Контролен списък за обработка на клиентски оплаквания за подобряване на обслужването. Включва слушане, събиране на информация, документиране, показване на емпатия, благодарност, извинение, предлагане и обсъждане на решения, спазване на обещания и обратна връзка.
Много бизнеси нямат представя как да се справят с оплакванията от клиенти. Това може да е защото не знаят какъв е най-добрият начин да комуникират с клиенти и как да решат проблемите им.
Това е огромен проблем, тъй като недоволните клиенти често казват на приятелите и семейството си за негативния си опит, което може да доведе до отлив на клиенти. Искате ли да знаете как да разработите план за справяне с оплакванията от клиенти? Ако да, продължавайте да четете.
Оплакванията от клиенти са нормална част от бизнеса. Всъщност, е невъзможно винаги да угодите на всеки. Бизнесите, които нямат план за справяне с клиентските оплаквания обаче, могат бързо да се окажат в беда. Ако те не предприемат действия за справяне с проблема ми, клиентът им ще се почувства обиден или пренебрегнат и може да не се върне в бъдеще.
Да сте организирани е ключа към това да прецените какъв тип оплакване предявява клиента. Това означава, че да имате сериозен план за справяне с различни видове клиентски оплаквания, е изключително важно.
Ето защо е важно да разработите контролен списък за процедурата за обработка за оплаквания. Това ще ви помогне да гарантирате, че всички оплаквания се обработват правилно и последователно, водейки до по-доволни клиенти.
Работата на персонала, контактуващ с клиенти, се влияе от контролния списък за процедурата за обработка на клиентски оплаквания. Той ще е полезен за всеки тип бизнес, който има клиенти и иска те да се насладят на позитивно преживяване всеки път, когато се свържат с бранда.
Така че без значение каква компания управлявате, ако искате да подобрите клиентското обслужване и да повишите клиентското удовлетворение, то контролният списък за обработка на оплаквания е за вас.
Не е достатъчно само да решите проблема, пред който сте изправени – трябва да се уверите, че клиентите са доволни от начина, по който сте го направили. Това означава да слушате внимателно, да си водите бележки какво са казали, да предприемате следващите стъпки по оплакването им в разумен срок и след това да изпращате имейл или писмо когато имате необходимата информация.
Важно е да слушате внимателно, защото може да има други проблеми под повърхността, особено ако за пръв път си имате работа с този клиент. Добре е да се уверите, че разбирате какво се е объркало, за да не се случва отново в бъдеще.
Да слушате клиентите си ще ви помогне да изградите по-добри връзки с тях и да повишите лоялността. Когато клиентите усещат, че са чути и че оплакванията им се вземат насериозно, те са по-склонни да се върнат в бъдеще и да препоръчат компанията ви на други.
Започенете като обръщате внимание. Това означава да слушате съсредоточено и да не правите нищо друго докато говорите по телефона.
Следващото нещо, което трябва да правите, е да си водите бележки за това, което е обсъдено. По този начин ще сте наясно с фактите когато се стигне до последващ разговор на по-късен етап.
И накрая, уверете се, че отговаряте бързо и изпращате имейл или писмо, в което да ги уведомите какво е направено. Не забравяйте да споменете, че тяхното удовлетворение е най-големия ви приоритет.
Събирането на информация е важна част от обработката на клиентски оплаквания. Това означава да съберете всички подборности за ситуацията, така че да я оцените и разрешите по подходящ начин.
Информацията, която събирате, ще ви помогне да прецените какво се е объркало и как да го поправите. Освен това, трябва да имате цялата информация, за да дадете точна информация на клиентите си.
Има няколко различни подхода засъбиране на информация:
Когато сте готови да документирате оплакването, се уверете, че го правите по начин, който ще ви помогне да подобрите качеството на услугите ви и представянето. Просто да опишете всеки детайл не е достатъчно, а вместо това изберете кои точки трябва да включите и защо са важни.
Документирането на клиентските оплаквания може да ви помогне да правите постоянни подобрение на качеството на услугите ви. Това се постига чрез събиране на информация, която ще ви помогне да оцените ситуацията и да поправите проблема.
Документирането на оплаквания от клиенти трябва да се прави по начин, който е както полезен, така и ефективен. Тряба да съберете всички подробности, но не е нужно да записвате всички наведнъж. Уверете се, че имате записана информацията като:
Не забравяйте да информирате клиента, че разговорите се записват, защото в противен случай може да имате неприятни правни последици.
