Шаблони за отговор на заявки за функции в SaaS бизнеса: учтиви откази, алтернативи и положителни отговори. Готови шаблони за отрицателни и отложени заявки, които оставят добро впечатление у клиентите.
Ако се занимавате с SaaS бизнес, има вероятност да получавате заявки за функции от клиенти през цялото време. Заявките за функции са съобщения, които клиентите изпращат, за да попитат за функция, която не е включена във Вашия продукт или услуга. Получаването на заявки за функции не трябва да се разглежда като отрицателна обратна връзка. Всъщност това означава, че клиентите Ви ги е грижа достатъчно, за да споделят своите идеи за това как смятат, че можете да подобрите своя продукт или услуга .
Много от тези заявки обаче няма да отговарят на визията на Вашата компания или пък ще са излишни за повечето от другите клиенти. Независимо дали ще внедрите заявената функция, все пак трябва да отговорите на клиентите по професионален начин и да се уверите, че съобщението ви оставя положително впечатление. Ето някои от най-добрите начини да отговорите на заявките за функции на клиентите, включително тези, които не се вписват във Вашата стратегия за продукта или може да са възможни, но няма да бъдат приложени в близко бъдеще.
Управлението на заявки за функции може да бъде предизвикателство. Въпреки че няма перфектен начин да се отговори на всички заявки за функции на клиента, тъй като до голяма степен зависи от контекста, ето 7 шаблона за отговор , които могат да Ви помогнат да изготвите Вашите собствени отговори по ефективен начин, като същевременно гарантирате, че клиентите ви остават доволни, дори ако се налага да отхвърлите тяхната заявка.
Имейл шаблон №1
Hi [Name],
Thank you for contacting us. You’re asking a great question. I can definitely see how this feature could be beneficial, but unfortunately, it’s not something that we can offer right now.
Could you please explain what you were hoping to achieve with this feature (in the event that [Product] did support that feature)? If you do let me know, I can possibly recommend a workaround or alternative solution.
I’m sorry that we can’t offer you this exact feature, but please tell me if there’s anything else that I can help with.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Имейл шаблон №2
Hi [Name],
Thank you so much for emailing me about this. Right now, we do not have this feature available. I can certainly understand how that might be frustrating for you, especially given the scenario you described.
That being said, we aren’t planning on building this into our feature set at this point in time since it doesn’t fit into our current product roadmap. I’m going to pass along your thoughts and needs to our product development team, and I will let you know if this becomes something that we might build in the future.
Thanks again for contacting me. Please don’t hesitate to reach out if you have any other ideas.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Имейл шаблон №3
Hi [Name],
Thank you for taking the time to contact us. There’s no way to do that at the moment, but the good news is that we have already started working on that feature, and it will be available in one of our upcoming releases.
I’m going to make sure that we reach out to you as soon as this feature goes live. Is this the best email to send that notification to?
In the meantime, I recommend [alternative solution]. If you have any other questions or feedback – please don’t hesitate to let us know.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Имейл шаблон №4
Hi [Name],
Thanks so much for reaching out about this and sharing your perspective. While we currently don’t offer this feature, we are planning on offering something similar to it in the near future. I can’t give you the exact timeline of when it will be ready, but I can tell you that it’s already in the works and we’ll have it released within the next few months.
I just added you to the follow-up list, so as soon as we do have news regarding this feature, we’ll be sure to reach out. Feel free to let us know if you have any other questions or feedback.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Имейл шаблон №5
Hi [Name],
Thank you so much for reaching out – that is a great suggestion and I appreciate you explaining how it would help you out. We have had other customers asking about this feature as well. While we’re actively looking into the possibility of developing it – it isn’t on our product roadmap for the next few months.
That said, I have added you to the follow-up list, so you can be sure you’ll be the first to know if and when anything changes on the status of this feature.
Though we can’t offer exactly what you’re after, I do have a suggestion that might get you most of what you need: [different features with a similar functionality].
Please, let me know if you have other questions, concerns, or feedback.
Have a great day,
[YOUR SIGNATURE]
Имейл шаблон №6
Hi [Name],
Thank you for using [Product/ Service] and moreover, for caring enough to send us your suggestion. We genuinely appreciate it.
There is no way to do what you’re asking for at the moment, unfortunately. While we don’t have plans to build anything like that in the nearest future, I can definitely understand why this would be a handy feature for you and other users.
I’m going to pass along your request to our product development team so that they can consider this moving forward and weigh it against our current product roadmap. In the meantime, I’ll be sure to reach out to you if anything changes about this or we start to work on it.
Thanks again for writing in and I’m sorry that I didn’t have better immediate news for you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Имейл шаблон №7
Hi [Name],
Thank you for writing in and sharing your specific case. I understand how frustrating it must be to lose a feature that you’ve come to rely on, however, it’s not something we plan to replace. Let me give you a bit more context on why we made that change and how it will hopefully benefit you and other customers in the long run.
In short, it was a complex feature to maintain. It wasn’t being used by the majority of our customers, which meant we were spending a lot of development time and resources on something that wasn’t making our product better for most people.
That being said, by deciding to drop it, we’ve been able to allocate those resources into building [features X and Y], that have been long-awaited by many users – and you’ll see them rolling out much sooner than we originally planned.
I realize that it doesn’t solve your immediate issue, though. Some of our customers have found that [alternative feature] is a good substitute for that functionality. I hope that helps to some extent.
Thanks once again for taking the time to reach out. If you have any other questions, feedback, or concerns, please let me know.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Ако потребителите открият някакви грешки или изискват подобрения от даден продукт, те могат да уведомят производителя, като подадат заявка за функция.
Отговорете на всички клиенти, които подават заявка за функция, като попитате дали могат да опишат характеристиката / грешката по-подробно. Ако заявката е конкретна и смислена, можете да я добавите към Вашата стратегия за развитие.
Можете да получите заявки за функции като тикети в софтуера. В LiveAgent можете да ги приоритизирате и да определите краен срок за решаването им.
Save our templates as canned messages and reply to feature requests with one click.
Test our canned messages with a free 14-day trial today. No credit card required.
Шаблони за имейл съобщения за искане за възстановяване на сума
Открийте ефективни имейл шаблони за искания за възстановяване на сума, които ще ви помогнат да отговорите бързо и учтиво на клиентите си. Подобрете лоялността на клиентите и избегнете ненужните възстановявания с нашите съвети и готови решения. Посетете страницата ни за повече информация!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team