Списък със задачи за смяна на телефонната централа: разберете нуждите на компанията, анализирайте текущия доставчик, създайте критерии, проучете кандидатите, стеснете списъка, тествайте, вземете решение и се свържете с доставчика.
Намирате ли се в процес на прехвърляне на телефонната си централа към нов доставчик на софтуер? Следвайте този списък със задачи, за да осигурите безпроблемен преход.
Като отделите време да направите нещата правилно, можете да избегнете потенциални проблеми и да се уверите, че клиентите ви продължават да получават възможно най-доброто обслужване.
Имали сте причина да вземете решение да преминете към нова телефонна централа.
Без значение дали искате да спестите пари, да подобрите обслужването си или да получите по-добър софтуер, е важно да се уверите, че промяната е възможно най-безпроблемна. Успешната смяна е изключително важна за всеки контактен център, тъй като ако не бъде изпълнена добре, това може да коства на бизнеса ви много време и пари.
С помощта на този списък със задачи можете да се уверите, че всеки аспект от промяната е взет предвид, от прехвърлянето на данните до обучението на служителите.
Списъкът със задачи за смяна на телефонната централа е подробно ръководство за ключовите стейкхолдъри, включени в процеса. Затова без значение каква е ролята ви, списъкът със задачи може да ви помогне да се уверите, че процесът по преминаване към новата система ще мине гладко.
Преди да вземете каквито и да е важни решения, е важно да разбирате нуждите на компанията си и целите на кол центъра.
Ако не разбирате нуждите на компанията си, може лесно да се подлъжете по функциите на новия доставчик. Дори и да звучат привлекателно, може да не са това, от което се нуждае компанията ви, за да постигне целите си.
Седнете с екипа си и обсъдете какво търсите в новия доставчик. Разпитайте ги за опита им с настоящия софтуер за телефонна централа и какво биха искали да се подобри. Събирането на тази информация ще ви помогне да разберете нуждите на бизнеса си и да се уверите, че ще са посрещнати при процеса на смяна.
Когато сте наясно както с позитивите, така и с негативите на текущия си доставчик, ще имате по-добра идея за перфектния, който търсите.
Да имате реалистична представа за настоящия си доставчик е важно, за да не си създавате прекалено високи очаквания.
Първо съберете данни от членовете на екипа, клиентите и мениджмънта. Попитайте ги какъв е опита им с настоящия софтуер, например какво харесват и кои функции използват.
Разгледайте данните за клиентското обслужване и вижте колко оплаквания са били подадени. Търсете повтарящи се тенденции в данните, които да ви помогнат да разберете какво се е объркало с настоящия доставчик.
След като вече разбирате добре нуждите на компанията си, напишете критериите за новия си доставчик.
Той ще ви даде възможност да сравните доставчиците един с друг и да изберете най-добрия вариант.
Започнете като помислите за всички функции, които са важни за компанията ви, след което ги подредете по важност. Може да търсите неща като:
Използвайки списъка с критерии, вероятно сте ограничили значително потенциалните доставчици. Така решението ви ще е малко по-лесно. Сега е време да проучите по-надълбоко и да намерите повече информация за останалите доставчици.
То гарантира, че решението ви е добре обмислено и че ще сведете до минимум риска да инвестирате в грешния софтуер за телефонна централа.
Всеки доставчик си има уебсайт, където можете да намерите много информация за услугите му. Търсете изследвания на казуси и отзиви от клиенти, които са използвали софтуера, и разгледайте социалните медии (Twitter, Facebook, LinkedIn), за да видите какво казват хората за доставчика.
Полезно е да проверите дали потенциалният ви доставчик на услуги за телефонна централа е съвместим с този, който използвате в момента. Освен това трябва да проверите какви функции предлага и дали има всичко, от което се нуждаете.
Някои доставчици имат свои собствени инструменти, което може да направи прехода много сложен. Например, може да се сблъскате с проблеми, ако не е съвместим със CRM системата, която използвате.
Уебсайтът на всеки доставчик би трябвало да има много информация за услугите му, включително списък с инструменти, с които може да се интегрира.
Нека да разгледаме LiveAgent – той предлага множество разширени функции. Въпреки че широкият набор от възможности може в началото да ви притесни, за щастие има безплатен тестов период, така че можете да прецените дали е подходящ за вас без да похарчите нищо.
