Контролен списък за внедряване на VoIP система: определете бизнес цели, оценете нужди, изберете функции, проверете инфраструктура, изберете доставчик, гарантирайте сигурност и настройте интеграции за успешен процес.
В главата ви вероятно се въртят много въпроси – кой софтуер да избера, какво трябва да направя преди въвеждането в употреба, как ще се адаптират служителите?
Не се притеснявайте, създадохме този полезен контролен списък на база на знания от първа ръка кои задачи определят дали преходът ще бъде плавен. Следвайте го за преход без стрес.
VoIP системата е нещо, което изцяло ще промени начина, по който работи бизнеса ви. Тя обаче не е трудна за инсталиране и настройка ако го направите правилно.
Контролният списък за въвеждане на VoIP система е като карта, която ви показва какво трябва да направите, за да въведете успешно тази технология. Освен това ще ви помогне за управлението на проекта ви, тъй като всеки, който работи по него, ще бъде информиран какви отговорности има.
VoIP системата е инвестиция в бъдещето на компанията ви, така че не подценявайте никоя стъпка в този контролен списък.
Процесът по въвеждане на VoIP система се отнася буквално до всеки аспект от компанията, от клиентското обслужване и поддръжка до счетоводството. Без значение каква е ролята ви в компанията, можете да използвате този контролен списък, за да видите голямата картина на действията, които трябва да извършите.
Преминете стъпка по стъпка и вижте от какво имате нужда, за да въведете успешно VoIP решение.
Какви са основните цели на бизнеса ви, колко пари можете да отделите за нов VoIP доставчик, кои функции са важни за вас? Колкото по-точно отговорите на тези въпроси, толкова по-лесно ще ви бъде да откриете VoIP доставчик и система, която покрива изискванията ви.
Тази подготовка ще ви помогне да вземете информирано решение, както и да решите кои функции са важни за вас. Освен това ще спестите време, знаейки точно кои системи или услуги са най-подходящи за нуждите на бизнеса ви.
Следните въпроси ще ви насочат:
След като отговорите на тези въпроси, би трябвало да придобиете добра представя какви са бизнес целите ви. Уверете се, че са SMART: конкретни, измерими, достижими, подходящи и ограничени във времето.
Например “Целта ни е да намалим средното време за отговор на 5 секунди в рамките на месец” отговаря на всички SMART условия.
Трябва да отворите текущата си телефонна система, за да определите от кои функции имате нужда във VoIP система.
За да намерите VoIP доставчик, който може да осигури функциите, които търсите, и да покрие очакванията на бизнеса ви.
Вероятно най-важният фактор е типа обаждания, които ще се обработват. Например, ако повечето обаждания са свързани с продажби или маркетинг, ще имате нужда от функции като показване на номера на обаждащия се и запис на обаждания.
Други важни фактори са:
Използвайте тези отговори, за да разберете както търсите във VoIP доставчик. Можете да ги използвате като критерии когато говорите с различни доставчици относно плановете им.
Време е да приоритизирате функциите, които са най-важни за вас и екипа ви.
Колкото по-добре разбирате от какво се нуждаете в рамките на системата, толкова по-лесно ще бъде да откриете тази, която върши най-добра работа на компанията ви.
Започнете като направите подробен списък с функциите, които са важни за вас и ги подредете по важност. Това ще ви помогне когато сравнявате различни доставчици и техните планове.
Трябва да разгледате и текущата си телефонна система и да видите какви функции използвате най-често. Попитайте служителите си и ги включете в процеса – те може да се сетят за функции, които са важни за бизнеса, но все още не сте включили в списъка.
Уверете се, че текущата ви инфраструктура ще може да поддържа новата ви VoIP система.
За да избегнете значителни ИТ проблеми и да сте сигурни, че имате достатъчно бърза връзка за броя служители, които ще използват VoIP системата ви във всеки момент. Освен това, повечето доставчици изискват надеждна връзка и VoIP оборудване преди да ви предоставят услуга.
Определете броя служители, които ще използват VoIP телефони и се уверете, че разполагате с достатъчно висока скорост на прехвърляне на данни за всички едновременно. Ако не, може да се наложи да преминете на по-висок интернет план си или да се снабдите с нов рутер.
Проверете дали има защитни стени, които може да блокират VoIP трафика и настройте пренасочване на порт, за да работи правилно. Ако това не е възможно, обмислете закупуването на допълнителна защитна стена специално за VoIP услуги (което би било по-евтино от цялостно обновяване на инфраструктурата на мрежата).
Проверете дали стария ви рутер е съвместим с новата VoIP система. Ако не, препоръчваме да се снабдите с нов, защото повечето рутери са създадени с фокус върху сигурността и надеждността, а не скоростта и капацитета им.
