Key takeaways
Pros
- Добре балансирано лайв чат решение
- Изключително бързо въвеждане в употреба
- Достатъчно функции в безплатната версия
Cons
- Висока цена за това, което получавате в плановете
- Базови настройки и персонализация
- Брандирането в прозореца за чат не може да се премахне лесно
Как да започнете работата си с лайв чат Chatra
Chatra е софтуер за лайв чат, който се стреми да предложи на собствениците на малки бизнеси и търговците в електронни магазини достъпно лайв чат решение. Можете да започнете да го използвате напълно безплатно благодарение на безплатния план. Предлага и два платени плана, които могат да ви предложат някои интересни функции ако се нуждаете от тях. Нека да разгледаме Chatra и да видим как се представя.
След като завършите регистрацията си, веднага ще бъдете препратени към таблото на Chatra. Това без съмнение е най-бързият процес по регистрация, който някога съм виждал в лайв чат софтуер. Можете да започнете да се запознавате с интерфейса и въпреки че няма начално ръководство, за повечето потребители би трябвало да е доста лесно да се ориентират. Нямате усещане, че е прекалено сложно или претрупано с ненужни бутони и инструменти.
Можете да откриете опциите за лайв чат в левия панел на менюто. Пътвото нещо, което трябва направите, е да интегрирате лайв чата. След като кликнете върху опцията Прозорец за чат, веднага ще видите код за лайв чат, който може да бъде добавен към сайта ви. Ако искате да персонализирате чата, може просто да превъртите надолу на страницата и да го настроите според предпочитанията си. Можете да промените дизайна и цветовете, да персонализирате поздрава и други съобщения, както и да изберете от другите опции.
Chatra поддържа и голямо разнообразие от интеграции с популярни услуги за изграждане на уебсайтове и други услуги, като Google Tag Manager, Shopify, WordPress, Wix, WooCommerce, SquareSpace и т.н. Можете да изберете която и да е от тези опции ако искате да използвате някоя от услугите или просто не искате да се занимавате с кода на уебсайта. Не съм тествал никоя от тези интеграции, но обикновено подобни работят добре и бих очаквал да е така и в Chatra.
Избрах класическата интеграция чрез копиране и поставяне на код на тестовия ми уебсайт. Беше точно така, какво го правя обикновено, и не се сблъсках с никакви проблеми. Почти не съм пипал настройките, за да получа изживяването, предвидено с готовите настройки на Chatra. Всички функции са налични от самото начало. Преди да започнем да тестваме, нека да разгледаме набора функции и да видим какво може да очаквате от Chatra.
Функции и потребителски интерфейс
Интерфейсът на Chatra е добре проектиран и прост по много добър начин. Не се сблъсквате с ненужни функции и можете да започнете да правите направо това, което сте планирали. Това прави първоначалната настройка изключително лесна дори и за напълно нови потребители и може да ви помогне да спестите много време в дългосрочен план. Всички инструменти са налични в лявото лентово меню, така че навигацията е проста и ясна.
Наборът от функции е доста стандартен, но наличността на някои от функциите зависи от плана, който сте избрали. Chatra предлага ботове и фунцкии за атоматизация ако предпочитата да оставите системата да обработва комуникацията. Можете да получите базова и подробна информация за клиентите си, както и да следите посетителите в реално време и да виждате съдържанието на пазарските колички. Стандартните функции за продуктивност на операторите включват известия, бележки, запазени отговори, групови чатове, скрит режим, работно време и групи оператори,
Чат функциите са напълно достатъчни, дори и в безплатния план. Получавате цялостна история на разговорите, преписи на чат, отчет за прочетени съобщения, имена на операторите и индикатори за писане. Често казано, изборът е доста добър за безплатен софтуер. Ако искате да надградите, можете да получите достъп и до чат групи, данни за писане, прехвърляне на файлове, бан на потребители, оценки за чатовете и други. Chatra предлага и разширени възможности за отчети, което винаги е полезно във всеки сценарий.
