Шаблоните за имейли за отстъпка са ефективен инструмент за привличане на нови клиенти и увеличаване на лоялността. Важно е да се обмислят рисковете, стойността и целевата аудитория преди използване.
Добре изпълнение кампании с отстъпки привличат нови клиенти, повишават лоялността на съществуващите клиенти и увеличават печалбите на бизнеса. Почти няма бизнес, без значение дали е в сектора на продажбите между бизнеси или на крайни потребители, който да не предлага отстъпки от цените на продуктите или услугите си от време на време. Повечето бизнеси предлагат отстъпки, защото могат да им помогнат едновременно да продадат стока, която не е в сезон, да повишат печалбите и да повишат удовлетворение на клиентите.
Понякога обаче няма налични отстъпки и тогава нещата може да се усложнят. Преговорите за отстъпки са предизвикателство както за клиентите, които са поискали отстъпка, така и за екипите за продажби/клиентско обслужване, които трябва да покрият очакванията на клиентите си без да сринат печалбите на компанията.
В тази статия ще обсъдим:
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates.
На базата на това в коя фаза е бизнесът ви, броя на клиентите, които имате, какви типове продукти предлагате и ценовата ви стратегия – отстъпките могат да донесат огромна възвръщаемост на инвестициите или точно обратното, да създадат загуби, които в крайна сметка да се отразят негативно на финансовите ви резултати. Ето някои от най-важните неща, които трябва да имате предвид, преди да предложите оферти за намаления.
Колкото и привлекателно да изглежда да предложите 50% отстъпка на определени артикули, трябва да се уверите, че винаги имате печеливш марж, защото иначе може да се окаже, че губите пари със стратегията си за отстъпки. Направете си сметките преди да стартирате каквато и да е кампания с отстъпки, за да разберете какво можете спокойно да си позволите да предложите на клиентите като същевременно имате печалба на всяка продажба.
Предлагането на отстъпки може да е сигурен начин за привличане на нови клиенти, но може също така да повлияе върху средните ви разходи за привличане на клиенти. За да извлечете максимума от кампаниите си с отстъпки, се уверете, че превръшате новите клиенти в лоялни купувачи като изградите взаимоотношения с тях. Това ще повиши доживотната им стойност и ще оправдае по-високата цена за привличането им.
Преди да започнете каквато и да е кампания за продажби с надеждата за привличане на нови клиенти, обмислете дали отстъпките ще привлекат типа клиенти, които наистина искате. Помнете, че големите отстъпки е възможно да привлекат клиенти, търсещи най-добрите оферти, които няма да се превърнат в дългосрочни клиенти в бъдеще.
Въпреки че отстъпките могат да бъдат ефективен начин за генерирате на бързи приходи, внимателно обмислете рисковете и потенциално пагубните клопки. Клиентите може бързо да свикнат с намалените цени и много от тях няма да останат когато цените се върнат към нормалните нива или се повишат. Освен това, намаленията може да отразяват липсата ви на увереност в бранда ви и да създадат по-ниска възприемана стойност на продуктите ви.
Предлагането на отстъпки на всички може да е огромен риск за общия ви марж на печалбите. Обмислете дали да предложите намаления на конкретни групи клиенти вместо това (например ученици, здравни работници, военни и т.н.). По този начин можете да използвате намаленията и да увеличите клиентската си база без да навредите на печалбата си или да увредите имиджа на компанията.
Въпреки че маркетинговите ви усилия целят да убедят потенциалните и настоящите ви клиенти, че продуктът ви е полезен и ще подобри живота им – намаленията често могат да подринат стойността на продукта. Ето защо трябва да помислите как ще демонстрирате стойността на продукта си и ще задържите клиентите си след като намалението приключи.
“Apple е бранд, построен върху новостите и усещането на спешност и затова продуктите им никога не са на разпродажба, можете да получите отстъпка ако замените или върнете стар телефон, което поддържа лоялността на клиентите им.”
Erin Sykes, a retail and sales strategist
Както името предполага, имейлът за отстъпка се използва, за да информирате клиентите си за специални отстъпки. Може да е обща отстъпка от всички продукти в магазина ви, както и ваучер или код за намаление, който може да се използва при завършване на поръчката. Предлагането на отстъпки е честа практика, използвана от всички бизнеси, защото носи реални резултати. Ето няколко статистики, които подкрепят това твърдение:
Интересното е, че има невропсихологични проучвания, които доказват, че ваучерите правят клиентите по-щастливи. Проучване на университета Claremont Graduate University показва, че получаването на ваучер за 10% намаление може да повиши нивата на окситоцина с до 38% и участниците, които са получили ваучери, са били 11% по-щастливи и са се чувствали по-спокойни.
И така, как можете да въведете кодовете за намаление в маркетинговата си стратегия? Най-лесният начин е чрез имейл кампании.