Разбирането на всички сложни детайли на предлаганите функции и интеграции е от съществено значение преди да вземете каквото и да е решение.
След като направите проучване, трябва да разполагате с няколко доставчици, които отговарят на всички критерии от списъка ви.
Тази стъпка ще ви помогне да се фокусирате върху доставчиците, които се вписват най-добре в компанията ви. Този подход спестява време в процеса по оценка.
Определете тежестта на всеки критерий като оцените важността му (ако не сте го направили все още). Сравнете всеки доставчик с критериите, които сте си задали, и елиминирайте тези, които не отговарят на всички според предпочитанията ви.
След това може да дадете оценка на всеки доставчик според това колко функции предлага, като умножите всяка оценка по теглото, и съберете резултатите. Доставчиците с най-високи оценки са тези, които си заслужава да обмислите.
Единственият начин да добиете ясна представа как работи софтуерът, е да се абонирате за тестов период и да опитате сами.
Това е шансът ви да видите колко добре работи софтуерът във вашата среда и дали покрива всичките ви очаквания.
Свържете се с всеки доставчик и поискайте тестова версия или демонстрация. Някои доставчици може да искат да се свържете с тях по телефон, поради което е важно да имате готов списък с въпроси.
Съвет: Не забравяйте да си водите бележки по време на тестовия период, за да запомните какво ви е харесало и какво не в определен доставчик.
След като оцените всички потенциални доставчици, ще трябва да вземете решение и да изберете един от тях.
Това вероятно е най-важната стъпка в процеса. Колкото по-дълго чакате, толкова повече време ще мине без никаква промяна за компанията ви.
Трябва да обмислите всички заключения, които сте си извадили до сега, и да изберете доставчика, който е подходящ за вас и за компанията ви.
Съвет: ако не можете да решите, помислете дали да не организирате гласуване в рамките на организацията (стига всички да са тествали всеки софтуер за телефонна централа).
След като вече знаете кой ще е следващият ви софтуер за телефонна централа, е време да се свържете с доставчика и да обмислите подробностите.
За да получите повече информация какво трябва да се направи, за да се случи смяната на софтуера.
Обикновено трябва да му предоставите данни за компанията и типа услуга, която търсите. Подгответе си подробен списък с въпроси, които да зададете.
След като всичко е уговорено, е време да подпишете договора и да направите промяната.
Този документ задължава двете страни да спазват договорките си и гарантира, че всички знаят на какво се съгласяват.
Доставчиците обикновено изпращат договор, който да подпишете и да вържете, или, както е в LiveAgent, просто се абонирате към инструмента и започвате да го използвате веднага.
Договорът трябва да включва:
Започваме фазата на подготовка. Как се извършва прехода може да има значително влияние върху крайния резултат. Този процес не може да започне без подробен план.
Ако нямате план за прехода, най-вероятно ще пропуснете някои стъпки и преходът ще е по-труден отколкото трябва. Освен това, липсата на план може да създаде хаос в компанията и да се отрази негативно върху работата на служителите ви.
Най-добрият начин да го направите е като създадете линия на времето и списък с всички задачи, които трябва да се изпълнят. Нашият списък със задачи за телефонна централа може да ви е полезен, тъй като включва всички необходими стъпки.
Задачите трябва да се възлагат на конкретни хора, така че всеки да знае за какво отговаря. Доброто планиране на прехода е изключително важно за ефективната организация за процеса.
Вече време да се фокусирате върху функциите, с които искате да разполагате в новия си софтуер за телефонна централа.
Важно е да сте наясно какво търсите и да споделите тази информация с доставчика. По този начин е по-вероятно да изберете софтуер, който покрива нуждите ви.
Има няколко неща, които трябва да обмислите:
Една от най-важните задачи по време на преместването е да прехвърлите данните си от текущия софтуер към новия.
Това гарантира, че няма да изгубите ценна информация и че служителите ви ще могат да продължат да работят без прекъсвания.
Най-добрият начин да го направите е чрез инструмент за прехвърляне. Това ще ви помогне бързо и лесно да прехвърлите цялата информация от една система към друга, както и да предотвратите загубата на данни по време на преместването. Ако не знаете как да го направите сигурно и безопасно, можете да поискате помощ от доставчика си. Той трябва да може да ви помогне в процеса.
