Какво е Predictive dialer?
Автоматичното набиране тип Predictive dialer е софтуер, който набира телефонни номера от списък с контакти докато засече свързване и насочва обаждането към свободен сътрудник. В процеса системата може автоматично да засича неотговорените повиквания, сигналите заето, гласови пощи, разпаднали се връзки и други проблеми с телефона. Това гарантира максимална заетост на сътрудниците, минимум време за чакаме и повече време на телефона, което повищава продуктивността на служителите.
Системата за предсказуемо набиране използва различни показатели за повикване, специални алгоритми и математически формули, за да прогнозира кога даден агент стане достъпен, за да приеме телефонното обаждане, и след това съответно променя скоростта на набиране. Способността на системата да предвиди кога даден агент може да приеме следващото повикване е това, което отличава предсказуемите дайлери от другите автоматични режими на набиране. По този начин, ако по-голямата част от агентите са ангажирани в разговори, предсказуемото набиране ще коригира обхвата си (забави или дори ще спре), докато агентите стават отново достъпни.
Обажданията за автоматично набиране се използват от около 30 години. Веднъж изобретени, те са били използвани предимно в банковата индустрия, особено за събиране на дългове. Днес софтуерът за предсказуемо набиране може да бъде намерен в центрове за обаждания, поддържащи различни организации в различни индустрии като телемаркетинг, пътувания и туризъм, банкиране и финанси, ипотеки и застраховане и др.
Функционалности на системите тип Predictive dialer
Типичен базиран на облак софтуер за център за обаждания, който включва предсказуем изходящ дайлер би предложил следните основни функции:
- Съотношение на темпото: позволява увеличаване или намаляване на броя на изходящите повиквания на агент за оптимална ефективност на агента.
- CRM дисплей: позволява на агентите да имат лесен достъп до всеки клиентски запис с цялата налична информация, за да обслужват по-добре техните нужди.
- Обаждания, базирани на филтриране: позволява филтриране на номерата въз основа на тяхната часова зона и регионални кодове.
- Откриване на телефонен секретар: определя дали обаждането е прието от действителен човек или телефонен секретар.
- Изхвърляне на съобщения в гласовата поща: позволява изпускане на предварително записани съобщения до клиенти.
- Записване на разговори: позволява записване на разговори и преглед по-късно за за наблюдение и обучение на агенти.
- Наблюдение на обаждания: позволява на мениджърите на кол център да следят броя на изходящите повиквания и да преглеждат качеството им.
- Планиране на обратно повикване и напомняния: позволява планиране на време за обратно повикване и задаване на напомняния.
- Отчети и анализи: позволява генерирането на различни видове отчети, включително отчети в реално време за проследяване на ефективността на агента и идентифициране на области, които се нуждаят от подобрение.
Предимства на автоматичното набиране тип Predictive dialer
- Повече обаждания на час: В сравнение с ръчното набиране, предсказуемото набиране спестява на агентите необходимостта да набират ръчно всеки номер от списъка с контакти. Това означава повишена ефективност на агентите, тъй като те могат да извършват повече разговори за продажби на час.
- Повече време за разговор с агент: Софтуерът за предсказуемо набиране може значително да подобри производителността на изходящия агент чрез увеличаване на време за разговори и намаляване на времето на неактивност. Всъщност предсказуемото набиране може да увеличи използването на агента до 57 минути на час, само с 5% от времето на престой.
- Повече решения/реализации: Увеличеният брой обаждания, които вашият екип по продажбите може да приеме за един час, и повече време, прекарано в ангажиране с клиентите, в крайна сметка означават повече разрешени проблеми и повече потенциални клиенти, превърнати в продажби.
- Намалена цена на обаждане: Максимална ефективност на агента, по-малко време на неактивност, повече реално време за разговори и повече обаждания/разрешения на час естествено води до намалена цена на обаждане, което винаги е било основна грижа за изходящи кол центрове.
Ограничения на автоматичното набиране тип Predictive dialer
Въпреки че автоматичното набиране тип Predictive dialer може да донесе множество ползи, то има и някои големи недостатъци. Най-голямото ограничение идва от същината на автоматичното набиране и това, че служителят не получава никаква предварителна информация кой е от другата страна преди да бъде свързан. Затова, прозвъняването на потенциални клиенти без предварителна подготовка не дава възможност на служителите да проведат ефективен и значим разговор и често има минимално или нулево въздействие върху потенциалния клиенти. Тъй като системите за predictive dialing се фокусират върху количеството, а не качеството, те не са добър избор за бизнеси, които продават продукти с висока стойност и дават висок приоритет на предлагането на персонализирано клиентско изживяване.
