Създайте ефективен ежедневен списък със задачи за управление на кол център, включващ целеполагане, проверка на персонала, отбелязване на закъснения, разпределение на задачи и часове, автоматизация и тестване на оборудването.
Работата на ръководителя на контактния център никога не свършва – постоянно в движение, за да се увери, че екипът е продуктивен и постига целите си. Ето защо за ръководителите е важно да имат списък с ежедневни задачи, който да им помогне да бъдат организирани и в час.
Списъкът с ежедневни задачи за ръководител на контактен център ви помага да държите нещата под контрол. Той дава възможност на ръководителите да приоритизират задачите си, за да бъдат по-продуктивни през деня.
Да има схема за всеки ден помага на ръководителите да планират предварително, защото знае какво трябва да свърши преди да продължи напред. Няма да изтърве важна информация или да се сблъска с изненади когато дойде време да поеме смяната си.
Като ръководител на екип или мениджър на контактен център сте отговорни за успеха на екипа си. Всички служители трябва да работят в посока към това да предоставят възможно най-доброто клиентско изживяване и да вършат работата си ефективно.
Такъв списък със задачи е незаменим инструмент, който да използвате всеки ден, за да се уверите, че всичко върви безпроблемно. Проследяването на елементите в контролния ви списък ежедневно е изключително мотивиращо – вижте колко продуктивни ще станете и колко добре ще държите контрола.
Всеки ден трябва да зададете цели за контактния център за вас и служителите си. Тези цели трябва да са постижими и измерими, за да можете да следите напредъка си и да дадете максимума от себе си, за да си гарантирате успех.
Задаването на цели за деня е важно, защото ви помага да останете фокусирани върху това, което трябва да се направи, и държи екипа ви мотивиран. Освен това помага да покриете базовите показатели за ефективност в клиентското обслужване и да постигнете мисията на компанията.
Започнете като зададете една конкретна цел. Например, ако имате около 20 сътрудници, поставете цел да вдигате 100 обаждания на час или да постигнете 50 регистрации на ден. Колкото по-конкретни, измерими, достижими, реалистични и ограничени във времето (SMART) са целите ви, толкова по-добре.
Ежедневният списък със задачи на ръководителя на кол центъра трябва да включва наблюдение на броя персонал. Трябва да прегледате графика на служителите в контактния си център, както и други ресурси, необходими за смяната.
За да сте сигурни, че има достатъчно хора на смяна по всяко време, за да обработят входящите обаждания и/или запитванията от клиенти.
Прегледайте графика си и вижте дали има дупки или застъпвания, на които трябва да обърнете внимание по време на смяната. Преди да започнете деня си, проверете наличния персонал – мениджъри и сътрудници в контактния център, за да сте сигурни, че броят им е адекватен за очакваното натоварване в тези периоди – ако не е, направете необходимите промени.
Можете да използвате отчет за работата в реално време в софтуера си за контактен център, за да видите колко сътрудници са вписани и в обаждане, както и каква част от времето не са били на телефона.
Съвет: ако все още търсите софтуер за контактен център, който ще покрие очакванията ви, разгледайте LiveAgent. Това е решение, което определено ще повиши възможностите ви за отчети в реално време.
Когато вече знаете колко човека са на работа във всеки един момент, трябва да си отбележите закъсненията и отсъствията. Проверете промение в графика от предишния ден и си направете план на база на това.
За да сте сигурни, че служителите идват на време на работа.
Започнете като си отбелязвате броя служителите, които са закъснения или изобщо не са дошли на работа всеки ден. Използвайте тази информация, за да потърсите повторяемост в присъствието и да обърнете внимание при нужда. По този начин можете да си гарантирате, че екипът ви ще има подходящ брой персонал на всяка смяна.
Можете ли да си представите контролен списък за ръководител на контактен център без списък с проекти и задачи за деня? Разбира се, че не.
За да сте наясно какво трябва да се случи, за да не ви се изплъзва нищо. Изключително важно е да сте наясно за промените, направени през деня от други мениджъри или служители на кол центъра.
Можете да започнете като създадете списък с всичките си цели или задачи (вероятно вече сте го направили), което ще ви помогне да останете фокусирани върху най-важните задачи. След това разбийте всяка цел на по-малки задачи, които трябва да изпълните, за да постигнете целта.
След като имате поглед върху всичките си задачи, сте готови да започнете да ги разпределяте между служителите.
Това помага на всички да разберат отговорностите си и гарантира, че хората работят върху правилните задачи. Освен това, може да намали объркването и хаоса в кол центъра ви и да гарантира, че всички графици на служителите са в ред.
Можете да започнете като възложите задача или проект към всеки ръководител на екип. Той ще бъде отговорен за делегирането на работата сред подчинените си, както и за това да провери напредъка им. Това улеснява проследяването на отговорността в рамките на екипа, като същевременно дава на ръководителите известна гъвкавост в това как управляват членовете на екипа си.
