A hosted call center is a software solution that handles inbound and outbound calling, as well as IVR interactions through a single system. Hosted call center systems are great alternatives to traditional call centers because they’re web-based and cost-efficient. There’s no need to worry about maintaining servers, buying hardware, or installing external software.
Why should you use a hosted call center?
Excellent phone support is the cornerstone of every successful business. Even though traditional call centers are slowly becoming obsolete and replaced by the likes of call center software or hosted call centers, phone support is still in high demand.
In fact, according to the CFI Group, 76% of all consumers prefer phone support over digital means such as emails, online contact forms, and social media. As such, it’s important to cater to the majority of your customers by providing quick, personalized, and knowledgeable phone service.
Най-безпроблемният и икономически изгоден начин за това е като инвестирате в софтуер за локален кол център.
How can you use a hosted call center?
A call center like LiveAgent offers its users tons of modern and professional call center features, including:
- Входящи обаждания
- Изходящи обаждания
- Вътрешни обаждания
- IVR (Интерактивна система за гласови отговори) технология
- Подреждане на обажданията в опашка
- Автоматично обратно обаждане
- Пренасочване на разговорите с потвърждение
- Automatic call routing / automatic call distribution (ACD)
- Видео разговори
- Неограничени записи на разговори
- Множество поддържани устройства за обаждане включително смарт телефони
В допълнение към изброеното много локални кол центрове осигуряват допълнителни функции като:
- Вградена CRM система
- Multichannel ticketing
- Вътрешни/външни бази знания
- Надеждно отчитане, анализ на обажданията и проследяване на времето
- И още много!
The hosted call center is a modern type of technology that does not require any additional third-party app to function. In fact, call center solutions are built to maximize workflow efficiency and cost savings and thus include all the features and benefits of traditional help desk software.
What are the benefits of using hosted call centers?
Improved customer satisfaction
Разполагането с добре организиран софтуер за локален кол център с функции като IVR менюта, автоматично обратно обаждане и прехвърляне на обаждане с потвърждаване, може да подобри клиентската удовлетвореност. Клиентите търсят опции докато обаждането им е задържано в режим на изчакване. Освен това искат да бъдат информирани за това към кого ще бъде пренасочено обаждането им, дори служителят, към когото ще бъдат пренасочени да не е на линия.
Having a comprehensive hosted call center like LiveAgent in your arsenal is the best thing you can do to keep your customers happy call after call.
Faster resolution times
Having a hosted call center that’s equipped with an IVR system can help you improve your resolution times. By empowering your customers to choose which department they need to speak to, you’re eliminating the middle man that usually picks up a phone, listens to what the customer needs, and only then routes the caller to the appropriate department or representative.
Great cost savings
Hosted call centers cost a fraction of the price of a traditional call center. The only thing you need to pay for is your monthly subscription and your VOIP phone number. You pay for real-time usage only. There are no extra per-minute charges or hidden fees.
Освен това не е необходимо да плащате за наем, скъпо оборудване, електричество и още. Кол центърът ви е достъпен от всеки компютър или смартфон с интернет връзка.
Improved customer efficiency
Hosted call centers like LiveAgent are equipped with additional features and integrations that can improve agent efficiency. Because your agents can access all customer info from their call interface, they won’t have to waste any time looking for past conversations, contact details, and more.
Greater flexibility
Hosted call centers give your agents freedom and flexibility. Working from home or remotely is a completely viable option. Your agents will no longer have to sit in the office or in front of the computer. They won’t even have to have a designated device. They can simply forward calls to their personal devices answer calls on the go. Doesn’t that sound great?
How can you set up a hosted call center in LiveAgent?
Локалният кол център в LiveAgent може да бъде настроен за минути.
1. Влезте в профила си в LiveAgent и натиснете Обаждане
2. Натиснете Номера
3. Натиснете върху оранжевия бутон Създаване
4. Select your VOIP provider (the VOIP provider from which you’ve purchased your phone number)
5. Въведете име (за да запомните номера)
6. Изберете отдела, към който да бъдат пренасочвани входящите обаждания към този телефонен номер
7. Въведете префикса за набиране
8. Маркирайте полето за запис на обажданията, ако искате да записвате всички входящи/изходящи обаждания от този телефонен номер
9. Въведете информацията за вход предоставена ви от доставчика на VOIP услуги (име на хост, потребителско име, парола)
10. Натиснете Добави
Ако телефонният номер е успешно добавен и е активен, до него ще има зелена точка.
11. След това натиснете бутона Редактиране и кликнете IVR.
Настройте IVR менюто/приветствените съобщения с помощта на това ръководство IVR (приветствени/офлайн съобщения).
12. След като настроите IVR менюто си, натиснете Конфигурация
13. Натиснете Обаждане
14. Натиснете Настройки
15. Променете настройките според предпочитанията си и натиснете Запази
16. Използвайте това ръководство, за да добавите хардуер и софтуер телефоните към екрана с устройствата
17. Next, forward this guide to your agents so they can set up preferred devices for answering calls
How does it look like/work in practice?
LiveAgent is a call center solutions provider that guarantees a great user experience. Call center software is flexible, scalable, and can be accessed from any computer or phone with internet access. It can be used by multiple users at once and customized to fit your business needs. The system is affordable, easy to use, and has reliable uptime. Check out how it works in the video below.
Frequently Asked Questions
What is a hosted call center?
A hosted call center is a software solution that handles inbound and outbound calling, as well as IVR interactions through a single system.
Why should I use a hosted call center?
Hosted call center systems are great alternatives to traditional call centers because they’re web-based and cost-efficient. There’s no need to worry about maintaining servers, buying hardware, or installing external software.
What features are included in a hosted call center?
Inbound calling, Outbound calling, Internal calls, IVR (Interactive Voice Response) technology, Call queuing, Automatic callbacks, Attended transfers, Automatic call routing / automatic call distribution (ACD), Video calls, Unlimited call recordings.
How can a hosted call center benefit your business?
A hosted call center can improve your customer’s satisfaction, improve response times, improve agent efficiency, reduce overhead costs, and give you and your agents more flexibility.
След като сте научили всичко за локалните кол центрове, може да се интересувате какво е хостван кол център и защо трябва да го използвате. Хостваните кол центрове предлагат подобрено клиентско удовлетворение и по-бързо разрешаване на проблеми. Научете как да настроите хостван кол център в LiveAgent и вижте как работи на практика. Това може да ви донесе значителни икономии и по-голяма гъвкавост в работата.
Терминологичен речник на help desk софтуер
Learn about customer service terminology and jargon inside the LiveAgent glossary and get better every single day.