Законно ли е автоматичното набиране тип Predictive dialer?
Въпреки че автоматичното набиране е законно, TCPA (Telephone Consumer Protection Act – Законa за защита на потребителите по телефона) не позволяват на търговците и рекламодателите да извършват непоискани обаждания до мобилни телефони без предварителното съгласие на получателя. Това включва както телемаркетинг, така и други обаждания. Освен това, системите за predictive dialing не могат да звънят на номера, влючени в националния регистър с номера, които не желаят да бъдат прозвънявани (National Do Not Call Registry). Контактните центрове, използващи автоматичното набиране тип Predictive dialer, трябва да се съобразяват с тези законови ограничения.
Колко струва автоматично набиране тип Predictive dialer?
Цената на системата за автоматично набиране тип Predictive dialer зависи от това дали ще изберете локална или хостната. Локалната система може да се закупи като част от комплексен пакет за телефонна централа или като самостоятелен продукт и може да струва между $3000 и $300 000. Ако изберете хостнат Predictive dialer, той може да струва на бизнеса ви между $15 и $250 на потребител на месец, в зависимост от размера на контактния център, броя сътрудници, допълнителни услуги и функционалности (например интеграция със CRM система, инструменти за анализ и др.). Някои допълнителни разходи може да включват такси за първоначална настройка, за обаждания на далечни разстояния и допълнителни минути.
Как се настройва Predictive dialer?
За да започнете да използвате предсказуемо набиране, трябва да изберете между локални и хоствани решения за предсказуемо набиране в зависимост от вашите бизнес спецификации. След като сте избрали доставчик на софтуер за предсказуемо набиране въз основа на изискванията на вашия център за обаждания, можете да започнете настройката на предсказуемото набиране. За целта трябва да импортирате списъка с контакти или да интегрирате софтуера с текущата си CRM, ако тази опция е наличен, след това добавете скрипт за повикване, настройте изходяща кампания и я стартирайте. Можете да коригирате конфигурацията на предсказуемото набиране според вашите специфични нужди. Агентите трябва да получат подходящо обучение за това как работи системата, как да я използват и какво се очаква от тях.
Каква е разликата между predictive и progressive dialer?
Какво predictive, така и progressive dialer са сред най-популярните системи за автоматично набиране, използвани от изходящите телефонни централи. В режима на автоматично набиране тип predictive dialer, системата използва статистически алгоритъм, за да предвиди заетостта на служителите и започва множество обаждания едновременно за всеки служител дори преди той да се е освободил. Системите тип Progressive dialer не разчитат на никакъв алгоритъм, тъй като набирането се извършва в реално време. Системата започва само едно обаждане за всеки сътрудник и го прави само когато той е свободен да вземе следващо обаждане. Автоматичното набиране тип predictive dialer понякога може да остави потенциалните клиенти да чакат за свободен оператор, с когото да говорят, докато набирането тип progressive dialer гарантира, че винаги има свободен оператор.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software.
Гледайте видеоклип за предсказуемото набиране
Предсказуемото набиране и софтуерът за помощ на LiveAgent помагат на бизнеса да подобри обслужването на клиентите. Софтуерът за предсказуемо набиране автоматизира процеса на набиране на клиенти, за да спести време и да увеличи ефективността. Той използва алгоритми, управлявани от изкуствен интелект, за да насочва повикванията към правилния агент и да оценява кога трябва да бъде осъществено следващото повикване. Софтуерът за помощ на LiveAgent помага на екипите за обслужване на клиенти да комуникират с клиентите бързо и ефективно. Той предоставя унифициран интерфейс за представителите на обслужването на клиенти за управление на множество канали като имейл, социални медии и чат. Той също така предлага мощни инструменти за отчитане и анализ, които позволяват на бизнеса да измерва и подобрява ефективността на обслужването на клиентите.
Frequently Asked Questions
Какво е автоматично набиране тип Predictive dialer?