Можете да автоматизирате разпределянето на задачи на служителите и целия процес още повече като използвате LiveAgent, за да възлагате задачи директно през таблото си и да следите всичко от едно място.
Интелигентната автоматизация с онлайн софтуер за управление на запитвания може да стандартизира работния процес на служителите ви и да им помогне да вършат работата си по-бързо. Можете да настроите свои собствени правила за автоматизация и да определите разпределянето на работата на служителите.
Съвет: LiveAgent предлага безплатен тестов период без обвързване. Пробвайте го и вижте колко добре ще сработи за екипа ви.
След като вече имате списък с проекти и задачи, е време да прецените колко време ще отнеме изпълнениято на всеки елемент.
Помага да си гарантирате, че всички задачи са изпълнени на време, но в рамките на определеното време и че нещо друго не остава претупано или забравено. Знаейки колко точно време имате налично за всяка задача, можете да планирате деня си.
Можете да започнете като прецените приблизително колко време ще отнеме завършването на проекта или целта, които са свързани с множество задачи. След това ги възложете на служителите си на база на индивидуалните им силни и слаби страни, напр. някои служители на контактни центрове се справят по-добре с въвеждането на данни, а други с клиентското обслужване.
Със сигурност ще има необичайни обстоятелства, които ще се появят през деня, които могат да извадят плана ви от релси.
За да сте подготвени и в състояние да се справите с всяка възможна ситуация. Както и за бъдещи справки. Можете да планирате деня си по-добре в бъдеще като вземате предвид неочаквани събития.
Поемете си дълбоко въздух и направете оценка на ситуацията. Тази задача ще изисква ли повече или по-малко време от първоначално отделеното? Може ли някой друг да я свърши?
Отбележете специалните обстоятелства, които се появяват през деня, като например служител да се обади, че е болен или запитване от клиент, което изисква незавабно внимание.
Важно е да се уверите, че цялото оборудване и всички инструменти, които използвате, работят правилно, преди да започнете смяната си. Последното, което искате, е нещо да се обърка по време на важна среща или проект.
Ако нещо не сработи по време на смяната или се повреди, така ще успеете да избегнете скъпи грешки, които биха увредили репутацията на компанията.
Трябва да проверите всичко от имейл до софтуерни програми преди да започнете работата за деня (или смяната).
Ако забележите проблеми, ги докладвайте веднага, за да могат да бъдат поправени.
Освен това служителите ви трябва да ви информират когато нещо не работи правилно, за да може да му се обърне внимание веднага.
Добре е да обсъдите евентуална нова информация с екипа си поне веднъж по време на смяната си. Ще бъде по-лесно да следите какво правят и колко време им отнема да изпълнят задачите си.
Можете веднага да решите или да обсъдите затрудненията, с които екипът ви евентуално се е сблъскал при изпълнение на задачите или проектите преди да са се превърнали в големи проблеми.
Добре е да започнете като питате членовете на екипа си как върви денят им и дали се срещат с някакви затруднения. Ако да, се опитайте да съберете възможно най-много информация, за да можете да я предадете към правилния човек.
Трябва да ги попитате за крайните срокове на запитванията, върху които работят и колко време смятат, че ще им отнеме да приключат.
Попитайте ги за мнението им ако искате да знаете какво мислят служителите ви за работата си.
Фирмена култура, в която обратната връзка се цени, ще повиши удовлетворението и ще намали текучеството, а членовете на екипа ви ще бъдат по-продуктивни на работа.
Има няколко различни начина, по които можете да поискате честна обратна връзка. Единият е да изпратите анонимно проучване, в което членовете на екипа могат да споделят мислите и мненията си без да се чувстват неудобно или да се страхуват от репресия. Ако се притеснявате за конкретни проблеми или теми, може също така да проведете индивидуални срещи с всеки служител.
Който и метод да изберете, се уверете, че слушате какво имат да кажат служителите ви и вземете обратната им връзка насериозно. Благодарете им за откровеността и ги уверете, че ще работите върху решаването на проблемите, които са изтъкнали.
Една от последните стъпки в списъка ви с ежедневни задачи трябва да е да документирате целите, които сте постигнали или надхвърлили през деня.
Управленският екип ще може да следи колко е продуктивен всеки член на екипа и да гарантира, че изпълняват отговорностите си всеки ден.
Правите си списък със задачите, които искате да постигнете в началото на деня, нали? Просто ги отбележете като изпълнени. За тези, които не са, отбележете причините защо.
Не забравяйте да отпразнувате постигнатите цели с екипа си – от малките (като това да получите 10 положителни отзива в един ден) до големите (например намаляването на средното време за обратотка с 5 секунди в рамките на месец). Добре е да го правите, защото един от най-добрите начини да мотивирате служителите си е като празнувате успехите заедно.
