LiveAgent предлага безплатни шаблони за имейли тип "dunning", които са готови за употреба и насочени към професионално клиентско обслужване.
Неуспешните плащания са неприятна действителност за повечето SaaS компании, както и за тези работещи на базата на абонаменти, което води до загубата на около средно 9% от месечните им периодични приходи. За щастие повечето неуспешни плащания са неволни, без клиентът дори да осъзнава случилото се, докато не получи дънинг имейл. И докато това може да бъде разочароващо и неприятно преживяване за екипа и клиентите ви, можете ефикасно да използвате добре написани дънинг имейли, за да избегнете неволния отлив на клиенти и да си възстановите изгубените приходи. В следващите редове ще откриете няколко ключови момента, които е добре да запомните при съставянето и изпращането на дънинг имейли на клиентите ви, както и няколко готови за използване ефективни шаблона на дънинг съобщения съставени въз основа на събития от реалния живот.
Дънинг имейли са вид транзакционни имейли (обикновено серия от имейли) изпращани от SaaS и работещи на базата на абонаменти компании за уведомяване на клиентите за проблеми с плащанията като неуспешно плащане на абонамент, изтекла кредитна карта или пресрочено плащане. Тези имейли обикновено дават актуална информация на клиентите за статуса на акаунтите им и им дават възможност да актуализират информацията си за плащане и да направят плащане, за да продължат да използват продукта или услугата. Дънинг имейлите са ефективен начин за намаляване на отлива на клиенти и за повишаване на задържането.
Дори, ако дънинг имейлите ви са напълно автоматизирани, изпращането им от името на реален човек ги прави по-лични и заслужаващи доверие, което помага имейлите ви да бъдат забелязани. Проучване показва, че използването на име вместо на общ имейл адрес или име на компания, увеличава процентът на отваряне на съобщението до 35%.
Уверете се, изпращате дънниг имейлите си от имейл адрес, на който клиентите ви могат да отговарят, ако срещнат затруднения или искат да ви зададат допълнителни въпроси. Адресите тип ‘Do not reply’ (не отговаряйте) могат само да спомогнат по-голямото разочарование на клиентите, тъй като не сте улеснили обратната им връзка с вас, в случай, че имат нужда от такава.
Вместо просто да информирате клиентите, че плащането им е било неуспешно и да ги помолите да актуализират информацията с данните от кредитната си карта, можете да добавите и лека нотка на спешност. Напомнете им какво точно ще изгубят, ако не предприемат необходимото действие (например, че ще изгубят достъп до акаунта си или съхранените данни, услугата им ще бъде прекъсната и т.н.)
Ясният призив за действие е една от най-важние части на дънинг имейлите. Добавете директен линк, на който клиентите да актуализират информацията си за плащане, без да отварят друг прозорец, да влизат в платформата или да се лутат. Уверете се, че ги информирате колко време им остава до деактивирането на акаунта им, в случай, че не направят плащане.
Въз основа на ценовия ви модел, можете да предложите на клиентите алтернатива на закриването на акаунта им като преминаване към безплатен план докато актуализират информацията си за плащане или предлагане на специална отстъпка, за да продължат да използват услугата ви. Тази алтернатива може да бъде полезна, ако плащането е било неуспешно поради недостиг на средства.
Hi [Name],
As a heads up, the payment information we have on file for your [Product/ Service] subscription (card ending in [4 digits]) is going to expire in a few days. Unfortunately, if we don’t have a valid card, we will have to cancel your subscription.
If you’ve got 30 seconds, would you mind updating your payment information?
Update Now
If you have any questions, simply reply to this email or send us a message on live chat.
Thanks so much!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We’re having trouble processing your recent payment because your credit card expired.
Would you mind updating your card information? It will only take a couple of minutes of your time. Click here to edit your info.
If you need assistance or have any questions, please feel free to reach out to us any time. You can also check out our FAQ page for more information.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Design your own dunning emails
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Hi [Name],
There was an error when we tried to bill your credit card ending in [four digits] for your subscription to [Product/ Service]. Here’s why this may be happening:
A billing error caused by your bank
A change in your billing address
Your credit card has expired
Insufficient funds in your account
Because you are a loyal customer of [Brand], you have seven days to rectify this issue. Please update your billing information to keep your account active. It will only take 1 minute and will allow you to keep using [Product/ Service] at its full potential.
Update Billing Information
Unfortunately, if we still cannot successfully bill your credit card after seven days, your [Product/ Service] account will be suspended. You can reactivate your account at any time by updating your billing information with a valid credit card.
