Какво представлява алгоритъмът a-law?
A-law е стандартен алгоритъм за компресиране, използван за обработка на аудио в дигиталната телекомуникация. Този комбиниран алгоритъм се използва в Европа за оптимизиране на динамичния диапазон на аналогов сигнал преди да бъде дигитализиран.
A-law е една от двете стандартни версии на G.711. Кодек a-law е подобен на алгоритъма u-law, който се използва за дигитална комуникация и телефония в Южна Америка и Япония. Основноата разлика между двете обаче, освен държавите, които ги използват, е, че u-law разполага с малко по-голям динамичен обхват.
Като цяло, динамичният обхват е съотношението между най-силния звук, при който няма изкривяване, и фоновия шум. В определени случаи кодирането с алгоритъм a-law намалява динамичния обхват на аудио сигнала, което повишава ефективността на кодирането и осигурява по-високо съотношение сигнал-изкривяване, отколкото линейното кодиране. A-law компресията гарантира същото ниво на шум, като същевременно осигурява по-ясен звук без изкривяване.
A-law се използва за телефония и телекомуникация както за по-нови дигитални, така и за аналогови системи. След като компютърната система получи звука, аналогова система превръща аналоговите сигнали в дигитални. В съответствие с алгоритъма a-law, нивата на квантуване трябва да се настроят за аналоговия сигнал в неравномерно пространство. Това се прави чрез използването на усилвател с нелинейно усилване.
Ако аудио сигналът вече е дигитализиран, няма нужда да бъде компресиран. Повечето компютри могат без проблем да разпознаят 8-битов файл с цифрови данни.
Някои от предимствата на аудио обработката с помощта на алгоритъма a-law включват:
- Повишена ефективност на кодиране – необходима е по-малко мощност за декодиране на аудио сигнали
- Осигуряване на динамичен обхват при запазване на разделителната способност за сигнали с ниска амплитуда
- По-добро съотношение сигнал към изкривяване от това, получено чрез линейно кодиране
Improve your call center customer service
LiveAgent has a built-in call center packed with features, that is easy to set up and handle.
След като научихте повече за алгоритъма A-Law, може би искате да разберете как iOS приложението на LiveAgent може да подобри вашето клиентско обслужване. Приложението предлага основни функции и безплатна версия, която ви позволява да изтеглите и тествате как работи за вашия бизнес.
Ако се интересувате от оптимизация на комуникацията с клиентите, разгледайте функцията за разпространение на чат. Тя предлага различни опции за разпределение на чатовете, които могат да подобрят ефективността на вашия екип за поддръжка.
Управление за обслужването на клиенти
Научете как да управлявате клиентското обслужване с LiveAgent! Създайте дългосрочни и ползотворни взаимоотношения с клиентите чрез автоматизирани процеси и подобрете качеството на обслужване. Регистрирайте се безплатно и открийте как да оптимизирате времето и ресурсите си.
Открийте трансформиращата сила на AJAX за създаване на асинхронни уеб приложения, подобряващи взаимодействието с потребителя. Научете как динамичното обновяване на съдържанието води до безпроблемно потребителско изживяване. Регистрирайте се безплатно и опитайте LiveAgent за оптимално клиентско обслужване.