Когато клиентът споделя оплакването си, е важно да покажете, че разбирате и че ви е грижа за това, което казва. Дори и ако проблемът се дължи на грешка на потребителя, винаги се обръващте към него утчиво и със съчувствие. Това ще помогне да изградите доверие с клиента и да го накарате да чувства, че вземате притесненията му насериозно.
Показването на емпатия може да ви помогне да подобрите връзката си с клиента, както и да разрешите оплакването. Може също така да повиши шансовете ви да задържите клиента и в бъдеще, защото показва, че сте готови да работите с него, за да решите проблемите му по начин, който е изгоден и за двете страни.
Когато клиент се оплаква от бизнеса ви, е важно да му благодарите, че го е направил. Така ще усети, че оценявате обратната му връзка и се радвате, че сте разбрали за проблема, така че да можете да му обърнете внимание и да не позволите да се повтори.
Изпращането на имейл за благодарност към клиентите ви за това, че са споделили притесненията си, може да ви помогне да изградите връзка, както и да им покаже, че работите по решаването на проблема. Благодарността към клиентите също така ще ги накара да се чувстват оценени и по-склонни да се върнат към вас в бъдеще.
Когато клиент се оплаче, не трябва да забравяте, че проблемът може да е в него, а не във вашия бизнес. Това не променя факта, че трябва да се извините на клиента, дори и когато смятате, че компанията ви не е направила нищо лошо.
Извинението може да покаже на клиента, че вземате оплакването му насериозно и че работите върху решението на проблема. Това също може да демонстрира, че разбирате раздразнението му и неудобството, причинено от проблема, срещу който е изправен.
За да бъде взето оплакването насериозно, е важно служител на компанията да се извини директно на клиента. Бъдете искрени в извинението си и поемете отговорността за проблема.
Ако вие не сте човекът, който се грижи за обработката на оплакването, задължително предайте извинение възможно най-скоро.
След като се извините на клиент, е важно да му предложите решение. Може да е всичко, от отстъпка от следващата му покупка, до връщане на цялата заплатена сума.
Предлагането на решение показва, че вземате мерки, за да решите проблема и че искате да оправите нещата. Освен това може да е начин да го оставите доволен и да го задържите като клиент в бъдеще.
Когато предлагате решение, е важно да следвате процедурата и да не давате обещания, които компанията не може да изпълни. Вместо това се фокусирайте да дадете точно описание на това, което предстои да се случи. Така ще покажете на клиентите си, че оплакването им е чуто и че работите върху решение.
След като предложите решение, е важно да обсъдите възможните варианти. Това може да помогне на клиента да се почувства чут и оценен, както и да разбере, че сте взели оплакването му насериозно и работите върху решение.
Обсъждането на възможните решения с клиента му дава възможност да избере това, което е най-доброто за него. Освен това показва, че сте склонни да работите с него, а не просто се опитвате да пробутате решение, което може да не е подходящо за него.
Най-добре е да дадете на клиентите си всички възможности преди да вземете решение какво да е следващото ви действие. По този начин той ще разбере, че предложенията му са били взети под внимание и че е част от процеса по вземане на решение.
След като сте се справили с оплакването на клиента, е важно да спазите обещанията си. Това показва, че сте искрени в решаването на проблемите и искате той да е доволен от бизнеса ви, което ви предпазва от рискове за репутацията ви.
Да спазвате обещанията си показва на клиента ви, че неговите нужди са посрещнати и може да помогне за изграждането на доверие между бизнеса ви и него. Освен това помага да демонстрирате, че сте надеждни и че клиентите могат да разчитат на вас да свършите работата.
Създайте ясни насоки за сътрудниците клиентско обслужване какво могат да предложат във всяка ситуация. По този начин всички ще са на една страница и няма да има недоразумения.
Трябва много да внимавате да не изтървате крайни срокове или да не дадете обещание, което бизнесът ви не може да изпълни. Това може да увреди взаимоотношенията с клиента и да създаде впечатление, че сте ненадеждни, което никой не иска да се случва.
След като оплакването е било разрешено, е важно да благодарите на клиентите и да им поискате обратна връзка.
