Какво е потребителска роля?
Потребителските роли са функционалност, която дава възможността да създавате персонализирани администраторски роли за сътрудниците обслужване на клиенти в системата LiveAgent. Тази функционалност дава възможност на администраторите да ограничат административните привилегии на потребителите или да им дадат достъп до конкретни части от системата LiveAgent. Полезна е за ефективно управление на отговорностите според задълженията на оператора. Тази функционалност може да се използва като алтернатива на функцията за вградени роли, която предлага готови потребителски роли.
Собствениците могат да достъпват тази функция в настроките на LiveAgent и да изберат едно по едно разрешенията за операторите, за да конкретизират ролята. По този начин можете да добавяте персонализирани роли за потребителите и да дефинирате с голяма прецизност какво може да прави определен потребител от позицията на ролята, която заема в компанията.
Как да настроя персонализирани роли в LiveAgent
Настройката на потребителски роли в софтуера за управление на запитвания на LiveAgent е лесен процес. Имайте предвид, че трябва да разполагате с Големия план, за да можете да настроите потребителски роли. Първо отворете профила си в LiveAgent и отидете в опцията Конфигурация. Кликнете върху Потребителски роли в левия панел на менюто, или кликнете върху иконата Потребителски роли на началния екран за настройка.
След като сте в тази секция, кликнете върху Създай потребителска роля. Напишете името на ролята, която искате да конкретизирате, и изберете наличните разрешения. Кликнете върху Създай роля най-долу в прозореца и сте готови. Можете също така да променяте настоящите разрешения по всяко време след създаване на ролята.
Как да реша от какви разрешения се нуждае новата потребителска роля
Най-добрият подход е да сегментирате сътрудниците обслужване на клиенти според специализацията им и да помислите какви разрешения в LiveAgent са най-подходящи за тяхната роля в хелп деска. Например, оператор, който се справя добре в настройките на телефонната централа, трябва да има достъп не само до функциите на телефонната централа, но и до тези на базата знания. Това може да е полезно при добавяне на нова информация, като отговори на често задавани въпроси от клиентите по телефона. Същото важи и за лайв чат оператор, който би имал нужда и от функцията за управление на запитвания, за да се свърже с клиента след като е отговорил на запитването му чрез лайв чат.
Ако сте напълно неопитни в създаването на потребителска роля от нулата и избора на разрешения за операторите ви, започнете по-просто и първо създайте основните роли. Добавете разрешения за всеки оператор според вашите или неговите предпочитания. Ако се окаже, че има нужда от повече или по-малко разрешения, винаги можете да редактирате при нужда и да промените отговорностите му.
Какви разрешения могат да имат потребителските роли
Потребителските роли предлагат разнообразие от разрешения, които могат да се комбинират за максимална гъвкавост. Разгледайте пълния списък с разрешения по-долу.
Оператори
- Управление на оператори (изключено по подразбиране)
Статус на оператор
- Управление на статуса на операторите (изключено по подразбиране)
Телефони
- Преглед на настройките за телефония (изключено по подразбиране)
- Редактиране на настройките за телефония (изключено по подразбиране)
- Управление на потребителски устройства (изключено по подразбиране)
Класиране
- Преглед на класирането на други оператори (изключено по подразбиране)
- Изтриване на класирането на оператори (изключено по подразбиране)
Запитвания
- Отговор в запирване (включено по подразбиране)
- Създаване на ново запитване (включено по подразбиране)
- Премахване на изтрито запитване (изключено по подразбиране)
- Изпълнение на масови действия с избрани запитвания (изключено по подразбиране)
Смарт отговори
- Управление на шаблони за отговор (изключено по подразбиране)
- Управление на готови отговори (изключено по подразбиране)
База знания
- Управление на бази знания и техните настройки (изключено по подразбиране)
- Управление на съдържанието на бази знания (изключено по подразбиране)
Контакти
- Редактиране на контакти (включено по подразбиране)
- Изтриване на контакти (включено по подразбиране)
Етикети
- Управление на етикети (изключено по подразбиране)
Дерактиране на потребителски роли
В случай че трябва да редактирате разрешенията на потребителски роли и да добавите или премахнете допълнителни привилегии, винаги можете да го направите в екрана за настройка. Отидете в Настройка > Потребителски роли в профила си в LiveAgent и кликнете върху ролята, която искате да пренастроите. Ще се отвори нов прозорец. В този прозорец можете да промените името на ролята, както и да промените нивото на достъп на потребителите като кликнете върху бутона Промени до Променени разрешения. Процесът по промяна на разрешенията остава същия като първоначалната настройка.
Как да премахна потребителски роли
В Настройки > Потребителски роли кликнете върху ролята, която искате да премахнете. Превъртете надолу в новия прозорец и намерете секцията “Опасна зона”. Можете да изтриете всяка потребителска роля като кликнете бутона Изтрий. Имайте предвид, че след като веднъж изтриете ролята, не можете да я възстановите. В случай че искате да възстановите вече изтрита роля, трябва да създадете нова и да изберете отново разрешенията.
Improve your team workflow and specify permissions for each team member with LiveAgent.
Get started with our free 30-day trial, and create your own custom roles.?
Frequently Asked Questions
Как мога да получа роля на админ в LiveAgent?
Единственият начин да станете администратор в LiveAgent е ако друг адмиистратор или собственикът на акаунта ви даде тази роля и необходимите за нея разрешения в рамките на системата.
Потребителските роли във всеки план в LiveAgent ли са налични?
Потребителските роли са налични само в Големия план в LiveAgent. Потребителите, използващи други планове в LiveAgent, могат да използват само готовите роли в профилите си.
Какво представляват готовите роли в LiveAgent?
Готовите роли се използват за конткретизиране на разрешенията на операторите в системата LiveAgent. Има четири типа готови роли – Собственик, Администатор, Оператор и Тестова роля. Ролите се различават една от друга по нивото си на достъп до хелп деск системата.
Открийте всички функционалности на LiveAgent, водещ многоканален help desk софтуер, създаден да оптимизира управлението на тикети и клиентските запитвания. Автоматизирайте процесите, предотвратете сблъсъци между служители и подобрете клиентското обслужване с помощта на разнообразни функции като оценяване на служителите, управление на работно време и лесно прикачване на файлове. Разширете възможностите си с LiveAgent!