Списък от 10 SEO задачи за нови уебсайтове, включващ ключови думи, избор на домейн, платформа, теми, структура, навигация, URL оптимизация, мобилна оптимизация, SSL и индексиране, за подобряване на трафика и взаимодействията.
Готвите ли се да пуснете нов сайт? Ако да, тогава задължително първо прегледайте този списък за оптимизация за електронни търсачки (Search Engine Optimization, или съкратено SEO). Добре оптимизираният уебсайт е от съществено значение, за да постигнете по-висока позиция в резултатите в електронните търсачки и да привлечете трафик. В този списък със задачи ще обсъдим най-важните стъпки, които да предприемете, за да оптимизирате сайта си от самото начало.
Ако току що започвате нов сайт, е важно да се уверите, че инвестирате време в оптимизирането му за електронни търсачки и вземате предвид факторите за позицията му. Хубавото е, че не е задължително SEO на сайта да е трудно и в повечето случаи може да се постигне сравнително бързо.
С малко усилия можете да направите уебсайта си по-видим за електронните търсачки и да започнете да привличате повече органичен трафик.
Това ръководство за SEO е създадено за бизнеси и собственици на сайтове, които тепърва започват нов сайт. Дори и сайтът ви да е на няколко години обаче, пак е добра идея да прегледате стъпките и да се уверите, че се възползвате от всички съвременни техники за оптимизация за електронни търсачки.
И така, които са основните стъпки, които трябва да предприемете?
Оптимизацията за електронни търсачки започва с търсене по ключови думи.
Първо трябва да определите темата на сайта си. След като имате обща идея за какво е сайта ви, може да започнете да определяте кои ключови думи се отнасят до съдържанието ви.
Можете да използвате и самите интернет търсачки, за да видите с какви ключови думи всъщност хората търсят информация онлайн, Например, ако искате да таргетирате ключова дума “пица”, я въведете в Google и да видите какви свързани ключови думи ще излязат в резултатите.
Може да наблюдавате също споменаванията на брандове и предложенията за довършване на думи за търсенем за да видите какво таргетират останалите. След като имате списък с ключови думи, можете да започнете да ги вграждате в съдържанието и структурата на уебсайта си.
Това е една от най-важните стъпки за оптимизацията на уебсайта ви за електронни търсачки. Когато избирате име на домейна, се уверете, че то описва правилно бизнеса или уебсайта ви.
Когато регистрирате име на домейна, придобивате и съответния IP адрес, с който уебсайтът ви ще бъде свързан докато е ваш. Това е важно, защото електронните търсачки избират IP адреси, за да разберат къде са хостнати уебсайтовете.
Следващата стъпка в оптимизацията на уебсайта ви е да изберете правилната уеб платформа. Задължително изберете такава, която се приема добре от електронните търсачки и ви дава възможност лесно да подобрите SEO оптимизацията си.
Това е инструмент, от който ще зависите години напред – ще променяте съществуващите страници и ще създавате нови, особено ако имате блог. Платформата не трябва да ви ограничава в това по никакъв начин.
Някои от най-популярните електронни търсачки с добра SEO оптимизация са:
Когато създавате уебсайта си, е важно да изберете внимателно тема и плъгини.
Темите, подходящи за SEO оптимизация, са създадени имайки предвид електронните търсачки. Обикновено имат вградени функции, които помагат за подобряването на позицията на сайта ви в страницата с резултати от търсене, например оптимизиран код и метаданни.
Няма конкретна тема, която ще подобри или влоши позицията ви в резултатите от търсене в електронните търсачки. Вместо това, вземете предвид фактори като:
Разгледайте отзиви, мнения и истории на успеха за конкретната тема преди да вземете решение.
Когато планирате уебсайта си, е важно да го структурирате така, че както читателите, така и електронните търсачки, да се ориентират лесно в него.
Когато планирате структурата на сайта си, създавате карта. Чрез създаването на ясна йерархична структура от страници и използвайки заглавия с множество ключови думи можете да подобрите позицията на сайта си в резултатите от електронни търсачки.
Планирането на структурата на уебсайта ви и организизането на съдържанието му е много времеемък прицес. Започнете като създадете списък със страници, които искате на сайта си, след което създайте йерархия, започвайки с началната страница и продължавайки към отделните страници.
