Контролен списък за пускане на уебсайт: задаване на цели, определяне на аудитория, план за съдържание, избор на CMS, социални медии, проверка на дизайн и навигация, брандинг и планиране на дата за пускане.
Най-накрая дойде, денят, който чакахте – уебсайтът ви е почти готов да бъде пуснат на живо. Развълнувани сте и нямате търпение да разпространите мълвата, но има няколко неща, които първо трябва да свършите.
Използването на нашия контролен списък ви помага да си гарантирате, че най-важните точки са предвидени.
Успешният уебсайт трябва да стартира без грешки. Контролният списък ще ви гарантира, че сте покрили най-основните точки и лесно ще откриете допуснати грешки.
Въпреки че никой не иска да отлага пускането на сайта си, употребата на изчерпателен контролен списък за пускане на нов уебсайт ще ви гарантира, че не сте пропуснали нищо, спестявайки ви време и пари в дългосрочен план.
Блогъри, собственици на малки бизнеси и предприемачи – за всички ще бъде добре да имат списък със задачи, които трябва да бъдат изплънение преди да пуснат сайт на живо. Всеки, който има нужда от карта на проекта или иска да бъде организиран, може да се възползва от него.
Помислете какво искате да постигнете с уебсайта си и как ще постигнете тези цели. За да бъде ефективен този процес, ви трябва ясно виждане накъде сте се запътили. Задаването на цели в самото начало ще ви помогне да вземате по-добри решения и ще ви изясни въхру какво трябва да се фокусирате.
Отделете малко време да помислите за кого е този уебсайт. Кой ще чете статиите? Към кого са насочени продуктите или услугите?
Трябва да отговорите на тези въпроси, за да създадете послание и дизайн, фокусирани върху целевата ви публика. Без публика, нямате уебсайт.
Вече знаете кои са целевите ви клиенти и какво търсят те. Време е да създадете съдържание за уебсайта. От публикации в блога до страници за продажба, опишете всичко, за което можете да се сетите. Това ще ви помогне да се придържате към плана за съдържанието си и ще предотврати дупки, които може да се отразят лошо на бъдещия успех на сайта ви.
Време е да изградите страниците, които ще бъдат преглеждани най-често, например “за нас”, “контакти” и “услуги”. Разбийте ги в карта на сайта, така че да знаете кое къде ще се намира. Планирайте каква информация ще има на всяка страница (например описания на продукти) и какво отношение има към основната цел на страницата.
Коя платформа ще бъде най-подходяща за сайта ви се влияе най-вече от това какво съдържание ще предлагате. WordPress продължава да бъде една от най-популярните сред потребителите, защото е лесна за употреба и има голяма общност от програмисти. CMS системата, която ще изберете, ще определи външния вид, оформлението и функционалността на сайта ви, така че е важно да отделите време да обмислите решението.
Създаването на профили в социалните медии ще ви помогне да повишите трафика към сайта и да направите съдържанието си по-видимо. Уверете се, че всяка от платформите е подходяща за бранда на компанията ви.
Професионалният дизайн е неразделна част от създаването на сайт, на който хората се доверяват. Най-добре е да не пришпорвате тази стъпка и да не се опитвате да си я спестите чрез употребата на стокови изображения. Освен това се уверетем че дизайнът на уебсайта ви пасва на цялостния брандинг.
Това е начинът, по който говорите с публиката си. Уверете се, че всичко се припокрива с вашите очаквания и тези на клиентите ви. Не се страхувайте да поискате мнението на други хора ако се налага.
Искате ли уебсайтът ви да е съвсем минималистичен с много празно пространство или предпочитате много цветове и дизайни? Изберете шрифтове, които са лесни за четене. По възможност направете проучване, за да разберете кои цветови схеми са най-привлекателни за хората. Можете да решите на база на това кое изглежда най-забележимо.
Използвате ли снимки, видео клипове или музика на уебсайта си? Ако да, трябва да сте сигурни, че имате подходящи лизенци. Някои изображения може да не са защитени от авторско право по Закона за авторското право и сродните му права, но други изискват плащането на такса. Заявете ясно на всяка страница дали има ограничения за употребата на съдържание, защитено с авторско прави, и как може да бъде получено разрешение.
