Контролен списък за сигурност в кол центъра: Въведете строги мерки за достъп, ограничете служителския достъп, сменяйте пароли периодично и обновявайте системата редовно. Провеждайте специални обучения и преглеждайте мрежовите правила.
Убедени ли сте, че кол центърът ви е защитен? Ако не, прегледайте този контролен списък за сигурността в кол центъра.
Ще обсъдим най-важните мерки за сигурност, които трябва да предприемете, за да защитите бизнеса си. Ще покрием всичко от защита на паролите до криптиране на данни. Следвайки съветите ни стъпка по стъпка, можете да сте сигурни, че контактният ви център ще бъде в безопасност от хакери и други външни заплахи.
Кол центърът е изключително важна част от всеки бизнес. Той е нишката, която ви свързва с клиентите ви. И, подобно на всеки друг важен актив, трябва да бъде защитен.
Ето защо сме създали този контролен списък за сигурност в контакцен център. Той ще ви помогне да забележите слабостите в сигурността на кол центъра си, както и ще ви даде съвети как да ги поправите.
Контролният списък ще ви помогне да оцените сигурността на контактния си център и да посрещнете нуждите на бизнеса си.
Използвайте този контролен списък, за да оцените сигурността на конттактния си център и да се уверите, че е на най-високо ниво.
Ако работите в IT екип, то този контролен списък е задължителен за вас. Ще ви помогне да забележите рисковете за сигурността в кол центъра и да намерите решения, за да се справите с тях.
Strong access control measures are essential for any call center. They help you prevent unauthorized access to your system and data. Multi-factor authentication, single sign-on, and role-based access control are all great options to consider.
Многофакторната автентикация добавя допълнителна сигурност. Тя затруднява достъпа на хакери до системата ви.
Многофакторната автентикация изисква от потребителите да въведат повече от едно доказателство, за да потвърдят самоличността си. Единичното вписване дава възможност на потребителите да се вписват с едни данни за вход вместо с множество различни. Контролът на достъпа на база на ролята ограничава потребителя само до зоните и данните, от които имат нужда.
Представителите обслужване на клиенти имат достъп до чувствителна информация за клиентите. Ето защо е важно да ограничите нивото им на достъп до това, от което имат нужда.
Това помага да предотвратите неоторизиран достъп до чувствителна информация за клиентите и да предотвратите изтичането ѝ извън компанията.
Ограничете достъпа до определени места в телефонната централа. Ограничете колко време могат да прекарват служителите във всяка зона. Наблюдавайте дейността на служителите и отбелязвайте всяка съмнителна дейност.
Изискването за редовна смяна на паролата е елементарна мярка за сигурност.
Редовната смяна на паролите помага да предотвратите неоторизиран достъп до системата ви. Освен това помага да защитите данните си дори и ако парола е изтекла или е била открадната.
Можете да използвате мениджър на пароли, който генерира и съхранява пароли вместо вас. Освен това можете да създадете собствен график за ротация на паролите. Например, може да изисквате потребителите да сменят паролите си на всеки 30 дни. Те трябва също така незабавно да сменят паролите, зададени по подразбиране.
Колко често трябва да се сменят паролите? Повечето експерти препоръчват смяна на всеки 3 до 6 месеца. Ако обаче разполагате с много чувствителна информация, може да е нужна по-честа смяна на паролите.
В случай на пробив в сигурността няма да е добре да изгубите достъпа си до данните за дейността или IP адресите.
Достъпът до историята на вписванията и IP адресите ви помага да стигнете до източника на проблема и да предотвратите повтарянето му.
Използвайте сигурна услуга, базирана на облак, която да съхранява дневник на достъпа и IP адреси. Това ще гарантира достъп до тях от всяка точка и ще ги съхранява в безопасност. Може да имате и място за съхранение в рамките на компанията, но това обикновено е по-скъпо.
Един от най-често срещаните начини зловреден софтуер да получи достъп до компютър е чрез програми, които се инсталират без знанието на потребителя.
Така можете да предотвратите неоторизиран достъп до системите и данните и да защитите компанията си от отговорност, ако бъде инсталирана програма, съдържаща зловреден софтуер.
В ролята си на мениджър на кол център, трябва да установите строги правила за инсталиране на програми на компютрите на компанията. На служителите трябва да е позволено да инсталират само програми, които са необходими за работните им задължения. Всички други програми трябва да бъдат забранени.
Освен това, всички програми трябва да се инсталират от IT отдела, за да се гарантира, че се инсталират само оторизирани програми на служебните компютри. Освен това създайте списък с разрешени приложения, които могат да се инсталират в системите ви, и черен списък на такива, които са блокирани.