Да започнете от нулата може да е обезсърчително и плашещо. За да ви помогнем, направихте списък със съвети, които да имате предвид когато пишете имейлите си с оферти за отстъпки. Ако все още не ви се пише ваш собствен имейл, превъртете надолу и копирайте готовите ни имейл шаблоли за имейли с отстъпки.
Изберете правилния момент: Уверете се, че сте последователни с тона на всички имейли. Ако всичките ви имейли са с официален тон, клиентите ви може да се изненадат (или направо обидят!) когато изведнъж получат по-фамилиарно съобщение.
Бъдете кратки: Бързо стигнете до основното си послание. Клиентите ви могат да си задържат вниманието за кратък педиод от време и времето им е ценно. Ефективният имейл трябва да е лесен за бързо преглеждане и лесно да се намира основната информация (офертата/кода за отстъпка).
Фокусирайте се върху стойността: Останете фокусирани върху стойността, която предлагате на потребителя – която е кодът за отстъпка.
Използвайте усещането за спешност: Включете крайна дата на офертата си. Това ще предизвика усещане за спешност и ще насърчи клиентите ви да действат бързо.
Идеи за теми на имейла:
Thank you for being joining our subscription list! We’re thrilled to offer you a special discount on our [products]. Please use the code below at the checkout to activate your X% discount:
[code]
The discount offer is valid until [date].
Have a great day,
[name of the company/employee]
Идеи за теми на имейла:
We’re so happy to have you on board! As a thank you, we’ve got a special X% discount just for you. Use [code].
The offer is valid until [date]. Hope you’ll enjoy it!
Best,
[name of the employee/company]
Идеи за теми на имейла:
It’s a great time for shopping!
[time frame: e.g., Today only, Until July 24th], all items in the store are X% off!
Don’t hesitate – the best deals are selling out fast!
Just use the discount code below at checkout:
[code]
Happy shopping,
[company name]
Идеи за теми на имейла:
Now you can get [product name] for X% off! Simply use the code below to get X% off your plan:
[code]
Please let me know if you need any assistance. Hope you like the deal!
Best,
[employee name, company]
Идеи за теми на имейла:
We’ve got good news for you: a special discount code for our [products/services]! Please find it below:
[code]
The code is valid until [date]. You can use it at the checkout!
Hope you enjoy it,
[employee name, company]
Идеи за теми на имейла:
Welcome to the [company name] newsletter!
To get started, we’ve got a little gift for you – a special discount code for our [products/services]:
[code]
Feel free to use it at the checkout. Hope you enjoy it!
Talk to you soon,
[company name] team
Идеи за теми на имейла:
Have you heard of our limited-time offer yet? Only until [date], you can get X% off all [products/services]!
Don’t hesitate, as the best deals are selling out fast. Remember to use this discount code at the checkout:
[code]
Enjoy!
[company name] Team
Може да има множество причини, поради които може да имате нужда или да искате да получите по-ниска цена от предложената. Освен това, всички обичат да спестят от разходите и приятното усещане от преговорите по пътя към добрата сделка. В повечето случаи можете да поискате специална цена за почти всичко и да я получите ако знаете как и кога да попитате. Нека разгледаме няколко съвета, които могат да ви помогнат за получите отстъпка от продавачи или доставчици на услуги.
Проучете:Малко онлайн проучване е винаги полезно преди да започнете да се пазарите. Ще ви даде по-добра идея какво искате, какво предлагат в момента конкурентите, кое би било разумна цена и какво можете да използвате, за да убедите продавача да ви даде отстъпка в цената.
Знайте как да попитате: Помнете, че има конкретни моменти – например в края на деня, края на месеца, края на финансовата година или след празниците – когато имате по-голям шанс да получите намаление, тъй като продавачите искат да сключат още една сделка в последния момент, за да постигнат целите си за продажби.
Задайте правилните въпроси:Когато преговаряте за отстъпки, определени фрази и въпроси могат да ви помогнат да постигнете желания резултат. Някои добри примери са: “Бюджетът ми е Х” и “Ще ви дам Х ако сключим сделката сега” или “Това ли е най-доброто, което можете да ми предложите?”
Говорете с правилния човек: Няма смисъл да се опитвате да преговаряте с някого, който просто не може да оторизира отстъпка. Ако разберете, че човека, с когото говорите, не може да ви даде отстъпка, се свържете с човек, който има властта да ви даде отстъпка, например мениджър.
Дайте им добра причина: ова работи особено добре когато става въпрос за продажби между компании или SaaS бизнеси. Вместо просто да настоявате за отстъпка, можете да предложите нещо по-ценно, като например да напишете отзив, да дадете препоръка или да се съгласите да бъде използван бизнеса ви като казус за изследване.
Възползвайте се от отстъпки за ранно плащане: В много отрасли предлагането на отстъпки за ранно плащане е стандартна практика. На доставчиците може да бъде платено по-рано, което ускорява паричните потоци и намалява риска от късно плащане или неплащане. Ето защо да предложите да платите по-рано е чудесен начин да получите отстъпка.
