и да показват как влияят един на друг.
Това ще ви даде по-добър поглед върху представянето ви и какво трябва да се подобри.
Що се отнася до картите за оценка, категориите са полезни да подреждане на съдържанието и за да можете да видите голямата картина. Като имате различни категории, можете лесно да сравните данните и да видите кои области имат нужда от най-много внимание.
Елементите, които съвпадат с приоритетите ви, са най-важните категории. Например, ако целта ви е да повишите нивото на удовлетвореност на клиентите, то тази категория трябва да е първа в списъка.
Например, може да използвате следните категории за картата си за оценка:
Следващата стъпка е да подредите категориите по важност. Трябва да знаете кои области имат най-голяма тежест що се отнася до създаването на успешна стратегия за клиентско обслужване.
Тази информация ще ви помогне да приоритизирате кое има нужда от незабавно внимание и какво можете да промените по-късно.
Даването на приоритет е важно, защото ви дава начин да измервате напредъка си. Можете да следите резултатите и да видите дали се подобряват с течение на времето или не. Тази информация ще ви помогне да не се отклонявате от целите си.
Най-лесният начин да подредите категориите в картата си за оценка е да използвате числа между едно и пет, където едно е най-ниската възможна оценка, а пет означава отлично представяне в тази категория. Колкото по-добра е оценката, толкова по-добре се представя компанията ви.
И все пак, начинът, по който ще решите да оценявате категориите си, зависи от вас, така че изберете методът, който намирате за най-подходящ.
Вече е време да използвате картата си за оценка, за да започнете да правите оценка на данните си. Това е процес, който трябва да изпълните стъпка по стъпка, като първата е да направите оценка на всяка категория поотделно, след което да ги сравните общо и накрая да видите как се отразяват върху други категории, които не са в списъка.
Не забравяйте, че това не е процес, който не се случва за един ден, така че отделете толкова време, колкото ви е нужно, за да минете през всяка стъпка.
Важно е да прегледате картата за оценка, защото тя ви дава ясен поглед върху напредъка. Ако не прегледате представянето си в картата за оценка, просто няма как да прецените дали предлагате възможно най-доброто клиентско изживяване. Ето защо е изключително важно да отделите повече внимание на този инструмент и да го използвате за бизнеса си.
Има два начина, по които можете да оцените работата си с картата за оценка:
Трябва периодично да преглеждате картата за оценка, минимум на всеки три месеца. Това ще ви помогне да следите напредъка си и да направите необходимите промени, за да постигнете желаните резултати.
По време на всеки анализ, разгледайте всеки от каналите си за клиентско обслужване. Това означава да гледате не само телефонните обаждания, но и чатове, имейли и съобщения в социалните медии, за да видите как влияят едно на друго.
Наблюдението на всички канали за обслужване ще ви даде още по-добър поглед върху работата на клиентското обслужване. Това е така, защото ще можете да видите как различните канали работят заедно и от къде идват най-много оплаквания. С тези данни, в последствие можете да се фокусирате върху тези области и да направите необходимите промени.
Първата стъпка е да съберете всички необходими данни и след това да ги анализирате, за да видите кои области имат нужда от подобрение. След това, трябва само да направите план как да подобрите тези аспекти на клиентското си обслужване.
Може да е изключително времеемко да наблюдавате всичките си канали за обслужване един по един.
Съвет: LiveAgent се грижи за това и ви дава възможност да управлявате всичките си канали за обслужване на едно място: имейли, съобщения в Slack, форуми, обратна връзка, социални медии и много други. Благодарение на това, събирането на цялата необходима информация е бързо и просто.
След като приключите с прегледа на всичките си канали за обслужване, е време да групирате резултатите. Това означава, че ще трябва да погледнете общо на няколко области с подобри резултати и да сравните относителните им силни страни.
Групирането може да покаже някои интересни данни, защото ако определени аспекти на клиенткото обслужване имат по-ниски оценки от други, може да е време да се фокусирате върху тях. Освен това, групирането може да ви покаже кои области се представят добре и следователно нямат нужда от допълнителни подобрения в момента.
Има няколко начина, по които можете да групирате резултатите:
След като сте групирали резултатите, е време да започнете да ги анализирате. Следващата стъпка е да вземете цялата информация и да направите отчет, който трябва да включва цялата информация, която сте събрали от разглеждането на каналите ви за обслужване, както и това, което сте разбрали от групирането на резултатите. С тези данни можете да вземате решения какво да предприемете от тук нататък.
Това зависи от резултатите на оценката ви и колко трябва да се свърши, за да се подобри клиентското ви обслужване и комуникацията между служителите.
Важно е да решите колко често ще провеждате сесии по контрол на качеството, защото това ви позволява да сте проактивни. Така ще се движите по план и ще провеждате сесиите редовно.
Има много различни начини, по които можете да проведете среща за контрол на качеството:
Тествайте разлини методи и вижте кой дава най-добри резултати, за да знаете кой ще ви върши най-добра работа в дългосрочен план.
