Контролен списък за оценка на клиентското обслужване: Определете ясни очаквания, използвайте тайни клиенти, поискайте обратна връзка, анализирайте данните и задайте цели за подобряване на клиентското обслужване.
Искате ли да подобрите клиентското си обслужване и да направите крачка напред? Знаете ли кои области имат нужда от подобрение?
Нашия списък за оценка на клиентското обслужване е перфектният инструмент за всеки бизнес, който иска да стане по-добър. Това е списък с различни начини бизнесът да създаде ефективна стратегия за подобрение на клиентското си обслужване и повишаване на приходите.
Клиентското обслужване е един от най-важните аспекти на всеки бизнес. Може да издигне или съсипе бизнеса или бранда ви, така че е изключително важно да разглеждате всяко взаимодействие с клиент като възможност да му помогнете, да го задарвате и да създадете дълготрайна връзка.
Списъкът за оценка на клиентското обслужване ще ви даде цялата неодходима информация за подобряване на клиентското ви обслужване. Той ще ви помогне да видите какво може да се подобри и кои са най-добрите практики за всеки бизнес. Също така дава полезни съвети как да постигнете успех в тези конктретни аспекти.
След като определите кои са най-големите предизвикателства, с който се сблъсква бизнесът ви в момента, ще можете да съставите план как да решите този проблем и да подобрите клиентското обслужване като цяло.
Как могат да се възползват от списъка за оцента на клиентското обслужване?
Оценката на клиентското обслужване трябва да е пригодена към конкретните ви нужди. Уверете се, че разбирате бизнес целите на оценката и какво се надявате да постигнете чрез нея.
Създаването на очаквания гарантира, че всички са на една честота и разбират какво се очаква от оценката.
Насрочете среща с представителите на отдел обслужване на клиенти и обсъдете какво биха искали да получат от оценката. Преценете как всяко от предложенията им се вписва в бизнес целите ви.
Един от най-добрите начини да оцените клиентското си обслужване е като разгледате цялата си кореспонденция, без значение дали по имейл, писма или записи от чатове. Това ще ви даде добра идея как клиентите ви взаимодействат с компанията ви.
Чрез разглеждането на цялата ви кореспонденция, можете да определите колко добре се справят сътрудниците ви с обработката на различни случаи и дали имат нужните умения, за да обслужват клиентите ви.
Трябва да разгледате всяка кореспонденция многократно и при нужда да си водите бележки. Разгледайте какъв език е използван за комуникацията с клиента, как е подходено към взаимодействията и какъв тип решение на проблема е било предложено.
Потърсете положителни и отрицателни обратни връзки от клиенти, както и предложения как да подобрите връзките си с тях.
Телефонните обаждания са важна част от бизнеса ви и могат да сключат или да развалят всяка сделка. Чрез наблюдение на телефонните разговори между служители и клиенти ще знаете как точно отделът за клиентско обслужване подхожда към проблемите с продуктите и услугите ви.
Наблюдението на телефонни обаждания ще ви даде идея за взаимодействията между клиентите и сътрудниците клиентско обслужване, както и за знанията на служителите ви.
Можете да наемете външна фирма (например LiveAgent) или просто да помолите служител да записва обажданията и да ги изпраща за преглед (не забравяйте да информирате клиентите си ако обажданията се записват).
Заслужава си да се отбележи! LiveAgent предлага неограничен запис на обаждания и много мощни функции, които могат да ви помогнат да подобрите клиентското си обслужване. Можете да съхранявате и управлявате всички записи от едно място в този многоканален хелп деск софтуер.
Минималното време за разрешаване на запитване е количеството време, с което сътрудниците клиентско обслужване разполагат, за да решат проблема на клиента. Важно е клиентите ви да усещат, че се грижите да отговорите на запитванията им навреме. Затова не е лоша идея да проверите какви задачи са възложени на служителите ви преди да започнете оценката.
За да се уверите, че служителите ви покриват наложените стандарти и че клиентите получават обслужването, от което се нуждаят, навреме.
Можете да го направите като се свържете с отдела за клиентско обслужване и поискате информация за средното време за разрешаване на всеки тип запитване. Това ще ви даде идея колко добре се справя екипа ви.
Какво можете да направите, за да сведете това време до минимум? Определете отговорни екипи с ясни роли и отговорности, които да работят заедно в реално време, плюс софтуер, който да ви помогне да управлявате всички имейли, чатове и обаждания по-ефективно.
Заслужава си да се отбележи: Помислете дали да не интегрирате всичките си канали за комуникация и да управлявате всички в един интерфейс само с един софтуер.
