Key takeaways
Pros
- Интерфейс, удобен за потребителя
- Шаблони с възможност за персонализация
- Надеждно клиентско обслужване
- Наличен е безплатен план
Cons
- Разширените опции за редакция са трудни за разбиране
- Може да имате нужда от помощ с използването на по-сложните функции
Софтуерът за база знания на Freshdesk е отличен избор за всеки тип бизнес. В случай, че никога преди не сте използвали такъв софтуер, не се притеснявайте. Потребителският интерфейс е много интуитивен. Дори и потребители, които не са съвсем на “ти” с технологиите, могат лесно да настроят всичко и да започнат да пишат статии в базата знания за нула време. Бих си позволил да твърдя дори, че могат да изпълнят целия процес без да четат документацията.
Самото създаване на статиите също е много просто. Освен базовите функционалности като редактиране на текст и добавяте на снимки и видеоклипове, Freshdesk предлага и готови шаблони, с които да започнете. Можете да направите и някои базови оптимизации за електронни търсачки директно в софтуера на Freshdesk. С безплатния план можете да го пробвате и да прецените дали това е правилния софтуер, с който да изградите базата знания на компанията си.
Как да започнете работата си с Freshdesk
Създаването на безплатен профил е лесна работа и може да стане за няколко минути. Можете да изберете тази опция или да се регистрирате за безплатната версия на софтуера на Freshdesk.
Важно е да отбележа, че настроих всичко в Chrome, но Freshdesk работи и на Safari, Edge и Firefox.
След като се регистрирате, Freshdesk ви предлага възможност да попълните някои данни за бизнеса си за по-персонализирано изживяване. Можете обаче да пропуснете тази стъпка ако не искате да я изпълнявате веднага.
След потвърждение на имейла, трябва само да настроте профила си и сте готови. Когато се впишете ви посреща табло с цялата необходима информация.
Ако тепърва започвате, можете да прегледате примерни данни, за да видите как ще изглежда таблото ви след като започнете да използвате софтуера. Можете, разбира се, да откажете и вместо това да използвате реални данни.
За да започнете да създавате базата си знания, отидете в лявото меню и кликнете върху Solutions и след това върху Getting started.
Тук можете да редактирате съществуващи папки или да създавате нови. В началото имате две папки, но можете да добавяте още. И сега, най-важната част, можете да започнете да пишете статиите в базата си знания. За да го направите, кликнете бутона New article в горния ляв ъгъл.
Интерфейсът на Freshdesk се справя добре с комбинирането на много неща в един екран без да става претрупано. Софтуерът ви дава възможност да прочетете повече за други по-разширени функции, но ако предпочитате, можете да откажете.
Можете да започнете да пишете статия от нулата или можете да изберете между готовите шаблони като Наръчник, Често задавани въпроси и Ръководства за потребителя. След като сте готови със статията, можете да я публикувате или да я изпратите за редакция.
Потребителско изживяване и функции
Настройката на базата знания на Freshdesk беше изключително лесна. Софтуерът е много достъпен и лесен за навигация. Можете да създадете сложни статии за поддръжка и техническа документация или просто да напишете няколко абзаца с текст с актуалзации и новини.
Нещо, което може да бъде подобрено, са разширените възможности за редакция. Когато отворите редактора за пръв път, можете да прочетете за тях в документацията. Но ако изберете това предложения, ще трябва да разглеждате помощните страници, за да откриете достатъчно информация как да ги настроите.
Freshdesk обаче предлага всичко, от което се нуждаете, за да създавате статии в базата знания. През един удобен интерфейс можете да използвате всички основни възможности за редактиране на текст плюс бутон Quick Insert, който ви позволява да добавяте видеоклипове, изображения, бележки друга информация и т.н.
Нещо, което сметнах за полезно, е базовата оптимизация за електронни търсачки в дясното меню. Ще се погрижи ли цялостно за SEO оптимизацията? Не. Но е добре интегриран инструмент, с който да започнете оптимизацията си за електронни търсачки.
Цени
Freshdesk използва ценови модел с абонамент. Предлагат се три абонаментни пакета. Всеки план включва допълнителни функции, така че можете да преминете към по-висок или по-нисък според нуждите си.
Безплатен
Това е безплатен план с базови функции, включително база знания, запитвания, анализи и отчети, интергация със социални медии, обслужване по имейл 24/7. С този план можете да имате до 10 потребители.
Growth
Можете да закупите този пакет за €15 на потребител на месец при годишно таксуване или за €18 на потребител на месец при месечно таксуване. Този пакен предлага всичко от беплатния план плюс автоматизация, обслужване по телефона 24/5, споразумения за нивото на обслужване, над 1000 приложения в магазин за приложения, персонализиран SSL и други.
Pro
Планът Pro струва €49 на потребител на месец при годишно таксуване и €59 на потребител на месец при месечно таксуване. Този пакет с фокус върху производителността включва всички функции от план Growth плюс средно време за обработка (AHT), персонализирани приложения, лимити за API с възможност за разширяване, оценка за удовлетвореността на клиента (CSAT), клиентско сегментиране, персонализирани роли и отчети, база знания на няколко езика, множество продукти и други.
Enterprise
Най-скъпият план на Freshdesk – Enterprise, е наличен срещу €79 на потребител на месец при годишно таксуване и €95 на потребител на месец при месечно таксуване. В този пакет можете да се възползвате от функциите и функционалностите от предишните планове плюс допълнения като неограничени продукти, тестова среда, одобряване на работните процеси в базата знания, ботове, интеракции в социалните медии с изкуствен интелект, органичения по IP и други.
Заключение
Freshdesk предлага безплатно удобен за потребителя софтуер за база знания, което го прави достъпен дори и за малки бизнеси. Потребителският интерфейс е лесен за навигация и прост за работа. Няма нужда да се притеснявате, че ще се изгубите в блокове код, различни променливи и объркващ език. Freshdesk прави възможно потребители с различно ниво на технически умения да могат да използват ефективно софтуера, за да изградят стабилна база знания, пълна с ръководства, често задавани въпроси и статии. Добавянето на снимки, видеоклипове и други мултимедийни файлове е много просто благодарение на бутона Quick Insert. Единственото дребно неудобство е липсата на разширени възможности за редакция на текст. Ако обаче си поиграете с интерфейса и прочетете част от документацията на Freshdesk, ще можете да намерите с минимум усилия всичко, от което се нуждаете, за да създадете страхотни статии в базата знания за клиентите си.
Frequently Asked Questions
Имам проблеми със създаването на вътрешна база знания
Процесът по писане на статии във вътрешната база знания е същия като за външната. Единствената разлика във стъпките е настройката на видимостта. За да създадете вътрешна база знания, настройте да е видима за служителите. Можете да редактирате видимостта на статията както за нови, така и за съществуващи статии.
Не мога да сваля голямо количество данни
Можете да свалите данни ако имате достъп на администратор на акаунта. Отидете в Admin > Account > Account Details > Export. Регистрираният потребител ще получи линк по имейл за сваляне на Solutions (базата знания) в XML формат, както и данни за акаунта.