Ако сте били първа смяна, дайте кратък отчет с цялата необходима информация на ръководителя, който поема след вас.
По този начин екипът ви ще работи ефективно заедно и няма да изтърва никаква важна информация, което може да има ефект върху успешния край на деня.
Ако използвате списъка със задачи правилно, ще имате готов отчет с цялата необходима информация за смяната си. Просто го отпечатайте и го дайте когато си тръгвате или го изпратете по имейл. Друг вариант е да си организирате кратка среща преди да тръгнете, но това може да не е възможно винаги.
Не забравяйте да документирате евентуални инциденти или предизвикателства, с които сте се сблъскали по време на смяната си, за да могат мениджърите да им обърнат внимание по-късно.
Важно е, защото помага на екипа ви да избягва повтарянето на едни и същи грешки. Освен това дава на екипа ви представа с какво да внимават.
По няколко начина. Можете да си водите писмен дневник или да използвате софтуер, който например ви дава възможност да проследявате обажданията и оплакванията. Който и метод да изберете, не забравяйте да обновявате редовно документацията си, за да бъде възможно най-полезна.
Това е съотношението между свършената работа и общия капацитет. Например, ако един служител е говорил с клиенти три часа в рамките на осемчасова смяна, коефициентът на използване на този служител за деня е 37,5% (3 часа работа, разделени на 8 часа работен капацитет).
Времето, което служителят прекарва в състоянието на готовност, очакващ да приеме обаждания. Този показател може да ви помогне да вземате по-адекватни решения за персонала.
Това е средното време, което отнема обработката на клиентско запитване и/или разрешаването на проблема.
Процентът на клиентите, които са затворили преди да се свържат със служител или са говорили с такъв за не повече от няколко секунди.
Процентът клиентски запитвания, които са били разрешени при първия опит. Ако този процент е висок, то клиентското изживяване вероятно е на много добро ниво.
Числова стойност, която отразява доколко клиентите са доволни от полученото обслужване.
Задачи в началото на деня
Задачи в края на деня
Не забравяйте да правите ежедневни проверки на индикатори за представянето като:
Списъкът със задачи за ръководител на кол център е списък с ежедневни задачи, които се изпълняват от ръководителя в този отдел с цел гарантиране на ефективно управление на екипа. Вече създадохме такъв списък за вас по-горе.
Управлението на екип в контактен център може да е предизвикателство, но е важно за всеки ръководител да бъде организиран. Трябва да създадете ежедневен списък със задачи и да се уверите, че отбелязвате всичко, което е изпълнено.
Ефективният мениджър на кол център е човек, който знае как да се справи с предизвикателствата и да мотивира екипа си. Той има отлични комуникационни умения, може с лекота да даде конструктивна обратна връзка относно проблеми с работата и, най-важно, винаги е на разположение на служителите си (без значение дали става въпрос за криза или за обикновен работен ден).
Мениджърите на кол центъра имат пет основни задължения: планиране, организиране, управление, контрол и управление на персонала. Те са изключително важни, за да напътства служителите си, както и за да наблюдява колко добре се справят с поставените им задачи (и за да получава коригираща обратна връзка при нужда).
Ръководителите са отговорни да гарантират, че екипът на кол центъра им осигурява отлично клиентско обслужване. Това включва задачи като обучение на служители как да се справят с трудни обаждания, наблюдение на ключовите показатели за работата и работа с оплакванията от клиенти.
За да бъдете добър ръководител в кол център, ви е нужно търпение, емпатия и разбиране за нещата, които мотивират хората. Освен това трябва да можете да комуникирате ефективно със служителите си: да им дадете обратна връзка за работата им (както положителна, така и отрицателна), така че всички да се чувстват удобно да работят заедно. Има ли някакви работни умения, които са ви необходими, за да бъдете ръководител в кол център? Наборът от умения включва: междулистностни умения; управленски умения; умения за решаване на проблеми; управление на времето и комунукационни умения.
Списък със задачи за стартиране на подкаст
Създайте успешен подкаст с нашия контролен списък: от социални профили до хостинг и измерване на успеха.
Списък със задачи за създаване на кол център
Създайте успешен кол център с нашия подробен списък със задачи. Научете как да прогнозирате обаждания, оцените разходи, изберете софтуер и оптимизирате функции. Възползвайте се от експертни съвети за наемане и обучение на персонал, както и за оптимизация на клиентското обслужване. Посетете страницата ни за повече информация!
Най-пълният списък със задачи за кол център
Искате да стартирате кол център, но нямате представа от къде да започнете? Съставихме списък за кол център, който ще ви преведе през всяка стъпка.
Контролен списък за сигурност в кол центъра
Открийте как да защитите кол центъра си с нашия контролен списък за сигурност. Научете как да въведете строги мерки за сигурност, да ограничите достъпа на служителите и да създадете силни политики за инсталиране на програми. Подобрете защитата си с LiveAgent!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team