Шаблоните за последващи имейли за продажби от LiveAgent подобряват комуникацията с клиенти и увеличават шансовете за сделки. Научете как да ги използвате ефективно, избягвайки чести грешки.
Да забравят да изпратят последващи имейли е една от най-критичните грешки, които специалистите по продажби и маркетинг допускат при свързваето с потенциални клиенти. Твърде често те се фокусират само върху първоначалното рекламно съобщение и изцяло пренебрегват допълнителните имейли. Забележителните 70% от имейлите за продажби не са следвани от втори имейл, въпреки че цели 80% от сделките изискват поне пет последващи имейла преди да бъдат сключени.
Повторното свързване с потенциалните клиенти в крайна сметка помага на бизнеса ви да повиши процентите на отговорите и да осъществи повече продажби. Всъщност, последвашите имейли обикновено получават по-висок процент отговор от първоначалния имейл. Проучване на Iko System показва 18% отговори на първия имейл, 14% на втория, 13% на четвъртия и зашеметяващите 27% на шестия. С правилните шаблони за последващи имейли под ръка, екипите ви за маркетинг и продажби могат да гарантират по-добра последователност в комуникацията с потенциални клиенти и да повишат продажбите в дългосрочен план.
Въпреки че няма универсална формула за най-добрият брой и честота на последващите имейли, които трябва да изпратите (тъй като много зависи от типа интеракции, които вече сте имали с потенциалния клиент), според проучванията 2 или 3 последващи имейла са оптималният брой. В общия случай се препоръчва да изчакате поне два дни преди да изпратите първия си последващ имейл.
Статистически, ако не получите отговор на първия си имейл, имате 21% шанс да получите отговор на втория и 25% шанс получателят да ви отговори след две последващи съобщения. Може също така да са нужни 5 или повече последващи имейла, за да получите отговор от потенциален клиент.
Персонализацията е ключвова що се отнася до имейл маркетинга, тъй като може да помогне на последващия ви имейл да изпъкне. Проучванията показват, че имейли с персонализирана тема имат 26% по-голям шанс да бъдат отворени от тези без и че приходите са 5,7 пъти по-високи ако имейлът има персонализация.
Да решите как да се свържете отново с потенциалните клиенти, които не са отговорили на първия ви имейл, може да е сложно, тъй като трябва да намерите баланса между това да предложите допълнителна стойност и да сте досадни. По-долу ще намерите 10 основни шаблона за последващи имейла за продажби за различни случаи, които можете да използвате като отправна точка, за да създадете собствени.
Включихме и шаблон за имейл за прекъсване, в случай че не получите отговор от клиент известно време.
I’ve noticed that you have read my last email and visited our website. I hope this isn’t an overstep, but I just wanted to make sure you found what you were looking for, and wanted to see if you had any questions.
As I stated in my previous email, I believe [Product] can help [their Company] to [your value proposition].
Please let me know when is a good time for you, so I can hop on a call and walk you through how companies like [customer 1] and [customer 2] have benefited from our tool.
If you are not the right person to discuss this with, who would you recommend I talk to?
I look forward to hearing back from you.
[YOUR SIGNATURE]
I know I’ve already shared some information about [product or service] with you a while ago, but I thought you might be interested to learn about a new deal [Company] is offering right now.
[Details of the deal]
This deal is currently available through [end date]. If you’d like to hear about this in more detail, please let me know. I would happily spend 15 mins telling you everything you need to know.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
The last time we discussed [value proposition] you suggested that it wasn’t the right time, asking me to connect some time around the end of the year.
So, should we pick up from where we left off? I’d be happy to do a quick review of our proposal on the phone and answer any pending questions.
Eager to hear back from you!
[YOUR SIGNATURE]
I left you a voicemail earlier today to schedule a time to demo [Product]. We’re excited to show you how we help our clients [achieve their goals].
I mentioned that I’d call again on [date and time], but feel free to reach me whenever works best for you at [phone number] or shoot me an email.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
It was great connecting with you at [event name]. I hope you got a ton of value from the sessions.
I wanted to follow up with you since you expressed interest in learning more about [product/ service/ company]. Would you be open to scheduling a quick call this week to discuss it further? I’d love to learn more about your company’s needs in this area and how we can help you achieve your goals.