Фокусирането върху само един варинт не е добра стратегия, затова направете проучване на пазара и изберете най-добрия VoIP доставчик според нуждите си.
С толкова много налични видове VoIP доставчици може да е трудно да прецените кой е най-подходящ за бизнеса ви. Създаването на първоначален списък с възможности може да ви помогне да стесните избора и да определите какъв тип план би работил най-добре за текущата ви инфраструктура.
Направете проучване на пазара, говорете с лидери в индустрията и разгледайте форуми. След това проучете доставчиците, които са привлекли вниманието ви и направете списък с тези, които предлагат функциите, от които се нуждаете. Сравнете елементи като:
и други важни фактори преди да вземете правилното решение.
Много доставчици предлагат безплатни тестови периоди или демо версии на софтуера си, за да можете да го тествате преди да го купите.
Когато е възможно, тествайте софтуера преди да го купите, особено ако става въпрос за нещо толкова важно като VoIP. Възползвайки се от предимствата на безплатните тестови периоди и демо версии, можете да сте сигурни, че софтуерът ще работи във вашата мрежа, че всички функции са налични и че всички в компанията се справят с него.
Просто се свържете с достачвиците, от които се интересувате, и ги попитайте за тестов период или демо версия на софтуера им. Много компании предлагат тези варианти и дават представа на потенциалните клиенти какво се включва в услугата им, както и възможност сами да пробват софтуера на практика.
Много доставчици имат безплен тестов период или демо версия на софтуера си на сайта. Просто потърсете “тестов период” или “демо” или се свържете директно с компанията и попитайте дали се предлагат.
Трябва да направите това след като сте тествали всичките си възможности и сте стеснили избора.
Накратко, след като веднъж сте въвели една VoIP система, не бихте искали да я сменяте. Затова е важно да отделите нужното време и да разберете коя ще работи най-добре за вашия контактен център.
Сега остава само да изберете един, но на този етап трябва да помислите и за бъдещето. Ще може ли доставчикът, който сте избрали, да се справи с промените в технологиите и нарастващите нужди на бизнеса ви? Клиентското му обслужване надеждно ли е и може ли да предложи конкуректна цена?
Не забравяйте, че въвеждането на VoIP система е дългосрочна инвестиция, така че трябва да е добре обмислено решение от ваша страна и от страна на всички стейкхолдъри.
Съвет: търсете доставчик, който предлага добро клиентско обслужване, така че винаги да има някой под ръка ако срещнете проблем със системата.
Сигурността на софтуера за клиентско обслужване е от огромно значение. VoIP разговорите често могат да изглеждат като златна мина за хакерите и включват определени рискове.
Както всяка друга мрежова система, VoIP трябва да разполага със защита от хакери и други заплахи. Някои разговори неизменно ще съдържат чувствителна информация и не е добре тази информация да е достъпна до друг, освен този, за когото е предназначена.
Трябва да поддържате VoIP системата си актуална с най-новите VoIP ъпдейти за сигурност и трябва да имате защитна стена. Уверете се, че всички служители са наясно с опасностите на фишинг атаките и ги обучете как да забелязват потенциални червени флагове.
Наблюдавайте представянето на доставчика си, за да сте сигурни, че трансферът на данни по линиите им не е уязвим (напр. чрез криптиране на трафика ви). Освен това трябва да имате резервен план за спешни случаи. Политиката за употреба на сигурни пароли също е изключително важна – всички в рамките на организацията трябва да използват силни пароли и да ги сменят често.
Съвет: уверете се, че VoIP доставчика, който вече сте избрали, отговаря на всички приложими разпоредби за сигурността.
Прехвърлянето на всичките ви данни, контакти и друга информация от старата система към новата може да е страсиращо. Ако обаче не предприемете тази стъпка сега, това може да доведе до хаос по-късно.
Без данни VoIP системата ви няма да работи. Всичките ви контакти, съобщения и история на обажданията трябва да бъдат прехвърлени, така че служителите ви да могат да продължат нормално работата си – смяната на телефонната система не трябва да има огромно влияние върху ежедневните им дейности.
Можете да прехвърлите ръчно информацията, да използвате автоматичен инструмент за прехвърляне или да се възползвате от API в старата ви система, за да прехвърлите данните. Който и метод да изберете, не забравяйте първо да го тествате, за да се уверите, че всичко ще мине гладко.
Съвет: ако трябва да прехвърлите голямо количество данни, помислете за автоматичен инструмент за миграция. Това ще ви спести време и усилия.
