Key takeaways
Pros
- Лесен за разбиране процес по регистрация
- Различни допълнителни услуги, налични с AWS
- Богата база знания и ръководства
- Интерфейс, удобен за потребителите
Cons
- Небходимо е да добавите карта, въпреки че чатботът е безплатен
- Сложна уеб интеграция
- Объркващи, сложни за разбиране цени
Как да започнете да работите с чатбот функционалността Amazon Lex
Услугата Amazon Lex е инструмент на Amazon Web Services (AWS), който улеснява създаването на чатботове и други комуникационни интерфейси, използващи разбиране на естествен език и автоматично разпознаване на говор. Чрез него можете да създадете чатботове, които разбират текстов и гласов вход и отговарят по подходящ начин.
За да започнете процеса по инсталиране на AWS Chatbot, първо трябва да имате създаден профил в AWS. Така че отидох на уебсайта, за да започна процеса по регистрация. Първо трябваше да дам основен имейл адрес и име на профила в AWS.
На този етап, след като кликнете бутона “потвърди имейл адрес”, ще трябва да потвърдите имейла си чрез въвеждането на код, който е бил изпратен на този адрес. Бях приятно изненадан, че получих кода почти веднага. След като бях готов с това, дойде време да настроя основната потребителска парола.
След това бях пренасочен към втората от 5 стъпки в процеса по регистрация. В тази част трябва да въведа повече лични данни като пълното си име, телефонен номер, държава или регион и други.
Освен това трябваше да се съглася с Общите условия и условията в Потребителското споразумение на AWS.
Стъпка номер 3 беше изцяло за предоставяне на платежна информация, което и направих. По принцип не съм голям фен на това да давам данните на картата си на компании, особено когато просто искам да пробвам инструмента. Но предполагам нямаше как да го избегна, така че продължих с процеса по регистрация след като потвърдих данните на картата си.
В стъпка номер 4, трябваше да потвърдя самоличността си чрез предоставянеф на телефонния ми номер за потвърждение чрез гласов разговор или текстово съобщение. Избрах опцията за текстово съобщение и получих SMS почти веднага, което беше облекчение.
И накрая, на последната, 5та стъпка, процесът по регистрация поиска да избера желания план за поддръжка. Общо има 4 типа поддръжка, от които можете да избирате:
- базова поддръжка (безплатна),
- поддръжка за разработчици (от $29 на месец),
- бизнес поддръжка (от $100 на месец),
- поддръжка на ниво корпорация (от $15 000 на месец).
Без да го мисля много, избрах безплатния тип поддръжка и продължих напред към завършване на процеса по регистрация.
Целия процес по регистрация в 5 стъпки ми отне около 15 минути, което беше поносимо. AWS поиска от мен някои данни, които не смятах за необходими, но това беше единственият начин да създам профил. Затова се наложи да се съобразя с изискванията.
Що се отнася до самия процес по регистрация, не беше проблемен, като този на чатбот инструмента IBM Watson Assistant например. Бих казал, че всичко беше просто и ясно, така че със сигурност ще се справите.
Функции и първоначални настройки на чатбот Amazon Lex
След като отделих няколко минути да се запозная с доста привлекателния (но и доста технически) визиален дизайн на софтуера, най-накрая имах възможност да се гмурна във функционалността на чатбота.
Първите ми впечатления за потребителския интерфейс след като се вписах в Конзолата за управление на AWS, бяха по-скоро положителни. Веднага отидох в раздела с услуги, за да намеря чатбот Amazon Lex и започнах да разглеждам функционалността му.
На първо време реших да разгледам някои от свързаните ресурви в лявата част на сайта, а именно разделите документация, блогове и какво ново. Бях положително изненадан от количесвото налична полезна информация.
Блогът например съдържа статии по разнообразни теми, които новите потребители на чатбот като мен могат да намерят за изключително полезни.
Документацията също е много богата на информация, която всеки потребител на Amazon Lex би сметнал за много полезна.
Що се отнася до наличните функции, трябва да призная, че бях доволен да видя ръководства и инструкции за повечето налични функции. По-долу можете да видите пример за функцията “конфигурация на настройките на бот” и текста в “инфо” до нея. Иконата “текст” продължава да показва полезни ръководства вдясно когато кликнете върху нея.