Hope to hear from you soon,
[YOUR SIGNATURE]
Hope you’re doing well. It’s been a few months since you tried [Product], so I thought I’d check-in and see how things were going at [their Company].
I know that sometimes our trial users don’t end up signing up because the timing isn’t right for them, and many consider [Product] to be a better investment after they’ve grown.
I want to offer you another free 15-day trial with no strings attached. Simply click here to activate your extended trial now.
If you have any questions or need assistance, just hit ‘Reply’ and let me know – I’m always happy to help.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for your time yesterday and sharing more insights on what you are trying to achieve and the challenges you are facing. We understand the bigger picture and we’re happy that the demo gave you a better idea of how [Product] will help you reach your goals.
Ultimately, here are 3 main things [Product] will help you to accomplish:
[Feature #1]: Will allow you to [meet X goal]
[Feature #2]: Will help you [with Y challenge]
[Feature #3]: Will mitigate [Z issue]
As promised, I’ve attached additional information about [specific feature] that you asked about.
The next step is [action item]. Just let me know if you have any questions and I’d be more than happy to chat again. Also, feel free to give me a call at [number].
Best,
[YOUR SIGNATURE]
This is [your name] checking in about the guest post pitch I emailed a couple of weeks ago. I understand that you are having a busy week, so I thought I’d drop you a line and ask. Have you had a chance to look at it?
I’m excited to hear back from you! Let me know if you’d like me to add/remove something from the pitch.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I won’t take up too much of your time. If I don’t hear back from someone, I know it’s usually because they’re either busy, not interested, or missing my emails. Could you please hit a quick reply and let me know 1 / 2 / 3 so that I could update your file?
1 – Too busy right now, email me again in a month.
2 – Not interested, please leave me alone.
3 – Haven’t seen previous emails.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I’m going through my contacts and realized that I haven’t heard back from you about [product/ offer], which usually means one of two things: either the timing may not be right or you no longer have a need.
In either case, I don’t want to keep bothering you. Would it be alright if I closed your file with us? Otherwise, if you would still like to talk, let me know a good time.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I feel strongly that [their Company] could benefit from our [Product/ Service] but I’ve struggled to get a hold of you lately.
This can mean only one thing – your office has become subsumed by a zombie outbreak. Fret not – if you provide a number corresponding with the one of the below options (#1-4), I’ll know exactly how to respond:
1) There’s a zombie gnawing on my leg as I speak. Please send over anyone you know with zombie-killing experience.
2) No zombies on my side but I’m interested in chatting for 5 minutes at ___ (please let me know a date/time that works for you).
3) The timing isn’t great now but please reach back out in 3 weeks.
4) You irritate me more than zombies ever could. Please go away.
Looking forward to hearing from you, [Name],
[YOUR SIGNATURE]
Ready to test our sales follow up email templates?
Why not try them alongside our ticketing software? Take advantage of our free 130-day trial, no credit card required.
Шаблони за маркетингови имейли
Открийте мощта на имейл маркетинга с LiveAgent! Разгледайте нашите шаблони за маркетингови имейли, които ще ви помогнат да ангажирате клиентите си и да увеличите конверсиите. Вижте защо имейл маркетингът е от съществено значение за вашия бизнес и как да създадете перфектните кампании. Посетете страницата ни за повече информация и вдъхновение!
Открийте 10 ефективни шаблона за продажбени имейли, които ще подобрят вашата маркетингова стратегия. Независимо дали е за Черен петък, нови продукти или лоялност, тези готови решения са идеални за всяка ситуация. Започнете безплатно и увеличете възвръщаемостта на инвестициите си с доказано ефективния имейл маркетинг.
Имейл шаблони за надграждане на продажбите/кръстосани продажби
Научете как да увеличите продажбите си чрез имейл шаблони за надграждане и кръстосани продажби. Открийте ефективни стратегии, които могат да увеличат приходите ви с до 30%. Посетете страницата, за да разберете как да използвате тези техники и да подобрите бизнеса си!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Сайтът ни използва бисквитки. Ако останете, приемаме, че сте съгласни да използваме бисквитки, както е описано в политиката за поверителност и бисквитки.
Отговаряйте на повече запитвания с нашия хелп деск софтуер всичко-в-едно. Опитайте LiveAgent безплатно за 30 дни. Не се изисква кредитна карта.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team