Задължително е да организирате въвеждащо обучение на екипа си за новия софтуер преди преместването.
Чрез използването на програма за обучение, можете да помогнете на екипа си да разбере как да използва новия софтуер и да започне работа с него бързо. Освен това, то може да помогне на служителите ви да свикнат с новия софтуер и функциите му..
Най-добрият начин е чрез програма за обучение, която ще помогне да екипа ви да се научи да използва новия софтуер и да започне бързо. Важно е да се уверите, че всички са наясно с новата система преди да преминете изцяло към нея.
Преходът не трябва да има никакво отрицателно влияние върху работния процес в телефонната ви централа. Предвидете адекватен период за обучение, за да сте сигурни, че всички са готови да използват новия софтуер.
За да избегнете забавяние, е важно да се придържате към крайните срокове в плана си.
Ако не ги спазите, ще забавите целия процес и може да създадете проблеми на контактния център.
Изберете ръководител на проекта за прехвърлянето и се уверете, че всички знаят кога наближават крайни срокове. Като направите това, можете да следите всичко и да се уверите, че е свършено навреме.
Преди да преминете към новия софтуер, не забравяйте да го тествате на живо.
Това ще ви помогне да се уверите, че всичко работи правилно и че преместването ще мине гладко. Освен това ще ви даде шанс да оправите проблемите преди прехода.
Най-добрият начин е като ползвате пилотна група. Изберете част от служителите, които да тестват новия софтуер и да се уверят, че е готов за употреба. Това ви дава шанс да получите обратна връзка от тях.
Когато сте готови, преминете към новия софтуер и започнете да го използвате.
Уверете се, че поддържате постоянно ниво на работата като правите редовни проверки на новия софтуер.
Ако има проблеми, ще можете бързо да ги решите. Освен това ще ви помогне да се уверите, че прехвърлянето върви гладко и че новият софтуер работи правилно.
Най-добрият начин е чрез екип за контрол на качеството, който да ви помогне да тествате новия софтуер и да определите дали отговаря на очакванията ви. Да имате такъв екип ще ви помогне да следите производителността на разговорите, удовлетвореността на клиентите, както и да получавате обратна връзка от тях, за да сте сигурни, че контактният ви център осигурява възможно най-доброто обслужване.
Провеждайте редовни срещи със служителите си, за да вземете обратна връзка и да разберете как се справят.
Те ще могат да ви дадат обратна връзка и да ви кажат какво мислят за новия софтуер. Освен това, ще имате шанс да разберете как се справят и дали имат нужда от помощ.
Предварително определете време и дата и не забравяйте да изпратите дневния ред предварително, за да им помогнете да се подготвят за срещата. По време на срещата не забравяйте да попитате за опита им с новия софтуер и дали нещо може да бъде подобрено.
След като получите обратна връзка от клиентите и служителите, трябва да подобрите системата. Смяната на софтуер за телефонна централа е процес, така че ще трябва да направите някои промени по пътя.
Винаги когато нещо не работи добре или когато искате да подобрите клиентското обслужване, трябва да направите промяна.
Открийте какво може да се подобри и направете промени според това. Това може да означава промени по софтуера, процесите или дори екипа.
Понякога трябва да пробвате различни идеи, за да видите какво работи най-добре за компанията и клиентите й.
Възможност за безплатен тестов период или демонстрация:
Винаги е добра идея да пробвате потенциалния софтуер за телефонна централа преди да направите покупката. Повечето доставчици предлагат някакъв тип безплатен тестов период или демонтстрация, за да можете да тествате функциите и функционалността на платформата им.
Лесна употреба:
Софтуерът за телефонна цетрала трябва да е лесен за употреба за екипа ви. Интерфейсът трябва да е интуитивен и функцкиите да са лесни за навигиране.
Техническа поддръжка:
Важно е да имате достъп до добра техническа поддръжка когато преминавате към нов доставчик на софтуер за телефонна централа. Попитайте доставчика дали има налична поддръжка и колко е времето за отговор на запитвания.