Използването на информация, събрана чрез анкета за клиентска удовлетвореност, подчертава колко много бизнесът ви цели клиентите си, което може да повиши лоялността към бранда. Освен това помага да идентифицирате областите, които трябва да се подобрят, така че подобни проблеми да не се повтарят в бъдеще, и подобрява възприятието на клиентите за бранда ви.
Трябва да обясните на клиентите си защо имате нужда от обратната им връзка, както и каква информация ще бъде изполвана и кой ще я получи. По този начин те ще знаят, че мнението им има значение и могат да разберат какво влияние ще има върху бизнеса ви.
След като проблемът е бил решен, е важно да вземете директни мерки, за да сте сигурни, че качеството на услугата или продукта не страда. Това означава да наблюдавате обратната връзка от клиенти и да предприемате дейсвия когато се налага.
За всяка стъпка в процеса на обработка е нужен прозрачен вътрешен контрол. По този начин можете да наблюдавате качеството на услугите на бизнеса си и да правите промени при нужда.
Програмите за контрол помагат да идентифицирате рисковете в рамките на организацията, които могат да доведат до оплаквания или увреждане на репутацията. Те също така показват голямата картина на представянето ви, така че да можете да правите подходящи планове за бизнес възможности.
За да се уверите, че контролът на качеството е ефективен, е изключително важно да тествате редовно вътрешния контрол. Тестването може да се осъществи чрез различни методи, например одити и интервюта с клиенти, които са подали оплаквания
Първата стъпка е да слушате, което включва разбиране на оплакванията и притесненията на клиента. Втората стъпка е да му съчувствате като покажете, че разбирате раздразнението му от появилия се проблем. Третата стъпка е да решите проблема му по ефективен начин, за да се почуства удовлетворен от решението.
Важно е да поддържате ефектина връзка с клиентите си докато разрешавате проблемите им като бъдете отзивчиви към въпросите им, давате им своевременна информация за напредъка на оплакването и се извинявате за причиненото неудоство. Освен това бизнесите трбява да преприемат мерки, с които да гарантират, че този тип проблеми няма да се появяват и в бъдеще.
Уменията за работа с клиенти за способностите и техниките, които бизнесите използват, за да обработват оплакванията от клиенти. Те може да включват слушане на притесненията на клиента, емпания и разрешаване на проблемите им по задоволителен начин.
Най-често срещаните оплаквания са различни спрямо отрасъла, в който е бизнесът ви, но някои от най-често срещаните включват проблем с продукт или услуга, грешки при фактуриране и плащане или забавяния при доставка.
Важно е да имате утвърдена процедура по обработка на клиентски оплаквания, защото тя помага на бизнесът ви да определи кога се появяват проблеми и какви стъпки трябва да бъдат предприети, за да бъдат решени. Тя също така дава на клиентите информация как ще бъде обработено оплакването им, което може да доведе до по-голямо доверие между тях и бизнеса. Управлението на оплаквания е неизбежен риск от работата на бизнеса – никога не знаете как ще реагира клиента и как бихте могли да посрещнете нуждите му. Ето защо да имате ясна процедура е като да имате ръководство за управление на риска – от първостепенно значение е, за да сте сигурни, че бизнесът ви няма да пострада.
Трябва да поставите формуляр за клиентски оплаквания на място, където може да бъде лесно достъпен от клиентите. Това може да е страницата с контакти на уебсайта ви или в имейл, който изпращате след интеракция с бизнеса ви.
Контролен списък за стандарти за клиентско обслужване
Открийте пълния контролен списък за стандарти за клиентско обслужване на LiveAgent, който ще ви помогне да осигурите последователно и качествено обслужване през 2022 г. Включва съвети за прозрачност, бързина на отговор, уважение към клиентите и използване на изкуствен интелект. Научете как да автоматизирате и подобрите клиентското преживяване.
Контролен списък за оценка на клиентското обслужване
Контролният списък за оценка на клиентското обслужване е шансът ви да разберете какво можете да подобрите. Обърнете внимание на предложенията на клиентите си.
Контролен списък за контрол на качеството на клиентското обслужване
Опитвате ли се да поддържате качеството на клиентското обслужване на най-високо ниво? Ако да, то контролният списък за контрол на качеството на клиентското обслужване може да ви помогне!
Контролен списък за одит на клиентското обслужване
Изпълнете този контролен списък за одит на клиентското обслужване, аз да получите ясна представа за текущото състояние на клиентското си обслужване, за да можете да предприемете необходимите действия за подобряването му.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team