Създайте кол център с този списък: задайте цели, прогнозирайте обаждания, оценете разходи, изберете софтуер, установете процедури за качество и наемете персонал.
Кол центърът е форма на клиентско облужване, която съществува от десетилетия. Това е неразделна част от всеки бизнес , но да го настроите и стартирате може да бъде предизвикателство.
Това ръководство ви помага да настроите кол центъра си по най-ефективния възможен начин. Ще ви дадем съвети от намирането на служители, чак то това какъв софтуер да използвате, за да го управлявате.
Кол центърът може да е от огромна полза за всеки бизнес, но същевременно може да е истинско бедствие ако не е настроен правилно. Ето защо е толкова важно да разполагате със списък със задачи за създаване на кол център. Той ще ви помогне да се уверите, че всичко е наред преди служителите ви да започнат да вдигат обаждания.
Минете през стадиите на подготовката на кол центъра, за да се уверите, че всяка стъпка е изпълнена правилно. Целта на този списък със задачи е проста: да ви помогне да настроите собствен кол център и да го управлявате успешно.
собственици на бизнеси – за да им помогне да управляват кол центровете си възможно най-успешно
служители в кол центровете – за да им помогне да разберат прооцеса по създаването и въвеждането в експлоатация на кол център
мениджъри на кол центрове – за да им помогне да изградят успешен кол център
Спадате ли към една от тези групи? Ако да, продължавайте да четете
Преди да стартирате кол центъра си, дефинирайте ясно бизнес целите си. Това ще ви помогне да направлявате решенията си по-късно.
Когато създавате кол център, е лесно да се отклоните от пътя си. Може да искате да добавите прекалено много функции или да смените целта на кол центъра си по време на въвеждането му в употреба. Задаването на цели предварително ви помага да подготвите бизнес план и да покриете всички изисквания.
Създаването на ваш собствен кол център на база на нуждите ви е изключително важно, тъй като всеки бизнес е различен и има свои собствени методи.
Една от най-важните стъпки в настройката на кол център за входящи обаждания е оценката на броя на обажданията, които ще правите и получавате. Това ще ви помогне да прецените от колко служители се нуждаете, както и типа софтуер и оборудване, които ви трябват.
Изключително важно е да знаете колко обаждания ще прави и получава кол центъра ви на ден, седмица и месец. Така ще можете да наеме правилния брой персонал и да подготвите необходимото оборудване.
Тези три метода се допълват и е изключително важно да използва всички, за да получите цялостна картина на обажданията, които ще се провеждат в бъдеще.
Дизайнът на кол центъра, на който се спрете, трябва да пасва възможно най-добре на вашите нужди и на тези на клиентите ви. Има два типа контактни центрове: физически и виртуални. Първите имат оператори, хардуер и софтуер на едно и също място и работят в рамките на бизнеса ви, докато вторите са хостнати от телефонна компания на отдалечен сървър.
Типа на инсталацията е изключително важна за успеха на контактния ви център. Всеки тип си има предимства и недостатъци, които трябва да вземете предвид преди да решите.
Физическите телефонни централи обикновено са по-подходящи за бизнеси, които имат по-големи нужди от клиентско обслужване и искат повече контрол над операторите си. Те обаче изискват повече място и оборудване.
Виртуалните телефонни централи са подходящи за бизнеси с органичен бюджет или тези, които предлагат клиентско обслужване 24/7. Не се изисква физическа локация, тъй като данните се съхраняват на облак, което също така означава, че такива организации могат да са по-гъвкави и с добри възможности за промяна на обема (операторите могат да достъпват софтуера без значение къде се намират).
Най-добрият начин да определите типа инсталация за бизнеса ви е да си зададете няколко въпроса:
Отговорите на тези въпроси могат да ви помогат да прецените дали физическа или виртуална телефонна централа е по-подходяща за вашия бизнес.
Телефонните системи могат да са доста скъпи. Те са съпи за закупуване и поддръжка, така че изборът на адекватна телефонна система е изключително важна за всеки бизнес, който иска да управлява успешен контактен център.
Изключително важно е да оцените разходите за телефонната система, защото това ще ви помогне да определите коя система е най-добра за вашия бизнес. Налични са много различни типове телефонни системи и всяка си има своите предимства и недостатъци.