Много смарт устройсва могат да достъпят сайта ви. Трябва да бъде адаптивен, за да изглежда добре на различни размери екрани. Може да се наложи да го адаптирате за смартфони и таблети ако не изглежда добре. Ако не сте сигурни как би трябвало да изглежда сайта ви на различни устройства, можете да използвате един от множеството онлайн инструменти за адаптивен дизайн.
Уверете се, че цялото съдържание на сайта ви е точно и оригинално. Ако имате източници на данни, нека са лесни за намиране, така че читателите ви да знаят от къде са дошли.
Пътят на клиента трябва да е ясен и лесен за следване. Например, искате ли директно да се свържат с отдел продажби или да попълнят имейл формуляр? Ясните инструкции ще държат посетители ви ангажирани и ще им дадат повече контрол върху пътя им в сайта.
Тествайте всяка страница с различни посетители, за да сте сигурни, че изживяването им е безпроблемно и стегнато в целия сайт. Направете необходимите промени преди да пуснете сайта на живо, за да си спестите пари, усилия и нерви.
Компресирането на изображенията може да ви помогне да ускорите времето за зареждане на уебсайта ви. Това е особено важно ако имате електронен магазин, тъй като потенциалните клиенти ще очакват бързо зареждане.
Уверете се, че формулярът ви за контакти работи. Това ще предотврати загубата на потенциални клиенти и ще ви гарантира, че посетителите ви ще се свържат с вас при нужда. Провете всички полета на формуляра и процеса по изпращането му.
Ако сайтът ви показва страници 404 или празни участъци там, където трябва да има съдържание, това може да има много негативно отражение. Google може вече да е индексирал стари версии на сайта ви. Ще трябва съобщите на Google, че те вече не съществуват.
Може да има случаи, в които малки части от изтрита информация все още е видима за посетителите (напр. съобщение “този продукт вече не се предлага”). За да избегнете отрицателна обратна връзка, се уверете, че това не се случва.
Изключително важно е да тествате как посетителите ви се придвиждат в сайта ви след като го пуснете на живо. Тествайте колко добре работят вътрешните линкове и проверете от къде идва линка (и със сигурност не е добре да имате неработещи линкове).
За да изберете неудобни грешки след като сайтът ви бъде пуснат на живо, не забравяйте да прочетете предварително цялото съръжание, за да го проверите за грешки. Добра идея е да го покажете и на други хора, тъй като те може да забележат неща, които вие сте изпуснали.
Дизайнът на сайта ви трябва да подхожда на бранда на бизнеса ви и на мисията ви. Освен това се уверете, че сайтът ви е логически свързан с други маркетингови материали, които имате, като страници в социални медии или материали на хартия (брошури или визитки например).
Проверете дали фавиконата ви (иконката на сайта, намираща се най-горе в уеб браузъра, в лентата с адреса) се показва правилно. Това може да бъде пропуснато лесно измежду всички други промени в дизайните, така че винаги е добра идея да се провери.
Задължително провете дали всички бисквитки и съответните отметки за съгласие работят така, както се очаква. Това е особено важно ако използвате услуги от трети страни, например софуерът за анализ на Google Analytics или маркетинг платформи, които съхраняват данни от уебсайта ви (напр. Mailchimp). Проверете дали информация за бисквитките се показва правилно при посещение на сайта ви.
Създаването на последователно преживяване на уебсайта ви изисква допълнителни инструменти, като формуляри, лайв чат или интеграция със социални медии.
Можете да използвате софтуерно решение, което комбинира всички тях в едно, като LiveAgent. Това е инструмент, който може да ви помогне да спестите много време като го интегрирате в уебсайта си – и е лесно да започнете.
Само с няколко прости стъпки можете да добавите лайв чат (който улавя потенциалните клиенти), кол център, да използвате софтуер за обслужване в социалните медии, и да управлявате всичките си взаимодействия с клиенти през една универсална входяща кутия.
LiveAgent може да се тества изцяло безплатно, така че да разберете доколко работи добре за вашия уебсайт.