След като всичко е готово, е време да помислите за добавки и интеграции, които могат да подобрят VoIP системата ви и да улеснят работния процес на служителите ви.
Има много чудесни добавки, които могат да подобрят VoIP системите ви, например разпределяне на обаждания, интеграция със CRM система, чатботове и други. Чрез добавянето им към системата ви можете да увеличите продуктивността на служителите и да подобрите клиентското обслужване.
Повечето добавки и интеграции се настройват лесно – просто сваляте софтуера, инсталирате и конфигурирате. Някои обаче изискват малко повече работа – например, за да интегрирате VoIP системата със CRM системата си. Процесът зависи от доставчика, но за щастие повечето предлагат ръководства и поддръжка, за да ви подпомогнат в процеса.
Въвеждането на VoIP система не приключва с настройката на новата система – за да работи ефективно, ще трябва да помислите за перфектния поток на обаждането.
Добре проектираният поток на обаждането определя как сътрудниците ви трябва да обработват всяко обаждане, какъв тип информация да вземат от клиента и колко бързо могат да прехвърлят обаждане.
Първата стъпка е да определите нуждите на клиентите си – какво искат когато се обадят на компанията ви? След това трябва да решите колко бързо трябва служителите ви да отговарят на обажданията. Проектирането на поток на обаждането не е лесна задача, а изисква много време и усилия.
Помислете дали да не поискате помощ от специалисти в сферата ако смятате, че протичането на обажданията може да се подобри.
Съвет: уверете се, че потокът на обаждането е лесен за разбиране за служителите ви и че е ясен за всички замесени.
За да се възползвате максимално от системата, трябва да интегрирате VoIP доставчика си с подходящ софтуер за телефонна централа.
Разпределянето на обажданията повишава удовлетвореността на клиентите, намалява експлоатационните разходи и помага за възможно най-бързото обработване на обажданията.
Първата стъпка е да направите карта на комуникационната структура на компанията си. Това ще ви помогне да дефинирате отделите и какъв тип обаждания обработва всеки от тях.
След това трябва да създадете правила за разпределяне на обаждания за всеки тип обаждане. Те ще определят как операторите трябва да обработват обажданията, кога трябва да ги прехвърлят към друг отдел и кой трябва да ги приеме.
Можете да го постигнете като изберете софтуер, който може да се интегрира с вашия VoIP доставчик. Най-добрият избор тук може да се окаже софтуерът за телефонна централа на LiveAgent, който е съвместим с над 99% от всички.
Как можете да се възползвате от разпределянето на обаждания на LiveAgent? Например, като настроите броя секунди, след които обаждането се пренасочва към друг оператор и по този начин да намалите времето за чакане. Може също така да решите колко време може да чака всяко едно обаждане – след това предварително определено време обаждането се пренасочва към офлайн раздел на IVR менюто ви.
Всички тези функции са създадени с цел осигуряване на безпроблемно преживяване за клиентите ви. Освен това, LiveAgent предлага клиентско обслужване 24/7, за да гарантира, че без значение кога работи контактният ви център, винаги ще получавате професионална подкрепа.
Тази стъпка е необходима ако искате екипът ви да е продуктивен, мотивиран и винаги да предоставя професионално клиентско обслужване.
Без въвеждащо обучение служителите ви няма да знаят как да използват новата ви VoIP система. Това ще донесе много въпроси, напрежение и недоволни клиенти като резултат.
Трябва да създадете цялостна програма за обучение и възможности за практическо обучение. Те трябва да включват всичко от това как работи всяка функция, какви са най-добрите практики при изходящи и входящи обаждания, как служителите трябва да обработват запитванията на клиентите и т.н.
Съвет: уверете се, че програмата за обучение е лесна за следване и покрива всички основни точки. Ако имате много служители, обмислете дали да използвате онлайн курс за обучение или видео ръководства.
Това е задължителна част от процеса по планиране, който ще позволи на бизнеса ви да работи непрекъснато в случай на непредвидени ситуации, като спиране на захранването, повреди на сървъри и т.н.
Ако телефонната ви система не работи правилно или не работи изобщо, това може да има сериозни последствия върху компанията ви, например изгубени клиенти, намаляване на продуктивността и други.
Тази стъпка често се пренебрегва, но може да ви спести много проблеми в бъдеще. Като проверите дадените ви номера, си гарантирате, че всички номера са свързани с правилните вътрешни линии и устройства.
Ако клиент получи обаждане от грешен отдел или служител или пък обратното, това може да доведе до объркване.
Проверете номерата, принадлежащи на отделните вътрешни линии и устройства, като се впишете в профила си. Ако има разминавания, можете да поискате промяна като се свържете с екипа за клиентско обслужване на доставчика си.