Автоматичното набиране тип Predictive dialer е софтуер за набиране в телефонна централа, който автоматизира процеса по набиране на номера за служителите и предвижда кога ще се освободи следващият служител, който ще може да вземе обаждане, на база на различни данни за обажданията и алгоритми. Системата може да засече сигнали заето, разпаднали се връзки и гласови пощи и свързва обаждането със свободния служител само когато вдигне реален човек.
Какви са функционалностите на Predictive dialer?
Някои от основните функционалности на софтуер с автоматично набиране тип Predictive dialer включват интеграция със CRM система и показване на данните на клиента, възможност за регулиране на скоростта на набиране, разпознаване на телефонни секретари и оставяне на съобщения в гласови пощи, обаждания на база на филтри, записване и наблюдение на обажданията, насрочване на следващо обаждане, възможност за създаване на различни отчети и проследяване на показателите на ефективност на сътрудницните, и други.
Какви са предимствата на Predictive dialer?
В сравнение с режим с ръчно набиране, чрез използването на автоматично набиране тип Predictive dialer, контактните центрове за изходящи обаждания могат да постигнат по-висока ефективност и продуктивност на сътрудниците, тъй като те могат да правят повече обаждания на час, повече време на телефона и съотвено по-малко време в бездействие. Това води и до по-ниски оперативни разходи (по-ниска цена на обаждане).
Какви са ограниченията на Predictive dialer?
Едно от основните ограничения на системите за автоматично набиране тип Predictive dialer е невъзможността им да дадат информация на сътрудниците в телефонната централа за човека, с когото ще разговарят, преди да свържат обаждането. Това може да доведе до безлични, еднотипни и неефективни обаждания, изнервяйки потенциалните клиенти.
Законно ли е автоматичното набиране тип Predictive dialer?
Въпреки че автоматичното набиране не е незаконно, TCPA (Telephone Consumer Protection Act - Законa за защита на потребителите по телефона) ограничава търговците и рекламодателите, които използват системи за автоматично набиране (включително тези от тип Predictive dialer) от извършването на непоискани обаждания, например телемаркетинг или обаждания от роботи, до мобилни номера, без предварителното съгласие на получателя.
Колко струва автоматично набиране тип Predictive dialer?
Ако си изберете автоматично набиране тип Predictive dialer, инсталирано на място, системата може да струва между $3000 и $300 000. За хостнат софтуер цената може да варира между $15 и $250 на потребител на месец. Някои доставчици начисляват допълнителни такси за първоначална настройка, за обаждания на далечни разстояния и допълнителни минути.
Как да настроя автоматично набиране тип Predictive dialer?
След като сте избрали доставчика на система за автоматично набиране за контактния си център и сте инсталирали софтуера, трябва да вкарате контактите си в системата или да я интегрирате със CRM системата си, да добавите сценарий за обажданията, да настроите кампанията си за изходящи обаждания и да я стартирате. След това можете да проверите данните за кампанията и при нужда да промените настройките ѝ.
Каква е разликата между автоматично набиране тип Predictive dialer и Progressive dialer
Както можете да предположите от името, Predictive dialer използва предвиждащ алгоритъм, който предполага каква ще е заетостта на сътрудниците и започва множество обаждания за всеки свободен сътрудник дори преди той да е свободен да вземе следващо обаждане. За разлика от автоматичното набиране тип Predictive dialer, това от тип Progressive dialer започва само по едно изходящо обаждане за всеки свободен сътрудник и набира номерата само след като той е свободен да вземе обаждането.
След като сте запознати с концепцията на predictive dialer, може би ще ви бъде интересно да научите повече за това какво е predictive dialer. Тази статия предлага задълбочен поглед върху основните функции и предимства на тази технология.
Разгледайте също въпросите, които често се задават за predictive dialer, за да получите отговори на някои от най-често срещаните въпроси. Това ще ви помогне да разберете по-добре как работи системата и как може да бъде полезна за вашия бизнес.
Открийте как чат клиентът на LiveAgent подобрява комуникацията и продуктивността с функции като групови разговори, споделяне на файлове и интеграция с други инструменти. Изградете конкурентно предимство с нашия безплатен софтуер и създайте силен бранд. Опитайте безплатно и увеличете ефективността на вашия екип днес!
Терминологичен речник на help desk софтуер
Learn about customer service terminology and jargon inside the LiveAgent glossary and get better every single day.