Let us know if you have any questions or need any help.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Hey [Name],
I got a notification that your [Product/ Service] payment failed. How unfortunate! Luckily, this happens to a lot more users than you’d think, so don’t beat yourself up about it.
Usually, it has something to do with:
Your card expiring
Having insufficient funds or maxing out your daily spending limit
Your card is stolen, lost, or was eaten by your dog
Update My Billing Info
Please check what’s up and get it fixed so we can get back to growing your business by [benefits your product/ service provides].
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
[Name] here from [Brand].
I’m reaching out about your account as billing for your [Product/ Service] subscription was unsuccessful. It seems that the credit card we have on file expired. But no worries, I’m here to assist!
We have two options:
1. Update your credit card information inside your [Product/ Service]] account. You can use this quick link to update your credit card information: [payment link]. Once done, let me know so I can ensure your subscription has been updated successfully.
2. Give me a call at [phone number], and we can process your payment over the phone.
Let me know what else we can help with. Super happy that you’re part of the [Brand] community.
Thanks, and I look forward to connecting!
[YOUR SIGNATURE]
Hey [Name],
Just a friendly heads up that your [Product/ Service] subscription has been officially paused until you update your payment details with us.
If you don’t …
Your subscription will remain paused.
You’ll lose access to your premium features like [feature 1, feature 2, etc.]
[…] won’t be able to continue.
However, you can avoid all that by taking 30 seconds to update your details: billing link.
Reply here or hop onto live chat if you have any questions or need any help.
And as always, thanks so much for using [Product/ Service]. We love what we do, and people like you make that all possible.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
It looks like your subscription payment for [Product/ Service] didn’t go through. Please update your billing information, and we’ll give it another try.
UPDATE MY BILLING
Let us know if there’s anything we can do to help.
Thanks!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We just tried to process your subscription payment again, but unfortunately, it didn’t go through. To keep your [Product/ Service] subscription active, please update your information in your billing settings here:
UPDATE MY BILLING
This is the second time that your payment failed. We’ll automatically try again in a few days. Let us know if you have any questions.
Thanks!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We just tried to process your [Product/ Service] subscription payment for the third time, but unfortunately, it failed once again. You can update your information in your billing settings:
UPDATE MY BILLING
We’ll automatically try again next week. If the next charge fails again, your account will be canceled automatically. 🙁
Let us know if you have any questions or need any help.
Thanks!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We will cancel your subscription to [Product/ Service] soon because we could not process a payment after several attempts to contact you.
If you receive this email, please update your payment information, and we’ll be happy to keep your account active.
UPDATE MY BILLING
Let us know if there is anything we can do to help.
Thanks!
[YOUR SIGNATURE]
Many business owners feel uncomfortable when they have to send out dunning emails to their customers. However, since most failed payments typically happen by accident (e.g., due to credit card expiry), dunning emails can genuinely be efficient in helping businesses recover failed payments and reduce involuntary churn.
As transactional emails can often get overlooked, sending a single dunning email is one of the biggest mistakes you can make. If you want to recover more revenue from failed payments, consider sending out a series of emails instead of a single message. It’s recommended to send at least three follow-up emails for a month, each with a slightly different text.
Since technologies like credit card retries have come into use, many failed payments can be automatically handled without your team ever needing to bother your customers with pre-dunning messages. In that case, pre-dunning emails are not only providing zero-value but can also be irritating for your customers and, therefore, should be avoided.
Безплатни имейл шаблони за дайджести от LiveAgent ще ви помогнат да изградите информираност и доверие у клиентите си. Открийте как да създадете балансирани имейли с графика и текст, които да поддържат ангажираността и лоялността на вашите абонати. Изберете подходящия шаблон и започнете безплатно още днес!
Шаблони за маркетингови имейли
Открийте мощта на имейл маркетинга с LiveAgent! Разгледайте нашите шаблони за маркетингови имейли, които ще ви помогнат да ангажирате клиентите си и да увеличите конверсиите. Вижте защо имейл маркетингът е от съществено значение за вашия бизнес и как да създадете перфектните кампании. Посетете страницата ни за повече информация и вдъхновение!
Открийте ефективни шаблони за имейл бюлетини с LiveAgent, които да подобрят вашата маркетингова стратегия. Научете важността на персонализацията, оптимизацията за мобилни устройства и законовите изисквания. Създайте ангажиращи бюлетини, които ще поддържат интереса на вашите абонати. Посетете ни и започнете вашата успешна кампания!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team