Съвет: винаги поддържайте информацията си за контакти актуална, за да може доставчикът да се свърже с вас при спешни случаи.
Автоматичният отговор в началото на обаждането е това, което оставя първото впечатление. Възползвайте се от това и запишете поздрав, който насърчава обаждащия се да остане на линия.
Клиентът ще разбере, че се е обадил на правилния номер и че няма да е нужно да чака дълго на линия докато се освободи оператор.
За да запишете поздрави за гласовата поща, трябва да се впишете в профила си при доставчика и да създадете ново съобщение. Не забравяйте да включите необходимата информация, като име на отдела, работно време и номер за контакти.
Съвет: добре е да покажете лично отношение в допълнение към обичайните “здравейте” и “благодаря”.
Това е последната стъпка в процеса по въвеждане на VoIP системата ви. Като я изпълните, можете да потвърдите, че всичко работи според очакванията и няма проблеми в системата.
Ще спестите време, защото няма да се налага да променяте настройките ако нещо не работи добре от самото начало. Освен това, ако има проблеми с телефонната система, ще можете да ги откриете по време на тестовете и да ги разрешите преди да окажат влияние върху клиентите ви.
За да проведете тестови обаждания, се впишете в профила си при доставчика и опитайте да наберете различни номера. Не забравяйте да проверите всички функции, например гласова поща, пренасочване на обаждания, както и качеството на обажданията, проведени чрез новата ви система.
Съвет: най-добрият момент за тестови обаждания е преди работно време, тъй като все още няма клиенти, или в слабите периоди когато операторите не са натоварени.
Съкращението VoIP означава Voice over Internet Protocol (глас чрез интернет протокол) и е технология, която ви позволява да осъществявате обаждания чрез употребата на широколентова интернет връзка, вместо обикновени телефонни линии. Много по-евтино и гъвкаво е от традиционните телефонни услуги. За да използвате VoIP, трябва да инсталирате специален софтуер на компютъра или смартфона си, който ще ви позволи да правите и получавате обаждания по интернет.
VoIP системите използват Интернет протокол (IP), за да изпращат гласови данни онлайн. Аналоговите аудио сигнали се превръщат в цифрови пакети, за да бъдат прехвърлени чрез IP мрежа като тези, които се използват за изпращане на имейли и сърфиране в интернет. Тези пакети могат да бъдат изпратени навсякъде по света, където има свърка между две устройства с достъп до интернет.
Имате нужда от поне 100kbps за всяко обаждане. За оптимално представяне обаче, препоръчваме скорост на връзката 500kbps или повече.
Да, VoIP има светло бъдеще. Очаква се VoIP да продължи да се разраства с бързи темпове в следващите години. От $85 млрд през 2021 г, световният пазар на VoIP услуги се очаква да достигне над $100 млрд до 2026.
Да, можете да създадете своя собствена VoIP система. Това обаче ще изисква много работа, технически опит и познания. Освен това ще трябва да закупите или наемете специален хардуер и софтуер. Вместо това можете да използвате доставчик на VoIP услуги, базиран на облак.
Стартирането на VoIP бизнес не е толкова трудно, колкото изглежда. Всъщност, по-голямата част от работата може да се върши дистанционно. Първата стъпка е да изберете VoIP доставчик и да се абонирате за услугите му. След това трябва да закупите или да инсталирате нужния софтуер на устройствата си. И накрая, настройте телефонната система с необходимия хардуер и софтуер.
За успешното въвеждане в експлоатация на VoIP ви трябват минимум надеждна интернет връзка, телефони с възможност за VoIP или софтфони и доставчик на VoIP услуги, базирани на облак.
Контролен списък за сигурност в кол центъра
Открийте как да защитите кол центъра си с нашия контролен списък за сигурност. Научете как да въведете строги мерки за сигурност, да ограничите достъпа на служителите и да създадете силни политики за инсталиране на програми. Подобрете защитата си с LiveAgent!
Контролен списък за маркетингов одит
Контролният списък за маркетингов офит е чудесен начин да се уверите, че бизнесът ви е на прав път. Това са нещата, които трябва да обмислите преди да започнете.
Контролен списък с умения за клиентско обслужване
Какъв тип човек трябва да сте, за да работите в клиентското обслужване? С кои умения трябва да разполагате? Използвайте този контролен списък с умения за клиентско обслужване, за да разберете дали сте подходящи за работата.
Контролен списък за проверка на центъра за обаждания
Искате ли да знаете как да направите проверка на кол центъра? По-долу е даден списък за проверка на основния кол център, който можете да използвате в собствения си процес на одит.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team