Един от най-добрите начини да предотварите пробиви в сигурността е системата ви винаги да е обновена до последната версия.
Редовните обновления ви помагат да поправите съществуващите проблеми със сигурността. Освен това ви помага да защитавате системата си от нови заплахи за сигурността, които са се появили след последното обновление.
Използвайте автоматични обновления или обновявайте системата ръчно. В този случай е важно да не забравяте да го правите редовно – отделете специално внимание на това.
Не забравяйте, правилата ви за сигурност на мрежата са основата на плана ви за сигурност. Като ги преглеждате редовно, можете да се уверите, че те продължават да защитават данните ви.
Защото докато бизнесът ви расте, расте и броят устройства и приложения, които имат достъп до мрежата ви. Това може да създаде нови рискове за сигурността, с които може да не сте наясно. Като преглеждате редовно правилата за сигурност на мрежата, ще се уверите, че те все още са ефективни за защита на данните ви.
Трябва да преглеждате правилата за сигурност на мрежата поне на всеки 6 месеца. Ако обаче в бизнеса ви са станали промени (напр. нови служителите или приложения), трябва да го правите по-често.
Ако си дадете сметка, че съществуващите правила за сигурност на мрежата вече не са ефективни, направете необходимите промени и ги въведете възможно най-скоро.
Служителите ви трябва да са подходящо обучени на политиките и процедурите за сигурност на компанията (и по време на входящото обучение). Предложете продължаващо обучение, специално разработено за специфичните нужди на кол центъра ви.
Защото служителите ви са първата отбранителна линия срещу заплахите за сигурността. Като им осигурите специализирано обучение за протоколите за сигурност, ще сте сигурни, че са добре подготвени да забележат и да отговорят на заплахи за сигурността.
Уверете се, че всички служители разбират колко е важна сигурността и защо следването на проткола е от съществено значение. Можете да направите това чрез редовни обучения и напомняния.
Дайте достъп на служителите си до наръчник с политиката за сигурност на компанията ви. Освен това, новоназначените служители трябва да получат подходящо обучение за протоколите за сигурност още в първите си дни, за да бъдат напълно подготвени.
Симулациите са чудесен начин да обучите служителите си как да забелязват и да отговарят на заплахи за сигурността. Включете информация за политиката за сигурност на компанията ви в наръчника за служители и редовно я обсъждайте със служителите си.
Игровизацията е процес на въвеждане на игрови елементи в други дейности, с цел хората да се ангажират и мотивират. Какви ефекти има върху сигурността на контактния ви център?
Защото ангажира и мотивира служителите. Чрез въвеждането на игрови елементи в процеса по обучение, можете да го превърнете в интерактивно забавление. Това насърчава служителите да продължават да учат дори след като са завършили началното си обучение, подобрявайки сигурността на кол центъра ви.
Функциите за игровизация в LiveAgent ангажират служителите ви с цел по-добро представяне на работа. Чрез рещаването на викторини и подобрявайки уменията си, служителите постигат различни нива в течението на времето. За да мотивирате служителите си още повече, можете да давате награди и баджове на най-трудолюбивите служители или да използвате показатели за сравнение и класации.
Използвайки тези функции в клиентското обслужване, служителите са по-ангажирани и се насърчава здравословно съперничествто. В резултат на това ще се увеличат продуктивността и сътрудничеството.
База знания в контактен център е централизирана платформа, базирана на облак, където се съхранява информация под формата на ръководства и документи. Достъпна е по всяко време и от всяко устройство.
Защото базата ви знания е изключително важна част от процедурите по сигурността на кол центъра ви. Тя оптимизира работата на контактния център като осигурява на служителите бърз и лесен достъп до информацията, от която се нуждаят.
Стандартът за сигурност на данните в индустрията за разплащателни карти (Payment Card Industry Data Security Standard, или PCI DSS) е набор от стандарти за сигурност, създадени да защитават преноса на данни на картодържатели.
Защото за всички компании, които обработват, съхраняват или предават информация за банкови карти, е задължително да са в съответствие с PCI. Защитавайки достъпа до данните на картодържателите, можете да сте сигурни, че комапнията ви е в съответствие с PCI стандартите. Това предотвратява изтичането на информация и защитава данните на клиентите ви.
Включете сигурността на данните в обучението на служителите в кол центъра си. Криптирайте цялата информация за банкови карти, която се предава по телефона, и никога не записвайте или съхранявайте номера на банкови карти. Изисквайте от служителите да използват сигурни пароли за достъп до системите, които обработват или съхраняват данни за банкови карти.
Да поддържате контактния си център в съответстиве с най-новите мерки за сигурност е от съществено значение.