Съвет: Никоя отделна страница не трябва да е на повече от три клика навътре в сайта ви.
Добре организираната и интуитивна навигация е от съществено значение за SEO оптимизацията на уебсайта. Уверете се, че елементите на менюто са лесно достъпни и всички страници могат да бъдат достигнати от главното меню. Освен това, използвайте ясни обозначения за бутоните за навигация, за да знаят посетителите ви къде отиват.
Елементите на навигационното меню, които са видими и лесно достъпни, насърчават посетителите да разгледат сайта ви. Ако не могат да намерят това, което търсят, ще си тръгнат изнервени и вероятно няма да се върнат повече.
Няма универсален отговор на този въпрос. Има обаче няколко неща, които можете да направите, за да бъде навигацията ви по-удобна за потребителите.
Съвет: Помислете за поведението на посетителите си (какво кликат, как взаимодействат със сайта) и не забравяйте да добавите например профили в социалните медии, за да привлечете трафик към страниците си в тях.
Къси, сбити и богати на ключови думи URL адреси ще подобрят позицията на сайта ви в електронните търсачки.
Включването на URL адреси в страницата ви могат да помогнат на Google и други електронни търсачки да разберат за какво се отнасят страниците ви. Това от своя страна може да помогне на уебсайта ви да се изкачи на по-висока позиция в резултатите от търсения в електронните търсачки.
Като за начало трябва да проверите дали системата ви за управление на съдържанието (CMS) позволява промяна на структурата на URL-ите. Ако не позволява, тогава настройте пренасочвания от старите URL адреси към новите.
Ако CSM системата ви не позволява промяна в структурата на URL-ите, все пак има някои неща, които можете да направите:
От самото начало трябва да обърнете внимание на адаптивния дизайн на сайта си. Броят на хората, отварящи интернет страници на телефони и таблети се увеличава и затова не искате да губите потенциални клиенти със сайт, който не изглежда добре на по-малки екрани.
Google започна да дава приоритет на сайтовете, оптимизирани за мобилни устройства, в резултатите от търсения. Това означава, че ако уебсайтът ви няма подходящ дизайн, може да бъде наказан и изведен по-надолу в списъка от тези, които имат.
Като за начало, трябва цялото ви съдържание да може да се чете без да има нужда от приближение. Използвайте големи бутони и лесни за навигиране менюта и избягвайте да изполвате flash и други плъгини, които нямат поддръжка за повечето мобилни устройства.
В днешно време няма извинение да не използва SSL сертификат/HTTPS криптиране на сайта си. Ако все още използвате HTTP, е крайно време да го промените.
Google дава все по-голям приоритет на уебсайтове, които използват SSL сертификати, така че трябва да преминете към този протокол на уебсайта си възможно най-скоро. Освен това, преминаването към SSL ще ви даде възможност да използвате Google Analytics на сайта си и да го предпазите от зловреден софтуер и хакери.
Ще трябва да закупите SSL сертификат от доверен доставчик и след това да инсталирате сертификата на уеб сървъра си.
Ботовете на електронните търсачки намират публично достъшните уеб страници като ги индексират. Те пазят копия на цялата информация, която намерят, на сървърите си. След това когато потребител направи търсене, търсачката му показват релевантните резултати.
Накратко, ако уебсайтът ви не е обходен и индексиран, няма да излиза в страниците с резултати в интернет търсачките.
И като говорим за индексиране, трябва да подадете сайта си към Google Search Console, за да позволите на обхождащите ботове да го направят.
Тя ви дава възможност да видите как се справя уебсайтът ви в Google търсенията и ви помага да диагноцистирате и поправите грешките, които може би пречат на високата позиция на уебсайта ви в резултатите от търсения. Освен това получавате ценнта информация за ключовите думи, които хората използват, за да намерят уебсайта ви.
Процесът по въвеждането на уебсайта ви с Google Search Console е сравнително прост:
В днешно време, Google My Business вече не е пожелателна функция, а задължителна част от всяко онлайн присъствие.
Уебсайтът ви е един от най-важните ви маркетингови инструменти. Като го добавите в Google My Business profile, улеснявате клиентите да го намерят и посетят. Освен това, да имате потвърден уебсайт в бизнес профила си може, разбира се, да подобри позицията ви с резултатите от търсене в електронните търсачки.
