Контролен списък за одит на клиентското обслужване е инструмент за оценка и подобрение на обслужването. Той включва оценка на качеството, сравнение с цели, идентифициране на пропуски и събиране на обратна връзка с помощта на LiveAgent.
Имате ли въведена система за следене на работата на клиентското обслужване? Убедени ли сте, че екипът ви осигурява отлична грижа за клиентите?
Ако не, трябва да започнете като проведете одит на клиентското обслужване. Тук ще откриете списък със задачите стъпка по стъпка, който да ви помгне.
С този контролен списък, можете редовно да правите оценка на работата на контактния си център и да я подобрявате всеки ден. Той може да отговори на всичките ви въпроси и да ви даде идеи къде да фокусирате усилията си в бъдеще.
Одит на клиентското обслужване може да разкрие недостатъците, които в противен случай биха били много трудни за откриване. Това е изключително важна стъпка в това да си гарантирате, че клиентите ще са доволни от обслужването ви.
Що се отнася до клиентското обслужване, контролен списък за одит гарантира, че всички стейкхолдъри са на една вълна. Използването му може да помогне за подобряване на комуникацията и нивото на обслужване като цяло.
Бизнесите могат бързо да разберат дали трябва да направят промени като направят оценка на качеството на клиентското си обслужване.
Бизнесите могат да се учат от грешките си. Като оцените качеството на клиентското обслужване, можете да видите къде трябва да въведете промени и да поправите проблемите на база на това.
Най-лесният начин е да попитате клиентите – попитайте ги за очакванията им и ги насърчете да дадат обратна връзка.
Наблюдавайте както оплакванията, така и комплиментите и показателите за клиентско обслужване. Някои фактори, които трябва да вземете предвид докато оценявате качеството на клиентското обслужване, са:
Управлението на бизнес изисква задаването на цели, които искате да постигнете. Когато извършвате одит, една от основните точки е да сравните текущото качество с целите си.
Чрез анализирането на тези данни компаниите могат да разберат по-лесно нивото на представянето си и да погледнат в перспектива.
Добра начална точка е да прегледате целите на други бизнеси в същия отрасъл и показателите за клиентско обслужване. За да може анализът да премине без проблем, задайте цели, които са конкретни и измерими, за да можете да определите дали са били постигнати. Проследявайте дневния, седмичния и месечния напредък, за да получите цялостна представа за работата на екипа си.
Пропуск в бизнеса е място или област, която в момента не обслужвате. Това е шансът ви да растете.
Идентифицирането на пропуските ви позволява да се фокусирате върху областите, които се нуждаят от най-много внимание. Това от своя страна ще ви помогне да подобрите удовлетвореността на клиентите и ще повиши печалбите.
Създайте план за измерване на напредъка на бизнеса си. Измерете проникването на пазара, приходите и/или показателите за нови клиенти.
Разберете как стоят нещата в момента и в каква позиция ще бъдат в бъдещето. Определете разликите между тези две състояния.
На база на вече поставените цели, тази стъпка включва създаването на стратегии, цели и определяне какво трябва да се направи, за да ги постигнете.
Помага ви да спестите време и пари, за да могат ръководителите и сътрудниците да се концентрират единствено върху задачите си. В резултат на това, екипът ви ще знае точно върху какво да работи.
Започнете като зададете цели за нещата, които искате да подобрите. Те могат да бъдат свързани с клиентското удовлетворение, удовлетворението на служителите или повишаване на приходите.
След като си зададете цели, създайте план как да ги изпълните. Уверете се, че планът е постижим и измерим.
Не забравяйте, че нищо не се случва за един ден. Вероятно ще ви отнеме време и усилия да подобрите клиентското си обслужване, но като планирате начините, по които ще го направите, предприемате първите стъпки към постигането му.
Одитът на клиентското обслужване не е цялостен без данни. За да разберете текущото състояние на бизнеса си, трябва да съберете нужната информация.
Събирането на данни е важно, за да разберете състоянието на клиентското си обслужване и за да направите подобрения. Правилните данни ще ви помогнат да идентифицирате проблемните области, да проследите напредъка и да вземате правилните решения в бъдеще.
Анализът на данни, предоставени от хелп деск софтуера, е най-бързият начин. В рамките на само няколко минути можете да създадете подробен отчет и да видите важните данни, чрез които да подобрите обслужването си.