Проеверете дали интеграцията ви с доставчиците на платежни услуги (напр. Stripe) работи. Например, ако използвате Shopify, проверете дали всички данни се извикват правилно, за да сте сигурни, че клиентите няма да имат проблеми с поръчките си след като пуснете сайта.
Проверете скоростта на зареждане на сайта. Ако имате много изображения или видео файлове, използвате нещо като GTmetrix или PageSpeed Insights, за да видите къде могат да се направят подобрения. Това е особено важно ако очаквате много трафик към сайта си. Уверете се, че всички изображения са оптимизирани и че всички видео клипове или анимации се показват правилно при зареждане на страницата.
Уверете се, че RSS линкът работи правилно. Това е изключително важно ако имате блог и искате хората да се абонират за обновления или да споделят съдържанието ви с последователите си.
Ако имате кодове за проследяване, скриптове или маркетингови инструменти от трети страни на уебсайта си, се уверете, че не дават грешки, които спират работата им. Проверете тези елементи в последните дни преди пускане на сайта, за да можете да хванете евентуалните проблеми преди да станат критични.
Ако все още нямате такъв, сега е момента да интегрирате инструмент за анализи (препоръчваме Google Analytics). Това ще ви помогне да следите важни показатели, например от къде идват посетителите и как се ориентират в сайта ви. Освен това е изключително важно за подобряване на позицията в резултатите от търсене в електронните търсачки.
Ако сайтът ви е оптимизиран за мобилни устройства, помислете дали да не използвате Ускорени мобилни страници (Accelerated Mobile Pages – AMP). Това е нова инициатива на Google, която ще ви даде много по-добра видимост и SEO позиция за мобилни устройства. Задължително е ако сайтът ви зависи изключително много от трафика от мобилни устройства.
Уверете се, че можете да контролирате съдържанието на сайта си. Трябва да можете да правите промени при нужда. Това е изключително важно, за да предпазите сайта си от хакерски атаки. Ако нямате техническите умения за това, помислете дали да не наемете компания за уеб разработка.
Уверете се, че сте запазили данните за вход на страницата си на едно място, където са лесно достъпни и в безопасност. Ако ги загубите или не ги запишете правилно, ще бъде трудно да създадете сайта наново от нулата.
Ако не сте оригиналният автор на конкретни части от сайта си, се уверете, че имате разрешение да ги разпространявате от собственика на авторските права. Това е особено важно ако съдържат изображения или друго мултимедийно съдържание (обърнете внимание, че това ще се отрази и върху индексирането на сайта ви от електронните търсачки).
Не забравяйте да включите страница с общи условия, както и политика за поверителност. Това ще ви помогне да защитите сайта си от юридически проблеми, особено ако включват и трети страни.
Ако използвате Google Analytics, се уверете, че вътрешните IP адреси (напр. тези в офиса ви) не се включват в отчетите за трафик към сайта. Вътрешните посещения могат да размият резултатите и данните може да се отразят върху реалния трафик и посетители на уебсайта.
Ако искате да подобрите онлайн сигурността на сайта си, обмислете инвестицията в SSL сертификат. Така ще изглеждате по-надеждни и посетителите ви ще са спокойни, че се намират в сигурен сайт. Проверете дали в URL-а на сайта се появява HTTPS и ако да, значи сайтът е сигурен.
Ако не използвате софтуер за автоматично създаване на резервни копия, сега е моментът да настроите такъв. Трябва да правите резервни копия на сайта си редовно, в най-добрия случай веднъж седмично или по-често ако се правят важни промени (напр. добавяте нови страници). Това помага да се сведат до минимум потенциалните щети върху сайта ви.
Добре е да проверите дали уебсатът ви отговаря на законодателството, за да си спестите правни проблеми, например със защитата на личните данни и поверителността. Ако нямате знанията или времето да направите това, обмислете наемането на правен експерт, който да ви помогне.
Уверете се, че можете да наблюдавате сайта си. Например, услуга като Pingdom ще ви изпраща известия ако има проблеми със сайта или хостинга, за да можете да ги решите бързо и с минимално време офлайн за посетителите ви.