За да добавите уебсайта си към Google My Business profile, трябва да предоставите следната информация:
Стратегията на съдържание е един от най-важните аспекти на SEO оптимизацията. Трябва да добавяте редовно подходящо съдържание в уебсайта си.
В допълнение към създаването на професионален имиджна бранда си, качественото съдържание може да подобри и оптимизацията ви за електронни търсачки. То ще държи посетилите ви ангажирани и заинтересовани от бизнеса ви.
Идеите за съдържание варират според бизнеса и аудиторията ви, таа че няма стандартен отговор на този въпрос. Ето няколко общи съвета за създаване на съдържание:
Възможно е да ангажирате клиентите си още повече и да привлечете вниманието им. Можете да добавите отзиви от клиенти, например, за да убедите по-лесно посетителите си да купят от вас.
Уверете се, че таргетирате основна ключова дума за всяка страница на уебсайта си. Това ще ви помогне да подобрите оптимизацията си за електронни търсачки и ще улесни клиентите в намирането на информацията, която търсят, на уебсайта ви.
Когато таргетирате една основна ключова дума за всяка страница, това казва на Google, че тази страница е специално по тази тема. По този начин можете да увеличите шансовете да излизате на по-горна позиция в резултатите от търсене.
Ако предлагате продуктите или услугите си на много езици, е важно да подготвите уебсайта си за версиите на тези езици.
Защото ви дава възможност да таргетирате чуждестранни аудитории, които търсят информация за продуктите или услугите на родния си език. Оптимизирането на уебсайта за различни езици може да помогне да подобрите позицията си и в електронни търсачни на други езици.
Когато става въпрос за SEO оптимизацията на уебсайта ви, е важно да се съобразявате с последните обновления от Google. Добрите новини са, че най-популярните уеб платформи включват функции, които ви помагат да сте в час с последните тенденции.
Ако сайтът ви не е оптимизиран за последната версия на алгоритъма на Google, може да се сблъскате с намален трафик. Чрез проверката на последните обновления в алгоритъма на Google можете да си гарантирате, че уебсайтът ви е конфигуриран по начин, който да подобри SEO оптимизацията ви и да сведе до минимум риска да бъдете наказани от Google.
Трябва да наблюдавате последните промени в Google като четете блогове като MOZ, Search Engine Land и други. Освен това, трябва да наблюдавате какво работи и какво не за вашия уебсайт, използвайки GoogleAnalytics или някой друг инструмент за анализ.
Проверявайте редовно за грешки и ги поправяйте при първа възможност.
Техническите SEO грешки може да не позволят на уебсайта ви да излезе на висока позиция в резултатите от търсене в електронните търсачки. В някои случаи такива грешки може дори да доведат до бан от Google, така че е важно да ги разпознавате и поправяте възможно най-скоро.
Добре оптимизираните мета описания и заглавия са високо ценени аспекти от процеса по SEO оптимизация. За да се възползвате максимално от това, се уверете, че таговете [title] на уебсайта ви и мета описанията са достатъчно забележими.
Специализираните тагове [title] и мета описания спомагат за по-високата ви позиция в електронните търсачки. Те също така помоагат за подобряване на дела на кликовете, което може да доведе до по-качествен трафик и конверсии.
Един от факторите, които Google взема предвид при подреждането на резултатите от търсенето, е времето за зареждане и времето за отговор от сървъра (колко време отнема след като уеб клиент е изпратил заявка).
Бавната скорост на отговор от сървъра може да има негативен ефект върху потребителското изживяване и да накара посетителите да напуснат сайта ви, а освен това влошава позицията ви в електронните търсачки.
След като откриете, че има проблем със скоростта на зареждане на уебсайта ви, можете да предприемете няколко стъпки, за да я подобрите.
Достъпността на уебсайта ви се отнася до това дали може да се отвори и използва.
От време на време сайтовете са недостъпни по време на поддръжка на системата. Никой посетител не може да посети домейна ви, когато сайтът е недостъпем.
Това може да доведе до наказания от електронните търсачки, което прави сайта невидим за потребителите. Това е истински проблем, но можете в известна степен да го предотвратите.
Има няколко неща, които можете да направите, за да гарантирате, че зайтът ви ще е достъпен:
Чрез свързването на една страница в сайта си с друга създавате вътрешни линкове. Външните линкове са тези, които пренасочват към други уебсайтове.