За да оцените цената на телефонната система, трябва да помислите за следното:
Няма един отговор на този въпрос. По-скоро трябва да обмислите нуждите на бизнеса си и типа телефонна система, която най-добре ще пасне на нуждите ви.
След като сте решили да създадете физическа или виртуална телефонна централа, следващата стъпка е да определите колко пари и персонал ще са необходими.
Бюджетът и необходимият персонал за контактния ви център са изключително важни за това колко пари и труд ще са ви необходими, за да стартирате контактния си център. Тази информация също така е важна когато набирате средства или наемате служители.
За да пресметнете бюджета и необходимия персонал за контактния ви център, трябва да обмислите следното:
Можете да създадете реалистичен бюджет за контактния си център и план за персонала като отговорите на тези въпроси.
Съвет: Когато създавате бюджета и плана за персонала си, е важно да не забравяте, че тези цифри ще се променят с времето. С разрастването на контактния ви център може да се наложи да добавите още служители или да смените оборудването си с по-добро. Уверете се че сте подготвени за тези промени, за да продължи контактният ви център да работи безпроблемно.
Има много различни типове софтуер за телефонна централа, налични на пазара. Важно е да изберете правилния софтуер за контактния си център, за да управлявате ефективно бизнеса си.
Изборът на подходящ софтуер за кол център е изключително важен, тъй като наличните решения се различават по цената си, типа работа, поддръжка, възможности за растеж и стабилност. Трябва да откриете този, който подхожда най-добре на бизнес модела ви.
Трябва да вземете предвид следните фактори когато избирате типа софтуер за телефонна централа, от който се нуждаете:
След като сте се спряли на типа софтуер за кол център, от който се нуждаете, е време да изберете доставчик. Не всички доставчици предлагат едни и същи услуги, затова е изключително важно да проучите преди да решите.
Доставчикът трябва да посрещне всичките ви нужди. Ако не може, няма да успеете да управлявате ефективно кол центъра си.
По време на търсенето си на доставчик на софтуер за кол център се уверете, че предлага следните възможности:
Не забравяйте! Ако търсите надеждно, лесно за използване решение с възможност за промяна на обема, което е достъпно и стабилно, LiveAgent е за вас. Той предлага всички тези функционалности, като същеременно осигурява софтуер за телефонна централа с отлично съотношение цена-качество. И най-хубавото е, че можете да го пробвате напълно безплатно.
След като инсталирате софтуера на кол центъра си, е време да оптимизирате функциите му.
Оптимизирането на функциите на кол центъра ще помогне за увеличаване на продуктивността и подобряване на клиентското изживяване.
Първо, обучете служителите си да използват софтуера и какво прави всяка функция. Това ще им помогне да отговарят на въпросите бързо и ефективно.
Второ, конфигурирането на софтуера така, че да отговаря на нуждите на бизнеса ви, ще му помогне да подобри продуктивността и клиентското удовлетворение. Не забравяйте да тествате софтуера, за да сте сигурни, че работи правилно и за да предотвратите потенциалните проблеми.
Време е да започнете да наемате служители.
Наемането на стабилен екип от служители и провеждането на успешен процес по набор на персонал ще ви помогне да се уверите, че всички клиенти се обслужват бързо и ефективно. Трябва да повишите продуктивността си като осигурите на операторите възможности за обучение, за да стават все по-добри в работата си.
След като сте открили мечания екип за кол центъра си, е важно да го обучите как да реагира в потенциално опасни ситуации.
Чрез правилната програма за обучение на операторите, можете да сте сигурни, че всички служители са подготвени за всякакви ситуации. Освен това това екипът ви ще може да се учи и да подобрява уменията си, за да осигурява отлично клиентско обслужване. И накрая, обучението помага на служителите ви да се чувстват по-уверени в способностите си и ги подготвя за предизвикателствата, с които могат да се сблъскат по време на работа.
Трябва да обсъдите много аспекти на кол центъра си с екипа и да осигурите продължаващо обучение. Ето някои от най-важните теми
За правилната работа на екипа си трябва да им осигурите подходящо оборудване.
Служителите на кол центъра ви имат нужда от правилното оборудване, за да върши работата си така, както са обучени.