Някои от функциите, които много ми харесаха, беше изтичането на сесия при бездействие, примерни шаблони за ботове и лесно тестване на чатбота за грешки на живо.
И като говорим за грешки, за съжаление се сблъсках с една, която не съм сигурен как мога да поправя. По-конкретно, имах проблем с настройката на множество езици за един чатбот. Сложността на различните опции, между които да избирам, ме накара да се почувствам затрупан с информация, което малко ме подразни. В крайна сметка, успях да прочета наличните ресурси, тъй като нямаше как да говоря с оператор като част от безплатния ми план за поддръжка.
Като цяло, Amazon Lex беше сравнително лесен за употреба, с някои объркващи аспекти, които не бяха голям проблем в цялостното изживяване.
Представяне и полезно действие
Реших да направя оценка на представянето и полезното действие на Amazon Lex по 3 направление: точност, моето удовлетворение като потребител и уменията му да изпълнява задачи успешно. Що се отнася до точността, Amazon Lex успя да разбере и интерпретира широк набор от входящи данни и да отговори по подходящ начин. Това включваше разбиране на контекста, разпознаване на намерението и предоставяне на точна информация. Бих оценил нивото ми на удовлетворение като потребител със 7 от 10 точки. Като цяло беше позитивно, с някои дразнещи аспекти, като проблема с настройката на множество езици. И накрая, Amazon Lex успя да извърши успешно задачите, което беше и крайната цел. Затова съм умерено удовлетворен от чатбота.
Цени на чатбот Amazon Lex
Ценовата структура на Amazon Lex е малко сложна и ми отне време да я разгледам. Беше сложна за разбиране, особено след като прочетох, че инструментът е безплатен.
Не успях да разбера колко бих платил и за какво. Намерих информация обаче, че Amazon Lex е безплатен до 10 000 текстови и 5 000 говорни заявки за срок до 12 месеца.
По-долу ще намерите информация за цените на 3 различни типа услуги
Цени за стрийминг на разговори
Целият вход от клиента се обработва в една заявка към API, което означава, че ботът може да слуша активно и да отговаря проактивно.
Цена: $0.0065 на говорен интервал (15 секунди)
Цена: $0.0020 за 1 текстова заявка
Цени на взаимодействие със заявка и отговор
С този план, всеки потребителски вход се обработка като отделна заявка към API. Така може да бъдете таксувани на база на броя завки, които ботът ви прави към API за говор или текст.
Цена: $0.004 на 1 говорен интервал
Цена: $0.00075 на 1 текстова заявка
Цени за автоматично проектиране на чатбот
Можете да създавате чатботове автоматично като използвате преписи на разговори с помощта на Amazon Lex Automated Chatbot Designer.
Цена: $0.50 на минута
Заключение
Като цяло оставам със смесени чувства за Amazon Lex, но по-скоро положителни. Хареса ми да използвам чатбота и да тествам функциите му, но също така ми се видя много техничен. Освен това, никак не ми хареса, че се наложи да добавям платежна информация. Погледнато от положителната страна, определено ми хареса, че има ръководства и ресурси, поради което ми беше лесно да науча и използвам чатбота. Хареса ми и това, че имаше ясни и интуитивни интерфейси, както и достатъчно поддръжка и документация, която да помогне на потребителите да се ориентират лесно във функциите на чатбота. Ако търсите сравнително лесно, но същевременно стабилно решение, задължително го пробвайте.
Frequently Asked Questions
Как да започна работата си с Amazon Lex?
Можете да достъпите Amazon Lex през Конзолата за управление на AWS, като отворите категория “Artificial Intelligence” (Изкуствен интелект). За да използвате Amazon Lex, трябва да имате профил в Amazon Web Services. Ще трябва да създадете такъв по време на процеса по регистрация ако все още нямате. За повече информация можете да разгледате Ръководството за стартиране на Amazon Lex V2.
Как да създам Amazon Lex ботове за мобилни устройства?
Налични са SDK пакети за iOS и Android устройства, предоставени от Amazon Lex. С помощта на тези SDK пакети можете да разработите ботове за мобилна употреба. Освен това можете да използате Amazon Cognito за идентификация на потребителите.
Кои са най-често срещаните потребителски сценарии за Amazon Lex?
Най-често срещаните потребителски сценарии за Amazon Lex включват информационни ботове, гласово самообслужване и асистенти, ботове за управление на устройства, трансакционни ботове и други.