Тактиките за линк билдинг са важни, защото спомагат за повишаването на авторитета и видимостта на сайта ви. Качествените обратни линкове казват на електронните търсачки, че уебсайтът ви е надежден източник на информация.
Има няколко начина да добавите връзки към други страници. Можете да използвате таг anchor, който е линк (скрит в текста), който води до друга страница. Друг начин е да използвате URL адреса на страницата, към която искате да добавите връзка. Можете да създадете и хиперлинк, който е специален тип връзка, която се отваря в нов прозорец.
Поддържането на доброто състояние на сайта ви е от съществено значение за оптимизацията за електронни търсачки.
Има няколко различни начини да проследите състоянието на уебсайта си от гледна точка на представяне, но най-ефективният е чрез Google Analytics. Тази безплатна услуга ви дава богата информация за представянето на уебсайта, включително:
Google Analytics е мощен инструмент и е от съществено значение да се възползвате от него ако искате да подобрите SEO оптимизацията на сайта си. Задължително си създайте профил и добавете код за проследяване на уебсайта си, за да можете да започнете да наблюдавате представянето на сайта си.
Социалните медии са важни що се отнася до SEO оптимизация и могат да имат голямо влияние, особено за новите сайтове.
Взаимодействието с потребителите и редовното публикуване на съдържание в социалните медии ви помага да изградите доверие към бранда си онлайн (което помага с SEO оптимизацията). Социалните медии също така могат да подобрят SEO оптимизацията ви чрез естествени връзки.
Споделете интересно съдържание в социалните си медии. То може да бъде препратено към други потребители и в резултат да се появи във външни източници, например във форуми.
Създаването на линкове е жизнено важна част от ефектното позициониране, така че тези линкове могат да подобрят SEO оптимизацията ви. Възползвайте се от това и се опитайте да създавате възможно най-много възможности за взаимодействие с последователите си (публикувайте интригуващо съдържание, използвайте видео, забавлявайте се с този креативен процес).
Отговаряйте редовно на въпросите, коментарите и мненията – тук LiveAgent може да е полезен. Вижте този софтуер за клиентска поддръжка в социалните медии, който събира взаимодействията в една входяща кутия, за да можете да ги уоравлявате от едно място. В резултат поддържането на връзки с клиентите ви ще е по-лесно.
It can be used as a guide to help you optimize your website for search engines. It includes key steps that you need to take into account, such as optimizing your domain name, web platform, checking for Google updates, and setting up SSL certificates. Use our checklist, adjust it to your needs, and enjoy an SEO-friendly site.
In most cases, it's fairly easy and can be done in a short amount of time. Here is a list of the most important things to do: make sure your website is registered with Google Search Console and submit your XML sitemap; add keywords to your title tags, meta descriptions, and header tags; optimize your images for search engines; include links to other websites and blog posts; use keyword-rich anchor text for your links and create a blog and add new content regularly.
There are a number of different tools that you can use to find relevant keywords for your website. The Google Adwords Keyword Planner is a good place to start. You can also use Google Search Console to identify keywords that people are using to find your website. These tools are very popular so you will have no problems finding tutorials on how to use them.
You can use a number of different tools to assess your website's SEO, but the most popular one is Google PageSpeed Insights. This tool will give you a score for both mobile and desktop devices, as well as tips on how to improve your rating.
Списък със задачи за целева страница
Увеличете конверсиите с нашия подробен списък със задачи за целева страница. Открийте как да създадете привлекателно съдържание, да оптимизирате за търсачки и да използвате Schema markup. Научете повече на LiveAgent!
Списък със задачи за WordPress SEO
Списъсък със задачи за SEO за сайт в WordPress ще ви помогне да стигнете най-добрите позиции в Google и да увеличите органичния трафик към страницата на блога си. Цялостно ръководство стъпка по стъпка.
Списък със задачи за създаване на профили в социлните медии
Затруднявате се с конфигурацията на онлайн профилите на бизнеса си? Като изпълните този списък със задачи за настройка на социалните медии, ще приведете всичко в топ форма.
Списък със задачи за пускане на WordPress уебсайт
Нашият списък със задачи за пускане на нов WordPress уебсайт ще ви помогне да подготвите проекта си за растеж без ненужни грешки. Най-пълното ръководство стъпка по стъпка.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team