Key takeaways
Pros
- Интуитивен и изчистен интерфейс
- Чудесно писане и потребителско изживяване
- Нетипична, но ефективна команда за извикване на функциите
Cons
- Базата знания не е включена в безплатния план
- Цената може да е висока ако не използвате другите приложения
Odoo е отлично софтуерно решение за база знания с интересен подход към форматирането и редакцията на статии. Предлага изчистен интерфейс, който е лесен за навигация и страхотен редактор за статии, който разполага с всички стандартни функции за редакция, достъпни чрез прости клавишни комбинации. Цената също е достъпна, но зависи единствено от броя други налични приложения, които искате да използвате. Прочетете целия отзив и разберете какво прави Odoo отличен избора за нуждите ви, свързани с базата знания.
Как да започнете работата си с Odoo
Odoo е обширен софтуер с отворен код с възможност за персонализация, посветен на различни области на бизнес управлението, включително база знания. Интегрира голям брой приложения, подходящи за продажби, маркетинг, управление на връзките с клиенти, управление на проекти, клиентско обслужване и много други. Odoo включва плъгин за база знания като част от предложенията си, така че нека да го разгледаме и да видим как се представя.
Odoo предлага безплатен тестов период за всеки от плановете си, както и безплатна версия на софтуера си. Безплатната версия поддържа неограничен брой потребители, но позволява употребата само на едно приложение от богатото им портфолио. Можете да започнете да използвате Odoo в рамките на 2 минути. Просто се регистрирайте на уебсайта им и потвърдете имейла си. Трябва обаче да решите кое приложение искате да използвате. Базата знания на Odoo не е налична в началния списък с приложения, така че ще трябва да я добавите към уеб приложението по-късно.
Винаги можете да добавите още приложения към профила си в Odoo, без значение коя функционалност сте избрали първоначално. Изключително бързо е да започнете да използвате функцията за база знания на Odoo. Отне ми по-малко от 5 минути да започна да пиша първата си статия и можете да разгледате примерен документ, който обяснява всички функции на редактора на базата знания. Но преди да се гмурнем по-надълбоко в редактора на базата знания, нека да разгледаме интерфейса.
Потребителският интерфейс на Odoo е минималистичен и ефективен. Не предразполага потребителите да се изгубят и не съм се сбъсквал със сериозно объркване докато го използвах. Въпреки че не използвах други приложения освен хелп деска, управлението на запитвания и базата знания, предполагам, че не би било твърде сложно дори и ако решите да използвате голям брой приложения. Това е така, защото всяко приложение има отделен интерфейс и нямат объркващи споделени менюта на никой от основните екрани.
Потребителско изживяване и функции
И така, нека да разгледаме редактора на базата знания. Тук потребителският интерфейс остава толкова прост и ефективен, колкото и в останалата част от приложението. Няма нищо разсейващо, което да ви отвлече от писането, и редакторът предлага всички стандартни функции, които са ви нужни, за да пишете изчерпателни статии с мултимедия и подходящо форматиране. Интересно е обаче как можете да достъпите цялата тази функционалност. Отговорът е “/”.
Докато пишете в редактора на базата знания, можете просто да натиснете бутона “/”, за да изкарате списък с всички възможни функции. Въпреки че първоначално това не ми се видя най-интуитивния начин за работа, бих казал, че свикнах много бързо и дори смея да твърдя, че в определени ситуации вдигна скоростта ми на писане. Не се налагаше да търся конкретна финкция в лентите с менюта, цялата функционалност можеше да се изкара с просто натискане на бутон и можех да започна да пиша името на функцията, която търся, по всяко време, което също ми помогна да се фокусирам върху писането.
С просто натискане на гореспоменатия бутон, можете да достъпите разнообразни хедъри, водещи символи, да добавите мултимедия или код, колони, настройки за абзац, линкове и бутони, контролни списъци и дори да добавите подписа си. Наборът от фунцкии е доста богат и не му липсва нищо, което е необходимо за всеки добър редактор за статии. Просто е чудесен и лесен за употреба за всеки. Няма много какво да добавя за редактора, мисля, че е приятен за употреба без значение какъв тип потребител сте.
Подреждането на статиите в базата знания на Odoo също е много добро. Въпреки че няма папки или категории, можете да създадете нива на статиите, или “дървета”. По този начин можете да напишете основна статия по всяка тема и да добавите допълнителни статии под нея, създавайки по ефективен начин подробна и структурирана йерархия. Намирането на статии ще е доста лесно, но трябва от самото начало да се погрижите за имената на статиите, за да не създадете объркване когато броят статии в базата знании нарастне значително.
Цени
Odoo предлага два платени плана, както и един безплатен. Можете да вземете само едно приложение от списъка с приложения за безплатния план и няма възможност да изберете безплатна база знания, тъй като тя не е налична като отделно приложение по време на регистрацията за безплатен профил.
One App
Планът One App е безплатен и получавате неограничен брой потребители. Можете обаче да работите само с едно приложение и ако вземете второ приложение, ще се наложи да надградите плана си Ако не го надградите, автоматично ще започнете безплатен тестов период.
Standard
Планът Standard ви дава достъп до всички приложения за $14,89 на потребител на месец. Ще платите по-малко ако изберете годишен абонамент. Приложенията включват всяко едно приложение, което Odoo предлага, включително такива за хелп деск, финанси, човешки ресурси, продуктивност и други.
Custom
Планът Custom ви осигурява допълнителна гъвкавост срещу $22,38 на потребител на месец. Получавате достъп до всички приложения плюс Odoo Studio, възможност за множество фирми, външен API, както и Odoo Online, Odoo.sh и версията за инсталация на място.
Заключение
Базата знания на Odoo е балансирано софтуерно решение с пълен набор от функции, което няма да разочарова никой тип потребител. Без значение дали имате нужда базата знания да е с малко или много статии, функцията за организация е достатъчно добра, за да се справи с тях в повечето ситуации. Нетипичният достъп до функциите с простата команда с наклонена черта (/) първоначално е объркващ, но работи безпроблемно в ежедневното писане. Като цяло, базата знания на Odoo е просто чудесна и е трудно да откриете сериозни негативи в това достъпно решение.
Frequently Asked Questions
Какво е Odoo?
Odoo е обширен набор от приложения за бизнеса в един софтуерен пакет. Можете да избирате приложенията, които искате да използвата, и да покриете всички области на бизнеса си, като продажби, човешки ресурси, маркетинг и много други.
За какво се използва Odoo?
Odoo се използва като бизнес софтуер с разнообразна употреба. Може да се справи с маркетинг и продажби, да ви помогне да управлението на връзките с клиенти и клиентското обслужване, за управление на финансите и фактуриране, плюс много други.
Колко струва Odoo?
Odoo има няколко налични ценови плана и безплатен план. Безплатният план обаче позволява на потребителите да използват само едно приложение. Платените планове започват от $14,89 на потребител на месец и ви осигуряват достъп до всички приложения на Odoo.
Къде се намира базата знания в Odoo?
Можете да намерите базата знания в магазина за приложения на Odoo. Без значение какъв тип приложение изберете при създаватено на профила си, винаги можете да добавите базата знания по-късно. Просто потърсете “Knowledge” в магазина за приложения и я добавете към профила си.