Какво е GSM?
GSM, или Global System for Mobile Communication (глобална система за мобилна комуникация), е всеобщ стандарт (описващ протоколи) за цифрови мобилни мрежи, използван в безжичната телефония. Използва се в Европа и някои други части на света за дигитализиране, компресиране и предаване на данни.
Предшествениците на тази съвременна мобилна услуга са аналогови. С нарастващата потребителска база обаче, аналоговите системи вече не успяват да се справят с въвеждането на мобилни телефони и мобилни мрежи. Нуждата от създаване на единен европейски стандарт за цифрови мобилни мрежи нараства преди разработката на тази усъвършенствана система за обслужване на мобилни телефони. GSM е търговска марка на GSM Association (GSMA), която обединява мобилните оператори, представлява интересите им и работи заедно с индустрията.
GSM телефонните системи пренасят мобилни данни и гласови услуги. Мрежата предава гласови обаждания и данни на потребителите в честотни ленти 850MHz, 900MHz, 1800MHz и 1900MHz. GSM (2G) използва технологията TDMA (множествен достъп с времеделение на канали) за гласови обаждания и друга комуникация. GSM дигитализира и компресира данните и ги изпраща по канал заедно с други два информационни потока, като всеки има свой собствен времеви интервал.
Разлика между клетъчни мрежи GSM и CDMA
Въпреки че на пръв поглед изглеждат подобни, тези две технологии не са еднакви. CDMA, или множествен достъп с кодово разделяне на каналите, беше въведен в употреба с генерациите 2G и 3G като всеобщ стандартен протокол за мобилна комуникация. По-голямата част от света използва GSM, с изключение на САЩ и някои части на Канада и Япония, които използват CDMA.
Някои от най-значителните разлики между двете включват:
- CDMA използва технологията за трансфер на данни EVDO, докато GSM използва EDGE
- GSM има по-малка склонност да излъчва радиационни вълни по време на предаване на данните
- GSM работи само със SIM, докато CDMA работи с конкретен телефон и не изисква SIM карта
- GSM дава възможност за роуминг в целия свят, докато CDMA не
Ready to build your call center?
LiveAgent's VoIP call center phone system is equipped with numerous advanced features. Try them out today!
Frequently Asked Questions
От какво е съставена GSM мрежата?
Четирите части на GSM мрежата са мобилно устройство със SIM, базова станция и мрежа за достъп, система от превключватели и централна мрежа. Тези части работят заедно, за да създадат GSM телефонната мрежа.
Какви ограничения има GSM?
Въпреки че GSM мрежата се използва най-вече за лични обаждания и друга безжична комуникация, някои от ограниченията ѝ включват нуждата операторите да монтират рипийтъри, за да разширят покритието, електронни смущения, забавяния при голям брой потребители и ограничена скорост на трансфера на данни.
GSM мрежата сигурна ли е?
Стандартизираните стратегии за сигурност на GSM мрежите гарантират, че са сред най-сигурните телекомуникационни системи на пазара. Те запазват конфиденциалността и анонимността на GSM потребителите и така поддържат цялостната сигурност в мрежата.
Ако вече сте се запознали със съдържанието на текущата страница, може би ще ви е полезно да научите повече за свързването на ComTalk с LiveAgent и как тази интеграция може да подобри клиентското ви обслужване. Освен това, разгледайте и най-добрия софтуер за контактен център за 2022, за да откриете как да създадете персонализирани клиентски изживявания.
Ако безопасността на клиентската поддръжка е ваш приоритет, прочетете повече за безопасността на системата за клиентска поддръжка, за да научите как да защитите данните на своите клиенти. За тези, които искат да подобрят взаимодействието с клиентите, поддръжката на чат на живо може да бъде ценен инструмент.
Накрая, ако търсите алтернатива на текущия си Help Desk софтуер, открийте защо LiveAgent е най-добрата алтернатива на Birdeye. За по-добра интеграция на социалните мрежи, разгледайте ползите от интеграцията с Instagram и как тя може да подобри удовлетвореността на клиентите.
Открийте как чат клиентът на LiveAgent подобрява комуникацията и продуктивността с функции като групови разговори, споделяне на файлове и интеграция с други инструменти. Изградете конкурентно предимство с нашия безплатен софтуер и създайте силен бранд. Опитайте безплатно и увеличете ефективността на вашия екип днес!
Терминологичен речник на help desk софтуер
Learn about customer service terminology and jargon inside the LiveAgent glossary and get better every single day.