Важно е да наблюдявате какво говорят клиентите ви за компанията ви онлайн – както добрите, така и лошоте отзиви могат да дадат информация за това колко добре се справяте с клиентското обслужване, както и дали има други проблеми, на които трябва да се обърне внимание.
Това може да ви помогне да забележите силните и слабите страни в клиентското си обслужване. Освен това ще ви даде представа какво мислят клиентите за компанията ви.
Можете да го направите като четете отзиви онлайн и си водите бележки за споменатите добри и лоши страни във всеки. Ако забележите зависимости, можете да използвате тази информация, за да подобрите клиентското си обслужване в бъдеще.
Не забравяйте, че един лош отзив е точно толкова важен както и оценка с 5 звезди, така че по възможност им отговаряйте – и на добрите, и на лошите.
Отговорите на често задавани въпроси е мястото, където служителите могат да се сблъскат с проблеми. Ако има проблеми в отговорите им, си заслужава да помислите какво трябва да се промени, за да може клиентите ви да са напълно доволни от отношението, което получават.
Така ще разберете дали има проблеми с начина, по който сътрудниците обслужване на клиенти отговарят на въпроси и така да подобрите обслужването в бъдеще.
Като разгледате въпросите, които сте получили и ги прочетете един по един, забелязвайки проблемните области, които имат нужда от подобрение. Ако забелязвате повтарящи се проблеми с дадените отговори, може да е дошло време за промяна в правилата или обучението.
Тайните клиенти са отличен начин да видите гледната точка на външен човек за клиентското обслужване, което е било предоставено. Чрез използването на някой, който се представя за клиент, можете да съберете ценни данни, които ще ви помогнат да подобрите цялостното качество на работата на екипа си.
Тайните клиенти могат да дадат обективна обратна връзка за нивото на обслужване, както и да отбележат къде има нужда от подобрение.
Свържете се с външна компания, която ще ви осигури тайни клиенти, или използвайте собствените си служители в тази роля. Важно е да се уверите, че зададените въпроси са подходящи за бизнеса ви и че клиентите са наясно какво трябва да следят по време на посещението си.
Обратната връзка от клиенти е отличен начин да разберете какво е мнението им за опита им с вашата компания. Стига да поискате мнението им в различни формати, можете да съберете данни, които ще ви помогнат да подобрите клиентското си обслужване в бъдеще и ще получите допълнителна информация за продуктите.
Това им дава възможност да изразят мнението си и им показва, че се интересувате от това, което искат да кажат за бизнеса ви.
Освен писмената обратна връзка, можете да изпратите онлайн въпросници по имейл или чрез социалните медии, или да проведете телефонни интервюта с представители обслужване на клиенти.
Анализът на данните за работата е чудесен начин да разберете колко добре се справя екипа ви. Можете да забележите областите, които имат нужда от подобрение, и да работите върху тях.
Те ви дават обективна информация как се справят служителите ви в сравнение с поставените цели и показатели за сравнение.
Като разгледате данните, събрани от софтуера за клиентско обслужване или като използвате отчетите, получени от външна компания.
Трябва да споделите резултатите от оценката на клиентското си обслужване със служителите си. По този начин те ще се чувстват като част от процеса по оценката и ще разберат как да фокусират усилията си към това да помагат на компанията да постигне целите си.
Дава на вас и на членовете на екипа ви възможност да се съберете, да отбележите кои области имат нужда от подобрение и да работите върху решаване на проблемите.
Има няколко различни метода, които можете да използвате, включително да проведете срещи с всеки от членовете на екипа си поотделно или чрез групови дискусии, в които да проведете отворени разговори как се чувстват на работа и къде срещат проблеми.
В повечето случаи не можете да очаквате от екипа си да знае как се представя без да сте говорили за това и да сте слушали активно. Като признаете слабостите им и им помогнете да намерят начини да подобрят тези аспекти, ще можете да насърчите служителите си. Това ще създаде по-позитивна работна среда за всички.
Признавайки къде имате нужда от подобрение, помагате на служителите си да се чувстват удобно да са уязвими пред мениджъра си.
Най-ефективният начин е да помогнете на екипа си да се справи със слабостите е поощрението. Бъдете позитивни и поощрявайте служителите си да полагат усилия за определена цел. Открийте слабите страни и конкретни начини да ги подобрите заедно. Мотивирайте ги да полагат постоянни усилия за подобрение.
Шаблон за оценка на клиентското обслужване, който да ви помогне да проследите напредъка на екипа си.
