Key takeaways
Pros
- IVR с добро представяне
- Изчерпателен потребителски интерфейс
Cons
- Планирането и създаването на IVR може да са объркващи
- Цените могат да се окажат високи
IVR функцията на Zendesk не е най-лесната за настройка, но не е и най-трудната. Справя се добре без проблеми, но настройката на IVR дървото изисква известно предварително планиране, за да се избегне объркване в процеса на създаване. Zendesk е отличен цялостен софтуер и въпреки че IVR конфигурацията може да бъде подобрена значително, все пак не можете да сбъркате. Силните страни на Zendesk са други и ако сте готови да платите по-високата цена за функциите му, вероятно няма да останете разочаровани.
Как да започнете настройката на IVR функцията на Zendesk
IVR функцията на Zendesk е лесто достъпна, благодарение на добре проектирания и лесен за употреба интерфейс. Можете да получите достъп до интерфейса веднага след като си направите регистрация за безплатен тестов период, която ще ви отнеме само няколко минути. IVR настройката се намира в опцията Talk в администраторския център на Zendesk, който можете да откриете в левия панел на менюто.
Процесът по създаване на ваш IVR не е оптимален, нито пък толкова прост, колкото би могъл да бъде. Няма визуален помощник за планирането, просто избирате IVR опции и действия. Въпреки че самият процес е лесен за изпълнение, нямате добър поглед върху целия IVR. Всяко ниво на IVR дървото е отделен подпрозорец, който не показва къде води по ясен и разбираем начин, в сравнение с някои други IVR софуери. Това може да доведе до известно объркване и проблеми при създаването на по-сложни IVR настройки. Препоръчвам да планирате нивата на IVR-а си визуално предварително.
Всяко IVR ниво ви дава възможност да избирате действия за всеки бутон на клавиатурата на обаждащия се. Няма очевиден лимит за броя нива, които можете да имате, така че при нужда може да планирате и изградите по-сложни IVR-и. Освен това има възможност да изберете поздрав, но когато тествах, сякаш не работеше. Единствената опция беше “без поздрав”. По-късно открих опцията за добавяне на поздрав в друг раздел на Talk настройките. Всяко IVR ниво може да бъде преименувано за по-добро планиране по време на създаването му.
Можете да активирате IVR-а на телефонните си линии в конфигурацията на всяка телефонна линия. Можете лесто да достъпите това меню през конфигурацията Talk в левия панел. Възможно е да направите различни IVR настройки на различни телефонни номера.
Как се представя IVR системата?
Като изключим не особено удобния процес по създаването, IVR системата на Zendesk като цяло се представя доста добре. Не срещнах никакви проблеми, предизвикани от бъгове, по време на тестовете; по време на първите няколко теста обаче създадох неработещ IVR. Задължително планирайте нивата на IVR-а си преди да се опитате да ги създадете – смятам, че това е изключително полезно. Като цяло се представи отлично и всички IVR-и работеха според очакванията ми след правилно планиране.
Цени
Въпреки че Zendesk предлага множество ценови планове, само два от тях дават достъп на потребителите до IVR функциите. IVR е включен в плановете Suite Professional и Suite Enterprise, които са двата най-скъпи плана, предлагани от Zendesk. И двата плана са на базата на абонамент и крайната цена зависи от броя потребителски профили, от които имате нужда.
Suite Professional
Планът Suite започва от $99 на потребител на месец и се фокусира най-вече върху допълнителни функции за телефонна централа и функции, които допълват работата на системата Zendesk.
Suite Enterprise
Планът Suite Enterprise започва от $150 на потребител на месец. Той добавя много функции, които са създадени за нуждите на големи корпорации и за управление на комуникацията.
Заключение
Въпреки че Zendesk е един от най-популярните софтуери за хелп деск, IVR функцията му определено може да бъде подобрена. Работата ѝ е перфектна, там няма никакви проблеми, но настройката и въвеждането в експлоатация могат да са доста объркващи, особено за нови потребители. Вторият голям проблем е цената, тъй като е доста висока в сравнение с други софтуери, които предлагат IVR. Ако търсите софтуер с широк набор функции, който включва IVR, но не е нужно да е перфектен, цената може би е оправдана. В противен случай, препоръчвам да потърсите по-евтини и по-добре проектирани IVR решения.
Frequently Asked Questions
IVR поздравът не се изпълнява
Ако добавите номер, който вече съществува в профила ви като външен номер, IVR поздравът може да не се изпълни поради това. Може вместо него да се изпълни различен поздрав, или пък никакъв поздрав. Препоръчва се да премахнете засегнатия номер от списъка с външни номера.
IVR поздравът се изпълнява няколко пъти
IVR поздравите се изпълняват три пъти по подразбиране ако системата не засече натискане на бутони. Ако поздравът продължи да се повтаря повече от три пъти, трябва да проверите дали поздравът, който се намира в раздела Edit route в активните IVR пътеки не е същият като поздравите в отделните нива на IVR-а. Ако въпреки това продължавате да се сблъсквате с проблеми с поздрава на IVR-а, препоръчваме да се свържете с клиентското обслужване на Zendesk.