Ако съдържанието на уебсайта се управлява от система за управление на съдържанието (например WordPress), се уверете, че по възможност е обновена до последната версия. Това ще ви помогне да предотвратите бъдещи проблеми със сигуността и поддържа гладката работа на сайта за посетителите.
Помислете как ще бъде достъпван сайта ви. Оптимизиран ли е за мобилни устройства? Ако не, се погрижете за това преди пускането.
Не забравяйте да проверите дали вътрешните ви линкове работят правилно и че няма счупени. Това означава да прегледате всяка страница и да проверите ръчно дали всеки ULR линк е на правилното място. Може да използвате и онлайн инструмент за проверка за повредени линкове.
Задължително добавете подходящи призиви към действие на всяка страница в сайта си. Това ви помага да насочите аудиторията си по пътя им в сайта. Ако искате да подобрите конверсиите си, използвайте тази възможност да добавите подходящи призиви към действие.
По подобен начин, ако използвате социални медии, се уверете, че всяка страница работи правилно. Например, ако споделяте публикации от блога си в социалните медии, посетителите трябва да могат да виждат тези обновления след като се окажат в сайта ви. Ако това не се случва, хората може да не останат за дълго в търсене на това съдържание.
В деня на пускането, трябва да сте напълно готови. Не трябва да има липсващи страници и недовършени промени. Проверете отново дали всичко, от което имате нужда за пускането, е готово.
Не забравяйте да планирате рекламата на пускането на сайта си, за да наберете популярност. Може да е под формата на имейл кампания, публикация във Facebook или просто като кажете на всички, се сайтът ви е отворен за посетители.
И накрая, един от най-добрите начини да повишите трафика си и да привлечете повече посетители, е като инвестирате в Google Ads. Хубавото на тези реклами е, че са изключително добре таргетирани. Можете да сте сигурни, че имате правилната публика за всяка кампания.
Ако имате време, може да напишете и прессъобщение. Това е отличен начин да покажете новия си сайт и може дори да ви помогне да получите няколко обратни линка за SEO цели.
Всичко опира до рекламата. Създайте шум и отправете привлекателно послание към аудиторията си. Направете предложение, на което клиентите ви не могат да откажат. Може да е отстъпка от услугите ви, безплатни мостри на продукти или ексклузивно съдържание.
Нарича се “поверителен” уебсайт, което означава, че могат да го посещават само хора със специален достъп. В деня на пускането, новият ви сайт става “публичен” и всички могат да го видят.
Има много начини, по които можете да рекламирате новия си уебсайт. Можете да използвате социални медии, имейл маркетинг или дори да направите прессъобщение – просто помислете кое е най-подходящо за целевата ви аудитория и го направете.
Ако сайтът ви падне, е изключитело важно да оправите проблема възможно най-бързо. Това е особено важно ако разчитате посетителите да научават за услугите ви онлайн.
Контролен списък за стандарти за клиентско обслужване
Открийте пълния контролен списък за стандарти за клиентско обслужване на LiveAgent, който ще ви помогне да осигурите последователно и качествено обслужване през 2022 г. Включва съвети за прозрачност, бързина на отговор, уважение към клиентите и използване на изкуствен интелект. Научете как да автоматизирате и подобрите клиентското преживяване.
Контролен списък за сигурност в кол центъра
Открийте как да защитите кол центъра си с нашия контролен списък за сигурност. Научете как да въведете строги мерки за сигурност, да ограничите достъпа на служителите и да създадете силни политики за инсталиране на програми. Подобрете защитата си с LiveAgent!
Списък със задачи при започване на нова работа
Започнете новата си работа с увереност! Нашият списък със задачи ще ви помогне да се подготвите максимално добре - от събиране на информация за компанията до успокояване на нервите и опознаване на екипа. Посетете страницата за повече съвети и започнете с гръм и трясък!
Контролен списък за маркетингов одит
Контролният списък за маркетингов офит е чудесен начин да се уверите, че бизнесът ви е на прав път. Това са нещата, които трябва да обмислите преди да започнете.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team