След като обсъдите областите, които имат нужда от подобрение, трябва да решите кои ще са целите на компанията, върху които екипът ви ще работи редовно. Задаването на този тип цели може да помогне на служителите ви да фокусират усилията си, да работят към конкретна цел, и да ги накара да се чувстват по-удовлетворени на работното място.
Чрез задаване на ясни и специфични екипни цели, екипът ви ще може да разбере как те се вписват в голямата картина и какво могат да направят, за да допринесат за успеха на компанията.
Задаването на цели изисква много време и практика, но така ще можете да насърчите служителите си да постигнат тези цели. На най-важните цели, които имат нужда от незабавно внимание, за да се подобри качеството на клиентското обслужване, трябва да се дава най-висок приоритет.
Не забравяйте, че целите ви трябва да са SMART (Specific – конкретни, Measurable – измерими, Achievable – достижими, Relevant – уместни и Time-bound – органичени във времето). Чрез задаването на достижими цели и стратегии за подобрение ще дадете на служителите си картата към успеха.
Последните стъпки са реалното редовно изпълнение на плана ви за оценка на клиентското обслужване, проследяване на напредъка и правене на подобрения където е нужно. Това ще изисква отдаденост от вас като мениджър, както и от членовете на екипа, но е изключително важно, за да може компанията да постигне пълния си потенциал.
Стартирането на плана за оценка на клиентското ви обслужване ви дава възможност да използвате новата информация за екипа ви и да видите как работи под напрежение всеки ден. Проследяването на представянето и подобряването на клиентското обслужване с всяка оценка е изключително важно, за да постигнете напредък.
Тези дейности трябва да се извършват редовно, най-добре на месечна или тримесечна база, за да продължавате да променяте и подобрявате услугите си.
Нашият контролен списък за клиентско обслужване ви дава възможност да управлявате процеса на оценка и да не се отклонявате от пътя.
Customer service evaluation is a crucial part of any business. It helps managers identify areas for improvement and bring about company growth. It's important to remember that customer service evaluation is not a one-time event, but rather an ongoing process that should be revisited regularly.
A customer evaluation form is a document that you can use to collect data from your customers about their experience with the company. This includes but is not limited to satisfaction levels, areas to improve, and feedback on specific products or services. Every business should have its own customer evaluation form tailored to its specific needs.
When creating an evaluation form, it's important to make sure that you cover all the necessary areas. An example outline of an evaluation form should include the following information: company name and contact information; date of purchase; rating (on a scale from 1 to 10) of overall satisfaction with the product or service; what they liked about the product or service; what they didn't like about the product or service; details about how this could've been improved; any suggestions for future products or services
Client evaluation is important because it allows businesses to track and improve their customer service performance. By conducting regular evaluations, companies are able to identify areas for improvement and make the necessary changes that will result in better customer satisfaction levels and increased profits.
Each department manager should conduct customer evaluations. This includes sales, customer service, and product development teams as well as those working in administration. All of them play a crucial role in building and maintaining relationships with customers, so their feedback is important.
There are numerous benefits of conducting regular customer evaluations. The main ones include: Improved company performance, as it allows for a better understanding of areas that need to be worked on. Greater satisfaction levels among customers, since they know that their feedback is being taken seriously. Improved customer relations, as a result of better communication and understanding customer needs. Increased profits, since satisfied customers are more likely to return and recommend your products or services to others.
It depends on your company's needs. Most companies conduct evaluations twice a year in order to check how their customer service is performing relative to their set goals and objectives. However, customer satisfaction levels are checked more often, while feedback about particular products or services is collected less frequently.
Контролен списък за стандарти за клиентско обслужване
Открийте пълния контролен списък за стандарти за клиентско обслужване на LiveAgent, който ще ви помогне да осигурите последователно и качествено обслужване през 2022 г. Включва съвети за прозрачност, бързина на отговор, уважение към клиентите и използване на изкуствен интелект. Научете как да автоматизирате и подобрите клиентското преживяване.
Списък със задачи за клиентско обслужване
Подобрете клиентското си обслужване с нашия удобен списък със задачи за клиентско обслужване - отметнете всичко, за да поемете по пътя към успеха.
Контролен списък с умения за клиентско обслужване
Какъв тип човек трябва да сте, за да работите в клиентското обслужване? С кои умения трябва да разполагате? Използвайте този контролен списък с умения за клиентско обслужване, за да разберете дали сте подходящи за работата.
Контролен списък за проверка на центъра за обаждания
Искате ли да знаете как да направите проверка на кол центъра? По-долу е даден списък за проверка на основния кол център, който можете да използвате в собствения си процес на одит.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team