За да сте сигурни, че контролът на качеството ще е продуктивен, определете целите на срещата и дневен ред. Уверете се, че всички участници са наясно с дневния ред преди срещата и подгответе отчетите предварително.
Съвет: ако не сте сигурни кои инструменти да използвайте, попитайте членовете на екипа си за тяхното мнение. Те може да имат някои отлични предложения как да направите срещите по-продуктивни.
Това е нещо, което трябва да направите, за да сте сигурни, че всички са наясно със стандартите и процедурите, които трябва да се следват що се отнася до клиентското обслужване.
Политиките на компанията изясняват на всички както се очаква от тях и как да действат в определени ситуации.
След като сте създали политика за контрол на качеството на обслужване, е важно да се уверите, че всички я следват. Можете да го постигнете като изпозлвате софтуер за проследяване, за да наблюдавате напредъка на служителите си и да проверявате дали следват правилно протокола.
Мениджър по контрол на качеството ще следи дали всички стандарти са спазени и дали процеса по контрол на качеството тече гладко чрез редовни сесии за контрол на качеството.
Наемането на някой, който е специално отговорен за управлението на качеството ще ви гарантира, че на всички аспекти на клиентското обслужване се обръща внимание и че всеки проблем се решава бързо.
Първо си задайте въпроса какви “меки” умения трябва да притежава кандидата. Може да потърсите в рамките на компанията за някой, който би бил подходящ за ролята. Ако в рамките на компанията няма никой подходящ, трябва да започнете да търсите външни агенции или фрийлансъри.
След като сте създали политика за контрол на качеството на обслужване и сте наели някой, който да го наблюдава, използвайте инструменти, за да улесните целия процес.
Инструментите ще ви помогнат да автоматизирате ежедневните задачи и да улесните процеса за всички участници.
На пазара има много инструменти, които могат да ви помогнат за контрола на качеството на обслужване. Трябва да откриете тези, които работят най-добре за организацията ви и да се уверите, че са съвместими с другия софтуер, който вече използвате.
Чрез употребата на инструменти ще можете да подобрите комуникацията между отделните екипи, да гарантирате, че клиентското обслужване покрива нуждите стандарти, и да откриете областите, които имат нужда от подобрения в качеството много по-бързо отколкото без инструменти.
Съвет: Ако искате да подобрите работния процес за служителите си от отдел обслужване на клиенти, помислете дали за използвате софтуера за хелп деск и управление на запитвания LiveAgent. Така сътрудниците обслужване на клиенти ще могат да подобрят качеството на услугите ви и да се погрижат за проблемите на клиентите ви много по-бързо и ефективно.
Едно от първите неща, които трябва да направите, е да решите как изглежда успеха за вас. Какви са целите ви и как ще разберете, че клиентското ви обслужване отговаря на изискванията на клиентите ви?
Съществуват много фактори, които допринасят за качеството на клиентското обслужване. Би било добре да се фокусирате върху области като:
Предвидете възможните затруднения и създайте план за справяне с тях преди да се превърнат в големи проблеми. Ако срещате трудности, помислете дали да не наемете някой, който има повече опит в тази област или да изберете мениджър контрол на качеството от персонала си.
Уменията за комуникация трябва да са едно от базовите качества на контактния център. Обратната връзка е най-добрият начин да разберете дали услугите, които предоставяте, отговарят на очакванията на клиентите. Трябва да разберете какво точно мислят клиентите ви и да ги попитате директно какво е нивото им на удовлетвореност.
Това ще ви помогне да разберете кои аспекти на взаимодействието ви с клиенти определено имат нужда от подобрение, както и да предотвратите неочаквани проблеми в бъдеще. Затова е изключително важно редовно да получавате обратна връзка от клиентите си.
Това ще ви помогне да следите всички области, които имат нужда от подобрение и да се уверите, че клиентското ви обслужване покрива нужните стандартите. Таблото за контрол на качестовото е инструмент, който ви помага да следите различни аспекти на клиентското обслужване, например:
Следенето на качеството на клиентското обслужване е изключително важно за гарантирането на по-добра комуникация между отделите. Така ще сте сигурни, че екипът ви е на едно мнение що се отнася до осигуряването на отлично обслужване в 100% от времето.
LiveAgent е един от примерите за софтуерно решение с табло за контрол на качеството. Дава ви възможност да следите всички важни аспекти на клиентското обслужване и да се уверите, че всички покриват нужните стандарти.
Най-хубавото в LiveAgent е, че е лесен за използване за служителите ви, тъй като не са необходими специални обучения или знания. Това ще помогне на всички да се включат в процеса и да се почувстват по-въвлечени в работата си.
Служителите от екипа по продажби са на предните линии и знаят най-добре какво търсят клиентите. Те могат да помогнат за идентифицирането на проблемите и разработката на решения, които ще подобрят клиентското обслужване.