Това зависи от няколко фактора:
Организирането на процесите ви е ключово за успешно стратиране. Екипът ви ще работи по-ефективно и ще осигури по-добро клиентско обслужване ако създаедте процедура за обработка за запитванията, обажданията за продажби и т.н.
Като огранизирате процесите в кол центъра, си гарантирате, че операторите ви могат да работят ефективно и да осигурят възможно най-доброто обслужване на клиентите. Това също така помага за минимизиране на всякакво объркване при първоначалното стартиране на кол центъра.
Има нужда да се организират много процеси при настройка на кол центъра:
Създайте модел на организационната структура на кол центъра си след организационната диаграма на самата компания. Това ще помогне да опраторите да се чувстват на място на новите си позиции. Освен това, вътрешната комуникация между отделите ще бъде значително по-лесна.
Съществуват много начини да създадете модел на организационната структура на кол центъра, включително:
Установяването на подходящи ключови показатели за ефективността (KPI) може да има огромно влияния върху успеха на кол центъра.
Чрез проследяването на показатели можете да видите как се представя контактният ви център и да видите къде има нужда от подобрения. Това ще ви помоге да вземате решения за подбряването на бизнес операциите ви на база на данните.
Някои от най-важните включват:
Без значение колко добре планирате, нещата в кол центъра винаги могат да се объркат.
Наличието на план за възстановяване от бедствия може бързо да помогне да възстановите работата на кол центъра си ако нещо се случи. Това помага за свеждането до минимум на влиянието, което могат да имат кризите върху работата на кол центъра ви.
За да си гарантирате, че контактният ви център ще осигрява последователно клиентско обслужване, е изключително важно да обърнете повече внимание на процедурите за контрол на качеството.
Помагат да проследите нивото на клиентското обслужване, което осигурява кол центърът ви, и да набележите областите, които имат нужда от подобрение.
Преди контактният ви център да започне да работи с клиенти, е изключително важно да проведете серия от тестове, за да сте сигурни, че всичко работи правилно.
Всички съществуващи проблеми трябва да се открият и поправят преди контактният ви център да стане достъпен за широката публика. Като се подготвите предварително, ще си гарантирате, не нищо няма да се обърка при стартирането му.
Преди да пуснете кол центъра на живо, тествайте следното:
И сега, след като кол центърът ви е готов, можете да го пуснете.
Създаването на кол център може да е трудно, но с правилните инструменти може да е доста ясен процес. Ако се движите стъпка по стъпка и отмятате задачите, които вече сте изпълнили, няма да пропуснете нищо. Използвайки този метод, не позволявате на бъдещи промени да нарушават работата на кол центъра ви, а освен това ще спестите пари и усилия.
В деня, в който стартира кол центъра ви, се уверете, че всичко е наред. Всички технологии трябва да работят правилно, а всички скриптове и процедури да са били тествани. Бъдете подготвени за някои дребни проблеми в първия ден, но всичко би трябвало да премине гладко с внимателно планиране.
За да създадете кол център, трябва да изберете правилната технология, да установите процедури и да направите тестове. Нашият списък със задачи за създаване на кол център ще ви помогне на всяка стъпка в този процес.
Да, LiveAgent може да ви помогне да започнете свой собствен бизнес с кол център. Той предоставя инструментите и ресурсите, от които се нуждаете, за да започнете, а освен това екипът ни от експерти е на разположение да ви помогне на всяка стъпка.
Списък със задачи за стартиране на подкаст
Създайте успешен подкаст с нашия контролен списък: от социални профили до хостинг и измерване на успеха.
Най-пълният списък със задачи за кол център
Искате да стартирате кол център, но нямате представа от къде да започнете? Съставихме списък за кол център, който ще ви преведе през всяка стъпка.
Списък със задачи при започване на нова работа
Започнете новата си работа с увереност! Нашият списък със задачи ще ви помогне да се подготвите максимално добре - от събиране на информация за компанията до успокояване на нервите и опознаване на екипа. Посетете страницата за повече съвети и започнете с гръм и трясък!
Контролен списък за гаранция за качеството в кол център
Използвайте този контролен списък за гаранция за качество в кол център, за да се уверите, че сътрудниците ви са в състояние да обработят всяко обаждане - без изключения.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team