Представяне на лайв чата и потребителско изживяване
Избрах класическата интеграция на Chatra и мога да кажа, че не се сблъсках с никакви проблеми. Самият тест показва едновременно изживяването на оператора и на потребителя. След като отворих лайв чата, веднага получих автоматичен поздрав. Написах съобщение, изпратих го и чатът ми изпрати ново автоматично съобщение да изчакам търпеливо докато някой (аз) вземе чата. Известието в таблото за оператора пристигна веднага.
Чатът е доста бърз, така че надали ще се сбъскате с проблеми с бавни отговори. Функциите на чата от страната на потребителя са достатъчни – можете да дадете оценка за чата, да използвате емотикони или да изпращате различни файлове. Няма нищо друго на този етап, но това не е задължително нещо лошо. По-малко е повече и дава по-голяма яснота на клиента относно прозореца за чат.
Чат функциите от страна на оператора обаче също не са много по-богати, което е малко разочароващо, но не е повод за притеснение. Аз използвам безплатния план, който предлага само най-важните функции. И все пак те са достатъчни за ефективна комуникация и операторите рядко се нуждаят от нещо повече, за да свършат добре работата си. Наборът от функции е идеален за по-малък бизнес, докато по-големите вероятно ще трябва в даден момент да надградят то платен план.
Като цяло, лайв чатът Chatra е добър. Не е голямата звезда сред лайв чатовете, но е достатъчен и надежден, което е добре. Няма как да сбъркате с него, освен ако не търсите някои допълнителни функции, но дори и безплатният план предлага чудесна функционалност с дребни ограничения, които за повечето бизнеси не биха били проблем в самото начало.
Цени
Chatra предлага безплатен план и още два платени плана, които разполагат с допълнителни функции, които може да се окажат необходими за по-големи екипи или бизнеси. Нека да разгледаме всеки план.
Безплатен
Безплатният план е само за един потребител и е напълно безплатен, без обвързване. Предлага само основното, което е базова информация за посетителите, приложения за десктоп и телефон, история на разговорите, отчет за прочетени съобщения, отчети в Google Analytics и интеграция с популярни инструменти за изграждане на уебсайтове.
Essential
Планът Essential струва $21 на потребител на месец при месечен абонамент или $17 на потребител на месец с годишен абонамент. Получавате всичко от безплатния план, както и подробна информация за посетителите, имейл, Messenger и Instagram като допълнителни канали, списък с посетителите в реално време, бележки за чат, запазени отговори, скрит режим, групови чатове, индикатори за писане и много други.
Pro
Планът Pro струва $29 на потребител на месец с месечен абонамент или $23 на потребител на месец с годишен абонамент. Получавате всичко от предишните два плана, както и достъп до оценки за чат, разширени отчети за чат и сваляне на данни, групи оператори, работно време, допълнителни интеграции и няколко други функции.
Заключение
Chatra е добре представящ се лайв чат софтуер, който предлага добри, стандартни функции. Не очаквайте чудеса или значителни разлики спрямо друг софтуер за лайв чат. Това, което трябва да очаквате, е изкючително бърз процес на първоначална настройка, един от най-лесните за навигирате интерфейси и надеждност. Chatra е добре балансирано решение, което няма да ви разочарова, но цената може да се окаже малко висока за това, което бихте очаквали само за лайв чат.
Frequently Asked Questions
Лайв чатът ми Chatra не работи.
Има няколко възможни причини и решения за този проблем, като всички можете лесно да изпълните сами. На първо място, проверете кода на лайв чата и се уверете, че е добавен правилно на уебсайта ви. Възможно е да липсва някой знак или кодът може да е на грешното място. Второ, не забравяйте да опресните уебсайта си или да премахнете кеша, тъй като може да виждате по-стара версия на сайта си, в която лайв чатът все още не е бил интегриран.
Как да премахна брандирането на Chatra от прозореца си за лайв чат?
Не можете да премахнете брандирането от прозореца за чат ръчно. Трябва да се свържете с поддръжката на Chatra, за да го махнат вместо вас. Брандирането “We run on Chatra” може да бъде премахнато само за потребители, които са се абонирали за годишен план или тези, които са платили за 6-месечен абонамент. Няма друг начин да премахнете брандирането сами.