Key takeaways
Pros
- Безплатен е
- Предлага различни, по-прости и по-сложни функции
- Лесен за употреба
- Може да се интегрира с други инструменти
Cons
- В началото е малко плашещ
- Интерфейсът може да е ограничаващ за потребителите
- Планът Enterprise е скъп
Как да започнете работата си с чатбот функцията на HubSpot
HubSpot е платформа за управление на връзките с клиенти (CRM) и софтуер за маркетинг, продажби и клиентско обслужване. Тя предлага инструменти и функции, които помагат на бизнесите да управляват и анализират взаимодействията с клиенти и данните през целия жизнен цикъл на клиента, с цел подобряване на връзките с клиентите и насърчаване на растежа на бизнеса. Най-интересната функционакност на HubSpot за мен беше, разбира се, чатбота, който тествах за целите на този отвив. Но преди да започнете реално да използвате чатботовете, трябва първо да се регистрирате.
За да го направите, трябва да отидете на уебсайта им и да кликнете върху бутона “Започнете безплатно”. Ще трябва да предоставите някои основни данни, като името и фамилията си, както и имейл адрес. След това ще ви бъдат зададени върпоси от рода на: в кой отрасъл работите, каква е длъжността ви, как се казва компанията, колко е голяма и кой е уебсайтът ѝ.
Целият процес по създаване на профил отнема не повече от 10 минути и е много лесен за навигиране. Единственият недостатък, който забелязах е, че отне малко повече време, отколкото очаквах, да получа линка за потвърждаване на имейл. Но това може и да се дължи на проблем при моя имейл доставчик.
На база на първото ми впечатление, интерфейсът изглеждаше много лесен за навигация. Всичко беше ясно и лесно за следване, което беше много приятно.
Малко бях резервиран към това, че HubSpot иска всички тези данни в началото, докато не разбрах, че са с цел персонализация. Така ще получавам съдържание от HubSpot, което е подходящо за отрасъла и длъжността ми.
Чатбот функции и въвеждане в експоатация на HubSpot
След като приключих с процеса по регистрация, беше време най-накрая да се гмурна във функциите на HubSpot и първоначалните настройки на чатбота.
Визуалният дизайн на инструментите изглеждаше малко объркващ в началото. Както ще видите по-долу, има доста различни подпрозорци, които можете да кликнете, например “Contacts”, “Conversations”, “Marketing”, “Sales”, “Service” (“Контакти”, “Разговори”, “Маркетинг”, “Продажби”, “Услуги”). Въпреки това, в никакъв случай не бих казала, че HubSpot е сложен за употреба, тъй като успях да се ориентирам в интерфейса сравнително лесно.
Бях положително изненадан от различните функции, налични в безплатния план. В сравнение с други инструменти, определено се справя по-добре от други софтуери на подобно ниво. Някои от функциите, които ме изненадаха положително, бяха прозорецът за чат и възможността да настроите наличността на чата си и да управлявате хората в екипа.
Докато разглеждах различните функции, отново бях малко объркан от количеството на настройките. Пак имах нужда от малко време, за да се запозная с всичко.
Нищо не ми се стори особено объркващо, което ме изненада положително. Освен това не се сблъсках с никакви проблеми с чатбота. Вероятно това е благодарение на изключително полезните ръководства за начинаещи. Потребителите като мен получават достъп до много от тях, което е добре. Когато имате нужда от помощ, едно кратно ръководство ще ви насочи, дори и под формата на изскачащ прозорец с насоки и съвети. По-долу ще видите как изглеждат.
Освен това бях много любопитен да разгледам интеграциите на HubSpot. След като отворите приложението Marketplace, ще намерите множество интеграции, между които да избирате, включително такива, които са полезни за неща като продажби и клиентско обслужване. Популярни примери за интеграции с лайв чат включват Intercom, Sakari SMS, Facebook Messenger, Salesmsg SMS и TruConversations.
Представяне и полезно действие
За да тествам представянето и полезното действие на чатбота на HubSpot, го добавих към мой уебсайт и наблюдавах работата му в продължение на няколко седмици. Настроих чатбота да извършва различни задачи, включително да насрочва срещи, да създава запитвания за поддръжка и да помага за отсяването на потенциални клиенти.