Интеграции:
Софтуерът за телефонна централа трябва да се интегрира лесно със съществуващите ви системи, спестявайки ви време и усилия по време на процеса по смяна на системата.
Прозрачно ценообразуване:
Не забравяйте да вземете предвид цената на услугата когато вземате решението си. Уверете се, че получавате добро съотношение цена-качество и че знаете за какво точно плащате.
Сигурност:
Уверете се, че доставчикът, който сте избрали, осигурява високо ниво на сигурност. Данните ви и информацията на клиентите трябва да е сигурна и в безопасност по всяко време.
Програма за обучение:
Доставчикът трябва да предлага и обширна програма за обучение за екипа ви. Трябва да може да ви предостави всички необходими ресурси и поддръжка.
Многоканален екран на сътрудника:
Доставчикът трябва също така да предлага многоканален екран за сътрудниците. Това им дава възможност да обработват всички канали (обаждания, чат и имейл) през един интерфейс.
Разширени функции:
Софтуерът за телефонна цетрала трябва да предлага набор от разширени функции, като интелигентно разпределяне на обаждания, автоматично разпределяне на обаждания и автоматична система за гласови отговори (IVR).
Исторически данни:
Доставчикът трябва също така да предлага исторически данни, за да можете да проследявате работата на контактния си център и да виждате къде трябва да се направят подобрения.
Личностна съвместимост:
И накрая, не забравяйте да помислите за съвместимостта ви с доставчика. Ако споделя същите ценности на компанията като вашите, вероятно ще се чувствате удобно да работите с него.
Когато търсите ново решение за телефонната си централа, проучете тези критерии. Чрез проучване, ще можете да вземате информирани решения кое е правилното за вашия бизнес.
Що се отнася до клиентско обслужване, LiveAgent са сред най-добрите. Всички споменати по-горе функции са включени, плюс много други – общувайте с клиентите си в множество канали безпроблемно, от едно място.
Чрез отчетите в реално време ще видите как се справя телефонната ви централа по всяко време. Искате ли да опитате?
Проучвателна фаза
Фаза на избор
Фаза на подготовка
Фаза на внедряване
Фаза на поддръжка
Планът за смяна на телефонната централа трябва да включва: критерии за избор на нов доставчик; стъпките в процеса по прехвърляне; кой ще бъде отговорен за всяка стъпка; какви ресурси са необходими и кога ще се случи прехода.
Прочетете списъка ни със задачи за смяна на телефонната централа. Не забравяйте да помислите какви ще са критериите ви за избор на нов доставчик. Трябва да се запознаете със стъпките, включени с процеса по прехода.
Срокът за целия процес по смяна на телефонната централа зависи от текущия ви доставчик и от този, който изберете. Може да е между няколко седмици и няколко месеца.
Процесът по смяна на телефонната централа е набор от стъпки, които да следвате, за да се преместите от текуция си доставчик на софтуерни услуги към нов.
Варианти за телефонна централа за продажби и обслужване
Сравнете най-добрите софтуери за телефонна централа за 2024 с LiveAgent – без такса за включване, без кредитна карта и с клиентско обслужване 24/7. Започнете безплатен тестов период и открийте богат набор от интеграции и функции, които ще ви помогнат да спестите пари и да подобрите бизнес процесите си. Изберете най-доброто решение за вашия бизнес!
Списък със задачи за създаване на кол център
Създайте успешен кол център с нашия подробен списък със задачи. Научете как да прогнозирате обаждания, оцените разходи, изберете софтуер и оптимизирате функции. Възползвайте се от експертни съвети за наемане и обучение на персонал, както и за оптимизация на клиентското обслужване. Посетете страницата ни за повече информация!
Най-пълният списък със задачи за кол център
Искате да стартирате кол център, но нямате представа от къде да започнете? Съставихме списък за кол център, който ще ви преведе през всяка стъпка.
Списък със задачи за първия разговор с клиент
Открийте как да проведете успешен първи разговор с потенциален клиент с нашия подробен списък със задачи. Научете как да планирате обаждането, диагностицирате проблемите на клиента и използвате модела SPIN, за да максимизирате продажбите си. Подгответе въпроси, определете продължителността на разговора и следвайте сценарий за успешни резултати. Посетете страницата, за да подобрите вашия маркетинг и продажби!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team