Софтуерът за контактен център трябва да отговаря на най-новите мерки за сигурност, за да защитава данните на кол центъра ви.
Когато избирате софтуер за контактния център, проверете дали доставчикът на софтуера има сертификат за съответствие. Сигурността на данните трябва да е с най-висок приоритет за компанията.
Попитайте експертите в индустрията дали препоръчват този софтуер за кол център и прочетете онлайн отзиви, за да видите дали други работещи в отрасъла са имали добър опит с него. Или винаги можете да се свържете с консултант по сигурността на кол центровете, за да поискате мнението му кой е най-добрият начин да проверите съответствието.
Известията в реално време ще ви помогнат да забележите и разследвате съмнителна дейност бързо и да предотвратите изтичане на информация.
Като получавате незабавно известите за всеки неоторизиран достъп, ще можете да предприемете действия, за да предотвратите изтичане на информация.
Попитайте доставчика на софтуера ви за телефонна централа дали предлага функции за сигурност, които включват известия за неоторизиран достъп. Можете също така да създадете отделна система за известяване, използвайни инструмент като IFTTT за целта, или да помолите IT екипа си да настрои известия, с които да ви информира за неоторизиран достъп.
Човешките грешки са сред водещите причини за изтичане на данни. Като автоматизирате възможно най-голяма част от процедурите в кол центъра си, ще можете да елиминирате потенциалните рискове за сигурността.
Като автоматизирате задачите в контактния център, увеличавате шансовете те да бъват изпълнени правилно и безопасно. Освен това помагате да се освободи време на служителите ви, за да могат да се фокусират върху други задачи за по-добра ефективност на контактния център.
Разберете кои задачи отнемат най-много време на служителите в кол центъра ви и преценете дали могат да бъдат автоматизирани. Някои задачи, например клиентско обслужване или продажби, не могат да бъдат изцяло автоматизирани. Въпреки това можете да използвате автоматизация за някои части от процеса, например последващи имейли или насрочване на срещи.
Например, в LiveAgent можете да автоматизирате разпределянето на обажданията по приоритет или да се възползвате от автоматичното връщане на обаждания. Освен това, можете да настроите правила за автоматизация в хелп деска, за да прехвърляте запитвания към определени отдели, да добавяте етикети, да маркирате запитвания като спам или да ги затваряте.
Има много приети стандарти за сигурност, например ISO 27001, NIST 800-53 и COBIT.
Така ще можете да следвате набор от насоки, които са пробвани и тествани. Това улеснява и другите бизнеси да разберат позицията ви по сигурността и одиторите при оценка на съответствието ви.
Първата стъпка е да определите кой стандарт е най-подходящ за вашия бизнес. След като сте готови с това, можете да започнете да очертавате контрола на сигурността, който се изисква от стандарта, и да го въведете в кол центъра си.
Ако контактният ви център предлага международни услуги, трябва да сте наясно с различните стандарти за данните и сигурността, които съществуват в страната ви, напр. ОРЗД.
Стандартите за данните и поверителността се различават между отделните държави, така че е важно да се уверите, че се съобразявате със стандартите на местата, в които оперирате, за да избегнете наказания.
Най-добрият начин да го направите е да се консултирате с адвокат, който е наясно със стандартите на държавите, в които работите. Не трябва да разчитате на общи препоръки в интернет, тъй като стандартите могат да се променят и информацията, която намерите, може да не е актуална.
Двустранното криптиране е мярка за сигурност, която криптира данните при източника (изпращача) и ги декриптира чак в крайната точна (получателя).
Това ще гарантира, че само изпращача и получателя могат да достъпят данните и не позволява на междинни лица да ги декриптират или прочетат.
Ще трябва да изберете решение за двустранно криптиране, което е съвместимо със софтуера ви за контактен център. След като сте избрали такова, можете да започнете да криптирате обажданията, направени през телефонната ви централа.
Хакерите постоянно намират нови начини да се възползват от уязвимостите в сигурността на системите и контактните центрове не правят изключение. Всъщност, те вероятно са дори по-уязвими от другите бизнеси поради естеството на работата им.
Една от най-големите заплахи за сигурността на контактните центрове е изтичането на данни. Това може да се случи по множество начини, например служител случайно да изпрати по имейл чувствителна информация за неподходящ човек или хакери да получат физически достъп до системите и да откраднат данни. И така, как можете да защитите компанията си?
Обучете служителите си колко е важна сигурността и правилното боравене с чувствителни данни. Въведете строги правила за сигурност и процедури за обработка на чувствителни данни. Използвайте криптиране на данните, за да защитите информацията, както по време на предаване, така и при съхранение. Редовно наблюдавайте системите за следи от неоторизиран достъп.