Насърчавайте ги да споделят открито идеите и предложенията си, за да получите нови гледни точки и да подобрите качеството на обслужване.
Освен това обърнете внимание на процеса по обучение на служителите си и широк диапазон от “меки” умения. Насърчавайте опитните си служители да споделят основните си знания за продуктите с неопитните сътрудници. Това ще помогне за подобряване на цялостното представяне на екипа ви и ще предотврати бъдещи проблеми с клиентското обслужване.
Освен това, това е начин отделните служители да видят по-ясно картината на цялостната концепция за работата на контрола на качеството, за да могат да подобрят ежедневните процеси.
Един от най-добрите начини да се уверите, че клиентското ви обслужване предлага качествена услуга, е да събирате обратна връзка в различни области. Това може да ви помогне да забележите проблеми в обслужването си и да се уверите, че обръщате внимание на всички аспекти.
Изкуствения интелект, докладите за анализ и наблюдението на различни показатели могат да ви помогнат да изведете клиентското си обслужване на следващото ниво. Чрез проследяване на взаимодействията с клиенти, можете да забележите различни тенденции и модели на поведение, които да ви помогнат да подобрите обслужването си.
Чрез употребата на изкуствен интелект и разширени функции, можете да автоматизирате някои досадни задачи, за да освободите време на екипа си за качествено обслужване и допълнителни задачи, за да могат да покрият критериите за качество. Споменахме ли вече, че LiveAgent може да помогне и за това?
Как да се справя с предизвикателствата пред контрола на качеството?
Контролният списък за контрол на качеството е списък с неща, които трябва да направите или въпроси, на които трябва да отговорите, за да осигурите възможно най-доброто обслужване. Контролните списъци за контрол на качеството могат да се използват в разнообразни области и и са изключително важни, за да осигурите клиентско обслужване с постоянно високо качество. Можете да използвате примерния ни списък за контрол на качеството като шаблон, от който да тръгнете и да пригодите към конкретните си нужди и очаквания, за да повишите качеството на обслужването си и броя доволни клиенти.
Можете да използвате вътрешно оценяване, за да измерите различни аспекти на обслужването си и да идентифицирате най-големите предизвикателства. Това ще ви помогне да подобрите качеството на клиентското обслужване във всички области, като работите върху проблемите още когато се появят. Изберете показатели за качеството – например средно време на отговор, средно време за разрешаване на запитването, оценка на клиентското удовлетворение или средно време за обработка, за да направите възможно ефективното усправление на процесите в компанията. Освен това е добра идея да изградите шаблони за одит и да провеждате редовни срещи за оценка. Одитът на качеството на обслужване ви помага да забележите по-бързо проблемните процеси и да спестите пари (тъй като действията за решаване на проблема могат да се окажат скъпи).
Качеството на клиентското обслужване се отнася до качеството на продуктите или услугите и как те отговарят на нуждите на клиентите. Можете също така да го дефинирате във връзка с покриването и надхвърлянето на очакванията на клиентите, на база на специфичните им изисквания. Това варира според размера на компанията, мениджърите на контактния център, програмата за контрол на качеството на обслужване в компанията и процедурите по контрол на качеството.
Съществуват много предимства на контрола на качеството – като най-важното е това, че ще ви помогне да осигурите по-високо ниво на клиентско обслужване. Това ще подобри имиджа на бранда, което може да доведе до повече продажби и приходи. Освен това улеснява значително въвеждането на правилните процеси. В резултат, контрола на качеството ще ви помогне да задържите съществуващите клиенти и да повишите клиентската лоялност.
Това зависи от размера на бизнеса ви и колко области искате да покриете. Най-добре би било да отделите време всяка седмица (или месец), за да прегледате обслужването си и да се уверите, че всичко върви безпроблемно и че обръщате внимание на всички аспекти. Когато започнете да отделяте време за оценка на качеството по-често, необходимото време на проверката ще стане по-кратко.
Контролен списък за стандарти за клиентско обслужване
Открийте пълния контролен списък за стандарти за клиентско обслужване на LiveAgent, който ще ви помогне да осигурите последователно и качествено обслужване през 2022 г. Включва съвети за прозрачност, бързина на отговор, уважение към клиентите и използване на изкуствен интелект. Научете как да автоматизирате и подобрите клиентското преживяване.
Контролен списък с умения за клиентско обслужване
Какъв тип човек трябва да сте, за да работите в клиентското обслужване? С кои умения трябва да разполагате? Използвайте този контролен списък с умения за клиентско обслужване, за да разберете дали сте подходящи за работата.
Контролен списък за оценка на клиентското обслужване
Контролният списък за оценка на клиентското обслужване е шансът ви да разберете какво можете да подобрите. Обърнете внимание на предложенията на клиентите си.
Контролен списък за гаранция за качеството в кол център
Използвайте този контролен списък за гаранция за качество в кол център, за да се уверите, че сътрудниците ви са в състояние да обработят всяко обаждане - без изключения.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team