LiveAgent предлага 11 функционалности за отчети, например:
Това са само няколко примера какво може да направи LiveAgent за вас. Пробвайте го и вижте как повлиява положително върху успешното обслужване на клиенти в бизнеса ви.
Проверете дали бизнесът ви предлага еднакво обслужване във всички канали. Това включва телефон, имейл, социални медии, WhatsApp, лайв чат и т.н. Всеки канал трябва да има екип от специализирани представители клиентско обслужване, които са обучени да обработват запитванията и проблемите на клиентите.
За да гарантирате, че клиентите получават изживяване с постоянно ниво и че получават помощта, от която се нуждаят, без значение кой канал използват.
Определете кои канали използвате за комуникацията с клиенти. Разгледайте как работят тези канали и кои си заслужава да подобрите. Това включва да разгледате времето за отговор, нивото на клиентско удовлетворение и типа получени оплаквания.
Съвет: За да подобрите уменията си да управлявате запитвания от всички канали и да съберете всичко на едно място, помислете за многоканалната входяща кутия на LiveAgent.
Служителите ви са гръбнака на клиентското ви обслужване. Те са на предна линия и имат опит в работата с клиенти от първа ръка. Разберете какво мислят.
Да слушате служителите си е изключително важно ако искате да подобрите клиентското си обслужване. Те могат да ви дадат ценна гледна точка.
Поискайте мнението на представителите обслужване на клиенти относно следното:
Мненията на клиентите имат централно място в работата и стратегията на бизнесите. Всяка компания се нуждае от обратна връзка от клиентите, за да разбере как те възприемат бранда им и как си взаимодействат с него.
Като разберат какво харесват и какво не харесват клиентите, бизнесите могат да направят промени, които да подобрят клиентското изживяване.
Задавайте въпроси, зад които стоят конкретни цели. Определете кой метод ще е най-полезен за бизнеса ви и след това започнете.
Изграждането на взаимоотношения в клиентите е изключително важно, за да пожелаят да дадат обратна връзка. Обръщайте се към клиентите с малкото им име и задавайте въпроси с отворен отговор. Помислете дали да предложите отстъпка за клиентите, които дадат мнението си.
Когато клиентите не са доволни, често се свързват с отдела за клиентско обслужване. Като слушате/четете и анализирате тези оплаквания, можете да определите точно проблемните области.
Като изслушва отплакванията, бизнесът може да определи корените на проблемите. Ако разберете кое кара клиентите да се оплакват, можете да предприемете стъпки да решите проблемите, с които се сблъсквате.
Използвайте софтуер за телефонна централа, който предлага функции за запис на разговори, например LiveAgent. След това прегледайте наличните оплаквания за анализ.
Потърсете повторяемост в получените оплаквания. Може би има конкретен проблем, който се появява постоянно? Разследвайте кое кара клиентите да се свързват с клиентското обслужване и се опитайте да разрешите тези проблеми.
Ако предлагате клиентско обслужване на различни езици, това може да се окаже голямо предимство за бизнеса ви.
Това ви дава възможност да комуникирате с повече потенциални клиенти и повишава шансовете ви да ги задържите като клиенти.
Представителите обслужване на клиенти често могат да говорят няколко езика и бихте могли да разпределяте обажданията на база на езиковите им умения. Това обаче е скъп вариант, така че вместо това бизнесите обикновено превеждат уебсайта и маркетинговите си материали на други езици.
Началното обучение на сътрудници обслужване на клиент е процес, чрез който новите служители се запознават с компанията, политиките и процедурите ѝ.
Един от най-важните аспекти от осигуряването на добро клиентско обслужване е да гарантирате, че новите служители се запознават с компанията по подходящ начин. С подходящо начално обучение, те ще могат да започнат с летящ старт и да осигурят отлично клиентско обслужване от първия ден.
Говорете с новите служители относно преживяването им. Попитайте ги колко добре са се запознали с процедурите в компанията и дали са се чувствали подготвени да осигурят отлично клиентско обслужване. Можете също така да прегледате материалите за обучение, да тествате знанията за продуктите на новите служители и да наблюдавате взаимодействията им с клиентите.
Сътрудниците обслужване на клиенти трябва да имат подходяща квалификация, за да осигурят качествено обслужване. Това включва да разполагат с правилните умения, знания и опит.
С правилния набор от умения, сътрудниците ви ще могат да осигурят възможно най-доброто клиентско обслужване. Ще знаят как да подхождат към различни типове клиенти, да обработват ефективно оплакванията и да разрешават бързо проблемите.