Друга голяма заплаха за сигурността на контактния център са несегментираните мрежи, което означава, че мрежата, използвана от контактния център, не е отделена от тази на останалата част от компанията. Това може да е проблем, тъй като пробив на сигурността в друга част от мрежата може да се отрази и на кол центъра.
По тази причина е важно да отделите кол центъра от останалата част от мрежата на компанията чрез защитни стени или виртуални частни мрежи (VPN).
Освен това е важно да имате установени политики и процедури, които да ограничават достъпа до мрежата на кол центъра. Само оторизиран персонал трябва да има достъп и трябва да могат да достъпват мрежата само от одобрени локации.
Фишингът е тип кибер атака, която пресдставлява изпращането на измамни имейли или съобщения от страна на хакери, в опит да заблудят хората и да получат чувствителна информация от тях. Това може да е проблем за кол центровете, защото служителите могат да бъдат измамени и да дадат достъп до системата на хакери.
За да се защитите от фишинг атаки, е изключително важно да образовате служителите как да ги забелязват. Освен това е добра идея да въведете мерки за сигурност като двуфактовно вписване, което затруднява хакерите да получат достъп до системите.
Социалното инженерство става все по-съвършено и служителите в контактния център често са първата отбранителна линия срещу подобни атаки. Хакерите експллоатират социалното инженерство, за да подмамят служителите да разкрият чувствителна информация или да им дадат достъп до системата.
Обучението е най-добрият начин да се защитите от атаки, включващи социално инженерство. Служителите трябва да са наясно с червените флагове, например неочаквано искане на информация и обаждания от непознати номера.
Рансънуеъра и малуеъра са два вида зловреден софтуер, който може да бъде използван за атаки на кол центрове. Рансъмуеъра може да бъде използван, за да се криптира чувствителна информация и да се изиска подкуп да декриптиращия ключ, докато малуеъра може да се използва за деактивиране на системи и за да бъде открадната информация.
Въвеждането на мерки за сигурност като криптиране и регулярно създаване на резервни копия може да помогне да предотвратяването на този тип атаки. Освен това е добра идея да имате въведена политика за сигурност, която да изисква от служителите ви да докладват всеки подозрителен имейл или съобщение.
Въпреки, че VoIP връзките като цяло са по-сигурни от повечето традиционни телефонни линии, все пак има някои рискове, свързани с тази технология. Например, ако VoIP системата ви не е правилно конфигурирана, може да има възможност хакери да подслушват обажданията ви. Ако обаче използвате криптиране на обажданията и защитен софтуер за контактен център, който е в съответствие с всички правила и стандарти за сигурност, то няма от какво да се притеснявате.
Криптирането е процес, при който четими данни се преобразуват в нечетим формат. Това гарантира, че само оторизирани лица ще имат достъп до информацията. Криптирането често се използва заедно с други мерки за сигурност, например пароли или биометрични данни, за допълнителна защита на данните. Стига криптиращите ключове да са защитени, това може да е изключително ефективен начин да защитите данните си.
IVR е тип автоматизирана система за обаждания, която дава възможност на клиентите да взаимодействат с компания по телефона като въвеждат отговорите си на предварително записани въпроси. IVR системите като цяло се считат за много защитени, тъй като не изискват взаимодествие с човек и обикновено обажданията се записват.
Защото това защитава информацията на клиентите от неоторизиран достъп. Освен това, може да помогне да избегнете измами и други видове киберпрестъпления. Подобряването на сигурността на кол центъра ви може също така да помогне да повишите удовлетворението на клиентите и да изградите доверие в бранда си.
Трябва да използват сигурна интернет връзка (без публични мрежи) за защита на достъпа от разстояние, да създават и поддържат силни пароли, да достъпват работните си профили само от доверени устройства и задължително да се отписват от профилите си след като приключат работа. Като следват тези прости правила, работещите от вкъщи служители в кол центъра ще съдействат работните им данни и информация да бъдат защитени.
Контролен списък за проверка на центъра за обаждания
Искате ли да знаете как да направите проверка на кол центъра? По-долу е даден списък за проверка на основния кол център, който можете да използвате в собствения си процес на одит.
Контролен списък за гаранция за качеството в кол център
Използвайте този контролен списък за гаранция за качество в кол център, за да се уверите, че сътрудниците ви са в състояние да обработят всяко обаждане - без изключения.
Контролен списък с изисквания за кол център
Ще откривате кол център? Проверете дали покрива всичко от списъка с изисквания - не пропускайте нито една стъпка и отметнете всичко нужно.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team