Какво е CRM?
Управлението на отношенията с клиентите, познато още като CRM, означава стратегии и технологии, използвани да се управляват връзките и взаимодействията с клиентите. Основната цел на CRM е да подобри и анализира бизнез отношенията.
Информацията за клиентите се събира от CRM системите чрез различни канали, като сайта, социални медии, маркетингови материали и други. Можете да съхранявате продажбите, запитванията, възможностите, детайлите за контакт и други. Управлението на връзките с клиентите също така има голямо влияние върху компанията. Помага да се събират данни, да се управлява екипа за обслужване на клиенти и да се повиши удовлетвореността на клиентите.
Frequently Asked Questions
Какво означава съкращението CRM?
Съкращението CRM означава Customer Relationship Management (управление на отношенията с клиенти). По-просто казано, благодарение на CRM компаниите могат да управляват бизнес отношенията, данните и информацията, свързани с тях.
Какви са видовете CRM?
Има няколко вида CRM. Първият е оперативен CRM, който, благодарение на възможностите си, предоставя на отделите за клиентско обслужване, маркетинг и продажби възможността да предоставят по-добро обслужване на настоящите и бъдещите клиенти. Вторият тип е колаборативен CRM, който поддържа взоимовръзките с доставчиците и дистрибуторите. Базира се на споделени данни за клиентите. Друг тип е аналитичният CRM, благодарение на който можете да анализирате данните и да извадите съответните изводи. Интересен тип е стратегическият CRM, който в основата си поставя клиента на първо място чрез използването на негови данни и текущите тенденции. Последният тип е CRM, използван за управление на кампании, благодарение на който можете ефективно да провеждате кампании за продажби и маркетинг.
LiveAgent CRM ли е?
LiveAgent е инструмент, който може да се интегрира със CRM и да подпомага дейностите му. В LiveAgent, можете да съхранявате данните за клиента в полето за информация за контакта.
След като сте разбрали основите на CRM системите, може да разгледате какви са ползите от съхранението на информация за клиента. Това ще ви помогне да подобрите клиентското си обслужване чрез по-добро управление на тикетите и бележките. Ако искате да научите повече за CRM и как той може да подпомогне вашия бизнес, посетете страницата за какво представлява интеграцията на CRM система. Това ще ви даде цялостна представа за възможностите на CRM софтуера.
За да предложитеотлично клиентско обслужване.
Открийте LiveAgent - най-добрият help desk софтуер за клиентско обслужване. 30-дневен безплатен тест, без кредитна карта!
Добре дошли в Академията LiveAgent – единственият ресурс за клиентско обслужване, който някога ще ви трябва. Открийте всичко за комуникацията с клиенти, управление на тикети, клиентска психология и още. Научете как да избегнете лошото обслужване и вдъхновете се от експертни изказвания и стратегии. Посетете ни и подобрете обслужването си днес!
Открийте всички функционалности на LiveAgent, водещ многоканален help desk софтуер, създаден да оптимизира управлението на тикети и клиентските запитвания. Автоматизирайте процесите, предотвратете сблъсъци между служители и подобрете клиентското обслужване с помощта на разнообразни функции като оценяване на служителите, управление на работно време и лесно прикачване на файлове. Разширете възможностите си с LiveAgent!