Разбира се, можете да прегледате автобиографиите на служителите, за да придобиете представа за уменията им. Но можете да направите и повече от това – да ги проверите на практика.
Помолете ги да попълнят тестове за умения, дайте им въпросници относно политиките и процедурите на компанията и ги помолете да участват в ролеви упражнения. Тогава можете да прецените дали са квалифицирани да предоставят на клиентите ви най-доброто обслужване.
Всичките ви сътрудници обслужване на клиенти трябва да знаят какво се очаква да правят и как могат да помогнат на клиентите.
Ако сътрудниците обслужване на клиенти не са нясно с отговорностите си, може да не могат да помогнат на клиентите. В резултат на това клиентите могат да останат разочаровани и бизнесът ви да придобие лоша репутация, а служителите ви може да са недоволни, че не достигат пълния си потенциал.
Проверете дали сътрудниците обслужване на клиенти са нясно с длъжностната си характеристика. Това трябва да включва и списък с отговорностите им. Можете да им осигурите наръчници, насоки и други ресурси, които да им помогнат в работата им.
Комуникирайте ясно и последователно и давайте редовна обратна връзка, за да бъдат служителите ви наясно с текущите си задължения.
Съвет: Вътрешните запитвания и бележки на LiveAgent могат да се окажат полезни за това. Използвайте ги като напомняния, за създаване на задачи или да оставяте на бележки за колегите си. По този начин всички ще знаят какво трябва да се направи.
Проверката на стандартите ви за клиентско обслужване, що се отнася до обслужване и комуникацията, помага да прецените дали екипът ви се справя със задачите.
Ако клиентското ви обслужване не покрива определени стандарти, това ще навреди на бизнеса ви. Може да изгубите клиенти, да увредите репутацията си или духа на екипа си.
Прегледайте политиките и процедурите за стандартите клиентско обслужване, използвайки контролният ни списък. По този начин ще можете да видите какво трябва да направите, за да предоставите обслужване с постоянно качество на клиентите си.
Съвет: вижте контролния списък за стандарти за клиентско обслужване, предоставен от LiveAgent.
Предизвикателство е да се справяте с трудни клиенти и затова всичките ви представителите обслужване на клиенти трябва да са обучени как да го правят.
Ако служителите ви не са правилно обучени, може да не успеят да обслужват клиентите. Когато някое оплакване не е обработено правилно, това може да доведе до лоша реклама от уста на уста и дори загуба на клиенти.
Трябва да имате програма за обучение, която да покрива всички отделни аспекти на взаимодействието с клиенти. Това ще ви гарантира, че представителите обслужване на клиенти могат да се справят с всяка изникнала сигуация.
Обновявайте редовно обучението и включвайте нови теми.
За да осигурите гладко и безпроблемно обслужване 24/7, го проверявайте редовно.
Ако клиентското ви обслужване не работи добре, може да изгубите клиенти. Репутацията ви и финансовите резултати могат да пострадат заради това.
Тествайте обслужването като се обаждате или изпращате имейли в различно време през деня и нощта. Вижте колко време отнема някой да вдигне обаждането или да отговори на имейла ви.
Разгледайте дневниците, за да видите колко чатове се обработват и какво е средното им време за отговор. Не забравяйте да проверите дали имате наличен чатбот извън работно време.
Друг важен аспект е проверката колко добре се прехвърлят обажданията. Достига ли всяко обаждане до подходящ сътрудник?
Ако обажданията не се прехвърлят правилно, клиентите може да се изнервят и да се откажат от опитите да се свържат с бизнеса ви.
Използвайте функции като автоматично разпределяне на обаждания и интелигентно разпределяне на обаждания. Те влияят върху начина, по който клиентското обслужване обработва обаждания, помагат за намаляване на времето за изчакване и осигуряват по-добро клиентско обслужване.
Оценката е ключа към успеха, така че не забравяйте да правите това редовно. Все пак, трябва да знаете дали промените, които сте направили, работят.
За да разберете дали промените, които сте направили, са ефективни и дали са необходими допълнителни корективни действия.
Прегледайте количествените данни – средно време за разрешаване, брой получени оплаквания или други данни, които могат да ви помогнат да измерите ефективността на промените си.
Разгледайте данните за качеството – обратна връзка от клиенти, отговори на анкети или друга информация, което може да ви помогне да разберете как хората въприемат промените.
Анализирайте бизнес показателите – печалба, разходи и други измерватели, които показват колко са били успешни промените от гледна точка на бизнеса.