Също така тествах как чатботът разбира и отговаря на няколко различни екика. Освен че наблюдавах представянето на чатбота, поисках обратна връзка за него и от колеги, които го използваха.
В резултат от тестовете ми, чатботът предоставяше ценна помощ на потребителите ми и успяваше да се справи с голям обем запитвания. Като цяло бях впечатлен от представянето и нивото на полезност на чатбот продукта на HubSpot.
Цени на чатбот HubSpot
Първото нещо, което ще отбележа е, че HubSpot предлага на абонатите си безплатен план безсрочно. Това са страхотни новини за всички фенове на безплатен софтуер. Освен това, има и платени планове. Надолу ще откриете всички налични планове.
Безплатен ($0/ месец)
На първо място, има безплатен план. Този, както и всички останали, ви предлага място за съхранение на до 15 милиона контакта и лична техническа поддръжка. Сред функциите на този план има и различни имейл шаблони, интеграция с Facebook Messenger и лайв чат функции.
Starter (от $50/ миесец)
Планът Starter включва всичко от безплатния план, но с по-големи лимити. Освен това ви дава опцията да премахнете брандирането на HubSpot от различни места в чатботовете.
Professional (от $500/ месец)
Следващият план е Professional. В него можете да очаквате всичко от план Starter, плюс: управление на екипи и функции за персонализация и разширени опции за поддръжка.
Enterprise (от $1200/ месец)
И последно, но не на последно място, ако имате по-големи нужди и голям екип зад гърба си, може да изберете планът Enterprise. Тази опция ви дава достъп до всичко, което правят предишните планове, както и някои допълнителни. Те включват функции за персонализация, аднинистриране и коучинг.
Заключение
Чатбот инструментът на HubSpot като цяло е надежден за бизнесите, които искат да използват чатботове в разговорите си с клиенти. За бизнесите той предлага възможност да настроят конкретни ключови думи или тригери за чатбота, както и възможност да интегрирате чатбота на уебсайта си или в приложения за обмяна на съобщения.
Въпреки че чатбот инструментът на HubSpot има някои дребни недостатъци, например това, че понякога не разбира правилно запитванията на клиентите или не отговаря точно, инструментът е безплатен. Затова недостатъците се коменсират от предимствата му. За малките и средни бизнеси вероятно това ще е особено привлекателно, защото може да имат по-малки бюджети за приложения за управление на връзките с клиенти.
Frequently Asked Questions
Какво да направя ако линкът за потвърждение на имейл не дойде?
Ако имате проблем с получаването на линка за потвърждение, трябва първо да проверите дали всичко е ок от ваша страна. Винаги проверявайте папката СПАМ преди да потърсите проблема в HubSpot. Възможно е имейл доставчикът ви да е маркирал имейла от HubSpot като спам. Ако използвате Outlook или Office365, проверете фокусираната входяща кутия, както и тези с имейли под “карантина”. След като се уверите, че всичко е наред от ваша страна, трябва да се свържете с екипа за поддръжка чрез специалния формуляр, наличен на уебсайта на HubSpot, за да получите линка.
Как да се науча да използвам чатбот интерфейса на HubSpot?
Ако намирате интерфейса на чатбота на HubSpot за объркващ, не се притеснявайте. HubSpot предлага богат набор от насоки, съвети и трикове, които да ви помогнат да започнете работа с интрумента. На първо място, има много изскачащи прозорци в рамките на приложението, които ви насочват в процеса по създаване на чатботове. Освен това, HubSpot предлага на потребителите си база знания за чатбота си. Всички тази материали би трябвало да направят пътя ви като потребител много по-лесен и по-приятен.
Ами ако не мога да си позволя план Enterprise за чатбота на HubSpot?
Като цяло, чатботът на HubSpot е безплатен с включени някои функции. Ако не можете да си позволите план Enterprise, имате на разположение както безплатни, така и платени планове, от които да избирате вместо него. Ако тези планове също не отговарят на нуждите ви, може да изберете по-достъпен чатбот за бизнеса си – не е задължително да използвате софтуера на HubSpot.