Споменете по-ниската цена на конкурент: Не се притеснявайте да посочите по-ниската цена на конкурент. Много компании всъщност са склонни да предложат отстъпка ако успеете да докажете, че конкурентите им предлагат по-ниски цени. Малко проучване предварително ще ви каже дали цените на продавача са разумни.
Помислете за екстрите: Ако не можете да получите желаната отстъпка, помислете какви екстри би могъл да ви предложи продавачът сравнително безболезнено – безплатна доставка, безплатен монтаж, безплатно надграждане и т.н. Много често бизнесите са готови да предложат тези придобивки, защото те са по-евтини от намаляването на цената, но пак правят клиента щастлив.
Бъдете учтиви: Опитайте се да бъдете учтиви, уважителни и положителни по време на преговорите. Никой не иска да обслужва груб и нахален човек, но повечето продавачи ще искат да съдейтсват на приятен, приятелски настроен човек по възможно най-добрия начин.
Бъдете готови да се откажете: Не се страхувайте просто да си заминете ако не получавате цената, която искате. Тъй като обикновено е по-скъпо да привлекат нови клиенти, компаниите са готови да направят допълнително усилие, за да задържат съществуващите клиенти, особено ако усетят, че са на път да отидат на друго място.
Предлагаме услуга по прехвърляне на данните от повечето популярни help desk приложения.
Що се отнася до искане на отстъпка от бизнес от страна на потенциален или пък лоялен клиент, има вде важни неща, които да запомните: използвайте учив, позитивен и професионален тон и давайте добри обяснения защо не можете да си позволите предложената цена (или защо смятате, че ако фирмата приеме предложената от вас намалена цена, това ще е от полза и за двете страни). Ето няколко примера за шаблони за имейли с искане на отстъпка, които можете да използвате:
Без значение какви продукти или услуги предлагате, вероятно ще се сблъскате с потенциални или съществуващи клиенти, които искат отстъпка, която не сте планирали да дадете. Ако обаче просто се съгласите да дадете отстъпка, демонстрирате, че продукта/услугата ви не си заслужават цената, която предлагате обичайно и започва отношенията ви с клиента неподходящо. Ето няколко съвета как ефективно да преговаряте за поисканата отстъпка, за да стигнете до ситуация, от която всички печелят, и да отговорите по професионален начин:
Ready to put your discount templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Използвайте следните шаблони като насока какво да отговорите когато клиент иска отстъпка.
Ready to take your customer support to the next level?
With LiveAgent's discount email templates, you can offer your customers exclusive deals and promotions to get the best possible price.
Обикновено компаниите информират потенциалните си клиенти за размера на отстъпката в проценти или представят цената преди и след. Можете също така да включите линк към ценовата си листа и да предоставите цялата информация там. Инвестирайте малко време в А/Б тестване като изпратите два различни имейла на една и съща група клиенти и наблюдавайте кой носи по-добри резултати.
Имейлите с продложение за отстъпка целят да привлекат внимание и да убедят получателя да предприеме конкретно действие. Ето защо изпращането на добре оформен, визуално привлекателен имейл вероятно ще донесе по-добри резултати от съобщение с обикновен текст. Ако потърсите в Google “имейл за отстъпка”, ще намерите много примери, всички от които са цветни и ярки с големи намаления. Най-добре е да следвате този път.
Зависи от цялостната ви стратегия. Може или да изпратите офертата си до всичките си клиенти, или да я адресирате до конкретна група, като например клиенти, които скоро не са взаимодействали с компанията. Ако изберете втория вариант, се уверете, че контактите, които не са включени в офертата, няма да разберат за нея.
Шаблони за страница с често задавани въпроси (FAQ)
Работите върху базата си знания и не знаете от къде да започнете? Използвайте готовите ни шаблони за често задавани въпроси (FAQ) относно плащания, общи върпоси и много други!
Шаблони за информационни имейли
Шаблони за информационни имейли за ефективна комуникация с клиенти. Готови текстове и съвети за персонализиране. Опитайте безплатно!
Открийте ефективни шаблони за имейл бюлетини с LiveAgent, които да подобрят вашата маркетингова стратегия. Научете важността на персонализацията, оптимизацията за мобилни устройства и законовите изисквания. Създайте ангажиращи бюлетини, които ще поддържат интереса на вашите абонати. Посетете ни и започнете вашата успешна кампания!
Шаблони за маркетингови имейли
Открийте мощта на имейл маркетинга с LiveAgent! Разгледайте нашите шаблони за маркетингови имейли, които ще ви помогнат да ангажирате клиентите си и да увеличите конверсиите. Вижте защо имейл маркетингът е от съществено значение за вашия бизнес и как да създадете перфектните кампании. Посетете страницата ни за повече информация и вдъхновение!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team