Всички тези медоти могат да ви дадат ценна информация дали промените имат желания ефект.
Анализът на представянето на клиентското обслужване на конкурентите може да ви даде добра представя как сте в сравнение с останалите.
Като разберете как се представят конкурентите ви, можете да сте една стъпка напред. Това знание ще ви помогне да спечените нови клиенти и да подобрите лоялността на клиентите.
Разгледайте уебсайтовете им – това ви дава обща представя как се справят
Погледнете социалните медии – те могат да ви дадат повече подробности, например какъв тип оплаквания получават и как отговарят на тях
Регистрирайте се за клиентското им обслужване – това ще ви даде опит от първа ръка как се отнасят към клиентите си.
Ключовите индикатори за представянето на клиентското обслужване, напр. дял на запитванията, разрешени при първи контакт, са добри показатели, с които да измервате колко добре се справя екипа ви.
Клиентското обслужване често е първата точка на контакт между компанията и клиентите ѝ. То може да е решаващ фактор в това дали клиентът ще избере да работи с вас.
Направете списък с ключови показатели, които искате да следите. Те ще варират в зависимост от бизнес целите ви, но някои често срещани са степен на удовлетвореност на клиентите, разрешаване при първи контакт и средно време за обработка. Можете да откриете повече в “примери за ключови показатели за представянето” по-долу.
След като имате списък с показатели, намерете подходящи инструменти, с които да ги следите. Има много налични варианти, от прости анкети до по-сложен софтуер, който може да следи взаимодействието с клиентите в реално време и да дава готови отчети.
Въведете процес за редовно наблюдение на ключовите показатели за представянето.Това може да е нещо съвсем просто, например да вадите редовни отчети и да ги разглеждате с екипа си.
Клиентите мразят да чакат и затова е важно да направите всичко възможно, за да сведете до минимум времето за изчакване за обслужване.
Хората са по-склонни да работят с компании, които предлагат бързо и ефикасно клиентско обслужване. Проучване на HubSpot разкрива, че почти 60% от клиентите смятат, че дългото време за изчакване е най-дразнещата част от изживяването им като клиенти.
Клиентското обслужване трябва да е екипна работа и всички в компания трябва да знаят колко добре (или колко зле) се представя.
Като споделяте резултатите с целия екип и останалата част от компанията, всички ще са на една страница и ще работят към една и съща цел.
За да споделите отчетите, можете да:
CSAT е показател колко са доволни клиентите от конкретен продукт или услуга. Най-често се изчислява като попитате клиентите за опита им с компанията. Можете да го направите директно или да изпозлвате инструменти за анкети, за да изчислите автоматично CSAT оценката си.
Повечето компании използват обратна връзка от клиентите (включително CSAT), за да вземат решения кои продукти или услуги да предлагат, как да подобрят клиентското обслужване и къде да фокусират маркетинговите си усилия.
Времето за първи отговор в контактен център е времето, което отнема на представител клиентско обслужване да отговори на обаждането или съобщението на клиент.
Това е важен показател, тъй като се отразява на цялостното преживяване на клиента с компанията. Бавните отговори могат да оставят у клиента усещането, че не е приоритет и могат да доведат до по-дълго време за изчакване за останалите.
За да подобрите времето за първи отговор, обучете персонала си как да обработва запитванията от клиенти, използвайте система за разпределяне, която да приоритизира обажданията с висок приоритет, и се уверете, че контактният ви център има достатъчно персонал, за да обработва количеството обаждания или съобщения, които обикновено получава.
Индексът на потребителската лоялност е измервател, създаден за измерва лоялността и удовлетвореността на клиентите. Оценката е на база на върпоса “Каква е вероятността да препоръчате компанията/продукта/услугата ни на приятел или колега?”
Респондентите оценяват тази вероятност по скала от 1 до 10. Тези, които отговорят с 9 или 10, се считата за “промоутъри”, 7 или 8 са пасивни, а всички с оценка под 6 се считат за детрактори (недоволни клиенти).
NPS се изчислява като от процента на промоутърите се извади процента детрактори.
ART е средното време, което отнема на компанията да разреши запитване към клиентското обслужване. Времето за разрешаване се измерва от момента, в който клиентът изпрати запитване, докато запитването бъде маркирано като разрешено.
Сложността на запитването, наличието на достатъчно персонал и колко добре са настроени системите на компанията са сред факторите, които оказват влияние върху ART. Но като цяло, повечето компании се целят към време за разрешаване на запитванията в рамките на 24-48 часа.
Средният процент на конверсиите е процентът хора, които предприемат желаното действие, например да направят покупка или да попълнят формуляр. Средният процент на конверсиите може да варира в зависимост от отрасъла, продукта и други.
За да повишите процента на конверсиите, трябва да се фокусирате върху подобряването на клиентското си обслужване, таргетирането на правилните хора с маркетинговите си кампании и използването на ефективни бутони с призив към действие на уебсайта си.
Попитайте клиентите си какво мислят за преживяването с компанията ви. Можете да го направите чрез анкета, интервюта или фокус групи с клиенти. Друг начин да направите оценка на клиентското удовлетворение е да потърсите обратна връзка в социалните медии, в платформи за отзиви и други онлайн платформи. Това може да ви даде идея колко добре покривате очакванията на клиентите. Може също така да следите колко често клиентите се връщат към бизнеса ви и колко пари харчат средно. Тези показатели могат да ви помогнат да разберете дали клиентите са доволни от продуктите и услугите ви и дали са склонни да ви препоръчат на други.
Одитът на клиентското обслужване е просто оценка на това колко добро обслужване предлага компанията ви на клиентите. Може да бъде проведен вътрешно или външно и може да покрие някои или всички аспекти на процеса по клиентско обслужване. Целта на одита на клиентското обслужване е разберете къде компанията ви може да внесе подобрения в преживяването, което осигурява, и да разработите план как да обърнете внимание на тези области. Резултатите от одита на клиентското обслужване могат да се използват за подобряване на програмите за обучение за служителите, за ревизиране на политиките и процедурите, за промени в начина, по който се обработват оплакванията, и други.
Можете да направите одит на клиентското обслужване по различни начини, например като изпратите анкета на клиентите отновно нивото им на удовлетвореност от получените услуги, като интервюирате служителите относно тяхната гледна точка или като прослушате записи на обаждания, за да видите колко добре се справя компанията ви с всяко взаимодействие. Който и метод да изберете, одитът на клиентското обслужване ще ви помогне да си гарантирате, че клиентите ви са доволни и че компанията ви осигурява възможно най-доброто клиентско изживяване.
Добрият контролен списък за одит включва всички стъпки, които трябва да предприемете за ефективен одит. Освен това включва списък с документи и записи, които трябва да прегледате, според конкретния отрасъл и отчетните ви процедури. Използването на колтролен списък е чудесен начин да си гарантирате, че одитът ви е обстоен и точен. Той може да ви помогне да избегнете изпускането на възможности и потенциални проблеми по-напред във времето.
Има няколко стъпки, които да предприемете, за да се подготвите за него. Най-добрият начин да се подготвите за одит на клиентското обслужване е да подредите документите си, за да имате цялата необходима документация под ръка. Трябва също така да въведете добри практики за клиентско обслужване и да сте готови да отговорите на всякакви въпроси, които одиторът може да зададе. Бъдете винаги учтиви и професионални и останете спокойни под напрежение. Ако имате нужда от помощ, за да подготвите одита, се консултирайте с ръководителя си.
Той ви предлага подробен списък с елементи, които да прегледате по време на следващия си одит. За да използвате този контролен списък, просто отбелязвайте елементите на база на информацията за работата на клиентското си обслужване. Това ще ви помогне да проследите дали екипът ви постига целите за клиентското ви обслужване.
Контролен списък за стандарти за клиентско обслужване
Открийте пълния контролен списък за стандарти за клиентско обслужване на LiveAgent, който ще ви помогне да осигурите последователно и качествено обслужване през 2022 г. Включва съвети за прозрачност, бързина на отговор, уважение към клиентите и използване на изкуствен интелект. Научете как да автоматизирате и подобрите клиентското преживяване.
Контролен списък за маркетингов одит
Контролният списък за маркетингов офит е чудесен начин да се уверите, че бизнесът ви е на прав път. Това са нещата, които трябва да обмислите преди да започнете.
Контролен списък с умения за клиентско обслужване
Какъв тип човек трябва да сте, за да работите в клиентското обслужване? С кои умения трябва да разполагате? Използвайте този контролен списък с умения за клиентско обслужване, за да разберете дали сте подходящи за работата.
Контролен списък за оценка на клиентското обслужване
Контролният списък за оценка на клиентското обслужване е шансът ви да разберете какво можете да подобрите. Обърнете внимание на предложенията на клиентите си.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team